Het is 1 van de eerste modellen uit eind 2005. Helemaal origineel nog. Twee snelle foto's.
 Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr Untitled by , on Flickr
Untitled by , on FlickrWat een heerlijke auto
 Ding vanaf onderin heerlijk naar de toerenbegrenzer. Toch wel echt een groot verschil met mijn 325i e46. Als je het gaspedaal aanraakt schiet ie al weg, dus das wel ff wennen (directheid van pedaal bedoel ik dan).
  Ding vanaf onderin heerlijk naar de toerenbegrenzer. Toch wel echt een groot verschil met mijn 325i e46. Als je het gaspedaal aanraakt schiet ie al weg, dus das wel ff wennen (directheid van pedaal bedoel ik dan).Vorig eigenaar was ook echt een liefhebber, twee keer per jaar werd de olie verwisseld (10w60). Toch zal ik nog een hoop werk hebben aan het interieur en exterieur. Op de lak is weinig glans te bekennen en het interieur is ook toe een flinke beurt. Ik twijfel nog of ik dit zelf ga doen (zal wel een dag of 4 kosten) of dat ik laat doen.
Uiteraard zullen er een aantal mod's worden toegepast:
-LCI achterlichten (toevallig iemand ervaring mee? is niet plug en play)
-M performance alcantara stuurwiel
-135i einddemper
-Volgende winter alle velgen opnieuw laten coaten/spuiten
-Daarna misschien nog een sper
Maar nu vooral genieten. Al jaren zat ik te kijken naar een 130i, dus ben er heel blij mee
 Nu ga ik weer rondjes rijden
  Nu ga ik weer rondjes rijden 
Update januari 2019: welke onderdelen zijn vervangen afgelopen 2 jaar?
-Carterventilatie
-Twee katalysators
-Cardanas rubbers
-Hardyschijf
-DISA
-Vanos ventielen
-Schakelstangen
-Twee aandrijfassen
-Differentieel (gelijk sper laten plaatsen)
-6 bobines
-Vacuumpomp incl kettingen, rollen en geleiders
-Distributieketting
-Olieketting





















