Afgelopen maandag opgehaald in Veenendaal en inmiddels de eerste 1100 km erop gezet. Ik ben al bijna drie jaar gewend aan de Golf VII, welke uitermate goed beviel. Nu er een nieuwe auto uitgezocht mocht worden was de keuze (mede vanwege het gestelde budget) dus eenvoudig. Weliswaar een dikkere motor en meer gadgets, maar de goede basis blijft gelijk.
T.o.v. mijn vorige Golf heeft deze auto Xenon plus en LED achterlichten, 18" Rotary velgen, sportonderstel, gedeeltelijk alcantara bekleding, DYNaudio enz. Een leuke upgrade die in de komende weken als het goed is nog leuker gaat worden! Plannen voor de toekomst zijn bijvoorbeeld een GTD grill (zonder logo natuurlijk) en kietelen. Naar verwachting gaat het blokje 195pk en 430nm aan het asfalt brengen, wat een heerlijk vlotte daily oplevert. Hoewel gezegd mag worden dat de auto met zijn standaard 150pk en 320nm het al helemaal niet slecht doet.
Vanmiddag wat plaatjes geschoten, nadat ik deze ochtend de spoorverbreders heb gemonteerd. Stiekem hoopte ik dat het met deze 18" wielen niet nodig zou zijn, maar ook deze flinke jongens kwamen helaas zeer bescheiden uit in de brede Golf VII wielkasten. Meer foto's, waaronder van het interieur, volgen nog