EU: 162 km max voor auto's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 jun 2007, 00:43

Snap ik allemaal maar het is gewoon de volgende stap..

Tomtom bouwt deze rotzooi al standaard in straks, andere aanbieders gaan ook volgen.. lees het persbericht maar..

http://www.tomtom.com/news/category.php ... =365&Lid=5
Baanbrekende veiligheidsopties in de nieuwe GO reeks


~ unieke nieuwe toepassingen dragen bij aan veilig rijden; direct toegang tot informatie over veiligheid en wegenwachthulpdiensten ~
“Help me” button in het hoofdmenu
Database van belangrijke locaties en telefoonnummers voor noodgevallen en pech
Overzicht van EHBO-technieken aangeboden door het Britse Rode Kruis
Uitgebreide reisinformatie (bijv. specifieke verkeersregels per land, openingstijden van banken, etc.) en auto-gerelateerde informatie (bijv. onderhoudtips)
Pechdiensten in samenwerking met een groot aantal bekende nationale wegenwachtdiensten
Een groot aantal unieke veiligheidsvoorkeuren waaruit men kan kiezen



Cannes (Frankrijk), 5 juni 2007 – TomTom, ’s werelds grootste aanbieder van navigatieoplossingen, kondigt vandaag aan dat de nieuwe TomTom GO reeks een uniek aantal veiligheidsopties bevat die bestuurders in geval van problemen (inclusief noodgevallen) helpt en hen zo veilig mogelijk van A naar B stuurt.

“Help Me” menu
De introductie van het “Help Me” menu, toegankelijk vanuit het hoofdmenu van de nieuwe TomTom reeks, geeft gebruikers direct links naar nuttige locaties, telefoonnummers, hulp bij pech en overige informatie (inclusief medische informatie) om te assisteren bij een groot aantal verschillende problemen.

Bellend, rijdend of lopend op weg naar hulp
De TomTom GO 520 en 720 bevatten beiden een volledige database van belangrijke locaties en telefoonnummers. Hierin bevinden zich nummers van hulpdiensten, maar ook informatie over de dichtstbijzijnde garage, apotheek of politiebureau, die allen intuïtief in het gebruikersmenu worden weergegeven. De gebruiker kan het telefoonnummer draaien dat op het scherm wordt weergegeven, terwijl het TomTom systeem aangeeft waar de bestuurder zich bevindt, zowel op de kaart, als in tekst en zelfs met satellietcoördinaten tot één meter nauwkeurig. In de tussentijd, of in plaats van, kan de gebruiker een route plannen naar de dichtstbijzijnde locatie. Dit kan zowel een auto- als een wandelroute zijn.

Dankzij de naadloze software-integratie en TomTom’s handsfree bellen functionaliteit, biedt het systeem ook de mogelijkheid het telefoonnummer van de juiste wegenwachthulpdienst via een handsfree verbinding te bellen wanneer er een draadloze Bluetooth® verbinding met de mobiele telefoon tot stand gebracht kan worden.

Kortom, de gebruiker kan het probleem oplossen door een dienst te kiezen uit het brede aanbod. Of men nu lopend naar het dichtstbijzijnde tankstation moet of rijdend en bellend naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.

Overzicht van EHBO technieken aangeboden door het Britse Rode Kruis
In elke TomTom GO 520 en 720 kunnen bestuurders een overzicht vinden van eerste hulp technieken, aangeboden door het Rode Kruis. Men kan hierin onder andere terugvinden wat men moet doen bij een auto-ongeluk, hoe men reanimeert bij een ongeval, hoe men brandwonden moet behandelen en wat men moet doen wanneer iemand bijna stikt. De uitleg wordt verhelderd met behulp van illustraties.

Uitgebreide lokale reis- en auto-onderhoudsinformatie
TomTom is een samenwerkingsverband aangegaan met de Nederlandse wegenwacht, de ANWB, om uitgebreide lokale reisinformatie op de GO 520 en 720 te kunnen aanbieden. Het geeft bestuurders nuttige informatie voor een reis over de grens, zoals specifieke verkeersregels van een land, openingstijden van banken, etc. Daarnaast wordt er informatie verstrekt over onderhoud en reparaties aan het voertuig. Deze informatie varieert van het winterklaar maken van de auto en wat te doen wanneer men met pech komt te staan.

Wegenwachthulpdienst
De “Help Me” button op de TomTom geeft direct toegang tot de meest relevante wegenwachthulpdiensten van een land. Via ARC Transistance(*) is TomTom samenwerkingsverbanden aangegaan met de Britse AA, de Ierse AA, de Nederlandse ANWB, de Italiaanse ACI, de Luxemburgse ACL, de Portugese ACP, de Franse ACTA, de Duitse ADAC, de Finse AL, de Deense FDM, het Zweedse Motormännen, de Noorse NAF, de Oostenrijkse ÖMATC, de Spaanse RACE, de Poolse Starter, de Belgische SOS Touring, de Zwitserse TCS en de Tsjechische UAMK. Met behulp van Assist Australia(*) biedt TomTom toegang tot de NRMA, AANT, RAA, RAC, RACQ, RACT en RACV – de grootste wegenwachtdiensten die hulpdiensten aanbieden in verschillende delen van Australië.

Terwijl men met de wegenwachtdienst spreekt, laat het scherm de locatie van de auto grafisch zien, beschrijft het in tekst en toont het de satellietcoördinaten tot één meter nauwkeurig.

Nieuwe veiligheidsopties
De nieuwe TomTom GO reeks biedt gebruikers meer veiligheidsopties dan ooit tevoren, zoals; • Aanbevolen rustpauzes: wanneer bestuurders een bepaalde tijd gereden heeft, adviseert de TomTom GO, met het oog op veiligheid, hen een korte rustpauze te nemen • Waarschuwing wanneer men in de buurt van een school of gebedsplaats is: attendeert de bestuurder erop langzamer te gaan rijden in gebieden met veel voetgangers • Herinneringen voor bestuurders aan welke kant van de weg zij moeten rijden (herinnert Engelse bestuurders rechts te rijden wanneer zij naar andere landen reizen en vice versa) • Veiligheidsoptie waarbij ingekomen SMS berichten hardop worden voorgelezen gebruikmakend van de combinatie tekst-naar-spraak en spraakherkenningstechnologie. Wanneer een tekstbericht binnenkomt, biedt het systeem aan deze hardop voor te lezen. Spraakherkenningstechnologie wordt gebruikt om het antwoord van de gebruiker te verwerken. Wanneer de gebruiker “ja” zegt, wordt de hele tekst voorgelezen. De gebruiker hoeft geen enkele keer het scherm aan te raken (voor het ontvangen van tekstberichten is een draadloze verbinding met de mobiele telefoon nodig) • Veiligheidsoptie waarbij de route herberekend wordt in het geval van een groeiend aantal vertragingen. Ook hierbij wordt gebruik gemaakt van de combinatie tekst-naar-spraak en spraakherkenningstechnologie. Wanneer de vertraging aanzienlijk toeneemt als gevolg van een file, biedt het systeem (in spraak) aan de vertraging zoveel mogelijk te beperken. Spraakherkenningstechnologie wordt gebruikt om het antwoord van de gebruiker te verwerken. Wanneer de gebruiker “ja” zegt, wordt de best mogelijke route gepland gebaseerd op alle real-time verkeersinformatie. De gebruiker hoeft geen enkele keer het scherm aan te raken (voor het ontvangen van verkeersinformatie is een RDS-TMC-ontvanger voor verkeersinfo of abonnement op TomTom Verkeersinfo nodig)

“Veiligheid heeft de hoogste prioriteit voor TomTom en op dit gebied zijn wij toonaangevend binnen de industrie,” aldus Harold Goddijn, Chief Executive Officer bij TomTom. “Onderzoek heeft uitgewezen dat onze producten een positief effect hebben op het rijgedrag en de verkeersveiligheid. Onze inspanningen zijn erop gericht de bestuurdersveiligheid nog verder uit te breiden. Wij zijn dan ook trots dat dit verder doorgevoerd is in onze nieuwe TomTom GO reeks. Als marktleider voelen wij het als onze taak veiligheid hoog in het vaandel te houden bij de ontwikkeling van al onze productvernieuwingen.”

De nieuwe GO reeks zal vanaf het derde kwartaal 2007 beschikbaar zijn.

(*) ARC Transistance is het Europese leidinggevende netwerk van Automobiel Verenigingen en andere hulpverleningsaanbieders binnen de auto-industrie. In meer dan 40 landen binnen Europa dienen zij meer dan 45 miljoen bestuurders. Assist Australia is het leidinggevende netwerk van automobiel verenigingen in Australië. NRMA, NT, RAA, RAC, RACQ, RACT en RACV zijn de hulpdiensten die in de verschillende delen van Australië hun diensten aanbieden.

- einde -

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 12 jun 2007, 00:45

Niks mis mee...

Heb geen tom-tom, en het geluid staat toch altijd uit
Laatst gewijzigd door Rebel op 12 jun 2007, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 jun 2007, 00:46

Ouwe crap, dat heeft mijn Tom Tom al lang. Die zegt keurig hier 80 rijden voor een flitspaal of hier begint traject controle :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 25 jun 2007, 07:18

Geen snelle wagens meer vanaf 2013?


Het Europees parlement beraadt zich volgende week over een algemene snelheidsbeperking in alle lidstaten op alle nieuwe wagens vanaf 2013. De auto's zullen nog maximum 162 km per uur (101 Britse mijl) kunnen halen. Dit voorstel van het Britse Europarlementslid Chris Davies (Liberale Democraten) wil de uitstoot van schadelijke gassen beperken.

De snelheidslimiet zal vooral Duitsland treffen. Het land produceert nog veel snelle wagens en op een deel van de autowegen geldt geen snelheidsbeperking. Het liberale Duitse parlementslid Jorgo Chatzimarkakis zegt dat deze maatregel de Duitse autosector zwaar zal schaden. (jmb)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... ME1E07UI_2

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 25 jun 2007, 08:34

Gerrit Racekees in 2013: "Zo kerel, heb een nieuwe auto gekocht. GT3! 830 pk, nul naar honderd in 4 sec. en een top van 160." :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 25 jun 2007, 10:54

Heeft men wel enig idee wat voor inpact dit heeft op de werkgelegenheid.

Wat een stel sandalen lopers daar.

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 25 jun 2007, 11:02

Andre schreef:Heeft men wel enig idee wat voor inpact dit heeft op de werkgelegenheid.

Wat een stel sandalen lopers daar.
Vooral ook als je dit leest: http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/ ... #post-9938
de Nederlandse veengronden stoten net zoveel broeikasgassen uit als 3 miljoen auto’s

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 25 jun 2007, 17:18

Zoals al zovaak aangetoond, zijn er andere oorzaken.

http://www.autojunk.nl/clips/view/131478

Maar ja, niet iedereen heeft veen op z'n erf en de boeren die het wel hebben zijn te kaal om van te plukken. Automobilisten echter.. :roll:

Gebruikersavatar
PeerH
Berichten: 819
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
Locatie: Veghel - 106 Rallye S1

Bericht door PeerH » 25 jun 2007, 20:11

Net als bij de vrachtwagens: laten calibreren met 10 inch velgen en na de calibratie op 17 duims verder knallen ;)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 26 jun 2007, 22:49

Die hele bemoeizucht klopt toch van geen kanten. Of is het zo dat 'jullie wonen in een land wat wij besturen, dan bepalen wij ook wat je wel en niet mag'.
Ach ja, de mensen die dit verzinnen hebben we zelf gekozen.

Maar wat voor straf zou er eigenlijk opstaan als je 175 gaat rijden? Ga je dan voor 15 jaar de cel in? Want je hebt toevallig wel even 0,000008 mg meer uitstoot dan je normaal zou hebben. MILIEUBARBAAR!!!

En dan rij met een droevig gezicht langs allerlei industriële sites die nog vrolijk staan te walmen, want ja, hoe moet een land anders aan z'n inkomen komen? Want die rare wetten brengen alleen maar meer geld in het laatje. Maar als er beprekingen op industrie komen, komt er minder in de schatkist, dus dat doen we niet... :?

Zullen ze nou écht in Brussel/ Straatsburg de hele dag na zitten te denken hoe ze meer geld uit de EU kunnen trekken? En maar groot doen, 'jongens kijk 's hoeveel geld wij uittrekken aan ontwikkelingshulp'

Verhuizen ze eigenlijk nog steeds regelmatig van Brussel naar Straatsburg. Hoe ironisch...'hm, hoe kunnen we de milieuvervuiling tegengaan'... DOOR NIET ELKE KEER MET DE HELE BUPS PER VLIEGTUIG NAAR STRAATSBURG TE GAAN!!!!!!!

*zucht*

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke en 9 gasten