Na lang wikken en wegen was het voor mij duidelijk dat ik een keer iets anders wilde. Een cabrio moest er sowieso komen maar twee autos durfde ik nog niet aan. De optie Porsche met een Up! vond ik gewoonweg te spannend en gaf me een financieel onzeker gevoel. Ook omdat het 36 maanden was. Als mijn vriendin een vast contract krijgt volgend jaar dan durf ik dat misschien wel aan. Maar nu durfde ik het niet want is financieel toch een heel andere kant op dan de Mini. Weliswaar alles bij elkaar niet (veel) duurder dan de M135i maar toen huurde ik nog een appartement. En was dat makkelijker te doen.
Kortom: het plezier van een Mini moest het gaan worden. En heb de laatste 2 maanden nog paar keer in een Mini gereden en kan echt met volle overtuiging zeggen: echt iets voor mij ! Ik wilde gewoon per se even niet weer een auto met 4 deuren. Niet weer een diesel en km vreter en automaat. Maar gewoon lekker een speelauto met handbak en lekkere plofjes uit de uitlaat. Gewoon met BMW techniek en een scherpe leaseprijs (was nodig ter compensatie van de hogere benzinekosten).

Het is dus een Mini Cooper S Cabrio handbak geworden in BRG met grijs leder. Chili pakket erop, Serious Business en Wired. Je hebt dan de volgende zaken (sommige apart besteld, meeste in pakketten): LED koplampen en mistlampen, bluetooth alles, Harman-Kardon soundsystem, DAB-tuner, sportstoelen, elektrisch verwarmde stoelen, PDC achter, achteruitrijcamera, windscherm, navigatie pro, chrome line accenten binnen, softtop Mini Yours, stuur Mini Yours, Mini Yours interior style dark cottonwood, union Jack sidecuttlers, Mini Connected, 18" vanity spoke wiel, velours matten, opbergpakket, middenarmsteun, Mini Driving Modes (wel/niet ploffen uitlaat), Mini excitement package (logo projectie en licht shit), regen- en lichtsensor, cruise controle, lichtpakket, comfort acces, autom airco, boordcomputer uitgebreid, alarm. Daarnaast heb ik de JCW einddempers besteld, maar wordt misschien lastig monteren, dan enkel de uitlaatpijpen van de JCW.
Voor 24 maanden en 50.000km. Dus super blij mee ! Heb een absurd aanbod van Mini lease gekregen die beetje aan het stunten zijn. Erg veel zullen ze niet aan mij verdienen, maar ze wilden me als klant houden en vonden het leuk aan mij de eerste Mini lease te leveren via hun eigen nieuwe maatschappij. Zelfs Athlon kon het niet zo scherp aanbieden. Bedankt nog voor de hulp !
En je weet dat je de goeie keus hebt gemaakt als je na het tekenen van het contract er achter komt dat de Jaguar XE niet meer leverbaar is in British Racing Green ! WTF ?