Goed stuk. Niet best als de situatie inderdaad zo is als de schrijver van Turkse origine beweert. Sterker nog, als de meerderheid van de Turken die de politieke islam en het Turkse ultranationalisme aanhangen niet voor rede vatbaar zijn en de haat jegens ons alleen maar willen aanwakkeren, dan is een aanstaand afscheid, het terugsturen van deze Turken naar hun beloofde land, de enige overgebleven noodzakelijke optie. Of zien mensen hier op het forum dit anders?Zed240 schreef: 12 mar 2017, 19:55 http://www.volkskrant.nl/binnenland/een ... 22c981ba0c
Interessant stuk van een Turkse man die lijnrecht tegenover Erdogan aanhangers staat. Slaat de spijker op zijn kop.
Nederland gaat naar de haaien
- Hielke
Re: Nederland gaat naar de haaien
-
OnlineLuco
Als je je als Turk hier gedraagt moet je in Turkije gaan wonen.
Je mag best wat van je achtergrond meenemen, maar als dat de boventoon gaat voeren ben je geen Nederlander maar Turk en moet je je Nederlandse paspoort maar eens inleveren om mee te beginnen.
Je mag best wat van je achtergrond meenemen, maar als dat de boventoon gaat voeren ben je geen Nederlander maar Turk en moet je je Nederlandse paspoort maar eens inleveren om mee te beginnen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
https://www.trouw.nl/opinie/het-is-mijn ... ~a54698c7/
Bijzonder want ik heb dit hier vaak genoeg aan de kaak gesteld. Alleen stem ik geen Wilders, mijn beleving is exact hetzelfde
Bijzonder want ik heb dit hier vaak genoeg aan de kaak gesteld. Alleen stem ik geen Wilders, mijn beleving is exact hetzelfde
-
Moet er niet aan denken dat smerige vreten naar binnen te moeten werken.smiley schreef: 12 mar 2017, 21:33 Je kunt misschien wel een extra ingrediënt in je knoflooksaus verwachten, mocht je favoriete zaak een erdo fan zijn.![]()

Trouwens Erdogekkie is weer lekker bezig, beschuldigt Nederland nu van massamoord. (Erdogan zei verder op een persconferentie dat Nederland in 1995 een slachting heeft aangericht in Bosnië.)
Erdogan is denk ik even vergeten (oh nee ontkennen ze) de genocide op het Armeense volk.
-
Diplomatiek gezien kun je hier als Nederland misschien alleen van zeggen: Doe normaal:)
http://www.nu.nl/buitenland/4539672/erd ... enica.html
Maar praktisch gezien heb ik wel 'n oplossing....
http://www.nu.nl/buitenland/4539672/erd ... enica.html
Maar praktisch gezien heb ik wel 'n oplossing....
-
Gelukkig hebben we nog één dag. Zal ik dan toch PVV stemmen gaan stemmen?
-
Als je voornaamste doel de Islam uit Nederland weren is, denk ik niet dat je met de PVV goed zit. Hun plan is simpelweg onhaalbaar. Ook daar kom ikzelf weer uit bij FvD. Voor een erg streng immigratiebeleid en vermindering van de Islamitische cultuur in Nederland, maar geen onzinnig geroeptoeter zoals Wilders doet.
Wilders scheert gewoon iedereen over één kam en komt met een onmogelijke oplossing die zelfs in strijd is met onze bloedeigen grondwet. Dat gaat zelfs met de allerbeste wil gewoon echt niet werken.
Wilders scheert gewoon iedereen over één kam en komt met een onmogelijke oplossing die zelfs in strijd is met onze bloedeigen grondwet. Dat gaat zelfs met de allerbeste wil gewoon echt niet werken.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Hij moet toch ook hoog inzetten om er nog iets uit te kunnen peuteren als ie aan mag schuiven bij een coalitie?
-
Gouwe ouwe.
- WJ
http://nos.nl/video/2163261-tusk-europa ... rland.html
Tusk: 'Europa is Nederland'
Het langzame Europese orgaan komt een beetje opgang tegen de Turkse idioterie.
Hier nog een voorbeeld, deze beste man is een adviseur van Kim Jong Erdogan.
https://twitter.com/abdbozkurt/status/8 ... 2497219585
#Turkey: #Erdogan's chief aide Yiğit Bulut claimed on TV #Dutch soldiers harvested organs from kids in Bosnia & run women trafficking scheme

Tusk: 'Europa is Nederland'
Het langzame Europese orgaan komt een beetje opgang tegen de Turkse idioterie.
Hier nog een voorbeeld, deze beste man is een adviseur van Kim Jong Erdogan.
https://twitter.com/abdbozkurt/status/8 ... 2497219585
#Turkey: #Erdogan's chief aide Yiğit Bulut claimed on TV #Dutch soldiers harvested organs from kids in Bosnia & run women trafficking scheme

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Erdogan is een hysterische kleuter, die gaat janken als die tegengesproken wordt en/of zijn zin niet krijgt. Valt onderhand niet serieus meer te nemen, zou bijna zeggen dat het Turkse volk beter verdient.
Vooral zijn Srebrenica opmerkingen vind ik echt grof en triest.
Vooral zijn Srebrenica opmerkingen vind ik echt grof en triest.
-
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2782 ... dia__.html
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2782 ... en___.html
Dit soort berichten. Niet goed voor je bloeddruk.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2782 ... en___.html
Dit soort berichten. Niet goed voor je bloeddruk.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Verschrikkelijk naar mannetje die Erdogan.
-
OnlineRS-Ron
Inderdaad geen prettig persoon......... maar, neem me niet kwalijk, die ambtenaren die de soepsiedi door de plee spoelen zijn ook geen aanwinsten. Stelletje naieve wereldknuffelziemijeensgoedzijn stumpers. Maar natuurlijk wordt er geen bureautje opgeruimd. Welnee waarom, het is toch jou geld niet ?
Gr Ron
-
Dat laatste is precies de gedachte volgens mij. De lokale gemeente hier stond een aantal jaar geleden nog onder curatele. Er zijn toen miljoenen uitgegeven aan onderzoeken naar een project dat nooit is gerealiseerd. Tezamen met andere domme uitgaven was het geld vervolgens op.
Begin 2015 is het loket/receptie/etc. voor €200k verbouwd. Een kennis van mijn ouders wier werkplaats dit was vertelde over de hoge kosten 'het is wel onze werkplek hoor!'. Prachtige onderbouwing, maar denk niet dat ik mijn baas daarmee overtuig om een peperduur maatwerk interieur te laten bouwen.
Enfin, iets meer dan 12 maanden later wordt besloten dat het gehele gemeentehuis verbouwd moet worden i.v.m. de fusie van 10! jaar geleden. Hiervoor is jaren geleden al voor tonnen aan vastgoed opgekocht (vermoedelijk meer dan een miljoen), maar ze besloten die gebouwen toch niet te gaan gebruiken. Gevolg? Alles wat begin 2015 verbouwd is, kon in de zomer van 2016 weer gesloopt worden. Het gemeentehuis is verbouwd voor net geen 5 miljoen euro. We praten hier over een klein gemeentehuis van een kleine gemeente.
Overigens zit de gemeente met nog meer vastgoed in haar maag. Voor de hoofdprijs zijn er een rits winkelpanden opgekocht die niet meer gebruikt gaan worden. Enige optie is sloop, maar vanwege de krimp en leegstand van winkelpanden is er geen vraag en groen licht voor iets nieuws op die locatie.
En wij ons maar afvragen waarom de belastingen omhoog gaan.
Overigens is er vandaag aangekondigd dat er onderzoek komt naar het declaratiegedrag van de medewerkers. Het vermoeden is namelijk dat daar ook het één en ander niet klopt.
Begin 2015 is het loket/receptie/etc. voor €200k verbouwd. Een kennis van mijn ouders wier werkplaats dit was vertelde over de hoge kosten 'het is wel onze werkplek hoor!'. Prachtige onderbouwing, maar denk niet dat ik mijn baas daarmee overtuig om een peperduur maatwerk interieur te laten bouwen.
Enfin, iets meer dan 12 maanden later wordt besloten dat het gehele gemeentehuis verbouwd moet worden i.v.m. de fusie van 10! jaar geleden. Hiervoor is jaren geleden al voor tonnen aan vastgoed opgekocht (vermoedelijk meer dan een miljoen), maar ze besloten die gebouwen toch niet te gaan gebruiken. Gevolg? Alles wat begin 2015 verbouwd is, kon in de zomer van 2016 weer gesloopt worden. Het gemeentehuis is verbouwd voor net geen 5 miljoen euro. We praten hier over een klein gemeentehuis van een kleine gemeente.
Overigens zit de gemeente met nog meer vastgoed in haar maag. Voor de hoofdprijs zijn er een rits winkelpanden opgekocht die niet meer gebruikt gaan worden. Enige optie is sloop, maar vanwege de krimp en leegstand van winkelpanden is er geen vraag en groen licht voor iets nieuws op die locatie.
En wij ons maar afvragen waarom de belastingen omhoog gaan.
Overigens is er vandaag aangekondigd dat er onderzoek komt naar het declaratiegedrag van de medewerkers. Het vermoeden is namelijk dat daar ook het één en ander niet klopt.

- Peric
Jammer dat Kassa niet meer op de TV is.. Of hoe heette het? Over de Balk?
-
OnlineLuco
Tja, je moet je misschien ook verdiepen waarom een gemeente soms winkelpanden opkoopt, dat is echt niet omdat het handelaren zijn, maar soms is het noodzaak omdat anders alles leegloopt en dus ook de inwoners weggaan, ze hebben namelijk ook nog een maatschappelijke verplichting. Dus verhalen, als voor de hoofdprijs enzo neem ik ook altijd maar met een korrel zout als je niet de complete achtergrond kent.
Je moet eens weten wat een voetbalclubje of een sporthalletje kost voor een gemeente en dat elk jaar, dat kost stukken meer dan een verbouwing van 5 miljoen eens in de zoveel tijd, maar dat is namelijk ook een maatschappelijke verplichting dat clubje en sporthal.
En ja er worden fouten gemaakt, maar gelukkig maken wij nooit geen fouten
Je moet eens weten wat een voetbalclubje of een sporthalletje kost voor een gemeente en dat elk jaar, dat kost stukken meer dan een verbouwing van 5 miljoen eens in de zoveel tijd, maar dat is namelijk ook een maatschappelijke verplichting dat clubje en sporthal.
En ja er worden fouten gemaakt, maar gelukkig maken wij nooit geen fouten

-
Daar zit hem het probleem nou net. De sportclubs hier in de gemeente krijgen nog maar heel weinig omdat de gemeente een aantal jaar geleden dus bijna failliet was. Het lokale zwembad/zwemvereniging krijgt zelfs geen cent meer. Die draait al een aantal jaar volledig op giften, sponsoren en vrijwilligers.
Een jaar of tien geleden is er aan de rand van het centrum een relatief groot complex gebouwd met tientallen appartementen en tal van winkelpanden. Van die winkelpanden staan er nog immer een aantal leeg. Hetzelfde geldt voor de appartementen. Door de crisis en het aanbod van deze nieuwe panden, is er inmiddels ook veel leegstand van de oude panden.
De opgekochte winkelpanden die ik eerder noemde moesten gesloopt worden voor zo'n zelfde complex, waar nogal logisch, geen vraag naar is. De verantwoordelijken van de gemeente hebben zelf in de krant/interviews aangegeven dat het een grote fout is geweest om de winkelpanden op te kopen, en dat het bedrag achteraf te hoog was omdat het simpelweg slooppanden zijn.
Er zijn ook plannen om er nu maar woningen te laten bouwen. Daar loopt de gemeente echter tegen meerdere problemen. Kritiek van winkels die in dezelfde straat zijn gevestigd vinden het niet in het beeld passen, en omdat het dorp in een krimpregio ligt mag er van de provincie uit maar een bepaald aantal nieuwe woningen per jaar gebouwd worden. Die limiet is voor dit jaar al weer behaald geloof ik.
Een jaar of tien geleden is er aan de rand van het centrum een relatief groot complex gebouwd met tientallen appartementen en tal van winkelpanden. Van die winkelpanden staan er nog immer een aantal leeg. Hetzelfde geldt voor de appartementen. Door de crisis en het aanbod van deze nieuwe panden, is er inmiddels ook veel leegstand van de oude panden.
De opgekochte winkelpanden die ik eerder noemde moesten gesloopt worden voor zo'n zelfde complex, waar nogal logisch, geen vraag naar is. De verantwoordelijken van de gemeente hebben zelf in de krant/interviews aangegeven dat het een grote fout is geweest om de winkelpanden op te kopen, en dat het bedrag achteraf te hoog was omdat het simpelweg slooppanden zijn.
Er zijn ook plannen om er nu maar woningen te laten bouwen. Daar loopt de gemeente echter tegen meerdere problemen. Kritiek van winkels die in dezelfde straat zijn gevestigd vinden het niet in het beeld passen, en omdat het dorp in een krimpregio ligt mag er van de provincie uit maar een bepaald aantal nieuwe woningen per jaar gebouwd worden. Die limiet is voor dit jaar al weer behaald geloof ik.
-
OnlineLuco
Zwembaden zijn zowiezo te duur, kosten tonnen per jaar aan techniek, ik neem aan dat de vrijwilligers dat niet regelen, idem voetbalclub, wie denk je dat de velden en het onderhoud daarvan betaald, niet het voetbalclubje hoor, die hangen alleen maar maandelijks aan het infuus omdat ze buiten de velden al bijna de onkosten niet kunnen binnenhalen.
En zoals ik al zei, er worden fouten gemaakt, maar vergeet niet dat het vaak grote langlopende trajecten zijn en als er dan een crisis tussendoor komt ja dan kan het fout gaan helaas.
Maar dat van de zijkant meer roepen dat ze niks kunnen?
90% van de mensen komt er alleen maar voor hun documenten, maar ze weten precies hoe de besluitvorming werkt
Even voor de beeldvorming, een zwembad met zeg drie baden: recreatie, kinder en wedstrijdbad 25m, kost qua onderhoud en exploitatie tussen de 8 ton en 1 miljoen voor de gemeente en daar zitten dan nog geen aanpassingen in, is alleen in stand houden en vervanging.
En dan is de tijd die mensen binnen het gemeentehuis ermee bezig zijn niet meegerekend.
En zoals ik al zei, er worden fouten gemaakt, maar vergeet niet dat het vaak grote langlopende trajecten zijn en als er dan een crisis tussendoor komt ja dan kan het fout gaan helaas.
Maar dat van de zijkant meer roepen dat ze niks kunnen?
90% van de mensen komt er alleen maar voor hun documenten, maar ze weten precies hoe de besluitvorming werkt

Even voor de beeldvorming, een zwembad met zeg drie baden: recreatie, kinder en wedstrijdbad 25m, kost qua onderhoud en exploitatie tussen de 8 ton en 1 miljoen voor de gemeente en daar zitten dan nog geen aanpassingen in, is alleen in stand houden en vervanging.
En dan is de tijd die mensen binnen het gemeentehuis ermee bezig zijn niet meegerekend.
-
Snap ik Luco. Goed uitleg. Maar onze gemeente(een der laatste PvdA bolwerken in den lande aldus Hielke) is nou niet bepaald burger/ondernemertje-vriendelijk. Nu PvdA afgeslacht is landelijk, kan ik niet wachten dat de gutmensch-burgemeester vertrekt:)
André bestookt die gast al tijden met mailtjes, geweldig!:)
Maar nu medeFries(uitverkoren volk jeweetog) Halbe Zoolstra van notabene 'mijn' partij, zegt dat de PvdA welkom is in de coalitie.
Wat is dat nu weer????? Decimeren/uitdunnen/kill it with fire. Weg met die club....
Gisteren sprak ik met een plaatselijke makelaar die zeiletterlijk : Heerenveen is een plaats van ambtenaren en leraren, erg moeilijk om zaken mee te doen. Ik zei: Oh ja joh? Hoe kom je d'r bij:)
Maar nu medeFries(uitverkoren volk jeweetog) Halbe Zoolstra van notabene 'mijn' partij, zegt dat de PvdA welkom is in de coalitie.
Wat is dat nu weer????? Decimeren/uitdunnen/kill it with fire. Weg met die club....
Gisteren sprak ik met een plaatselijke makelaar die zeiletterlijk : Heerenveen is een plaats van ambtenaren en leraren, erg moeilijk om zaken mee te doen. Ik zei: Oh ja joh? Hoe kom je d'r bij:)
-
Dat is politiek. De PvdA komt echt wel in de oppositie. Hoop dat ze over 4 jaar weggevaagd zijn hoewel ik denk liever niet (groter) in de politiek zie.
- Snipe
Ik heb niks met Zijlstra, maar ik vind Dijsselbloem lang geen slechte minister. Die zou er van mij nog best een tijdje mogen zitten.
-
OnlineLuco
Robin het maakt toch niks uit of er een vvder of cdaer of pvdaer burgemeester of raadslid is, die kosten blijven of je moet het zwembad dichtgooien, maar doe je dat staat elke huppelkut met kinderen en de bijna doden met een spandoek op straat voor het gemeentehuis dat het zwembad open moet blijven. Komt ook nog even op sbs6 dus heel nederland valt over de gemeenteraad heen en spreekt er schande van.Robin schreef: 18 mar 2017, 10:12 Snap ik Luco. Goed uitleg. Maar onze gemeente(een der laatste PvdA bolwerken in den lande aldus Hielke) is nou niet bepaald burger/ondernemertje-vriendelijk. Nu PvdA afgeslacht is landelijk, kan ik niet wachten dat de gutmensch-burgemeester vertrekt:)
Vervolgens moet het dan open blijven en gaat het de burger geld kosten en staan ze weer voor het gemeentehuis te zeiken.
Met andere woorden je kan het niet goed doen, want welke keuze je ook maakt je krijgt gezeik.
-
Dijsselbloem is ok.
Luco, klopt. Wij hebben hier 'n enorm overdekt pierenbad, waar de cv van kapot is: steenkoud altijd dat Thialf:)
Luco, klopt. Wij hebben hier 'n enorm overdekt pierenbad, waar de cv van kapot is: steenkoud altijd dat Thialf:)
-
OnlineLuco
volgens mij draaien die niet op de gemeente of wel?