M2 MY 2017 (no ASD, no reflector, UCP, BTG 8.12min)
- Macboy
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Re: M2 besteld (wanneer, waarom + bevindingen tot nu + auto is er)
Net zoiets als een touchpad.......maar dan wat ouderwetser.... 

-
prachtige auto en hele mooie kleur. Zo jammer dat 90% blauw of wit is.....is mijn mening.
- Macboy
Het is vooral jammer dat BMW geen andere kleuren aanbiedt.
- Philipoo
Erg gave auto! Klinkt zeker niet als een straf om elke dag je kilometers in te moeten maken
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Onder de noemer exclusiviteit?Macboy schreef:Het is vooral jammer dat BMW geen andere kleuren aanbiedt.
Wil je echt wat anders: Wrappen:)
Mijn tweede keus was zwart. Maar 'n M2 is altijd dik, dik dik.
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Heerlijke bak! Perfecte kleur ook!
Laatst gewijzigd door Godspeed op 28 jan 2017, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Ja dat zal het zijn. Hoe minder kleuren je aanbiedt hoe kleiner de kans dat je een zelfde M2 ziet toch ?Robin schreef:Onder de noemer exclusiviteit?Macboy schreef:Het is vooral jammer dat BMW geen andere kleuren aanbiedt.
- Franzino
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Zwart op een M2 is fantastisch en zier er zeer bad ass uit; maar de M2 is mijn dagelijkse wagen en ik wou een iets subtielere meer anoniemere kleur en ben zo bij mineral grey uitgekomen. In combinatie met de zwarte performance onderdelen en de zwarte velgen vind ik dit ook zeer mooi en vooral zeer low profileRobin schreef:Onder de noemer exclusiviteit?Macboy schreef:Het is vooral jammer dat BMW geen andere kleuren aanbiedt.
Wil je echt wat anders: Wrappen:)
Mijn tweede keus was zwart. Maar 'n M2 is altijd dik, dik dik.

- Franzino
Winter Set-up; velgen van een M3 in ferric grey met 19" Michelin Alpin banden in originele maten. Ziet er zeer ok uit (veel beter dan de 18" winter set-up die BMW vanuit de fabriek aanbied) en rijdt echt top in deze weersomstandigheden!

- Arthur
- Auto: Nr.51
- Luca
- Macboy
-
Hopelijk zie ik hem snel in A-town. Neem je dat ding nu elke dag naar het werk?
- Patrick.K
- Franzino
Yep! Het is mijn daily en daar is hij ook specifiek voor gekocht... En daar is hij uiteindelijk ook door BMW voor ontwikkeld; een zeer leuke, snelle, handige dagelijks bruikbare sportwagen die nog relatief betaalbaar is.Jussi schreef:Hopelijk zie ik hem snel in A-town. Neem je dat ding nu elke dag naar het werk?
Dit kan alvast allemaal in de koffer, zonder de zetels neer te leggen...

- Franzino
We staan allemaal in winter-Modus op dit moment....Luca schreef:Mooie set
- Franzino
Re: M2 besteld (bevindingen tot nu, winter modus, ASD delete)
ASD bypass kabel (Technic PNP) aangesloten om te testen wat het resultaat is zonder ASD.
Voor de mensen die niet 100% weten was ASD (Active Sound Design) is of hoe het werkt:
http://www.bmwblog.com/2016/06/16/video ... nd-design/
Ik stond voor ik de M2 had redelijk sceptisch tegenover ASD en had sowieso de desactivatie kabel van Technic PNP al besteld voor ik de wagen had. Na een tijdje met de standaard M2 op dagdagelijkse basis te rijden, merkte ik dat ik het eigenlijk allemaal best wel redelijk ok vond klinken binnen in de wagen. Ik kon eerlijk gezegd niet zeggen welk deel van het geluid nu echt was en welk fake. Het stoorde mij eigenlijk minder dan ik had verwacht en ik kon er best mee leven. Het uitlaat en motorgeluid was sensationeel, maar met momenten ook wel wat overdreven aanwezig...vooral in Sport en Sport + was het lastig om met twee een gesprek te voeren op de autostrade vanwege het zeer aanwezige geluid in de wagen. Ik merkte dat ik op die momenten dan bewust trager ging rijden om minder "fake" uitlaat geluid te horen.
Ik kwam tot de conclusie dat ik het eigenlijk met momenten wel wat TE veel vond en als ik er echt begon op te letten dan begon het ook wat artificieel aan te voelen. Vooral als je tussen comfort en sport (sport +) wisselde merkte ik dit wel. Ik dacht eerst dat het meergeluid vooral aan de klep in de uitlaat lag die bij sport en sport + meer open zou staan dan bij comfort...dit is inderdaad zo...maar het verschil in echt uitlaatgeluid buiten de wagen tussen comfort en sport is niet super groot. Het is vooral ASD die het geluidsverschil maakt in het interieur als je wisselt tussen comfort en sport (sport +).

ASD staat nu uit en het verschil is echt wel merkbaar... Ik ben verschoten van hoe veel uitlaat, motorgeluid er eigenlijk fake was. Motor en uitlaat klinken nu natuurlijk in de wagen stiller en iets minder sensationeel / minder aanwezig. Het is even aanpassen en ik moet er wat gewoon aan worden. Maar het klinkt wel allemaal nog goed en vooral natuurlijker en minder artificieel (minder geboost geluid). Het is ook rustiger, aangenamer in het interieur op de autostrade (vooral in Sport en Sport +) en nu hoor je hoe de motor en uitlaat echt klinken. Uitlaat klinkt nog steeds mooi, enkel minder aanwezig in de wagen zelf. Je hoort nu wel wat meer windgeluid, rolgeluiden van de banden en gefluit van de turbo. Geluiden die er voor allemaal wat gemaskeerd werden door ASD. Het is minder sensationeel en minder overweldigend qua geluid dat wel, maar op dit moment vind ik het puurder en echter klinken en hou ik het voorlopig met ASD uit. Moest ik het toch missen en terug meer geluid willen of last ondervinden met het juiste schakelmoment te vinden voor de limitor tussen komt (door minder motorgeluid), dan kan ik het nog steeds terug activeren.
Voor de mensen die niet 100% weten was ASD (Active Sound Design) is of hoe het werkt:
http://www.bmwblog.com/2016/06/16/video ... nd-design/
Ik stond voor ik de M2 had redelijk sceptisch tegenover ASD en had sowieso de desactivatie kabel van Technic PNP al besteld voor ik de wagen had. Na een tijdje met de standaard M2 op dagdagelijkse basis te rijden, merkte ik dat ik het eigenlijk allemaal best wel redelijk ok vond klinken binnen in de wagen. Ik kon eerlijk gezegd niet zeggen welk deel van het geluid nu echt was en welk fake. Het stoorde mij eigenlijk minder dan ik had verwacht en ik kon er best mee leven. Het uitlaat en motorgeluid was sensationeel, maar met momenten ook wel wat overdreven aanwezig...vooral in Sport en Sport + was het lastig om met twee een gesprek te voeren op de autostrade vanwege het zeer aanwezige geluid in de wagen. Ik merkte dat ik op die momenten dan bewust trager ging rijden om minder "fake" uitlaat geluid te horen.
Ik kwam tot de conclusie dat ik het eigenlijk met momenten wel wat TE veel vond en als ik er echt begon op te letten dan begon het ook wat artificieel aan te voelen. Vooral als je tussen comfort en sport (sport +) wisselde merkte ik dit wel. Ik dacht eerst dat het meergeluid vooral aan de klep in de uitlaat lag die bij sport en sport + meer open zou staan dan bij comfort...dit is inderdaad zo...maar het verschil in echt uitlaatgeluid buiten de wagen tussen comfort en sport is niet super groot. Het is vooral ASD die het geluidsverschil maakt in het interieur als je wisselt tussen comfort en sport (sport +).

ASD staat nu uit en het verschil is echt wel merkbaar... Ik ben verschoten van hoe veel uitlaat, motorgeluid er eigenlijk fake was. Motor en uitlaat klinken nu natuurlijk in de wagen stiller en iets minder sensationeel / minder aanwezig. Het is even aanpassen en ik moet er wat gewoon aan worden. Maar het klinkt wel allemaal nog goed en vooral natuurlijker en minder artificieel (minder geboost geluid). Het is ook rustiger, aangenamer in het interieur op de autostrade (vooral in Sport en Sport +) en nu hoor je hoe de motor en uitlaat echt klinken. Uitlaat klinkt nog steeds mooi, enkel minder aanwezig in de wagen zelf. Je hoort nu wel wat meer windgeluid, rolgeluiden van de banden en gefluit van de turbo. Geluiden die er voor allemaal wat gemaskeerd werden door ASD. Het is minder sensationeel en minder overweldigend qua geluid dat wel, maar op dit moment vind ik het puurder en echter klinken en hou ik het voorlopig met ASD uit. Moest ik het toch missen en terug meer geluid willen of last ondervinden met het juiste schakelmoment te vinden voor de limitor tussen komt (door minder motorgeluid), dan kan ik het nog steeds terug activeren.
- Franzino
Kleine extra toevoeging na 2 dagen testen; de HK audio klinkt iets zuiverder zonder ASD en je kan door het lagere uitlaat/motorgeluid de radio ook minder luid zetten....
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Ik snap sowieso niet dat er mensen bestaan die echt zitten te wachten op een nep uitlaatgeluid. Het is een grove schande dat autofabrikanten uberhaupt, zonder blikken of blozen, een dergelijk systeem in een auto durven te plaatsen. Laat staan in een BMW M.
- Pica
- Auto: Ford Focus CC Titanium
+1BamiesGTA schreef: 19 feb 2017, 10:38 Ik snap sowieso niet dat er mensen bestaan die echt zitten te wachten op een nep uitlaatgeluid. Het is een grove schande dat autofabrikanten uberhaupt, zonder blikken of blozen, een dergelijk systeem in een auto durven te plaatsen. Laat staan in een BMW M.
- Macboy
Goed gedaan 
Ik snap ook niet dat je niet doorhad hoe duidelijk aanwezig het nepgeluid is ? Zeker voor een BMW kenner. Vind het echt super verrot klinken bovenin. Het eerste wat ik heb aangepast aan de M135i destijds.

Ik snap ook niet dat je niet doorhad hoe duidelijk aanwezig het nepgeluid is ? Zeker voor een BMW kenner. Vind het echt super verrot klinken bovenin. Het eerste wat ik heb aangepast aan de M135i destijds.
- Franzino
Ik wist wel dat het fake was...dat was duidelijk omdat het zo onnatuurlijk luid in de wagen was. Maar ik kon inderdaad niet echt zeggen welke deel van het geluid in de wagen nu het echte uitlaatgeluid was en welk het fake. Met MY17 is ASD wel mee geëvolueerd en minder storend, opvallend als in oudere BMW's (M135i, M6, M5, enz) waar het veel meer opvalt wat fake en echt is.Macboy schreef: 19 feb 2017, 14:48 Goed gedaan
- Martijn_bmw
Idd bizar dat bmw het überhaupt bedankt toe te passen... maar fijn dat het uit kan
- Macboy
Duidelijk Franzino ! Kan inderdaad softwarematig minder erg zijn MY17