Anders stond hij aan 40 per uur achterste voren, hier is de snelheid veel hoger en duurt het langer voor hij stil staat

Is wat trickier daar boven op de Raidillon, je moet er heel voorzichtig doseren bij overstuur.
Jawel, je wilt die rijder niet voor het hoofd stoten Kris, maar als je daarvoor al enkele "offs" hebt gehad dan is er iets aan de hand. Dat "iets" zijn 1. de capaciteiten van de rijder om de auto tijdens uitbreken op de weg te houden en 2. de juiste waarschuwing uit de eerdere slippers te destilleren. Aan z'n reactievermogen ligt het niet. Al bij het eerste moment van uitbreken reageert ie vlot met tegensturen. Maar daarna stuurt ie veel te veel en veel te heftig. Hij lokt daarmee als het ware een tankslapper uit die dan ook ontstaat.kris schreef:hoe je het ook draait OF keerd, zoals fabian zegt, de radaillon IS gevaarlijk voor een vierwieler, en zeker als
bij die vierwieler de motor vanachter ligt...
verhaal gaat idd dat ie de wagen nog niet zo lang had, had er ook al een filmpje van IN LeMans van gezien, waar hij ook een paar serieuze "offs"
had... nu dat wil natuurlijk niks zeggen...
Dit verklaart waarschijnlijk ook de "stuurvoering" van de rijder. Die is abominabel. Hij pakt op het 'moment supreme' het stuur over zoals een beginnend rijlesser dat geleerd wordt. Dat is mooi als je met 15 km/h een 90 graden bochtje moet nemen, maar altijd te traag wanneer het er op een circuit om spant. Met de handen in de juiste positie en met de juiste stuurvoering kun je bliksemsnel 180 graden naar zowel links als rechts bestrijken. Met de kleine "overpakstapjes" zoals in de getoonde video houdt het met 45 graden wel op. Als je dan in eerste instantie wat teveel hebt gestuurd duurt het veel te lang voordat je weer naar de andere kant terug bent.Scooby Leo schreef:Hee dat is grappig.
Ik ben afgelopen vrijdag naar Spa geweest en daar ging deze auto er dus af.
Ik heb daarvoor nog met de bestuurder gesproken. Hij had 0 circuitervaring en hij ging iedereen wel even rijles geven hier. Hij had zichzelf ingedeeld in groep C (experts met evt race-ervaring). Als het aan hem lag wilde hij wel in groep D, E of F.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten