Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P76 , GTR Video
- Djessey
Re: De zoveelste E36 raceauto - Vers uit de spuitcabine P6
Haha lijkt maar zo, totdat ik bij de meer ingewikkeldere dingen aankom. Veel uitzoeken
- Reind
Re: De zoveelste E36 raceauto
Netjes hoor.
Waarom heb je de veerpoottorens niet aangepakt? Die gaan geheid scheuren. Wij hadden daar bij de BMW cup zelfs een modificatie voor laten maken.
Waarom heb je de veerpoottorens niet aangepakt? Die gaan geheid scheuren. Wij hadden daar bij de BMW cup zelfs een modificatie voor laten maken.
- Djessey
Bij alle voorgaande auto's ook niet gehad. Wil laten ook nog een 2e stang naar de voorpoten laten lopen, maar de brakebooster zit nu in de weg. Dus pas als ik een pedalbox heb.
- Djessey
En soms zit het mee!
Een echte BMW Motorsport oliepomp uit een DTC wagen.

Zijn we ook gelijk af van het oliepomp asje gezeik
Verder het stuurhuis gemonteerd

Iemand die nog E46 draagarmen over heeft voor weinig? Of een setje goede E36 spoorstangen?
Een echte BMW Motorsport oliepomp uit een DTC wagen.
Zijn we ook gelijk af van het oliepomp asje gezeik
Verder het stuurhuis gemonteerd
Iemand die nog E46 draagarmen over heeft voor weinig? Of een setje goede E36 spoorstangen?
- Hitz
- Auto: KIA
-
Ziet er weer strak uit! Zonde van de schade, maar heb je gelukkig ook weer snel kunnen fixen. Ondanks dat het de komende tijd misschien wat minder snel zal gaan, ga je wel al een raket! Ik blijf lekker volgen!
- Djessey
Niet heel veel gebeurt in de tussentijd.
Heb de motor kabelboom van een X5 gekocht en verwisseld, dit ivm de langere kabel naar de ECU van de X5
Daarnaast al het nodige voor de bak besteld
-6 pucks 228mm ongeveerde sinterplaat
-e30 drukgroep
-e21 druklager
-e30 startmotor (type2)
-e30 vliegwiel....maar dan een klein beetje aangepast

Hopelijk volgende week de bak monteren, en de oliepomp vervangen. Als het een beetje mee zit kan hij volgend weekend de auto in.
Heb de motor kabelboom van een X5 gekocht en verwisseld, dit ivm de langere kabel naar de ECU van de X5
Daarnaast al het nodige voor de bak besteld
-6 pucks 228mm ongeveerde sinterplaat
-e30 drukgroep
-e21 druklager
-e30 startmotor (type2)
-e30 vliegwiel....maar dan een klein beetje aangepast
Hopelijk volgende week de bak monteren, en de oliepomp vervangen. Als het een beetje mee zit kan hij volgend weekend de auto in.
-
Elke keer een stapje is ook fijn! Je gestelde datum is nog even weg
. Blijft mooi om te zien hoe je het samenstelt van verschillende generaties.

- Djessey
Afgelopen tijd erg weinig kunnen doen. Telkens wachten op onderdelen, of onderdelen moeten omwisselen.
Motorsport oliepomp is gemonteerd, helaas blijkt dit het verkeerde tandwiel waardoor de ketting te strak staat. Wachten op de nieuwe ketting dus...

Ben nu al 2 weken aan het wachten op de juiste drukgroep. Eerst de verkeerde besteld, daarna de verkeerde geleverd gekregen, en nu telkens niet op voorraad....
Voor de rest is de set straks helemaal nieuw
-Fris 4.4KG vliegwiel
-Nieuw druklager
-Nieuwe 6-pucks sinterplaat
-E30 startmotor

Nou dan in de tussentijd maar iets anders gaan doen...blijkt mijn plan om het originele instrumentencluster in het polyester dashboard te verwerken niet te gaan lukken... Past niet. Na wat denken maar besloten om toch wel een kaal origineel dashboard te gebruiken. Als ik dan volgend jaar een AIM dash krijg dan kan die wel mooi op het polyester dashboard en switch ik de boel.

Brandstof tank even schoongemaakt, uitgezocht hoe het ook al weer met de bedrading zat. Ook hiervoor zijn er RVS omvlochten brandstofleidingen besteld. Deze komen binnendoor te lopen naar het brandstof-filter/drukregelaar.

En ja, maar eens een begin gemaakt aan de bedrading. Veel uitzoeken...googlen en ervaringen van mensen lezen. Een excel bestand gemaakt en hier alles in genoteerd. Wat zit er op, wat heb ik nodig en wat is optioneel.

Al met al niet heel spannend allemaal, en heb het idee dat ik alleen maar op onderdelen zit te wachten. Maar hopelijk zit er wat meer vooruitgang in zodra de drukgroep binnen is en de bak eronder kan.
Motorsport oliepomp is gemonteerd, helaas blijkt dit het verkeerde tandwiel waardoor de ketting te strak staat. Wachten op de nieuwe ketting dus...
Ben nu al 2 weken aan het wachten op de juiste drukgroep. Eerst de verkeerde besteld, daarna de verkeerde geleverd gekregen, en nu telkens niet op voorraad....
Voor de rest is de set straks helemaal nieuw
-Fris 4.4KG vliegwiel
-Nieuw druklager
-Nieuwe 6-pucks sinterplaat
-E30 startmotor
Nou dan in de tussentijd maar iets anders gaan doen...blijkt mijn plan om het originele instrumentencluster in het polyester dashboard te verwerken niet te gaan lukken... Past niet. Na wat denken maar besloten om toch wel een kaal origineel dashboard te gebruiken. Als ik dan volgend jaar een AIM dash krijg dan kan die wel mooi op het polyester dashboard en switch ik de boel.
Brandstof tank even schoongemaakt, uitgezocht hoe het ook al weer met de bedrading zat. Ook hiervoor zijn er RVS omvlochten brandstofleidingen besteld. Deze komen binnendoor te lopen naar het brandstof-filter/drukregelaar.
En ja, maar eens een begin gemaakt aan de bedrading. Veel uitzoeken...googlen en ervaringen van mensen lezen. Een excel bestand gemaakt en hier alles in genoteerd. Wat zit er op, wat heb ik nodig en wat is optioneel.
Al met al niet heel spannend allemaal, en heb het idee dat ik alleen maar op onderdelen zit te wachten. Maar hopelijk zit er wat meer vooruitgang in zodra de drukgroep binnen is en de bak eronder kan.
- Reind
Wachten duurt altijd lang. Ik vind het opbouwen de leukste fase. Ondanks het feit dat plannen in opbouwfase lastig is omdat er vaak niet verwachte tijd gaat zitten in de kleine dingetjes.
succes iig
succes iig
- Djessey
Ik merk dat ik het bouwen ook wel erg leuk vindt, maar dat komt ook voornamelijk doordat ik nu het idee heb dat ik alles op de "juiste" manier doet. Al is het af en toe wel overweldigend. Voornamelijk omdat ik uberhaupt nog nooit een motorswap heb gedaan. Uiteindelijk blijft rijden zelf wel het allermooiste.
- Djessey
Eindelijk zijn alle onderdelen dan binnen, dus alles in elkaar gezet en de bak eraan gehangen

Probeem : Een e36 bak heeft de startmotor lager zitten als de e46 bak. Nu komt hij net uit op de plek van de krukas positie sensor.... Dus dat gaan niet passen.

Sensor weghalen is geen optie, en de startmotor is opzich ook best wel handig. Dus nu snel een E46 bak zoeken. Hopelijk is de naaf daarvan hetzelfde anders kan ik mn koppeling weg mikkeren
Probeem : Een e36 bak heeft de startmotor lager zitten als de e46 bak. Nu komt hij net uit op de plek van de krukas positie sensor.... Dus dat gaan niet passen.
Sensor weghalen is geen optie, en de startmotor is opzich ook best wel handig. Dus nu snel een E46 bak zoeken. Hopelijk is de naaf daarvan hetzelfde anders kan ik mn koppeling weg mikkeren

-
Je kan de sensor wel verplaatsen. Zie > http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 61#p628761
Maar dan zit je nog steeds met je startmotor. Toevallig heb ik 'm bij 1 van m'n M52 blokken ook daar zitten. (krukassensor) Zal eens kijken hoe dat zit met die startmotor morgen.
Maar dan zit je nog steeds met je startmotor. Toevallig heb ik 'm bij 1 van m'n M52 blokken ook daar zitten. (krukassensor) Zal eens kijken hoe dat zit met die startmotor morgen.
- Djessey
@ Maan
Bedankt, maar de makkelijkste oplossing was een E46 bak. Dus die heb ik vanochtend vroeg opgehaald.
De bak er maar meteen achter gehangen, alles past dit keer. En dus kon dan eindelijk na al die tijd de motor er in.

Niet te vergeten ook een S50 spagh spruitstuk aangepast en geplaatst.

Bedankt, maar de makkelijkste oplossing was een E46 bak. Dus die heb ik vanochtend vroeg opgehaald.
De bak er maar meteen achter gehangen, alles past dit keer. En dus kon dan eindelijk na al die tijd de motor er in.
Niet te vergeten ook een S50 spagh spruitstuk aangepast en geplaatst.
- Arjan033
- Auto: BMW E30 M3 | E46 330ci
Gaaf project 
- Macboy
Het hart zit erin !!
- Djessey
Wederom nu wachten op onderdelen. Oa
-Accu
-Accubak
-Schakelaars
-Accukabel op maat
-kill-switch
-Op maat gemaakte shortshift van Braspenning Racing
-RVS brandstofleidingen, koppelingen en binders
-Brandstof-drukregelaar/filter
-Aluminium plaat voor schakelpaneel
-8-way zekerings kastje voor op het dashboard
-Temp-sensor X5 (Voor aangepaste kabelboom)
-Motorolie
-MAF sensor
-lambda sensoren
-Vacuumleiding en doppen
En als het een beetje meezit, kan ik hem misschien volgend weekend eens gaan starten....
-Accu
-Accubak
-Schakelaars
-Accukabel op maat
-kill-switch
-Op maat gemaakte shortshift van Braspenning Racing
-RVS brandstofleidingen, koppelingen en binders
-Brandstof-drukregelaar/filter
-Aluminium plaat voor schakelpaneel
-8-way zekerings kastje voor op het dashboard
-Temp-sensor X5 (Voor aangepaste kabelboom)
-Motorolie
-MAF sensor
-lambda sensoren
-Vacuumleiding en doppen
En als het een beetje meezit, kan ik hem misschien volgend weekend eens gaan starten....
- Tim N
Mooie voortgang.
-
so nice to see a freshly painted car gets on all the parts 

- Djessey
Gisteravond een setje E46 M3 remmen opgepikt voor 150 euro. Vanmorgen direct maar afgedraaid en opgeknapt.

Voor en na

Klauwen zitten er ook bij, samen met RVS omvlochten remleidingen.
Voor en na
Klauwen zitten er ook bij, samen met RVS omvlochten remleidingen.
-
Daar heb je een mooi koopje gescoord!
Brackets ook aanwezig?
Brackets ook aanwezig?
-
Wat is het verschil met de 330i remmen?? Alleen bracket en schijf diameter toch??
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
diameter is beide 325mm. m3 schijf is alleen 28mm dik ipv 25mm. klauw zal een iets grotere zuiger hebben neem ik aan.
-
en zwevend!
-
Wat voor accu ga je eigenlijk plaatsen?