Leukste MPV/SUV *EDIT* e70 X5 3.0d do or don't?
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Leukste MPV/SUV met bij voorkeur 7 zitplaatsen
Heeft in de EU wel een type goedkeuring dan? Anders kun je wel ophouden om over restwaarde maar te zwijgen...
Ik ging serieus voor een R met luchtvering, briljante wagen!
Ik ging serieus voor een R met luchtvering, briljante wagen!
- Henk Jan
Thanks voor het meedenken iedereen.
Eén of andere exoot die nauwelijks geleverd wordt in Europa is niet echt een optie, de Mrs moet er voor het onderhoud ook lekker makkelijk bij de plaatselijke dealert mee terecht kunnen.
Qua runningcosts wint de S-max het bigtime van R-klasse natuurlijk.
Heb een eerste bod op die S-max uit mijn link ontvangen en daar kunnen we op zich best mee verder.
Ondertussen even verder oriënteren en ook blijven twijfelen.
Ongeacht wat veel mensen denken, rijdt de V60 T6 echt dikke prima, maar voor 3 grotere boys wordt hij wel te klein.
Dus een kleine twijfel ; inruilen, of nog even door rijden.
Particulier verkopen zal een lastige zaak worden ben ik bang?
Eén of andere exoot die nauwelijks geleverd wordt in Europa is niet echt een optie, de Mrs moet er voor het onderhoud ook lekker makkelijk bij de plaatselijke dealert mee terecht kunnen.
Qua runningcosts wint de S-max het bigtime van R-klasse natuurlijk.
Heb een eerste bod op die S-max uit mijn link ontvangen en daar kunnen we op zich best mee verder.
Ondertussen even verder oriënteren en ook blijven twijfelen.
Ongeacht wat veel mensen denken, rijdt de V60 T6 echt dikke prima, maar voor 3 grotere boys wordt hij wel te klein.
Dus een kleine twijfel ; inruilen, of nog even door rijden.
Particulier verkopen zal een lastige zaak worden ben ik bang?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Overal is een koper voor. En als je weet wat je er inruil voor krijgt (eventueel de handelswaarde incl korting) en als je ff zoekt op eenzelfde wagen dan weet je wat je ongeveer kunt vragen. Dus als je twijfelt dan zet je hem eerst particulier te koop. Zal mss ff duren, of je zet hem erg scherp te koop, maar kun je ook blijven rijden
Een opvolger is wel weer te vinden. Ik vind het zelf makkelijker om in te ruilen, geen gezeur. Maar ook een aantal keren een auto zo verkocht, waren wel wat specialere auto's maar wie weet valt een V60 T6 daar ook onder. Het is geen alledaagse D2 leasert 

- Sjoerd
Ik zou een Discovery overwegen. Één van de weinige auto's waar je met 7 volwassenen kan zitten. Op asfalt niet al te veel DF maar off road erg geschikt! En er staat wel wat.
Een klant van mij heeft een Toyota Alphard. Als ik met chauffeur zou rijden kocht ik blind zo'n ding. Wat geweldig (van binnen).
Een klant van mij heeft een Toyota Alphard. Als ik met chauffeur zou rijden kocht ik blind zo'n ding. Wat geweldig (van binnen).
-
Ben wel nieuwsgierig, dan zal dat neem ik aan een RHD versie zijn..toch??Sjoerd schreef:Ik zou een Discovery overwegen. Één van de weinige auto's waar je met 7 volwassenen kan zitten. Op asfalt niet al te veel DF maar off road erg geschikt! En er staat wel wat.
Is niet erg voor een hobby auto, maar om als enige dagelijkse auto een RHD te gebruiken lijkt mij dat toch niet echt handig.
- HarryC
5 posts staat een foto van het interieur, LHD.....
-
- Auto: M3P, 130i
De Toyota Alphard is een ding hoor. Front is wennen. Zeker in het zwart sprint het chromen front er erg uit. Maakt wel indruk imho.
Even zoeken leert dat ze ook in Rusland worden geleverd. Dus LHD en europese goedkeuring.(https://www.toyota.ru/new-cars/alphard/index.json" onclick="window.open(this.href);return false;)
Het is geen koopje. In indo betaal je 1.6mln voor full spec. Dat is 100K+ euro.
Even zoeken leert dat ze ook in Rusland worden geleverd. Dus LHD en europese goedkeuring.(https://www.toyota.ru/new-cars/alphard/index.json" onclick="window.open(this.href);return false;)
Het is geen koopje. In indo betaal je 1.6mln voor full spec. Dat is 100K+ euro.

- Ahmed
Dit iets?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeeën van ruimte, volwassenen op de 3de zitrij en fully loaded in de Limited uitvoering.
De Pentastar V6 is zeer fijn blok en in dit busje best vlot.
Zeeën van ruimte, volwassenen op de 3de zitrij en fully loaded in de Limited uitvoering.
De Pentastar V6 is zeer fijn blok en in dit busje best vlot.
- Henk Jan
Thanks Ahmed, maar zoiets zie ik niet echt zitten (te vierkant, te log en te dorstig).
Ik blijf even rondkijken (de S-max was al verkocht) en ga eens kijken of er interesse vanuit de markt op de Volvo is.
http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=55&t=33718
Ik blijf even rondkijken (de S-max was al verkocht) en ga eens kijken of er interesse vanuit de markt op de Volvo is.
http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=55&t=33718
- HarryC
Heb zo'n Voyager gehad, 4x4 3.3 ltr, echt heerlijke reisauto met grote kinderen, maar 1 op 5 was geen uitzondering....
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Grand voyager hebben wij hier gehad, een diesel uit 2005. Dat was ook een fijne auto en met stow 'n go systeem heb je binnen no-time een vlakke laadruimte mocht je eens grote dingen mee moeten nemen.
Qua zitten achterin waren stoelen en bank wel vrij laag. Als je de derde rij niet gebruikt kan je de stoelen verder naar achteren schuiven en heb je daar niet zoveel last van om dat je knieën een minder grote hoek maken.
Qua zitten achterin waren stoelen en bank wel vrij laag. Als je de derde rij niet gebruikt kan je de stoelen verder naar achteren schuiven en heb je daar niet zoveel last van om dat je knieën een minder grote hoek maken.
- Henk Jan
In de zoektocht voor een leuk alternatief voor de V60 blijf ik toch neigen naar een BMW X5 e70 diesel rond bouwjaar 2010, al dan niet met 7-zits.
In 2010 is er een facelift gekomen met als grootste verandering volgens mij een aangepaste idrive, of zijn er nog andere wezenlijke punten veranderd?
De mij bekende zwakke(re) punten zijn volgens mij de automaatbak als deze niet op tijd gespoeld en ververst wordt, maar buiten de running costs staan ze toch als vrij betrouwbaar bekend?
Wie heeft er ervaring met de PFL of FL e70 en wat zijn de do's, don'ts en triggerpoints van deze auto's?
In 2010 is er een facelift gekomen met als grootste verandering volgens mij een aangepaste idrive, of zijn er nog andere wezenlijke punten veranderd?
De mij bekende zwakke(re) punten zijn volgens mij de automaatbak als deze niet op tijd gespoeld en ververst wordt, maar buiten de running costs staan ze toch als vrij betrouwbaar bekend?
Wie heeft er ervaring met de PFL of FL e70 en wat zijn de do's, don'ts en triggerpoints van deze auto's?
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Leukste MPV/SUV *EDIT* e70 X5 3.0d do or don't?
Volgens mij zijn de automaten in de FL E70 al een stuk beter dan die in de E53.
-
-
OnlineMartijn_bmw
Ik ken eigenlijk helemaal geen problemen bij de e70
- Henk Jan
Vandaag even verder onderhandelen voor een dealer geleverde en onderhouden X5 3.0d.
Hoe zit het met de Swirl-flaps van de 3.0d? Verstandig deze preventief te laten verwijderen?
Hoe zit het met de Swirl-flaps van de 3.0d? Verstandig deze preventief te laten verwijderen?