Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
- Riceaux
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
En is ie als daily onbruikbaar. 

-
Nu leuk! Heb je een wagen in de garage staan die met geluk 2 keer per jaar op het circuit komt omdat je geen tijd vrij kunt maken.
Dan liever de strafbelasting aftikken zodat de wagen in een verloren uurtje nog de weg op kan.

Dan liever de strafbelasting aftikken zodat de wagen in een verloren uurtje nog de weg op kan.
- tomgtr
Andre modus aan:
Je laat je toch niet door je vrouw vertellen dat je niet elk weekend lekker op circuit gaat rijden watje!
Andre modus uit:
Yep vind ik ook kansloos, een ritje met m'n zoon naar pannenkoekenhuis is ook DF voor mij om maar iets te noemen.
Je laat je toch niet door je vrouw vertellen dat je niet elk weekend lekker op circuit gaat rijden watje!
Andre modus uit:
Yep vind ik ook kansloos, een ritje met m'n zoon naar pannenkoekenhuis is ook DF voor mij om maar iets te noemen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- WJ
"The owner decided to add a rear seat package off another 997 Porsche"
Als je een dealer heb die een beetje mee wil werken moet het geen probleem zijn.
- tomgtr
Kijk dat is top! Erg fraai.
- ASW
Op kenteken blijft het een 2 zitter. Onhandig als je dealer hem stuk rijdt met bijvoorbeeld 2 extra passagiers..
- Tim N
Waarom zou hij niet als 4 zitter gekeurd kunnenworden dan?.
- tuurgtt
- Auto: M140i
Bizar filmpje. Niet veel te zien, geen woord in gezegd, alleen in 8 minuten 3700 keer schakelen met de PDK.
Als je niet tegen het geluid van flipperbakken kan is dit geen aanrader! Maar een paar minuten is net vol te houden.
Hoe gaaf ik flat-sixes ook vind, en dit is m.i. de mooiste zes cilinder ever, aan het eind van de dag blijft het toch... nou ja, een ZES.
Ik luisterde kort daarvoor een kort clipje van de nieuwe 812 Superfast, en dat is toch wel even van een heel andere orde. Ja, de prijs ook.
Als je niet tegen het geluid van flipperbakken kan is dit geen aanrader! Maar een paar minuten is net vol te houden.
Hoe gaaf ik flat-sixes ook vind, en dit is m.i. de mooiste zes cilinder ever, aan het eind van de dag blijft het toch... nou ja, een ZES.
Ik luisterde kort daarvoor een kort clipje van de nieuwe 812 Superfast, en dat is toch wel even van een heel andere orde. Ja, de prijs ook.
- Joop
Gaaf ding wederom...
...ben wel benieuwd wat het percentage aan handbak-versies er straks over de toonbank gaat. Om de Nederlandse prijs hoef je het niet te laten: dus is het vooral een emotionele keuze.

...ben wel benieuwd wat het percentage aan handbak-versies er straks over de toonbank gaat. Om de Nederlandse prijs hoef je het niet te laten: dus is het vooral een emotionele keuze.
- Macboy
PDK klinkt gewoon kut bij het schakelen. Bagger. Scheten. Natte scheten.
Heb net twee eigen filmpjes geupload en dan zie je waarom de handbak voor mij het mooiste blijft: even dat inhouden en dan magistraal oppakken
Kippevel !!!!!!!!
En hier de PDK scheet....
Heb net twee eigen filmpjes geupload en dan zie je waarom de handbak voor mij het mooiste blijft: even dat inhouden en dan magistraal oppakken

Kippevel !!!!!!!!
En hier de PDK scheet....
- WJ
Vind PDK wel leuker klinken als ik die twee filmpjes zo vergelijk. 

-
Eens met Macboy!
Magistraal oppakken is het goede woord!
Magistraal oppakken is het goede woord!
-
Eens, maar dat geldt eigenlijk voor alle auto's. Vind persoonlijk het verschil bij de E9x M3 het grootst. Die vind ik met handbak echt veel beter klinken dan de DCT. Geluid klinkt dan veel te vloeiend/soft overlopend ofzo.
- ASW
Magnifiek geluid, die handgeschakelde GT3
Over achterzitjes: misschien lukt het inmiddels maar +/- 8 jaar geleden was het voor een aantal bezitters niet te doen. Je kon de 996 MK1 wel af-fabriek met die zitjes bestellen maar dat werd dus een enorm gedoe daarna. De andere modellen was het volgens mij ook geen optie meer af-fabriek.

Over achterzitjes: misschien lukt het inmiddels maar +/- 8 jaar geleden was het voor een aantal bezitters niet te doen. Je kon de 996 MK1 wel af-fabriek met die zitjes bestellen maar dat werd dus een enorm gedoe daarna. De andere modellen was het volgens mij ook geen optie meer af-fabriek.
-
- Auto: M3P, 130i
Inderdaad!Macboy schreef: 11 mar 2017, 15:26 PDK klinkt gewoon kut bij het schakelen. Bagger. Scheten. Natte scheten.
Kippevel !!!!!!!!

De "huil" na overschakelen om weer hoog de toeren in te gaan. Typische 6-cilinder Porsche.

- FreudeamFahren

De mannen van Auto Motor & Sport mochten *klik* een stukje meerijden in de nieuwe GT3 met handbak. Am Lenkrad? Preuninger in de verkoop / klets modus.

Een handbak dus, en niet enkel nog PDK. Waarom eigenlijk?
„Hach, das macht schon viel Spaß. Außerdem kommt beim Handschalter mehr Motorleistung am Rad an, da sie hier kein DKG abfordert“, plaudert der Ingenieur.

Ja, en dat was bij de vorige GT3 niet zo? Kom zeg...
Mooi klets verhaal. Voor een beperkte oplage 991 R ontwikkelen we even een verse 6 bak, maar voor de 991.1 GT3 doen we dat niet. Onzin natuurlijk. Ze hebben zich ouderwets verkeken op de reacties van de doelgroep, kwamen op het idee van de R en hebben die 6 bak kunnen ontwikkelen juist omdat ze de fout van de 991.1 GT3 bij de 991.2 weer recht moesten zetten. Prima aanleiding om nog eens wat pieken op een 6 bak stuk te slaan.„Sicher. Aber es ist ja nicht so, dass man immer genau das Getriebe im Regal liegen hat, das man gerne hätte. Oder gar gleich zwei verschiedene Getriebetypen“, sagt Preuninger.

Mooie bijvangst: nieuwe klanten en intensiever gebruik.
Da's toch wel positief vind ik: in deze tijd van speculanten zijn er dus ook nog mensen die zo'n apparaat kopen om hem te gebruiken, en niet alleen dat, maar ook nog intensiever dan zijn voorganger. Verder natuurlijk technische hoogstandjes om je vingers bij af te likken, zoals de mechanische kleppentrein (+8 pk) en de nieuwe krukas met centrale boring voor de olieverzorging van de drijfstanglagers, waardoor de capaciteit van de oliepomp terug kan van 120 liter naar 70 liter per minuut. Mooi detail ook:Er fährt fort: „Klare Botschaft: Ein GT3 muss die Spitze der 911-Generation darstellen, in jeder Baureihe. Und beim 991 ließ sich das mit dem Wechsel zum PDK darstellen.“ Damit habe man zwar den einen oder anderen Fahrer Vorgängers, also des 997, nicht zum Neukauf überreden können, dafür aber viele Neukunden gewonnen – und eine erstaunliche Erkenntnis: „Durch das PDK hat sich das Nutzerverhalten geändert. Während bislang die durchschnittliche Jahresfahrleistung bei rund 8.000 Kilometern lag, liegt sie nun bei etwa doppelt so viel“.

Und dann wäre da noch das Nanoblech, aus dem die Haubenscharniere gefertigt sind. Das eigentlich kein Blech ist, sondern ein nicht ganz billiges Carbonteil. Das 800 Gramm spart.

- Macboy
Dank FaF voor de uitvoerige rapportage
Mooi verwoord ook de fout die ze hebben gemaakt. Verder waanzinnig mooie auto met vooruitstrevende technieken weer. En inderdaad op zoiets bijna een kilo besparen.

Mooi verwoord ook de fout die ze hebben gemaakt. Verder waanzinnig mooie auto met vooruitstrevende technieken weer. En inderdaad op zoiets bijna een kilo besparen.

- Joop
- tuurgtt
- Auto: M140i
Nu sinds gisteravond de motoring pers weer losgaat na de eerste testritten met de nieuwe GT3 vond ik die van Andrew Frankel voorlopig wel de fijnste.
http://www.motorsportmagazine.com/opini ... 3-best-yet
http://www.motorsportmagazine.com/opini ... 3-best-yet
- Macboy
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Goed en mooi Autovisie filmpje. Die gast/presentator is goed bezig, kan wel sturen en is informatief.
Vond de kleur van die grijze in het begin net niks:)
Verder diepe buiging.Ik zou ook de handbak doen vanwege de Laatste der Mohikanen wetende dat er altijd wat sneller is.
235k is dat de PDK of de Handbak:)
Verder een vraag, de GT3RS 991 is die dus nu uitverkocht/niet meer in productie?
Deze dus:
Vond de kleur van die grijze in het begin net niks:)
Verder diepe buiging.Ik zou ook de handbak doen vanwege de Laatste der Mohikanen wetende dat er altijd wat sneller is.
235k is dat de PDK of de Handbak:)
Verder een vraag, de GT3RS 991 is die dus nu uitverkocht/niet meer in productie?
Deze dus:
Robin schreef: 25 apr 2017, 11:10 Zo snel kan 'n straat GT3Rs zijn met 'n paar aanpassingen. Racer GT3R is weer net even wat sneller>5s....
En de 2017RSR zal theoretisch nóg sneller zijn..
Geweldig filmpje, mede door de stuurmanskunsten van Herr Gebhard.
-
In juli de eerste nieuwe GT3 hier. Binnenkort een prachtige rode GTS ergens te koop dus. 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Prijs staat er niet bij, maar doe maar. Graag.
http://www.witmerodijk.nl/te-koop/porsc ... s-2016/519
Is hij nu heel kort geproduceerd of nóg in productie(zoals de ad aangeeft)?

http://www.witmerodijk.nl/te-koop/porsc ... s-2016/519
Is hij nu heel kort geproduceerd of nóg in productie(zoals de ad aangeeft)?
- Downforce Hans
Een vriend van me heeft nog een nieuwe staan met 0 km er op dus als je interesse hebt Robin dan kan ik je in contact brengen.