Russia will like that shit...
DF Stemt 2017
- dvh
Re: DF Stemt 2017
DigiiD stemmen?

-
Ik vind niet dat hij het slecht heeft gedaan. Hij had duidelijk de leiding over het kabinet de afgelopen vier jaar en heeft daarmee de PvdA verplicht rechtser te zijn dan zij zelf zouden willen.tomgtr schreef: 15 mar 2017, 09:27 Eerlijk gezegd snap ik de kritiek op Rutte niet zo. Ik vind hem zeer welbespraakt, goed tijdens crisissituaties en in staat compromissen te sluiten als het niet anders kan. Lijkt me binnen ons kiesstelsel nogal belangrijk. Ja, sommige dingen niet waargemaakt, maar denk dat die dingen in het belang van Nederland waren. Als je alleen maar op je verkiezingsbeloftes blijft staan in een coalitie ploft elke coalitie binnen een jaar. Hij heeft een coalitie from hell met PvdA 4 jaar levend gehouden en na die 4 jaar is PvdA gedicimeerd. Een lintje verdient hij daarvoor!
Echter is hij wel zijn geloofwaardigheid compleet verloren in deze jaren. Meerdere malen in speeches zaken 'plechtig beloven', en dit vervolgens niet nakomen is verkeerd. Dat je niet het complete partijprogramma er door kunt drukken snapt iedereen wel, maar als je over individuele zaken beloftes doet richting het volk, en vervolgens het tegenovergestelde uitvoeren ben je gewoon een lul. Heb dan gewoon de ballen om te zeggen dat je schijt hebt aan de mening van het volk.
Als hij vervolgens tijdens interviews naar zijn beloftebreuken werd gevraagd, lulde hij er omheen, of lachte hij het met zijn kenmerkende zenuwlachje weg. Kers op de taart was dat hij er vervolgens over grapte tijdens het Correspondents Diner. Iets dat op mij overkwam pure arrogantie en het gevoel dat hij ver boven het volk staat.
- Arthur
- Auto: Nr.51
@Tom: en daarna tellen ze stemmen bij elkaar op en gaan de partij van de zittende president? 

- tomgtr
Denk dat je je vergist in kwaliteit van ICT systemen. Dat wij in NL niks voor elkaar krijgen wil niet zeggen dat het neit kan....
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Gaat niet om wij in NL, maar bepaalde Nederlandse "instellingen". Er is niets mis met de IT in NL, alleen gaat het wel erg vaak mis met IT projecten bij de overheid.
-
- Auto: M3P, 130i
LOL. Politiek interesseert je niet, maar zo te zien ben je wel goed beinvloed door het propaganda materiaal...

Inderdaad.EvdP schreef: 15 mar 2017, 11:06 Gaat niet om wij in NL, maar bepaalde Nederlandse "instellingen". Er is niets mis met de IT in NL, alleen gaat het wel erg vaak mis met IT projecten bij de overheid.
- dvh
Ik vind meme's gewoon leuk 

-
Tot nu toe is de opkomst een stuk hoger dan de vorige keer, waarbij er nu vooral in de steden meer gestemd is.
Verwacht op basis daarvan dat de linkse partijen een goede uitslag kunnen verwachten. In stedelijke gebieden wordt over het algemeen linkser gestemd dan daarbuiten naar mijn idee.
Ben vooral bang dat GroenLinks erg populair blijkt... Daar moeten we als DF'ers niet blij mee zijn.
Verwacht op basis daarvan dat de linkse partijen een goede uitslag kunnen verwachten. In stedelijke gebieden wordt over het algemeen linkser gestemd dan daarbuiten naar mijn idee.
Ben vooral bang dat GroenLinks erg populair blijkt... Daar moeten we als DF'ers niet blij mee zijn.
- tomgtr
Nou, jongeren stemmen denk ik traditioneel weinig, goed of slecht weer. En gezien hoe sterk Leefbaar Rotterdam hier is denk ik dat mooi weer evenzo goed is voor PVV
-
Ik ben zelf 21, en heb het gevoel dat er onder mijn vrienden/studiegenoten eigenlijk door iedereen wordt gestemd. Nou zijn dat wel vrijwel alleen HBO/WO-studenten, geen idee of daar nog veel verschil inzit. Ik woon overigens nog nét niet in Duitsland, dus de populariteit van Leefbaar Rotterdam is mij onbekend. 

- MParallel
- Auto: BMW
Idd, die Jesse, uh...Yasser Klaver is een beetje de popi jopi jongen aan het uithangen. Hij doet het leuk, maar zijn standpunten zijn de mijne niet.Zed240 schreef: 15 mar 2017, 16:34...
- WJ
Ik weet zo net nog niet, D66 is volgensmij populairder onder de jongeren. En Wilders doet het ook niet slecht.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik heb al mijn leerlingen op school in ieder geval tot vervelens toe gemotiveerd om te gaan stemmen vandaag 

- tomgtr
Ok, ik werk in olie industrie, ben petrolhead en zo rechts als de pest. Maar Nederlandse politiek is zo behoudend dat enige invloed van een wat progresiever gedachtengoed voor de toekomst van m'n kinderen geen kwaad zal kunnen denk ik. Ik stem rechts maar hoop wel dat een coalitie met een iets progresievere partij een toekomstbestendiger beleid gaat geven. Klaver alleen no thanks, Klaver of Pechtold enige invloed op een kabinet kan ik best mee leven.
- WJ
Dat heb ik met de PVV, Groenlinks, Dierenpartij, dare I say piratenpartij, etc.. Goed dat ze er zijn, voor het nodige tegengas.. Maar meer ook niet.
- Will F.
D66 idd graag erbij, zeker voor de zorg, sneller uitfaseren van vervuilend fossiel energie, ook de hypo-aftrek versneld afbouwen (aftrek is zeer marktverstorend/ prijsopdrijvend), goed voor onderwijs en ze zijn minder faciliterend voor het grootkapitaal/ multinationals dan VVD. die hebben al genoeg voordelen t.o.v MKB. Daarbij pleitten ze voor een gelijkwaardiger fiscale behandeling van eigen- en vreemd vermogen. Wat eigenlijk internationaal zou moeten plaatsen vinden om een einde te maken aan de opgeblazen waarderingen. Dat gezegd hebbende heb ik toch op een veelbelovende dame van lijst 1 gestemd (no 7).
- Luco
Niet alleen bij IT projectenEvdP schreef: 15 mar 2017, 11:06 Gaat niet om wij in NL, maar bepaalde Nederlandse "instellingen". Er is niets mis met de IT in NL, alleen gaat het wel erg vaak mis met IT projecten bij de overheid.

Ik hoorde gisteren weer iets waar echt je haren van overeind gaan staan, maar kan er helaas niks over zeggen maar het kost miljarden en veiligheid en ze doen er bewust niks aan.
- tomgtr
Nou begin ik nieuwsgierig te worden Luco............
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Daar staat Kees Verhoeven op.Will F. schreef: 15 mar 2017, 18:25 D66 idd graag erbij, zeker voor de zorg, sneller uitfaseren van vervuilend fossiel energie, ook de hypo-aftrek versneld afbouwen (aftrek is zeer marktverstorend/ prijsopdrijvend), goed voor onderwijs en ze zijn minder faciliterend voor het grootkapitaal/ multinationals dan VVD. die hebben al genoeg voordelen t.o.v MKB. Daarbij pleitten ze voor een gelijkwaardiger fiscale behandeling van eigen- en vreemd vermogen. Wat eigenlijk internationaal zou moeten plaatsen vinden om een einde te maken aan de opgeblazen waarderingen. Dat gezegd hebbende heb ik toch op een veelbelovende dame van lijst 1 gestemd (no 7).
Ik heb gestemd op Vera Bergkamp, plaats 6. Jij ook gok ik?
- Peric
Ben ik een verschrikkelijke zeikerd als ik het raar vind dat ik in het nieuws lees dat er zowel in A'dam als in Biddinghuizen stembureau's in een moskee zijn?
-
VVD geworden.
Kan het echt niet aanzien dat PVV zou winnen.
Wel erg zwevend. Pas mijn keuze gemaakt toen ik met 't potlood in mijn hand stond. Wel erg serieus mee bezig geweest, maar toch uiteindelijk voor de anti pvv stem gegaan.
Kan het echt niet aanzien dat PVV zou winnen.
Wel erg zwevend. Pas mijn keuze gemaakt toen ik met 't potlood in mijn hand stond. Wel erg serieus mee bezig geweest, maar toch uiteindelijk voor de anti pvv stem gegaan.
- MarkS
Ik hoop dat je op de goede partij hebt gestemd want je haalt VVD en D66 door elkaar ...Bram schreef: 15 mar 2017, 19:54Daar staat Kees Verhoeven op.Will F. schreef: 15 mar 2017, 18:25 D66 idd graag erbij, zeker voor de zorg, sneller uitfaseren van vervuilend fossiel energie, ook de hypo-aftrek versneld afbouwen (aftrek is zeer marktverstorend/ prijsopdrijvend), goed voor onderwijs en ze zijn minder faciliterend voor het grootkapitaal/ multinationals dan VVD. die hebben al genoeg voordelen t.o.v MKB. Daarbij pleitten ze voor een gelijkwaardiger fiscale behandeling van eigen- en vreemd vermogen. Wat eigenlijk internationaal zou moeten plaatsen vinden om een einde te maken aan de opgeblazen waarderingen. Dat gezegd hebbende heb ik toch op een veelbelovende dame van lijst 1 gestemd (no 7).

Nr 7 op de VVD lijst is Barbara Visser.
- alt
Mijn vrouw heeft de stembiljetten opgeruimd. Zij haat rommel.
Ik had graag op Theo Hiddema gestemd.
Hij lijkt mij een goede debater, stoïcijns, niet van zijn stuk af te brengen.
De tank van FVD.
Ik had graag op Theo Hiddema gestemd.
Hij lijkt mij een goede debater, stoïcijns, niet van zijn stuk af te brengen.
De tank van FVD.
- Will F.
idd Mark, maar Vera is een prima alternatief.MarkS schreef: 15 mar 2017, 20:01Ik hoop dat je op de goede partij hebt gestemd want je haalt VVD en D66 door elkaar ...Bram schreef: 15 mar 2017, 19:54Daar staat Kees Verhoeven op.Will F. schreef: 15 mar 2017, 18:25 D66 idd graag erbij, zeker voor de zorg, sneller uitfaseren van vervuilend fossiel energie, ook de hypo-aftrek versneld afbouwen (aftrek is zeer marktverstorend/ prijsopdrijvend), goed voor onderwijs en ze zijn minder faciliterend voor het grootkapitaal/ multinationals dan VVD. die hebben al genoeg voordelen t.o.v MKB. Daarbij pleitten ze voor een gelijkwaardiger fiscale behandeling van eigen- en vreemd vermogen. Wat eigenlijk internationaal zou moeten plaatsen vinden om een einde te maken aan de opgeblazen waarderingen. Dat gezegd hebbende heb ik toch op een veelbelovende dame van lijst 1 gestemd (no 7).
Nr 7 op de VVD lijst is Barbara Visser.
Ik stem trouwens niet op een persoon, maar bekijk en vergelijk de volledige verkiezingsprogramma's ,kijk welke politici mij dan opgevallen zijn en kies. Barbara Visser viel me op met haar wijze van ageren tegen de invoering van de milieuzone in Rotterdam.
Beetje gevolgd en in haar achtergrond verdiept (deels van Kroatische afkomst). Natuurlijk is Rutte de beste premier die je kan wensen, hoewel hij door zijn wat gladde flexible modus operandi weerstand opwekt, is het een diplomatiek acrobaat die de belangen van NL in een toenemend complexer en vijandiger golbaal spanningsveld m.i. het beste kan dienen. Ook zie ik hem graag de daders/ verantwoordelijken voor de MH17 ramp voor het gerechtkrijgen. Vergis je niet hoe ingewikkeld dat is. Derhalve toch maar met tegenzin VVD gekozen.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Dit had ik ook. Uiteindelijk meer om de persoon gegaan dan de standpunten van de partij. Diverse partijen overwogen maar geen echte uitblinker er tussen. Stemwijzer met de top 3 op een exact hetzelfde percentage gaf ook geen doorslag. Zolang de coalitie maar naar de rechtse kant gaat vind ik het voorlopig wel prima.ErikS schreef: 15 mar 2017, 19:57 Wel erg zwevend. Pas mijn keuze gemaakt toen ik met 't potlood in mijn hand stond.