Even voorstellen! Brian E46M3

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
BrianK

Re: Even voorstellen! Brian E46M3

Bericht door BrianK » 03 apr 2016, 20:59

Als er niks te vinden is zou ik er nog niks aan doen. Het hangt inderdaad ook af hoe er met de auto om is gegaan, en hoe je er zelf mee omgaat. Er zijn verstevigings sets te koop waar veel over te vinden is, maar ik heb me daar niet enorm in verdiept.

Wat betreft het achterlaten van je auto - ik ben met al mijn auto's bij een hoop garages geweest onderhand. Deze nu laat ik mijn auto echt achter met het volledige vertrouwen, en ik heb nooit een reden gehad om te twijfelen aan hun. Bij de 1e keer dat ik er kwam een rondleiding door het bedrijf gehad, waarbij duidelijk werd wat er voor kennis aanwezig is. Ze bouwen ook al de auto's voor de M3 Cup op Zandvoort, buiten een hoop custom werk voor klanten (M3 GTR's, CSL's, of M3's met V8/V10 motoren). En echt zoveel mogelijk 'in-house' zodat al het werk in eigen, vertrouwde, handen blijft.
Het is niet in de buurt voor mij, maar wel het beste. Mocht je er eens in de buurt komen de moeite om langs te gaan. Koopman Racing te Winkel.

Uiteraard blijf ik de vorderingen posten hier! Hopelijk zaterdag brengen, als dat niet kan breng ik hem woensdagavond al. En dan even kijken, ik werk doordeweeks natuurlijk ook gewoon, dus vaak kan ik pas op zaterdag weer ophalen!

Martijn 327i
Auto: X3 M40i // M Performance

Bericht door Martijn 327i » 04 apr 2016, 07:16

Nee er is helemaal niets te zien zowel onder de auto als in de kofferbak, verder merk ik ook niets van kraken ed.
Dus zorgen maak ik me niet inderdaad.
Gewoon jaarlijks even checken dus. Als het niet nodig is wil ik er ook niet teveel aan gaan lassen inderdaad.

BrianK

Bericht door BrianK » 23 apr 2016, 13:39

Auto is terug van de garage! Was toch meer werk dan verwacht, zat in de top 5 van ergste gevallen die voorbij zijn gekomen. :gek:

Rijdt wel beter! Achterkant is ook weer happy want hij is gelijk wat speelser geworden lijkt het. Stugger vooral, maar ook wat meer in balans. Merk wel duidelijk verschil in ieder geval, dus dat scheelt. Komt natuurlijk ook omdat er nu bij het subframe geen rubbers meer in zitten maar bussen. Ik heb nog geen foto's gemaakt bedenk ik me nu, dus die houden jullie tegoed.

Ook een setje KW's op de kop getikt uit een sloopauto, deze zullen in de komende maanden ergens gemonteerd worden als het budget het toelaat. Maar nog voor ik in Augustus naar de 'Ring ga natuurlijk!
2 schokbrekers zijn nieuw, andere 2 gebruikt maar wel compleet nagekeken.
Afbeelding

Over enkele weken in Mei even vrij rijden op Zandvoort, en Juni weer. Kijken of er op de baan ook verschil te zien is!

BrianK

Bericht door BrianK » 09 mar 2017, 19:39

Na lange tijd weer even een update! :)

Bijna een jaartje verder zie ik. Ik lees nog vrijwel dagelijks mee op het forum hier haha, misschien moet ik me wat vaker gaan inmengen in de discussies en andere mooie auto's & projecten die ik volg!

Sinds de vorige update nog wel wat gereden met de auto uiteraard, tot een tripje Nordschleife roet in het eten gooide! :coffee:
Alles ging prima, bij aankomst toen (Augustus 2016) gelijk wat rondjes aangeschaft en met het lekkere weer was het wel de bedoeling wat rondjes te maken! Ook kwam er wat familie langs om te kijken en na al mijn verhalen wilden er wel enkele een rondje mee, dus alles wees op prima dagen die eraan kwamen.
1 rondje rustig aan gereden om weer wat te verkennen na een jaartje, toch 9min rond neergezet, dus dat beloofde toch wel wat met de nieuwe schroefset! Plaatje bij het praatje;
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk ook besloten om voor mijn vriendin & mij toch maar een helm aan te gaan schaffen! Zaten er al langer over te twijfelen en kwamen hier een aanbieding tegen, keuze was snel gemaakt.
Afbeelding

Vervolgens wilden we nog een rondje gaan, helmen op, camera / timer ingesteld, alles klaar.. begint het motorlampje te branden terwijl we in de rij staan :evil: . Balen dus. Even een rustig plekje opgezocht en de auto nagelopen maar kon niks vinden zo snel, auto liep ook compleet normaal. Even de accu losgehaald en gewacht, terug gemonteerd, lampje was weer uit. Wegrijden en kwam gelijk terug..
We zouden de volgende ochtend naar huis gaan, toen besloten maar gelijk te vertrekken. De auto reed prima en maakte geen vreemde geluiden, vertoonde ook geen gebreken verder.

Thuis aangekomen begon de auto af en toe wat in te houden. Dit was eigenlijk merkbaar bij de laatste 30km. 2 dagen later weer verder gekeken, en de auto bleek een misfire te hebben op cilinder 1, ik dacht zelf aan een bobine. Bobine verwisseld (had er nog 1 liggen), probleem bleef hetzelfde. Uiteindelijk gaf de auto zelfs misfires op 3 cilinders aan, maar na het wissen kwamen deze niet meer terug, alleen cilinder 1 bleef problemen geven.
Vervolgens maar alles gaan testen - vonk was oké, bougie werd nat, toen de compressietest. En die gaf 0 aan, de meter bewoog geen ene reet! Echt nihil druk op cilinder 1 :devil:
Blijkbaar een compleet stuk van de zuigerwand afgebroken.. Hoe, wie, wat, waar, waarom? Geen idee.

Nouja, er is dus een nieuw blok ingekomen, maar aangezien ik tussendoor ook een huis gekocht heb met mijn vriendin heeft dit even op zich laten wachten. De auto is nu afgelopen weekend weer opgehaald! Rijdt weer als een zonnetje. Zit een ruilblok in welke vorig jaar compleet totaal gereviseerd is, zuigers, nokkenassen, alles nieuw. Klant wilde echter een nóg dikker blok hebben waardoor deze eruit ging, maar aangezien het toch opgeboord zou worden is mijn blok voor hem gebruikt en heb ik dat blok overgenomen! Erg tevreden met de service hier van Koopman Racing.

Enfin, nieuwe foto's van hoe de auto er nu bij staat;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En in de garage welke nog niet af is, maar wel lekker bij het huis :df:
Afbeelding

Nu komende tijd nog wat inrijden aangezien de lagerschalen wel opnieuw vervangen zijn. Daarna hopelijk weer wat circuitbezoeken!
Wel is na overleg met mijn vriendin besloten de auto te houden en niet meer te verkopen, en eind van het jaar te kijken naar een 318is / 325i om daarmee verder circuit te rijden! De M3 zal dan meer voor mooi weer gebruikt gaan worden :coffee:.

Zal in ieder geval de komende voortgang wel wat meer gaan bijhouden!

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 09 mar 2017, 21:48

Gelukkig heb je iniedergeval niet in een ronde op de Nordschleife een sluiger laten vliegen en olie op de baan gekotst..

Leuk om te lezen dat je ondanks de tegenslagen de auto houdt!

WestR32

Bericht door WestR32 » 10 mar 2017, 01:52

Wat een verhaal, balen zeg! Goed dat je hem houdt! Ik ben er van overtuigd dat je er ontzettend veel spijt van zou krijgen als die eenmaal weg is.

Mits je niet direct cash nodig hebt, lekker in de garage houden. Staat daar prima zo te zien.

Vrees wel dat je in een 318is (of eventueel de 325i) de pk's heel erg gaat missen die je nu in je M3 gewend bent.

Meeelv
Auto: Ford Focus ST MK2

Bericht door Meeelv » 13 mar 2017, 16:17

Blijf het een mooie verschijning vinden zo'n E46, en dan al helemaal als het een echte M3 is. Je hebt wel behoorlijk wat tegenslagen gehad met de auto maar het is echt mooi om te zien dat je het allemaal wel netjes aanpakt en weer in orde maakt! Petje af.

Plaats reactie