Bericht
door RVV » 27 jun 2007, 00:12
Wat denk ik het grote probleem is voor een dag als deze is dat er veel te veel tijd verloren gaat aan keuringen/inschrijvingen ed. opstellingen auto's.
Verder is het van de zotte dat er geen klasse indeling is en iedereen maar lukraak tegen een ander aan het sprinten is. Als je ziet dat een opel combo uit het jaar kruik tegen een Porsche 911 aan het sprinten is ga je je toch echt afvragen wat daar nou leuk aan is om naar te kijken.
Er zou een minimale kwaliteitseis moeten worden gesteld aan de deelnemende auto's.
Ikzelf had vrijdag in een split second overwogen om toch nog mee te doen met de M3 CS. SMG launch control en gaan met die banaan. Maar achteraf ben ik blij dat ik er niet aan begonnen ben. Met alle respect maar als ik aan zoiets weer zou mee willen doen dan ook tegen een gelijkwaardige tegenstander, het gaat om de "kill" en niet om de tijd natuurlijk. Tegen een Toyota starlet sprinten slaat helemaal nergens op.
Grappig was toen ik om 20:30 kwam aanrijden, de mensen bij de poort zeiden.. "zo en nu gaat het gebeuren.. met dit gereedschap kan het niet missen.." ik "euh ik kom alleen even kijken" bijna ongeloof op de gezichten.
-de organisatie moet de volgende keer inschrijving vooraf regelen, internet is bij uitstek het medium daarvoor.
-Tijd verspillen aan keuringen voor standaard auto's achterwege laten.
-Zorgen voor een gelijkwaardige klasse indeling en auto's met een minimaal vermogen van pak em beet 150pk ofzo toestaan, dat is een beetje discutabel, maar er moet op de een of andere manier naar een stukje kwaliteit voor deelnemers en bezoekers worden gezocht.
Want dit was voor mij persoonlijk echt de laatste keer dat ik er ben wezen kijken. De eerste keer was 5 jaar geleden en toen deed ik zelf ook mee, en ik moet tot de conclussie komen dat er in die 5 jaar wel het een en ander is verbeterd maar fundmenteel de opzet nog steeds hetzelfde is.