Audi rijders vs BMW rijders

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
RVV

Audi rijders vs BMW rijders

Bericht door RVV » 26 jun 2007, 17:27

patserimago? Schreef Maurice in het RS6 draadje, door die opmerking ging dat draadje wel erg off topic, daarom maar even opgesplitst..

Nouja dit is de kern van dit topic :twisted: :wink:

[img:400:296]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 205458.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door RVV op 27 jun 2007, 12:53, 4 keer totaal gewijzigd.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 26 jun 2007, 18:53

Rico v Velzen schreef:patserimago?
denk dat maurice nu een heleboel gevoelige schenen geraakt/pikken overreden heeft met die opmerking LOL :roll: :roll:

leonard

Bericht door leonard » 26 jun 2007, 19:00

cooldragon schreef:
denk dat maurice nu een heleboel gevoelige schenen geraakt/pikken overreden heeft met die opmerking LOL :roll: :roll:

Haha

Patserimago vind ik overdreven!!! Het is wel zo dat BMW's worden geaccosieerd met 'snelle'jongens.

Dat is het waarschijnlijk :? niemand begrijpt waarom ik audi bent gaan rijden :oops: :oops:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 26 jun 2007, 19:03

leonard schreef: niemand begrijpt waarom ik audi bent gaan rijden :oops: :oops:
same here 8) ben van een E46 coupe naar een audi gegaan

ben ook een tijd lang niet meer gecharmeerd geweest tot de BMW modellenlijn(het design), maar sinds ik mn buurman's 330 en een maat zn 320d E92's heb gezien moet ik mn mening toch weer bijstellen

Joop

Bericht door Joop » 26 jun 2007, 19:32

Heb net de brochure van de A5 via Pon opgestuurd gekregen; het is wel een hele prachtige wagen die Audi. Zal toch nog een lastige keus worden tussen de E92 en de A5. Echter moet ik het wel van de gebruikte wagens hebben, dus de E92 heeft daarin een lichte voorsprong (lees: meer keus over circa een jaar) dan de Audi.

Maar Audi is een prachtig alternatief op een BMW: maar de associatie snelle jongens bij BMW rijders is een beetje kul; dat zijn de gesjeesde carrièreheren en -dames met hun golfjes, A3'tjes en A4'tjes net zo goed.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jun 2007, 20:03

Ik heb 2 Audi's gehad en voel mezelf geen ander mens/bestuurder nu ik al weer 6 jaar BMW rijd. Dus patsermerk zal wel, ik rij SOMS als een BMW rijder inderdaad, hard en soms opgefokt,(momenten) maar dat zou ik ook doen in 'n Audi A2 of S8 bij wijze van.

Het patserimago snap ik bij nieuwere BMW's iig niet zo.Verklaar. Dat je een Audi gaat rijden om bijvoorbeeld je 'patserigheid' wat je hebt te verdoezelen lijkt mij niet bepaald een goed idee,(ahoewel ik SOMS Audirijders zie zitten in hun dikke Audi's die ik eerder in een BMW/Mercedes zou zien zitten LOL).
Ik zou BIJVOORBEELD (weer) Audi gaan rijden omdat ik de interieurs kwalitatief 't mooiste vind van alle karren in hun klasse, of om hun vormgeving, mits dik aangekleed(A5/A6/A8, A4 en TT weet ik niet, zozo), maar zeker niet om dat beetje rijbeleving wat ik er soms nog uit wil trekken op deze Nederlandse wegen, dan ben je bij (een 'betaalbare')Audi aan 't verkeerde adres, dan moet je naar die andere Beier, echt.

Een ouder model BMW kán er soms slordig kloterig bijstaan, dat is lullig, een Audi heeft daar op leeftijd minder last van inderdaad. Maar dan rij ik allang weer wat anders joh. :P

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2007, 20:13

cooldragon schreef:
neh patser imago zit vooral tussen de oren van diegene die het zegt. no offence Maurice :wink:

overigens is een M5 in een gedekte kleur niet opvallender dan een gewone 5 serie.

woutje

Bericht door woutje » 26 jun 2007, 20:47

Het blijft toch leuk om te lezen hoe sommige mensen
zich een beetje druk maken over bepaalde opmerkingen.
Dat BMW en Audi gebeuren is hier toch een beetje als vuur en water.

woutje

Bericht door woutje » 26 jun 2007, 20:50

Trouwens Maurice toen je vanmiddag bij ons was heb je de S5 toen ook even bekeken?
Erg mooie auto vind ik zelf.

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2007, 21:06

woutje schreef:Het blijft toch leuk om te lezen hoe sommige mensen
zich een beetje druk maken over bepaalde opmerkingen.
Dat BMW en Audi gebeuren is hier toch een beetje als vuur en water.
mwaohh valt wel mee hoor, ik heb zelf 5 jaar audi gereden, en audi's vind ik zeker mooie auto's. ze missen wat schepte en dynamiek juist, vooral door het USP qauttro. Maar verder top. Ook minder vind ik het samen delen met de overige VAG broeders.

Maar ik ben zeker niet anti audi. en imago opmerkingen zie je mij niet maken (over geen enkel merk).

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 jun 2007, 22:31

Rico v Velzen schreef: Maar verder top. Ook minder vind ik het samen delen met de overige VAG broeders.
Daar kan BMW ook best wat van natuurlijk :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jun 2007, 22:37

Niels schreef:
Rico v Velzen schreef: Maar verder top. Ook minder vind ik het samen delen met de overige VAG broeders.
Daar kan BMW ook best wat van natuurlijk :wink:
Inderdaad, wat deelt een 1er/3er/5er/6er/7er met een Mini en een Phantom? Inderdaad.

:twisted:

Joop

Bericht door Joop » 26 jun 2007, 23:01

I-Drive is ook schaamteloos in de Phantom toegepast (weliswaar verborgen achter een klepje maar toch...) en zo zullen er idd wel meer onderdelen zijn.

In de Mini zul je overigens wel goed moeten zoeken, heb me wel eens laten vertellen dat er twee onderdelen het BMW logo dragen (maar ondertussen zal de rest ook wel 1:1 nagemaakt zijn zonder logo :wink: )

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2007, 23:14

Kijk dat een i drive gebeuren word gedeeld kan niet bepaald bezwaarlijk worden gevonden.

Maar wat ik bv als Audi S3 rijder uitermate storend vond, was dat het exclusieve karakter van de Audi S3 compleet werd afgebroken door het toepassen van dezelfde techniek en zelfs hetzelfde interieur in mindere concernbroeders zoals de Seat Leon/Toledo.

Als ik 45K euro uitgeef voor iets wat de meest speciale reeks was van het exclusieve merk Audi, dan wil je niet het gevoel hebben dat iedere willekeurige Seat en Skoda rijder een lange neus naar je maakt.

Kijk een A merk status mag wat kosten, maar niet als de B merk rijders daar de lachende derde van zijn. IMHO.

Bijna elk onderhuids onderdeel is/was van alle concernmerkenlogo's voorzien.

VAG rijden is niks mis mee, de Skoda, Seat en in mindere mate de VW rijders zijn de spekkopers. Mocht ik ooit weer een VAG auto kopen dan weet ik wel waar ik ga voor betalen en dat is niet voor die vier ringen.

Dit is hoe ik dat heb ervaren, ook al zal het tegenwoordig wel iets minder zijn. En is VAG tot inkeer gekomen dat het exclusieve karakter van Audi beter moet worden bewaakt = minder dik er op laten liggen dat slimme VAG kopers geen Audi kopers zijn :wink:

Rent hard weg voordat de Audi meute me plat rijd :lol:

Niels

Bericht door Niels » 26 jun 2007, 23:17

Tuurlijk deelt BMW ook zoveel mogelijk shit. In elk model komen wel een paar motoren overeen. De Z is op basis van de 3 net als de 1-serie veel met de 3 deelt :wink:

Ik vroeg me vandaag nog af waarom ik niet voor de helft dezelfde auto in een ander jasje heb gekocht toen ik in de Z reed :P Dat hebben Audi rijders waarschijnlijk ook wel eens als ze naast een Octavia staan :wink:

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2007, 23:26

Niels merk intern onderdelen delen zie ik niet als aantasting van het exclusieve karakter van het merk.

En dat bij VAG het inteelt gebeuren een geaccepteerd verschijnsel is moet men ook maar zelf weten.

Het is ook geen waarde oordeel of een auto daar beter of slechter van is.

Maar ik moet het niet (meer). En het gebeurt natuurlijk niet alleen bij VAG, maar ook bij vele andere grote concerns zoals Ford en GM.

Niels

Bericht door Niels » 26 jun 2007, 23:37

Ik zie het verschil niet helemaal Rico behalve dat VAG het maximaal breed trekt.

Ok. ik ben het met je eens dat het niet verstandig was om het dash van een A3 (weliswaar in goedkoper kunstof) ook in een Seat te gebruiken maar dezelfde motoren en onderstellen met een iets andere afstemming onderscheiden (denk ik) net zo veel als dat bijvoorbeeld een bij een Z3 en een E36 met een 2.8 motor het geval is :wink:

Het is niet zo dat een A4 1.8T ook net zo rijdt als een Octavia 1.8T ook al zijn ze nagenoeg net zo snel omdat ze dezelfde motor hebben..

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2007, 23:51

Niels schreef:Ik zie het verschil niet helemaal Rico behalve dat VAG het maximaal breed trekt.

..
Niels het verschil zit hem in de vraagprijs.

Een Audi A3 kost niet veel meer qua productiekosten dan een Seat Leon.

Maar de verkoopprijs is wel 30 procent hoger. Dan redeneer ik met mijn boerenverstand dat je gewoon 30 procent teveel betaald voor hetzelfde maar dan iets anders.

Vraag is aan een Audi verkoper wat de verschillen zijn tussen een Audi en een Seat/Skoda.

En vraag een Seat/Skoda verkoper eens wat de overeenkomsten zijn.

Niels

Bericht door Niels » 27 jun 2007, 00:16

Het zit em niet alleen in de productie kosten maar ook in de ontwikkelingskosten. Wat een auto dan daadwerkelijk kost qua kostprijs hangt af van je verdeling intern.

Ik snap je heel goed daarom zou ik ook zonder problemen voor een Skoda kiezen :D Je kunt discussie voeren over het feit of je de meerprijs wel of niet waard vindt om in een auto te rijden met een chiquer imago maar in de basis dezelfde techniek heeft maar dan vraag ik me vervolgens af waarom iemand een Z4 koopt terwijl een 330i goedkoper is of een Mini diesel terwijl een Peugeot met dezelfde motor veel goedkoper is.. lijkt me ook niets meer dan een stuk beleving, imago en emotie :wink:

Ook kun je je vernökt voelen als Audi rijder maar net zo goed ook als BMW rijder :wink: (Is een M relatief niet veel te duur??) In beide gevallen heb je gewoon de verkeerde keuze gemaakt maar om het vervolgens oneens te zijn met het beleid van een concern..

Het is juist de kracht van VAG dat ze de technieken zoveel uitsmeren imo.

RVV

Bericht door RVV » 27 jun 2007, 00:32

nouja oneens zijn met het beleid... vertaald zich in mijn geval met het niet aankopen van het product. Of het ze wat boeit tja hun keus. Heel veel mensen boeit het blijkbaar niet. Anders was de strategie niet zo succesvol. Marketingtechnisch niks mis mee.

vergelijk me interne BMW modellen vind ik wat mank gaan, want je kiest ove het algemeen vrij bewust voor een model/concept. Een roadster koper kijkt niet eens naar een 330i ofzo.

Wat betreft de prijssgtelling van de M's ben ik het wel met je eens, maar daar is een hele eenvoudige oplossing voor, een M niet nieuw kopen :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 27 jun 2007, 00:52

Hoop gebrabbel....

Maar sommige mensen zien ook niet het verschil tussen een bank van Minotti of een bank van de ikea. "Ze zijn immers beide van donkerbruin leder....?" So what's the problem?

Of het verschil van een matras van 300 euro en een van 1500 euro...
"Ze zijn immers beide 25 cm dik...?" ...So what's the problem?

Ik kan hier natuurlijk een heel pleidooi houden over nieuwe type veren en matrassen die gemaakt zijn van materialen met een hoog ventilerend vermogen hebben, tijken die afritsbaar zijn en wasbaar...etc, etc etc

Maar dat heeft evenveel zin om het verschil tussen een Audi en een Skoda , uit te leggen .....Ik heb er ook geen problemen mee.
Voor mijn part slaapt iemand op stro, of zit hij op een lege krat bier.
En dat geld ook voor hun kennis van materialen, techniek en kwaliteit.

RVV

Bericht door RVV » 27 jun 2007, 00:54

he ik dacht al waar blijft ie nou :twisted: :wink:

Beetje vol te houden in de hitte :?:

Doe mij maar veel regen is goed voor de handel. :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 27 jun 2007, 01:01

LOL welnee, dat is alleen verplaatsing van de verkoop.
Denk je nu werkelijk dat er meer mensen een matras nodig hebben met regenweer?
Dit lever je in andere maanden weer in amigo :wink:

RVV

Bericht door RVV » 27 jun 2007, 01:20

Met regenweer hebben ze geen zwempakken nodig :wink:

Enuh ga mij even wat nieuws vertellen na 12,5 jaar zelfstandig ondernemerschap ikke het nog niet snappuh.

(ik snij nog een stukje shaormavlees af) LOL

Zeg Rob is het daar nog te volgen in het donker ?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jun 2007, 07:44

Allemaal goed, mooie kar, degelijk, goed interieur zo`n Audi......................................................Alleen heb ik er dus helemaal niets mee..................................Nou dan ben ik dus snel klaar.

Gesloten