Eerste tracktool
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09
Eerste tracktool
Na een paar jaar dagdromen dit jaar de eerste trackday gedaan met een huur-E36. Behoorlijk aangestoken, dus nu op zoek naar een eerste tracktool om op elk gebied wat ervaring mee te kunnen pakken; trackdays, driften, racecursus? en evt. Nurburgring.
Ben bezig met een E30 project, maar dat duurt me wat te lang. Ik denk dat deze binnenkort de deur uit gaat. Nu op zoek naar een E36, coupe of sedan. Zowel optisch als technisch heeft de sedan m'n voorkeur, maar geen harde eis. Ik ben op zoek naar een al geprepareerde auto, vooral vanwege de kosten en het feit dat ik niet een net geprepareerde auto in de vangrail wil rijden.
Er zijn twee dingen die ik nu aan het overwegen ben; 325i of M3, én met of zonder kenteken.
De overweging tussen M50/M52 of S50/S52 gaat natuurlijk vooral om vermogen. Daarnaast zullen de running costs voor de ///M blokken wat hoger zijn.
Ik kan me voorstellen dat het in het begin niet zo verkeerd is om met relatief wat minder vermogen (325i) te rijden, omdat je dan nog meer moet pushen, en vol met het gewicht/grip moet spelen om het maximale eruit te halen. Aan de andere kant is er niets mooiers dan het vermogen en geluid van een S50. Ik begrijp dat op circuit zaken als ophanging, afstelling, en gewicht minstens zo belangrijk zijn als vermogen.
Daarnaast ben ik er nog niet uit of het een auto met of zonder kenteken moet worden. Voordeel van kenteken is dat je wat flexibeler bent, en ook de Nurburgring mee kunt pakken. Zonder kenteken ben je natuurlijk wat vrijer in het aanpassen in de auto, wat minder vaste lasten, en is comfort (o.a. ophanging en steunen rondom in de bussen) van geen enkel belang meer. Daarnaast moet er dan ook een aanhanger komen.
Iemand tips of ervaringen voor een eerste E36 tracktool? Of iets in de aanbieding?
Ben bezig met een E30 project, maar dat duurt me wat te lang. Ik denk dat deze binnenkort de deur uit gaat. Nu op zoek naar een E36, coupe of sedan. Zowel optisch als technisch heeft de sedan m'n voorkeur, maar geen harde eis. Ik ben op zoek naar een al geprepareerde auto, vooral vanwege de kosten en het feit dat ik niet een net geprepareerde auto in de vangrail wil rijden.
Er zijn twee dingen die ik nu aan het overwegen ben; 325i of M3, én met of zonder kenteken.
De overweging tussen M50/M52 of S50/S52 gaat natuurlijk vooral om vermogen. Daarnaast zullen de running costs voor de ///M blokken wat hoger zijn.
Ik kan me voorstellen dat het in het begin niet zo verkeerd is om met relatief wat minder vermogen (325i) te rijden, omdat je dan nog meer moet pushen, en vol met het gewicht/grip moet spelen om het maximale eruit te halen. Aan de andere kant is er niets mooiers dan het vermogen en geluid van een S50. Ik begrijp dat op circuit zaken als ophanging, afstelling, en gewicht minstens zo belangrijk zijn als vermogen.
Daarnaast ben ik er nog niet uit of het een auto met of zonder kenteken moet worden. Voordeel van kenteken is dat je wat flexibeler bent, en ook de Nurburgring mee kunt pakken. Zonder kenteken ben je natuurlijk wat vrijer in het aanpassen in de auto, wat minder vaste lasten, en is comfort (o.a. ophanging en steunen rondom in de bussen) van geen enkel belang meer. Daarnaast moet er dan ook een aanhanger komen.
Iemand tips of ervaringen voor een eerste E36 tracktool? Of iets in de aanbieding?
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Eerste tracktool
Ach ja, een 325i is een goede keus. Alle onderdelen zijn stinkgoedkoop en er is veel keus. Ik zie alleen het technische voordeel van een sedan tov een coupe niet.
Op kenteken is beter, ben je flexibeler. Nadeel is idd de wegenbelasting maar ook de APK.
Ik moet zeggen dat het verbruik van de 325i wel tegenvalt: 1.25 liter olie per Nurburgring trip van 900 km, daarnaast 200 Euro benzine weggestookt.
Op kenteken is beter, ben je flexibeler. Nadeel is idd de wegenbelasting maar ook de APK.
Ik moet zeggen dat het verbruik van de 325i wel tegenvalt: 1.25 liter olie per Nurburgring trip van 900 km, daarnaast 200 Euro benzine weggestookt.
- Milka
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Eerste tracktool
tuurlijk is een S motor helemaal lekker en heeft een M3 standaard een sper.
De kosten zijn er echter ook naar.
De M50/M52 motoren hebben zich bewezen als bullit en idiot proof.
Gaat er alsnog wat mis, dan is ea voor een appel en een ei al dan niet 2e hands te fixen.
Hierdoor kun je de auto redelijk gunstig onderhouden en beknibbel je niet zo snel ergens op.
Wat het makkelijker maakt om de auto tip top te houden en deze dus fit is bij een trackday.
Zeker omdat het je eerste trackday auto wordt, zou ik kiezen voor een minder kostbare auto.
Vind eerst maar eens uit wat je lekker en belangrijk vind.
Ben je daar achter kun je altijd nog op zoek gaan naar meer vermogen.
Met 321pk ga je zeker harder en sneller, maar niet per sé leuker.
Voor mij is het doel een leuke dag te hebben en de uitdaging om voor mij het maximale uit de auto te halen.
192pk ligt dan beter bij mijn capaciteiten dan 321pk.
De kosten zijn er echter ook naar.
De M50/M52 motoren hebben zich bewezen als bullit en idiot proof.
Gaat er alsnog wat mis, dan is ea voor een appel en een ei al dan niet 2e hands te fixen.
Hierdoor kun je de auto redelijk gunstig onderhouden en beknibbel je niet zo snel ergens op.
Wat het makkelijker maakt om de auto tip top te houden en deze dus fit is bij een trackday.
Zeker omdat het je eerste trackday auto wordt, zou ik kiezen voor een minder kostbare auto.
Vind eerst maar eens uit wat je lekker en belangrijk vind.
Ben je daar achter kun je altijd nog op zoek gaan naar meer vermogen.
Met 321pk ga je zeker harder en sneller, maar niet per sé leuker.
Voor mij is het doel een leuke dag te hebben en de uitdaging om voor mij het maximale uit de auto te halen.
192pk ligt dan beter bij mijn capaciteiten dan 321pk.
- Riceaux
- Berichten: 8137
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Eerste tracktool
Casperstrack doet hun huurauto's de deur uit! Goed onderhouden en circuitklare auto's, nu voor nette prijzen.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Eerste tracktool
Je hebt een PM.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Eerste tracktool
Dit.Milka schreef:tuurlijk is een S motor helemaal lekker en heeft een M3 standaard een sper.
De kosten zijn er echter ook naar.
De M50/M52 motoren hebben zich bewezen als bullit en idiot proof.
Gaat er alsnog wat mis, dan is ea voor een appel en een ei al dan niet 2e hands te fixen.
Hierdoor kun je de auto redelijk gunstig onderhouden en beknibbel je niet zo snel ergens op.
Wat het makkelijker maakt om de auto tip top te houden en deze dus fit is bij een trackday.
De M52B28 in mijn E30 is echt een dijk van een motor, niet stuk te krijgen.
Ja okay, er zit een scheur(tje) in het carter na een crash in bosuit.
Niets dan lof voor deze motor.
Olieverbruik is 100cc op een dag testen/racen.
En omdat het een E30 betrefd gaat het ook nog eens leuk Lekker latgas door sloot en dan de heuvel over naar scheivlak.
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Re: Eerste tracktool
Ik heb nog een netjes opgebouwde e36 325i sedan staan die weg moet. Geen kenteken, wiechers kooi, m3 remmen+diff, AST onderstel, kuipen, etc etc. Kleur is wit met wat lakschade door verwijderde stickers.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Eerste tracktool
En Dwarsligger? al wat gevonden? Zo ja, wat is het geworden?
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Eerste tracktool
Heb hem nav dit topic een pb gestuurd maar geen reactie.
Is volgens mij sinds augustus ook niet meer op DF geweest.
Is volgens mij sinds augustus ook niet meer op DF geweest.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09
Re: Eerste tracktool
Ben er weer! Ben inderdaad niet de beste in trouw forumbezoek . Vanwege mijn werk zit ik sinds de zomer ca. 50% van de tijd in het buitenland, beetje hectisch op het moment.
In de tussentijd 2 potentiële tracktools bekeken maar die waren het allebei niet. Nog twee andere waren erg interessant maar waren beide alweer weg op het moment dat ik weer in NL was. Je ziet dat die dan toch ook weer snel weg zijn.
Ben er uit dat ik er één mét kenteken wil. Dan kunnen we iniedergeval ook naar de Nurburgring. Schorsen kan dan later altijd nog.
Blijf rustig rondkijken. Op dit moment is het aanbod in E30/E36 tracktools niet heel dikgezaaid. Daarnaast ook naar een E39 M5 aan het kijken, die staat op dit momenteel hoger op de lijst We hebben geduld, het zoeken naar de geschikte auto's is de helft van het genieten...!
In de tussentijd 2 potentiële tracktools bekeken maar die waren het allebei niet. Nog twee andere waren erg interessant maar waren beide alweer weg op het moment dat ik weer in NL was. Je ziet dat die dan toch ook weer snel weg zijn.
Ben er uit dat ik er één mét kenteken wil. Dan kunnen we iniedergeval ook naar de Nurburgring. Schorsen kan dan later altijd nog.
Blijf rustig rondkijken. Op dit moment is het aanbod in E30/E36 tracktools niet heel dikgezaaid. Daarnaast ook naar een E39 M5 aan het kijken, die staat op dit momenteel hoger op de lijst We hebben geduld, het zoeken naar de geschikte auto's is de helft van het genieten...!
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09
Re: Eerste tracktool
Zag deze van Tom inderdaad voorbij komen op raceautotekoop.nlTom van H. schreef:Ik heb nog een netjes opgebouwde e36 325i sedan staan die weg moet. Geen kenteken, wiechers kooi, m3 remmen+diff, AST onderstel, kuipen, etc etc. Kleur is wit met wat lakschade door verwijderde stickers.
http://www.marktplaats.nl/m1009144653
Ziet er netjes uit en vindt hem icm. AST onderstel en M3 remmerij ook niet duur voor wat het is. Helaas voor mij geen kenteken, maar wel een mooie auto!
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09
Re: Eerste tracktool
daar zijn we weer een keer, ingelogd i.p.v. meelezend. Ben nog steeds op zoek naar een BMW tracktool mét kenteken. Bij voorkeur E36 maar een nette E30 zou ook kunnen. Iemand nog iets in de aanbieding?
Tussentijds nog wel een trackday gedaan op Spa, met een huur-E36. Was weer geweldig en smaakt zeker naar meer!
Tussentijds nog wel een trackday gedaan op Spa, met een huur-E36. Was weer geweldig en smaakt zeker naar meer!
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09
Re: Eerste tracktool
Kent iemand overigens één van deze auto's?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... e=lr&pos=7
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... e=lr&pos=1
Of aan de hand van deze auto's nog tips/adviezen?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... e=lr&pos=7
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... e=lr&pos=1
Of aan de hand van deze auto's nog tips/adviezen?
- Peter Tunissen
- Berichten: 8255
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Eerste tracktool
Ik heb een E36 M3 Coupé (op kenteken) die eventueel weg mag (DF8 voor de vaste Zandvoort bezoekers).
Avusblauw, schroefkooi, 2 Sparco kuipjes, motor opgebouwd met gesmede zuigers, scherpe nokkenassen en carbon airbox (zat bij aanschaf een vermogensuitdraai bij met 341pk piekvermogen, max toerental 8800rpm), Intrax onderstel, Performance Friction remblokken voor (meer upgrade heb je niet nodig), sperdifferentieel (op het moment 100% sper zelfs).
Is te gek voor verhuur en ik wil mijn GTAm replica op gaan bouwen als speelauto voor mezelf, vandaar dat deze eventueel wel weg mag.
Avusblauw, schroefkooi, 2 Sparco kuipjes, motor opgebouwd met gesmede zuigers, scherpe nokkenassen en carbon airbox (zat bij aanschaf een vermogensuitdraai bij met 341pk piekvermogen, max toerental 8800rpm), Intrax onderstel, Performance Friction remblokken voor (meer upgrade heb je niet nodig), sperdifferentieel (op het moment 100% sper zelfs).
Is te gek voor verhuur en ik wil mijn GTAm replica op gaan bouwen als speelauto voor mezelf, vandaar dat deze eventueel wel weg mag.
- Luco
- Berichten: 28358
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Eerste tracktool
Al bijna 2 jaar aan het zoeken
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09
Re: Eerste tracktool
Klopt, tussentijds een tijdje in het buitenland gezeten en moet ook zeggen dat er de ene periode meer ruimte voor is dan de andere ivm werk. Valt me daarnaast op dat het aanbod best wisselend is. Gewoon rustig wachten, hij komt vanzelf.
Peter, je hebt PM
Peter, je hebt PM
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Eerste tracktool
Check ook mobile.de met "ringtool" als zoekopdracht.
- Bert ///M3
- Berichten: 9366
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Eerste tracktool
Als ik jou was zou ik gewoon lekker een auto huren die keren dat je de tijd hebt.
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jou. Ben niet veel in Nederland, heb mijn E36 M3 circuitauto nog wel in Nederland. Maar weet je, zo'n tracktool daar is haast altijd wel wat mee en er moet altijd wel wat aan gebeuren. Er gaat een enorme hoop tijd in zitten en qua onderhoudskosten weegt het gewoon echt niet op tegen de tijd welke je zo'n ding gebruikt.
Mijne heeft van de winter wat software modificaties gehad, krijgt op dit moment een paar aanpassingen aan de body en er word gewoon standaard onderhoud gedaan. Heeft over de winter dus duizenden euro's gekost en als je kijkt wat een E36 M3 huren kost bij een verhuurder dan kan je dat net zo goed doen. Arrive and drive, alles is geregeld en het is nog goedkoper ook.
Ik zit een beetje in dezelfde situatie als jou. Ben niet veel in Nederland, heb mijn E36 M3 circuitauto nog wel in Nederland. Maar weet je, zo'n tracktool daar is haast altijd wel wat mee en er moet altijd wel wat aan gebeuren. Er gaat een enorme hoop tijd in zitten en qua onderhoudskosten weegt het gewoon echt niet op tegen de tijd welke je zo'n ding gebruikt.
Mijne heeft van de winter wat software modificaties gehad, krijgt op dit moment een paar aanpassingen aan de body en er word gewoon standaard onderhoud gedaan. Heeft over de winter dus duizenden euro's gekost en als je kijkt wat een E36 M3 huren kost bij een verhuurder dan kan je dat net zo goed doen. Arrive and drive, alles is geregeld en het is nog goedkoper ook.
-
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Eerste tracktool
http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... hp?id=2864
Mede forumlid heeft deze te koop. Als,je er serieus eentje wilt aanschaffen dan is dit een no brainer!
Mede forumlid heeft deze te koop. Als,je er serieus eentje wilt aanschaffen dan is dit een no brainer!
- Luco
- Berichten: 28358
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Eerste tracktool
Nou ik vind het veel geld voor een 318 en niet af.
-
- Berichten: 18684
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eerste tracktool
Plus een.
Op marktplaats stond v/d week een nieuw opgebouwde 325i voor 7950.
Lijkt me een beter idee.
Op marktplaats stond v/d week een nieuw opgebouwde 325i voor 7950.
Lijkt me een beter idee.
- Djessey
- Berichten: 2244
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
-
- Berichten: 18684
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Bert ///M3
- Berichten: 9366
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Eerste tracktool
Die auto is van forum members hier geweest volgens mij. Eerst Joost en vervolgens Tristan.Djessey schreef: ↑10 feb 2017, 09:11 Deze ziet er ook niet verkeerd uit.
http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/ ... hp?id=2901
- SvB
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
- Locatie: Utrecht
Re: Eerste tracktool
Clio RS volledig opgebouwd door Madeno Racing met 5000km niks voor je, prijs 11.5k
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: erwin20vt en 1 gast