Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 20 feb 2017, 19:39

+1 RS-Ron.
smiley schreef: 20 feb 2017, 17:23 Dat stukje was het reguliere toneelstukje van links.
Die kamergochi echter is helemaal briljant en 2.0
Wanneer ze maar willen kunnen ze pushen wat ze willen tot aan de verkiezingen.
Het eerste brandje is al gerapporteerd. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _kees.html

Die paarse broeken hebben hier een hele slimme zet gedaan.
Da's dus één of andere SP wethouder Gerrie die die gerefo Kees vd Staaij belachelijk maakt.
Ge-wel-dig.

Nou Gerrie , nu maar even een paar moslims goed aanpakken hè. Of durven we dat niet?
Nee dacht ik al.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 21 feb 2017, 12:20

RS-Ron schreef: 20 feb 2017, 17:35
flieger schreef: 20 feb 2017, 17:07 Lubach legt het simpel en duidelijk uit. Hopelijk is het op deze manier te begrijpen voor de gemiddelde Wilders stemmer dat dat partijprogramma nogal wat mist. Het stuk van Lubach krijgt in ieder geval veel aandacht.
Dat doet Wilders voor zijn gemiddelde stemmer ook. Daar heeft men de stelling: beter een A-viertje met doelstellingen die we steunen en laat Wilders maar kijken hoe hij dat voor elkaar krijgt dan 80 pagina's met beloftes inclusief onderbouwing die ze toch niet nakomen. De gemiddelde stemmer op Wilders weet dat hij het ook niet (allemaal) waar kan maken maar is definitief het vertrouwen kwijt in de gevestigde partijen. Daar verwachten ze niets meer van. Dan maar iets van Wilders, beter dan niets. Dat ze een grote kans lopen weer teleurgesteld te worden boeit ze niet, das bij de gevestigde partijen 100% zeker. Daar is niet tegen op te redeneren, niet omdat ze er klaar mee zijn en ook, nmm, omdat de gevestigde partijen er ook alles aan gedaan hebben het vertrouwen in de politiek om zeep te helpen. Hoe meer je ze wegzet als racist, tokkie, hoe standvastiger ze worden.

Gr Ron
Aangezien niemand een coalitie wil vormen met Wilders lijkt het me toch dat op Wilders stemmen = niks krijgen? Daarbij nog forceer je een idiote coalitie waar elke partij rekening moet houden met 4/5 andere partijen dus ik snap je logica maar in de echte wereld is het iets anders.

Robin

Bericht door Robin » 21 feb 2017, 12:28

Tja. We hebben gewoon teveel 'van hetzelfde' en afgesplitste partijen. Met 5 was ik wel bediend(als er iets van mijn gading bijzit he)

Dit vond ik wel hoopgevend.
http://www.nu.nl/verkiezingen-2017/4484 ... flirt.html

Luco

Bericht door Luco » 21 feb 2017, 12:30

Kan wilders weer 4 jaar lang huiliehuilie doen en dat is ook precies wat die wil en ondertussen zakken vullen, net als de rest. :shithappens:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 21 feb 2017, 12:36

Robin schreef: 21 feb 2017, 12:28 Tja. We hebben gewoon teveel 'van hetzelfde' en afgesplitste partijen. Met 5 was ik wel bediend(als er iets van mijn gading bijzit he)

Dit vond ik wel hoopgevend.
http://www.nu.nl/verkiezingen-2017/4484 ... flirt.html

Ik ook in eerste instantie. Maar of het nou een progressief/midden/rechts coalitie wordt of een progressief/midden/linkse coalitie, CDA hebben ze nodig. Buma heeft ook al Rutte afgefakkeld dus als hij en niet in links clubje en niet in clubje met Rutte wil, wat dan? Natuurlijk wil hij dat wel met hoogst waarschijnlijk een voorkeur naar coalitie met VVD. Wat hij dus nu doet is playing hard to get en op voorhand al duidelijk maken dat hij een aardig aantal CDA speerpunten in regeringsprogramma terug wil zien.

allen

Bericht door allen » 21 feb 2017, 12:45

Luco schreef: 21 feb 2017, 12:30 Kan wilders weer 4 jaar lang huiliehuilie doen en dat is ook precies wat die wil en ondertussen zakken vullen, net als de rest. :shithappens:
Dar zal hij hoe dan ook blijven doen. De beste man slaat al een jaar of 10-12 als een klein kind wild om zich heen voor z'n geld. Geen iedere hoe hij het ervoor bij de VVD deed...

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 21 feb 2017, 17:34

tomgtr schreef: 21 feb 2017, 12:20
RS-Ron schreef: 20 feb 2017, 17:35
flieger schreef: 20 feb 2017, 17:07 Lubach legt het simpel en duidelijk uit. Hopelijk is het op deze manier te begrijpen voor de gemiddelde Wilders stemmer dat dat partijprogramma nogal wat mist. Het stuk van Lubach krijgt in ieder geval veel aandacht.
Dat doet Wilders voor zijn gemiddelde stemmer ook. Daar heeft men de stelling: beter een A-viertje met doelstellingen die we steunen en laat Wilders maar kijken hoe hij dat voor elkaar krijgt dan 80 pagina's met beloftes inclusief onderbouwing die ze toch niet nakomen. De gemiddelde stemmer op Wilders weet dat hij het ook niet (allemaal) waar kan maken maar is definitief het vertrouwen kwijt in de gevestigde partijen. Daar verwachten ze niets meer van. Dan maar iets van Wilders, beter dan niets. Dat ze een grote kans lopen weer teleurgesteld te worden boeit ze niet, das bij de gevestigde partijen 100% zeker. Daar is niet tegen op te redeneren, niet omdat ze er klaar mee zijn en ook, nmm, omdat de gevestigde partijen er ook alles aan gedaan hebben het vertrouwen in de politiek om zeep te helpen. Hoe meer je ze wegzet als racist, tokkie, hoe standvastiger ze worden.

Gr Ron
Aangezien niemand een coalitie wil vormen met Wilders lijkt het me toch dat op Wilders stemmen = niks krijgen? Daarbij nog forceer je een idiote coalitie waar elke partij rekening moet houden met 4/5 andere partijen dus ik snap je logica maar in de echte wereld is het iets anders.
Dat is niet mijn logica :wink: ik merk alleen dat een aantal potentiele Wildersstemmers dit zegt als je daar met ze over praat. (Ja, je kan er gewoon mee praten). Er zal dus een gedeelte niet op andere gedachten te brengen zijn. Dat is hun goed recht natuurlijk, ik tover ook niet 123 een berg argumenten tevoorschijn waaruit blijkt dat de huidige "gevestigde orde in de politiek" betrouwbaar is....... Misschien is er een soort van grens overschreden voor deze mensen en waar anderen toch vasthouden aan het "vertrouwde" of niets doen heb je ook mensen die voor de dood of de gladiolen kiezen, geen idee. Niets krijgen ben ik niet helemaal met je eens, er wordt toch door een aantal partijen meer en meer overgenomen van Wilders. Dat kan ook niet anders, op een aantal punten legt hij terecht de zere vinger nmm.

Gr Ron

Robin

Bericht door Robin » 22 feb 2017, 15:52

Inderdaad Ron.

En hier klik je dan weer op. Die VVD ook, achterbaks, corrupt etc. Taakstraffen en gezichtsverlies....

http://www.nu.nl/politiek/4488345/vvd-o ... dalen.html

En dan lees je de runners up. Met als laatste de PvdA met maar één schandaaltje, 8 jaar cel, stelt geen ruk voor:)
Minder schandalen

In totaal werden er vorig jaar 46 affaires geteld. Dat zijn er minder dan in 2015: 67. In 2014 waren er 49 integriteitsschendingen, het jaar daarvoor lag dat aantal weer hoger: 64.

Na de VVD volgt D66 met vijf affaires, het CDA telde er vier, de PvdA drie en de PVV had er één.
Bij CDA trad Eeuwit Klink af als wethouder in Gorinchem. Later zou blijken dat hij vervolgd wordt wegens ontucht met een minderjarig meisje.

D66'er en raadslid Harry Fisscher kreeg 120 uur taakstraf omdat hij in zijn dagelijks werk als directeur van een bouwmarkt twee minderjarige jongens op hun achterwerk had getikt.

Bij de PvdA kreeg René van Baren, kandidaat-lid voor de PvdA voor de Provinciale Staten van Zuid-Holland, acht jaar cel wegens seksueel misbruik van zijn kleindochters en hun vriendinnetjes.

De Politieke Integriteits-Index wordt sinds 2013 elk jaar opgesteld door Vrij Nederland in samenwerking met Leo Huberts, hoogleraar bestuurskunde aan de Vrije Universiteit en Muel Kaptein, hoogleraar integriteit aan de Erasmus Universiteit.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 feb 2017, 15:56

Goh, het zijn net mensen die politici.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 feb 2017, 16:26

Die linkse kliek op tv hoor je daar nooit over maar als een PVV er een stap verkeerd doet dan is leiden in last.......

tomgtr

Bericht door tomgtr » 22 feb 2017, 16:29

Nou sorry hoor maar in hoeveel gemeentes/provincies is PVV verkiesbaar. Denk dat als je naar percentages kijkt van schandaaltje per 100 politici PVV er niet echt tof vanaf komt...

Robin

Bericht door Robin » 22 feb 2017, 16:36

Bij de PVV gebeurt er nogal wat, maar ik wist niks van die PedovdA ert en 8 jaar cel. Beetje raar he, wat Hanz ook al zegt:)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 22 feb 2017, 16:48

Van mij mag elke pedo chemisch gecastreert worden maar staat denk ik los van PvdA. Veel VVD gevalletjes in Limburg maar daar heeft men toch een iets andere mening over wat corruptie is en niet.....

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 23 feb 2017, 08:17

Fijn dat het PvdA stukje even onder de loep wordt genomen, maar leest iedereen hier overheen dan :

Bij CDA trad Eeuwit Klink af als wethouder in Gorinchem. Later zou blijken dat hij vervolgd wordt wegens ontucht met een minderjarig meisje.

Robin

Bericht door Robin » 23 feb 2017, 09:46

Las ik ook, kreeg hij ook 8 jaar cel? Da's meer dan Volkert en Mohammed B bijmekaar bijna:)

Kortom, het aantal schandalen zegt meer dan genoeg, maar de aard van het schandaal....

Robin

Bericht door Robin » 23 feb 2017, 11:03

http://www.nu.nl/economie/4490373/begro ... heid-.html

Leuk Jeroen, geef mij maar wat terug:)

JP

Bericht door JP » 23 feb 2017, 13:12

Het overschot is te danken aan de totale belasting- en premieontvangsten die vorig jaar 3,1 miljard euro hoger uitvielen dan verwacht. De uitgaven vielen 0,2 miljard lager uit.
Dan hebben ze dus nog altijd 2.9 miljard extra uitgegeven ..... :hmmm:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 feb 2017, 15:25

Dus, Geert Wilders doet niet mee aan lijsttrekkersdebat maar laat zich wel interviewen door Rob Geus van de smaakpolitie??!! Effe serieus...

Ok, het wordt wellicht wat flauw om maar Henk en Ingrid opmerkingen te maken maar echt he, hier kan je toch niet anders op reageren?

Hoorde ook dat Marianne Thieme toch niet mee doet aan debat. Laat zij zich interviewen door Martin Gaus?

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2017, 16:03

tomgtr schreef: 24 feb 2017, 15:25 Hoorde ook dat Marianne Thieme toch niet mee doet aan debat. Laat zij zich interviewen door Martin Gaus?
Ze schijnt met de Donald Duck in gesprek te zijn.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 24 feb 2017, 16:36

Denk dat Wilders helemaal niet meer de deur uitkomt, gezien de problemen met z'n beveiliging.

Luco

Bericht door Luco » 24 feb 2017, 16:48

Ja hoor er lekt een agent iets over de locaties waar die komt of er wat te halen valt voor zijn mocca vriendjes en hij kan zogenaamd geen campagne voeren, komt hem allemaal wel erg goed uit he, hoeft die weer geen inhoudelijke discussie aan te gaan.

Ik krijg een deja vu.

Peric

Bericht door Peric » 24 feb 2017, 18:13

Ik ook..

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 feb 2017, 18:14

Nou ja, stem geen Geert maar dit is toch wel erg kwalijk, die puinhoop bij zijn beveiligingsdienst. Hoeft maar 1x mis te gaan, 1 gek en 1 kogel is genoeg. Snap ook wel dat hij er niet gerust op is. Het is natuurlijk al enorm ziek hoe hij de laatste jaren moet leven, constant met bewakers. Dan wil je die tenminste wel blindelings kunnen vertrouwen lijkt me zo.

WJ

Bericht door WJ » 24 feb 2017, 18:33

Ik vraag me wel een beetje af hoe en wat. Want het was eerst dingen doorspelen naar een criminele organisatie, nu is het in prive sfeer.

Is het niet gewoon sterke verjaardag verhalen (wat niet kan en zeker ook niet mag in die functie), die nu uit context worden getrokken?
Ik heb het niet echt gevolgd dus kan er compleet naast zitten, maar dit soort dingen opblazen is natuurlijk weer smullen in deze campagne tijd voor bepaalde partijen/media.

Is dat interview met Rob Geus trouwens serieus?

allen

Bericht door allen » 24 feb 2017, 18:59

Rob Geus is toch die etter die een horecazaak binnenstapt onder het mom mensen te helpen?
Werkelijk doel erachter is het verkopen van zn sticker voor veel te veel geld. Bij niet betalen aan de schandpaal op tv. Schijnt goed geld op te leveren.
Gaat hij nu 'politicus ok' stickers verkopen? Gelukkig zal hij gee moeite hebben om met Wilders te communiceren. Die spreekt best goed Nederlands.

Plaats reactie