BMW Z3 bumper steun

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

BMW Z3 bumper steun

Bericht door GTRene » 21 jun 2007, 19:51

Hoi lezers, ik heb een vraagje misschien dat 1 van jullie het weten, bij mijn Hartge Z3 zit 1 kant van de bumper iets verder naar achter dan de andere kant, zo'n 9 mm gemeten(lijkt veel maar dat is de uiterste kant dus vanaf de steun zal het misschien 4 a 5 mm zijn) van velg tot de spoiler/bumper en ik wil dat graag mooi strak hebben(is altijd al zo geweest), nu heb je de grote steun daar zitten waar de bumper op vastzit? dat is een soort demper steun? zie foto nr: 2, maar dan zie je een dunnere pijp die in die dikkere gaat, dat zal wel iets dempem maar kun je die uitdraaien ofzo? of kan dat niet want de achterkant zit alleen aan het chassis vast, mijn vraag is dus kan ik dat ding iets naar voren zetten/draaien? zodat ik 9 mm win of moet ik er een plaat van 9 mm achter zetten? ideen hoor ik graag.

[IMG:532:389]http://img405.imageshack.us/img405/5752 ... nz3ea8.jpg[/img]

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 jun 2007, 10:38

Dat krijg je hè met die ingevoerde rommel, allemaal schadebakken :mrgreen:

Ik heb het bij mij nog nooit losgehad maar vanuit "ontwerper constructeur" visie lijkt me niet dat je het kunt verstellen. (ik heb het ook nog even na gezocht en nr.2 en nr.3 zijn beiden hetzelfde alleen links en rechts, ik dacht eerst dat het onafhankelijke delen waren)

Je kunt hier zelf misschien wel wat mee spelen door een plaatje te maken welke de vorm heeft van het bevestigings plaatje en zodoende zorgen voor extra offset. (Je kunt ook gewoon ringetjes ter opvulling gebruiken maar dan is je belasting op de carrosserie minder goed verdeeld. Veelvuldig 300 rijden zorgt dan uiteindelijk voor speling denk ik :lol: )

Het is wel te doen maar wel even werk :wink:

Joy

Bericht door Joy » 24 jun 2007, 11:05

Ze kunnen niet versteld worden. Ik heb op mijn auto de trekhaak eraf gehaald en ipv 2 solide mounts krijg je dan 2 van deze schokdempers om kleine aanrijdingen schadeloos te kunnen doorstaan. Over het algemeen zijn de dempers behoorlijk vies en beetje roestig. Dus als ze een keer een klein tikje hebben gehad komen ze niet helemaal terug in hun oude positie.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2007, 11:26

Ah thx dus het is niet zo van ff een stukje uitdraaien en klaar? omdat schijnbaar die 2 delen wel iets in elkaar kunnen veren en heb ook wel eens een foto gezien dat de voorkant waar de bumper aan gemonteerd word scheef zat dus beweegelijk maar dat is dus alleen iets in en uit? en niet ook draaibaar in en uit? dus op die manier ook in te stellen(nog een heeh karwei lijkt me wat dan moet veel los en echt makkelijk kom je er niet bij, ja via het binnenspatscherm, het hoeft denk ik ook maar 5mm ofzo want dat werk door naar het uiterste puntje waar ik heb gemeten, op de bumper zit geen beschadigging, of kan ik gewoon beter een nwe steun bestellen en hopen dat die meteen goed is :lol: want er is niks ingedeukt ofzo dus het verhaal dat die bumper niet goed terug komt kan ook kloppen...hey kan ik dan niet van binnenuit dat ding terug drukken in de originele stand?? jaaaaaaaaa in principe moet dat lukken denk ik, ik zal het volgende week eens proberen :D wat stom dat ik daar niet aan dacht, ff demonteren uitdrukken WD40 erin en weer terug zetten?? in theorie moet dat te doen zijn :roll:

Joy

Bericht door Joy » 24 jun 2007, 11:29

Dat kan je inderdaad eens proberen. Een nieuwe is behoorlijk aan de prijs.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 jun 2007, 11:30

Ff schoonmaken dus :D

DoublejoeDieFourty rules 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2007, 11:45

yeah, dat ga ik volgende week eens doen, vind het zonde en helemaal omdat ik het weet en dus zie, dat het iets scheef zit :roll:

Troouwens wat ik net zei dat ik de voorkant wel eens scheef heb zien staan van die bumpersteun, dat was bij deze Z3 coupe racer met V8, de steun voor de kijker links, daar waar de bumper gemonteerd moet worden staat iets verdraaid en toen dacht ik van hey, misschien in en uit draaibaar, maar is waarschijnlijk alleen beweegelijk vanwege de demper functie, trouwens bedenk me nu ineens, ik kan er ook een sleepoog indraaien in theorie en kijken of als ik er iets kracht opzet hij weer terug komt :idea: want dat sleepoog zit in dezelfde steun :idea: dat maar eens eerst voorzichtig proberen, eigenlijk moest ik dan iemand erbij hebben om in de gaten te houden, of een grote spiegel...anyway ik zal eens kijken.

[IMG:1213:758]http://img177.imageshack.us/img177/6910/2v3rixlxv0.jpg[/img]

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 24 jun 2007, 23:10

ik kan je die 9mm wel ertussen lassen :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2007, 23:25

sven deutschmann schreef:ik kan je die 9mm wel ertussen lassen :lol:
hey je eerste lasklusje, lol :lol:

gelukkig is het 9mm aan het eind dus bij de steun waarschijnlijk 4 of 5 mm dus denk dat ik die demper/bumpersteum iets via een trekoog zo terug kan trekken, moet ik alleen dat ergens vastzetten op gelijke hoogte van de steun..hm...dacht eerst garage muur maar stel ik trek iets te hard? haha voet slipt van het pedaal en de hartge trekt een gat in de muur, ben ik niet blij...dus een boompje opzoeken ofzo...of voorzichtich touw aan de werkbank, dan een uitgedraaide schaarkrik, dan weer touw aan het trekoog en zo gecontroleerd de steun/bumper iets terugtrekken als ik de schaarkrik indraai :idea: :idea: jaaaaaaah dat ga ik proberen haha moet kunnen, auto op handrem en in vers gaat alle mooi gecontroleerd :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jun 2007, 18:29

Zo, vandaag dus maar een even kijken naar de bumpersteun, met het idee om via het trekoog de steun 4mm naar buiten te trekken...

:shock: damn...trekoog zit LV en ik moet RV 4mm naar buiten(ter hoogte van het trekoog, echter aan de zijkant loopt dat tot 9mm) dus dat grapje kon niet...

Toen ik toch aan het kijken was zag ik via een spleet bij de lamp dat ding zitten(bumpersteun/demper) en dacht hey, als ik de lamp eruit haal dan kan ik er zo bij :idea: en zo gezegd zo gedaan, de lamp was een simpel klusje 3 bouten(eigenlijk 4 maar die hebben ze er niet ingezet) eruit, lampjes eruit draaien en klaar, zie hier de steun:

[IMG:800:600]http://img71.imageshack.us/img71/9320/hb1ds7.jpg[/img]

en hier na die tijd, de steun gaat niet zo makkelijk in en uit dus maar 4 dunne brede ringen erachter als opvulling gedaan(achteraf bleek dat 3 ook voldoende was maar heb het maar laten zitten, was dus maar 3mm) zie hier het resultaat en wat wd40 om alles lekker soepel los te draaien :idea:

[IMG:800:600]http://img74.imageshack.us/img74/3829/hb2bv5.jpg[/img]

Ik zag ook dat het aluminium van de bumper wat verbogen was dus dat was/is de boosdoener om aan het uiteinde dat resultaat te krijgen, achja nu ist aardig mooi geworden, dus lampje er weer in;

[IMG:800:600]http://img74.imageshack.us/img74/4130/hb3is8.jpg[/img]

Kapje weer dicht :lol: en klaar is K... euhm René :D

[IMG:800:600]http://img74.imageshack.us/img74/1743/hb4ku8.jpg[/img]

Ik moest de motorkap ook weer iets bijstellen en de koplamp iets, maar nu heb ik weer wat ruimte tussen het linker voorwiel en de bumper, dat was gewoon op de uiterste hoek 9mm minder dan de andere kant, en dat viel op als je het wist, nu dus veel beter, I'm happy 8) end of this story.

Plaats reactie