Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
DF-user-278

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 06 mar 2017, 16:39

Kwam dit stukje nog tegen online over Moslims en dan met name de Islam.

----------

De hele dag van ‘s morgens vroeg tot ’s avonds laat worden we in de media om de oren geslagen met moslims en hun islam. Of we dat nou willen of niet.

Moslims vinden dat ze worden gediscrimineerd. Moslims vinden dat er haat tegen hen wordt gezaaid. Moslims vinden dat ze te weinig kansen krijgen op de arbeidsmarkt.
Moslims vinden dat er te weinig naar ze geluisterd wordt.
Moslims vinden dat hun geloof te vaak in een negatief daglicht wordt geplaatst.
Moslims vinden dat zij niet serieus genomen worden. Moslims eisen respect.

Maar waarom zou ik in hemelsnaam begrip, laat staan respect, moeten opbrengen voor gecultiveerde domheid?
Voor volstrekt willekeurige krankzinnige gebruiken en regeltjes?
Voor de inherente onderdrukking van vrouwen en homo’s?
Voor ingebakken kindermisbruik?
Voor agressie en machogedrag? Voor mohammedanen die elkaar in het Midden-Oosten elke dag weer de hersens inslaan?
Een derde deel van alle moslims wereldwijd, ongeveer half miljard mensen, bestaat uit extremisten.
Zij vinden dat je iemand mag vermoorden als hij of zij besluit niet langer in Allah te geloven en uit de islam te treden.

Ons hele leven wordt tegenwoordig beheerst door gezeik met de islam, gejammer over en door moslims, gezanik over en met Marokkanen, gezeur over en van Turken. Dit slokt de media helemaal op. Non-discussies over of iets halal of haram is. Over wat wel en niet mag tijdens ramadan. En hoe niet-moslims zich dan dienen te gedragen om respect te tonen. Over het gejengel van de islamitische gebedsoproep (azaan) en of we die in de publieke ruimte moeten toestaan. Of er speciale gebedsruimtes voor moslims moeten worden ingericht in openbare gebouwen. Welke muziek je wel of niet mag luisteren als moslim. Of mannen vrouwen de hand mogen schudden, ja of nee. Of sharia-rechtspraak ook in het Westen kan worden ingevoerd voor moslims. Wat de imam ergens van vindt, van ingegroeide teennagels tot ruimtevaart. Of Islamitische Staat, de Taliban, Al Qaida, Boko Haram en al die andere islamitische terreur¬organisaties nou wel of geen exponenten zijn van de islam. Of de islam moet worden onderwezen op openbare scholen. Of het uitbetalen van rente is toegestaan. Of vrouwen gescheiden moeten zwemmen of niet. Of het presenteren van onwelgevallige uitslagen van enquêtes onder moslims, nou wel of niet stigmatiserend is. Of imams die joden en homo’s dood wensen wel of geen haatpredikers zijn. Of moslims Westerlingen ‘Fijne Kerstdagen‘ mogen wensen of niet. Gedram over de bouw van megamoskeeën overal in Nederland, zo groot en zo veel mogelijk. Ga maar door. De waanzin houdt niet op.

Je komt niet meer toe aan leuke dingen, zoals muziek, film, literatuur, kunst, hersengymnastiek, wetenschappelijk bespiegelingen, filosofische overpeinzingen, onbelemmerde humor, open gedachtewisselingen, enzovoort, enzovoort. Kortom: de zaken die het leven verrijken en mooi maken. Nee, de hele dag worden we met moslims en hun islam geconfronteerd. Meestal in negatieve zin, met dood, verderf, criminaliteit, misbruik en geweeklaag. Vaak vanwege trivialiteiten in en rondom de islam. En regelmatig in geforceerd positieve zin, omdat het mainstream journaille het tot hun taak rekent om moslims en de islam zoveel mogelijk in een gunstig daglicht te plaatsen. Ter compensatie van al het eerdergenoemde slechte nieuws.

Dit alles maakt mij enorm islam-moe. Ik heb het helemaal gehad met dat eeuwige gejeremieer en die voortdurende exclusieve focus op moslims als zogenaamde ‘slachtoffers’ van onze Westerse maatschappij. Hou toch op! Iedereen die zich een beetje schikt krijgt hier meer kansen dan waar ook ter wereld.

Ik wil eigenlijk helemaal geen tijd verspillen aan die geïnstitutionaliseerde achterlijkheid. Maar ik moet wel, want het dringt zich aan mij op, op een agressieve dominante manier, in de media, op internet, in de samenleving. Het beukt op je in, dag na dag, week na week, maand na maand, het hele jaar door. De enige manier om je hieraan te onttrekken is je volledig af te sluiten. Ik luister en kijk al nauwelijks meer naar de publieke omroep. En de nieuws- en actualiteiten¬programma’s van de commerciële omroep zijn al niet veel beter. Ik betrap me erop dat ik steeds minder kranten lees. In de mainstream media is eenzijdigheid troef. Ik voel me geestelijk gegijzeld.
Nederland en de rest van Europa worden steeds minder vrij. Elke dag wordt ons geïnstrueerd hoe we moeten denken over moslims en de islam. Een open samenleving die zich voortdurend moet aanpassen aan de eisen van één groep is geen open samenleving meer. Nog een paar decennia en het vrije Westen is dood. Ten prooi gevallen aan één groep eeuwig verontwaardigde relatieve nieuwkomers, die eisend en jammerend door het leven gaan. Een bevolkingsgroep die nog altijd groeit. Een verongelijkte groep die haar stempel op de Westerse wereld wil drukken. Koste wat het kost. Liefst zo luidruchtig en opzichtig mogelijk.
Ik zie het somber in. Welkom in de toekomst van Europa!

Andre

Bericht door Andre » 09 mar 2017, 14:06

Nabeschouwing van de Film/documentaire van Kaf van het Koren wat pas na de verkiezingen word uitgezonden. Bang dat het invloed heeft op de verkiezingen.

Waar het op neer komt is dat de screening van immigranten/asielzoekers zo lek is als een mandje.

https://vimeo.com/207504164

dvh

Bericht door dvh » 09 mar 2017, 16:05

Kan iemand mij vertellen wat er in godsnaam met de bestuurdersstoel gebeurd is na 40dkm.......
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... lling.html?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 09 mar 2017, 16:30

De vorige eigenaar heeft beige lederen bekleding gekocht. Dat is er gebeurd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 mar 2017, 16:36

Je hebt niet verder geklikt?

Afbeelding

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 mar 2017, 16:37

Zo, dat ziet er bagger uit voor een autootje van 85K zeg :mrgreen: Heb je als bedrijf ook wel lef om dat zo aan te bieden haha.

smiley

Bericht door smiley » 09 mar 2017, 17:30

Arthur schreef: 09 mar 2017, 16:36 Je hebt niet verder geklikt?
De vorige stevige eigenaar heeft beige lederen bekleding gekocht. Dat is er gebeurd. :coffee:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 mar 2017, 18:47

Ze hebben iig goed hun best gedaan om een auto van 85k er op en top uit te laten zien :bag:

allen

Bericht door allen » 09 mar 2017, 19:09

Zonder grappen, dat zag je al bij auto's met 5.000 kilometer op de teller. Hebben er veel last van. Bij de V70 hetzelfde verhaal wanneer er geventileerde stoelen in zitten. :bag:

JP

Bericht door JP » 09 mar 2017, 19:11

Gebruikt Volvo ook kippenleer ?

allen

Bericht door allen » 09 mar 2017, 19:18

De vraag is of het überhaupt leer is?
Bij mijn wagen bleef het leer heel mooi, maar dat waren alleen de zitvlakken en een stukje rugleuning? De rest was nepleer.

WJ

Bericht door WJ » 10 mar 2017, 00:30

Ben wel benieuwd uit welke hoek dit dan kwam, loos alarm of niet.

http://www.nu.nl/binnenland/4528317/vee ... iging.html

ErikS

Bericht door ErikS » 10 mar 2017, 12:31

'n Beetje oefenen kan ook geen kwaad. ;-)

ErikS

Bericht door ErikS » 10 mar 2017, 13:30

@interieur Volvo,

Je wil mijn achterbank ook niet zien. Die constante maxi cosi's staan er gewoon 'in'.
Schaam me bijna om dat ding ergens in te ruilen.

dvh

Bericht door dvh » 10 mar 2017, 15:18

Wat dat betreft zijn de stoelen van BMW tegenwoordig toch wel van een hoger niveau. Want de achterbank van de vorige E61 zag er nog top uit. En daar hebben ook jaren kinderen opgezeten met maxi-cosi's enzovoort. Voorstoelen op wat schaafplekjes bij de wangen na waren ook gewoon nog top.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 10 mar 2017, 15:47

Hoort dit niet meer in het Zweden gaat naar de haaien draadje?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 mar 2017, 15:51

Hoort dit niet meer in het China gaat naar de haaien draadje?
:kikker:

Luco

Bericht door Luco » 10 mar 2017, 16:41

volvo gaat naar de klotendraadje

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 mar 2017, 16:47

Ik pak 't draadje weer op:)
Leuk he meid, polariseren. Je hebt er zelf geen erg in kind. Verbeter de wereld begin bij jezelf...
https://www.trouw.nl/samenleving/nederl ... ~a10dc675/

Stukje daaruit:
deed mijn best om zowel mezelf als Nederland te vangen in ongevaarlijke snoezigheid. Een land van folkloristishe oubolligheid waar ook nog plek is voor een harmonieuze regenboognatie is. Maar die behoefte voel ik niet meer.

Dat komt deels omdat ik niet meer schattig ben. Waarschijnlijk nooit geweest. Maar mijn veranderde houding komt vooral ook omdat Nederland allang niet meer schattig is. Tien jaar geleden werden inspraakavonden over asielzoekerscentra niet verstoord door losgeslagen seksisten. Tien jaar geleden was Quinsy Gario nog niet door agenten tegen de grond gewerkt omdat hij zwijgend een T-shirt droeg met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’.

Tien jaar geleden had Sylvana Simons nog geen beveiliging nodig omdat ze een gooi doet naar een parlementszetel. Tien jaar geleden kreeg ik nog geen dreigberichten omdat ik me uitspreek tegen racisme en ongelijkheid. Door mijn uitingen op sociale media word ik geschaard onder de social justice warriors (sociale gerechtigheidstrijders) - een term die beledigend bedoeld is, maar die ik helemaal niet verdien. Strijders staan in de stromende regen te demonstreren tegen onrecht met het risico opgepakt te worden. Ik schrijf stukjes.
Euh, tien jaar geleden? 15 jaar geleden was Pim er opeens niet meer en 13 jaar terug Theo van Gogh foetsie. Rara hoe kon dat?
Herinner je je dat niet meer waarschijnlijk? Wel eens van Ayaan gehoord schat, ze komt uit jouw streken.
Over beveiliging gesproken.

Wat was er eerder de kip of het ei? Dat dat niet tot wereldverbeteraars/linkse gutmenschen en moraalridders doordringt he....gestudeerd hebbende/intellectueel zijn en toch wereldvreemd. Dat is ons probleem. Deze 'journalisten' en hun stukjes.

Ik neem nog 'n kop koffie:)

Luco

Bericht door Luco » 10 mar 2017, 16:53

Tien jaar geleden was Quinsy Gario nog niet door agenten tegen de grond gewerkt omdat hij zwijgend een T-shirt droeg met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’.
10 jaar geleden waren er ook geen mongolen doe zon t-shirt droegen :kikker:
Tien jaar geleden had Sylvana Simons nog geen beveiliging nodig omdat ze een gooi doet naar een parlementszetel
10 jaar geleden deed Sylvana Simons zelf ook nog niet racistisch.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 mar 2017, 16:59

Exact Luco.

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2017, 08:55

Kijk, onze pareltjes van de maatschappij.

https://www.facebook.com/joeptube/video ... 987593237/

Jan-Willem

Bericht door Jan-Willem » 11 mar 2017, 11:34

http://www.nu.nl/binnenland/4532007/tur ... ering.html

Het moet niet gekker worden, ik snap niet dat ze zoon gast niet kunnen weigeren op de luchthaven.

smiley

Bericht door smiley » 11 mar 2017, 11:41

Hij komt er ook niet in.
https://www.facebook.com/ministerpresid ... 8890483819

Ik schat zijn kansen groter in om het na 15 Maart nog eens te proberen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 mar 2017, 11:46

Wie draait er op voor de kosten, als hij wel was gekomen en wij veiligheidsmaatregelen moesten treffen?

Plaats reactie