Nieuwe inkomstenbron berm graaiers

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Michel P

Nieuwe inkomstenbron berm graaiers

Bericht door Michel P » 25 jun 2007, 09:50

Nu nog een kenteken op de fiets, rollator, en rolstoel en Spee kan weer los gaan.

Michel
Kenteken bezorgt brommerrijder boetes
Uitgegeven: 25 juni 2007 09:36

DEN HAAG - Duizenden brommerrijders hebben dit jaar snelheidsbekeuringen gekregen omdat ze met hun kersverse nummerplaat werden geflitst. Het bromfietskenteken is sinds 1 januari verplicht.

Te hard rijdende brommers leverden de eerste vijf maanden van dit jaar 3651 boetes op, zo bevestigde een woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (BVOM) maandag een bericht uit het Nederlands Dagblad.

De snelheidsbekeuring kost al gauw 81 euro. "De flitspalen staan afgesteld om de maximum snelheid voor auto's. Omdat we rekening houden met foutmarges in de bebouwde kom op ongeveer 57 kilometer per uur", legt de woordvoerder uit.

Een bromfietser mag daar 30 kilometer per uur en rijdt dus als hij wordt geflitst meer dan 25 kilometer te snel.

(c) ANP

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 jun 2007, 09:58

Haha terecht, laat die gasten eerst maar eens fatsoenlijk in het verkeer leren deelnemen :p

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 jun 2007, 10:00

:lol:

Knot

Bericht door Knot » 25 jun 2007, 11:01

Heb zelf ook wel gek gedaan op de brommer/scooter maar nie zo leip als ik de jeugd van tegenwoordig soms zie rijden. Pak maar aan hoor dat gekke gedoe.

Michel P

Bericht door Michel P » 25 jun 2007, 11:44

Knot schreef:Heb zelf ook wel gek gedaan op de brommer/scooter maar nie zo leip als ik de jeugd van tegenwoordig soms zie rijden. Pak maar aan hoor dat gekke gedoe.
The sinner roept :lol:

Daniel

Bericht door Daniel » 25 jun 2007, 11:55

Als je met bijna het dubbele van wat is toegestaan wordt gepakt moet je niet huilen. Die kentekens zijn juist een goede manier om het kamikaze-weggedrag van die scooterfiguren een keer aan te kunnen maken.

Hans

Bericht door Hans » 25 jun 2007, 11:56

Die brommers hebben dus een marge van 25km voordat ze geflitst worden, dat wil ik met mijn auto ook. Dan zal ik nooit meer zeuren als ik een bon krijg, dat beloof ik.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 25 jun 2007, 12:00

Als het nou bij de snelheid bleef van die gasten, maar dat is vaak nog het minst erge in hun rijstijl...

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 25 jun 2007, 12:00

Heel terecht dat brommers gepakt worden en zo, maar sinds die lutsers op de rijbaan moeten vind ik het niet zo heel erg erg als ze 50 i.p.v 30 rijden....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 jun 2007, 12:50

Hans schreef:Die brommers hebben dus een marge van 25km voordat ze geflitst worden, dat wil ik met mijn auto ook. Dan zal ik nooit meer zeuren als ik een bon krijg, dat beloof ik.
Goeie, Hans!
Je hebt alvast 1 medestander :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jun 2007, 12:57

Arthur schreef:
Hans schreef:Die brommers hebben dus een marge van 25km voordat ze geflitst worden, dat wil ik met mijn auto ook. Dan zal ik nooit meer zeuren als ik een bon krijg, dat beloof ik.
Goeie, Hans!
Je hebt alvast 1 medestander :wink:
Vaak hebben vrachtwagens die regel ook al, tenminste op de snelweg! want er wordt dan bv op de snelweg waar je 120 mag niet daaronder geflitst en de vrachtwagens hebben dn "vrij" spel...maargoed als ze maar rechts blijven rijden heb ik er niet zo'n probleem mee :lol:
we moeten gewoon minimaal overal 3 rijstroken hebben, zodat vrachtauto's in kunnen halen(doen ze toch wel) maar de personenauto's er niet zo'n last van hebben en dus via die derde baan er wel voorbij kunnen en dus niet de hele handel op de rem moet, daar krijg je ongelukken en file's van, althans een deel...zo dat moest ik ff delen :roll:

Ow en auto's net als motoren ook alleen een nummerplaat achter verplichten en of een sticker nr plaar e.d. mogelijk maken, als je het maar goed kunt leen, want die palten voor passen helemaal niet op veel auto's of belemmeren de koeling of geven een veel slechtere CW waarde dus meer verbruik aan een auto...ik pleit voor zelfde rechten als een motor, alleen plaat achter, maar minimaal voor het mogen voeren van kleinere platen voor, en niet alleen voor USA cars en of voor eventueel een stickerplaat net als donkervoort bv doet...dus meer vrijheid aan de voorkant, als je het maar kunt lezen vind ik, achter echter wel een goede plaat, maar daar heb je geen last van, en staat niet verkeerd of heeft geen weerstand tijdens het rijden..

Hans

Bericht door Hans » 25 jun 2007, 15:59

GTRene schreef:Vaak hebben vrachtwagens die regel ook al, tenminste op de snelweg! want er wordt dan bv op de snelweg waar je 120 mag niet daaronder geflitst en de vrachtwagens hebben dn "vrij" spel...
Een Multanova radar kan verschil zien in de lengte van een voertuig, alles wat langer is als een x aantal meter wordt geflitst als het harder als 80 gaat. Dus vrachtwagens krijgen vaak genoeg een boete, mede doordat de begrenzer is ingesteld op 87, dus nog net voldoende voor een leuke onzin boete van een kilometer of 4-5.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jun 2007, 18:13

Hans schreef:
GTRene schreef:Vaak hebben vrachtwagens die regel ook al, tenminste op de snelweg! want er wordt dan bv op de snelweg waar je 120 mag niet daaronder geflitst en de vrachtwagens hebben dn "vrij" spel...
Een Multanova radar kan verschil zien in de lengte van een voertuig, alles wat langer is als een x aantal meter wordt geflitst als het harder als 80 gaat. Dus vrachtwagens krijgen vaak genoeg een boete, mede doordat de begrenzer is ingesteld op 87, dus nog net voldoende voor een leuke onzin boete van een kilometer of 4-5.
Ja? ow wist niet dat de Multanova zover kon gaan..trouwens het lijkt wel of sommige vrachtwagens veel harder kunnen...maar dat zullen ze wle bewust hebben gedaan, dat deden ze al in het leger met de vrachtwagens,dat kon je iets verstellen, iets met de brandstof oid, maar laten ze er niet achter komen dat dat zegel gebroken is :shock:

Hans

Bericht door Hans » 25 jun 2007, 19:06

GTRene schreef:
Hans schreef:
Ja? ow wist niet dat de Multanova zover kon gaan..trouwens het lijkt wel of sommige vrachtwagens veel harder kunnen...maar dat zullen ze wle bewust hebben gedaan, dat deden ze al in het leger met de vrachtwagens,dat kon je iets verstellen, iets met de brandstof oid, maar laten ze er niet achter komen dat dat zegel gebroken is :shock:
Ja, dat kan en gebeurt al heel lang. Pas was er discussie om de max snelheid van caravans te verhogen naar 90km/h. Maar waarschijnlijk hebben zijn ambtenaren hem op het hart gedrukt alles bij het oude te laten.
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) moet ‘lef tonen’ en de maximumsnelheid voor auto’s met caravans alsnog snel verhogen. Die oproep doet de Tweede Kamer. Eurlings hakt hierover waarschijnlijk deze week de knoop door. Maar waarschijnlijk hebben zijn ambtenaren hem op het hart gedrukt alles bij het oude te laten, aldus ingewijden. Caravans harder laten rijden dan 80 kilometer per uur is ongewenst, heeft Eurlings’ adviesdienst voor verkeer en vervoer onlangs geconcludeerd.

CDA, PvdA en VVD zijn het daar niet mee eens. Zij willen dat automobilisten met een caravan deze zomer net als in veel andere landen met 90 of zelfs 100 kilometer per uur op weg mogen naar hun vakantiebestemming. Sander de Rouwe (CDA): ,,Ik hoop dat de maximumsnelheid voor deze mensen omhoog gaat.’’ Lia Roefs (PvdA) pleit daar ook voor, het liefst in combinatie met een verplichte caravan-APK.

De coalitiepartijen denken net als VVD’er Paul de Krom dat een hogere snelheid van de ‘sleurhut’ goed is voor de doorstroming van het verkeer. De ANWB en de vervoerdersbranche menen dat ook. Veel vrachtwagenchauffeurs ergeren zich aan de caravans, die meestal iets langzamer rijden dan zijzelf. Zij klagen dat het verkeer nodeloos wordt opgehouden.

De ambtenaren vinden een hogere maximumsnelheid slecht voor de verkeersveiligheid. Ook Eurlings’ voorganger Karla Peijs was er om die reden niet voor te porren. Veel automobilisten gaan maar een paar dagen per jaar op pad en blinken daardoor niet uit in rijvaardigheid. De kans op ongelukken zou door een hogere snelheid toenemen. Bovendien is de maatregel, door extra brandstofverbruik en uitstoot, slecht voor het milieu. Ook zouden harder rijdende caravans problemen geven bij de elektronische verkeerscontrole. Voertuigen en combinaties langer dan zes meter worden geflitst als zij harder dan 80 rijden. Als daar een filter op wordt gezet voor kentekens van aanhangwagens, ontspringen vrachtwagens met aanhangers ook de dans.

Roefs wil niet dat alle auto’s met een aanhanger harder mogen rijden. ,,Het gaat alleen om caravans.’’
http://www.ad.nl/autowereld/article1384854.ece

Knot

Bericht door Knot » 25 jun 2007, 20:10

Ach, mijn laatste bromscooter liep 130km/u gps en dat kwam door de te korte vertanding.... maar verstandig is anders.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 25 jun 2007, 20:20

Komop 30km per uur met een brommer op een rondweg is echt ronduit naadje, 120 zonder fatsoenlijke remmen/helm/kleding/banden natuurlijk ook, maar dat is het andere uiterste.
Het grote probleem op het moment met de jeugd op bromfietsen is dat er aan de verkeerde dingen geld wordt besteed. Een keertje spuiten, andere lichtjes, andere kappen en motorisch tunen gaat boven het reguliere onderhoud. Hoevaak ik een scooter tegen kom zonder fatsoenlijke remmen en/of banden.
Buiten dat laat het weggedrag idd vaak te wensen over, kleven (wat ik bij motoren ook steeds vaker zie :S), zonder te kijken allemaal manouvres uithalen levert nog wel eens gevaarlijke situaties op...

Peric

Bericht door Peric » 26 jun 2007, 22:19

Ik dacht juist dat het met hoogte te maken had, het controleren van vrachtauto's.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 26 jun 2007, 23:35

Kasteel schreef:Komop 30km per uur met een brommer op een rondweg is echt ronduit naadje, 120 zonder fatsoenlijke remmen/helm/kleding/banden natuurlijk ook, maar dat is het andere uiterste.
Tsja, men heeft ook nooit een rijbewijs gehaald ervoor, alleen een simpel theoriedingetje en that's all. Van mij mag het best naar 50 zodra ze op de weg tussen de auto's rijden, maar op het fietspad 30 is wat mij betreft prima.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 27 jun 2007, 01:39

Peric schreef:Ik dacht juist dat het met hoogte te maken had, het controleren van vrachtauto's.
Volgens mij was 't de lengte.....wat 't ook is, ik heb er ook al een aantal gehad met de truck op de grote weg. :?

Gewoon de snelheid van caravans, aanhangers en vrachtwagens naar de 90 km/h, dan heb je veel minder inhaalacties van vrachtwagens.

Plaats reactie