
Dvh - F11 520d
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Gewoon lekker voor Stage 2 gaan, spoelt het geheel nog wat eerder en soepeler op!
Kan ook prima, want de kozijnen zien er nog goed uit.

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Dat ga ik binnenkort horen v/d schilder ^_^
Maar stage 2 lijkt mij ook wel prettig. Wacht even op een rustige vrije maandag en dan boek ik een afspraak.
Maar stage 2 lijkt mij ook wel prettig. Wacht even op een rustige vrije maandag en dan boek ik een afspraak.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28656
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
maakt dat zoveel uit het DPF er uit? misschien toch anders ook nog maar even laten doen 
Zag dat DPF delete + uitprogrammeren maar 225EUR kost.

Zag dat DPF delete + uitprogrammeren maar 225EUR kost.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Scheelt wel aardig in gasrespons ja. Gewoon doen! 

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Ik wil gewoon een totaalpakket/prijs. Ga daar dan wel een dagje koffie drinken en in de weg staan. Moet ik wel als een malle terug kunnen rijden.. 

-
OnlineBram
- Berichten: 16622
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Gaat dat in de toekomst niet voor APK gezeik zorgen, zo'n DPF delete?
- Martijn_bmw
- Berichten: 28656
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Ja ik zou het dan ook in 1x doen David als je toch nog gaat.
Maar de tuning heb ik al
dus áls ik die DPF er uit wil zoek ik wel een bedrijf die alleen DPF verwijderen en uitprogrammeren van regeneratie doet.
Wat Bram zegt heeft mij destijds doen besluiten om DPF wel te laten zitten idd....
Maar de tuning heb ik al

Wat Bram zegt heeft mij destijds doen besluiten om DPF wel te laten zitten idd....
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Tsja, ik zit er ook over te twijfelen om 'r onder weg te laten halen hoor. Als de APK-regels veranderen kan ie er altijd weer onder voor de APK, zo zie ik het dan ook weer.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Ik ben vorige week bij VVT op bezoek geweest voor mijn 320d. zij hadden mij aangeraden de DPF wel te laten zitten mits die nog in goede staat is, met als grootste reden om evt toekomstig gezeik met apk te voorkomen. Verder erg te spreken over de 320d na kuur, veel soepeler nu en trekt vanuit onderuit een stuk harder.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28656
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
ATM gaf mij precies hetzelfde advies vorig jaar en daarom zit ie er dus nog in 
Maargoed soms twijfel ik alsnog te laten doen omdat je hoort dat vooral de gasrespons er van verbeterd... en ook al is die nu prima een snellere gasrespons is altijd beter

Maargoed soms twijfel ik alsnog te laten doen omdat je hoort dat vooral de gasrespons er van verbeterd... en ook al is die nu prima een snellere gasrespons is altijd beter

- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Zeker waar Martijn, vooral merkbaar als ik uit mijn Z3 stap met gretige S54, dan duurt het met de 320d eeuwen voordat er eens wat gebeurt 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Prachtige fotos van een prachtige auto 

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Had helaas geen tijd om langs te komen. Maar ben nog steeds erg benieuwd hoe die van jou nu rijdt ivm die van m'n broer. Die van m'n broer is echt dood onder de 2000 toeren als je het vergelijkt met mijn 525D. Ben wel benieuwd of dat 4 vs 6 pitter is of dat het echt aan zijn auto ligt.e30touring1990 schreef: 14 mar 2017, 10:41 Ik ben vorige week bij VVT op bezoek geweest voor mijn 320d. zij hadden mij aangeraden de DPF wel te laten zitten mits die nog in goede staat is, met als grootste reden om evt toekomstig gezeik met apk te voorkomen. Verder erg te spreken over de 320d na kuur, veel soepeler nu en trekt vanuit onderuit een stuk harder.
- JP
- Berichten: 34427
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Is dat een Wolf Garten Ambition 38E ?
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Gezien het ontbreken van een snoer gok ik op de WOLF GARTEN A 3472V.
- EvdP
- Berichten: 6754
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
De gasrespons van de N47 is echt een stuk beter met een andere downpipe. Mijn DPF ligt op zolder, ook ik werd gewaarschuwd voor eventuele APK eisen. Maar zolang dat nog niet zover is maakt het mij allemaal niet uit.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
zonder het draadje al te veel te vervuilen zal ik hier ff kort op ingaan. de 6 pitter van jou zal altijd soepeler en krachtiger zijn (en blijven) onderin omdat je zonder inkomen van de turbo gewoon al meer koppel hebt. op de dyno is goed te zien dat vanaf 1600rpm bij de 320d de turbo er goed inkomt en je dus net onder de 2000rpm vol koppel hebt. op papier heb je bij de 525d wss ook pas vol koppel bij 1600-1800 rpm maar helemaal onderin zal die gewoon net wat sterker zijn dan een 2.0 vierpitter. ik heb trouwens een automaat, weet niet wat je broer voor bak heeft. met handbak is t wel zo als je te laag in toeren zit dat het doods aanvoelt omdat je een strakkere verbinding hebt in de aandrijflijn i.t.t. de automaat die veel slip geeft op het moment dat je meer gas geeft. dan brengt ie het toerental naar het gebied waar je t meeste koppelt hebt, dit doet wel veel voor het gevoel van flexibiliteit van de motor imo.Riceaux schreef: 14 mar 2017, 11:22Had helaas geen tijd om langs te komen. Maar ben nog steeds erg benieuwd hoe die van jou nu rijdt ivm die van m'n broer. Die van m'n broer is echt dood onder de 2000 toeren als je het vergelijkt met mijn 525D. Ben wel benieuwd of dat 4 vs 6 pitter is of dat het echt aan zijn auto ligt.e30touring1990 schreef: 14 mar 2017, 10:41 Ik ben vorige week bij VVT op bezoek geweest voor mijn 320d. zij hadden mij aangeraden de DPF wel te laten zitten mits die nog in goede staat is, met als grootste reden om evt toekomstig gezeik met apk te voorkomen. Verder erg te spreken over de 320d na kuur, veel soepeler nu en trekt vanuit onderuit een stuk harder.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
M'n broer heeft ook een automaat. Koppel op papier zit bij mij vanaf 2000 toeren op z'n max. Dat er altijd een verschil zal blijven geloof ik graag, maar vind het verschil nu wel erg extreem. Terwijl ze op papier qua snelheid niet veel zouden mogen verschillen. Daarom was ik wel benieuwd naar het verschil, ongechipt en gechipt.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
verschil op de dyno is ongeveer +40pk en +80nm voor mijn M47. qua rijden moet je idd ervaren. vooral stuk soepeler en trekt gewoon harder bij gas intrappen. bij rustig rijden binnen de bebouwde kom bijv merk je niet noemenswaardig veel verschil wat ook wel logisch is omdat je het niet aanspreekt natuurlijk.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Net even gebeld naar BR-tuning.
Het volgende.
Op maandag zijn ze dicht, dus dat ik onhandig voor mij. Moet ik ff kijken hoe ik dat ga doen.
Maar , stage 1 of stage 2.
Stage 1 = gewoon chippen. Dan kom je op 220/230pk.
Stage 2 = leeghalen van roetfilter. En het uitprogrammeren van de codes.
Dit geeft wat extra pk's maar dat is dus ook afhankelijk v/d staat van de roetfilter. Als je een auto rijdt met 170dkm op de teller dan ben je al wat vermogen verloren door het roetfilter. Na het leeghalen geeft het dan méér vermogenwinst dan nu. Want nu ( met 100dkm op de teller ) is de verwachting dat hij nog niet erg verstopt zit.
Bij sommige oudere auto's MOET je bijna een stage 2 doen omdat ze met stage 1 niet de waardes halen die gewenst zijn ( door een dichtzittende roetfilter )
Dat werd mij dus verteld. Kom erop neer , stage 1 is prima. Stage 2 zou misschien 10-15pk extra winst geven.
Moet alleen even kijken wanneer ik een keer weg kan.
Het volgende.
Op maandag zijn ze dicht, dus dat ik onhandig voor mij. Moet ik ff kijken hoe ik dat ga doen.
Maar , stage 1 of stage 2.
Stage 1 = gewoon chippen. Dan kom je op 220/230pk.
Stage 2 = leeghalen van roetfilter. En het uitprogrammeren van de codes.
Dit geeft wat extra pk's maar dat is dus ook afhankelijk v/d staat van de roetfilter. Als je een auto rijdt met 170dkm op de teller dan ben je al wat vermogen verloren door het roetfilter. Na het leeghalen geeft het dan méér vermogenwinst dan nu. Want nu ( met 100dkm op de teller ) is de verwachting dat hij nog niet erg verstopt zit.
Bij sommige oudere auto's MOET je bijna een stage 2 doen omdat ze met stage 1 niet de waardes halen die gewenst zijn ( door een dichtzittende roetfilter )
Dat werd mij dus verteld. Kom erop neer , stage 1 is prima. Stage 2 zou misschien 10-15pk extra winst geven.
Moet alleen even kijken wanneer ik een keer weg kan.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
dat roetfilter eronder uithalen zou dan mijns inziens ook eerder van belang zijn voor de betere gasrespons ipv de extra 10-15pk.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Roetfilter leeg laten halen zou ik in jouw geval niet doen. Gewoon laten vervangen door een andere downpipe. Kost een beetje meer, maar dan is het tenminste zonder grote kosten weer snel origineel te maken.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
+1. leeghalen zou ik alleen doen als je eigen roetfilter toch al verzadigd is.Riceaux schreef: 14 mar 2017, 16:30 Roetfilter leeg laten halen zou ik in jouw geval niet doen. Gewoon laten vervangen door een andere downpipe. Kost een beetje meer, maar dan is het tenminste zonder grote kosten weer snel origineel te maken.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28656
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Die van mij heeft nu 185k km gelopen maar haalde van de zomer (165k km) op ze sloffen de beloofde 180pk werden er uiteindelijk 187....
Maar als ik mijn auto uitlees zegt ie dat het roetfilter nog iets van 20.000km leven heeft tot ie verzadigd zit, dus dat klinkt al als redelijk vol?
Maar als ik mijn auto uitlees zegt ie dat het roetfilter nog iets van 20.000km leven heeft tot ie verzadigd zit, dus dat klinkt al als redelijk vol?
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Dvh - F11 520d - gras maaien en poetsen
Klopt Martijn, die zit bijna vol! Dus nog meer pk's als je em er onder weg trekt.
Die van mij geeft aan dat ie nog 140000 km mee kan. Dus die gaat niet leeggehaald worden.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten