Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P76 , GTR Video
- Sander-E46
Re: De zoveelste E36 raceauto - Kleur keuze input gevraagd
Als het rood wordt dan iig Imola en niet Hellrot.
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
+veelMartijn_bmw schreef:We have a winnerVliet schreef:Gestemd op wit. En dan zo uitvoeren![]()
zo is een e36 zoooo gaaf!
- Djessey
Keuze is gemaakt, het gaat Alpine Weiss worden. Bedankt voor de input allemaal!
Ik zit er dan inderdaad aan te denken om er zulke decals op de plakken (Stickers). Maar dan zien we dan wel weer. Zal ook mooi staan i.c.m. het carbon dak denk ik.
Ik zit er dan inderdaad aan te denken om er zulke decals op de plakken (Stickers). Maar dan zien we dan wel weer. Zal ook mooi staan i.c.m. het carbon dak denk ik.
- Martijn_bmw
Top keuze! En idd die finish vlag in m kleuren op de kap icm oranje knippers is echt top!
-
OnlineMark 320iS
Ik wilde net schrijven dat ik Fuji grun zo een mooie kleur vind. Bij sky limit reed er altijd een hele dikke fuji grüne e36 m3 mee. Alpin weiss is ook wel erg mooi hoor
- Djessey
Afgelopen week lange dagen gemaakt aan de auto, helaas niet echt dingen die 't waard zijn om op de foto te zetten. Voornamelijk kleine dingetjes aan de carrosserie. Schoonmaken, repareren. Het een en ander pasmaken en een begin gemaakt met schuren.
Vandaag nog even de laatste dingetjes gedaan, het subframe verstevigd en gordel ogen ingelast. En nog een uur of 4 staan schuren...

Als het lukt gaat de auto woensdag of donderdag in de spuitplamuur. Hoop dat 't lukt.
Vandaag nog even de laatste dingetjes gedaan, het subframe verstevigd en gordel ogen ingelast. En nog een uur of 4 staan schuren...

Als het lukt gaat de auto woensdag of donderdag in de spuitplamuur. Hoop dat 't lukt.
-
OnlineLuco
Goede voorbereiding is het belangrijkste, lijken nu vervelende uurtjes maar het komt het resultaat ten goede dus uiteindelijk zijn dit de belangrijkste uurtjes. mooie kleur gekozen.
- Djessey
Precies. Het liefste zou ik het nu ff snel doen en hem in de kleur zetten. Maar voorbereiding is 99% van het spuiten. Je kan het maar 1 keer doen.
- Djessey
Auto is in de spuitplamuur gezet, nu wat plekjes bijwerken. Dan nog een laag en dan pak ik direct de binnenkant mee.

Laatst gewijzigd door Djessey op 03 feb 2017, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zeer knap werk en prima kleur gekozen!
- lykel
Heerlijk om te zien hoe hij van 0 weer wordt opgebouwd en ook hoe snel het gaat.
- Reind
Gaat lekker zo zeg. Het is ook een heel leuk om te doen en je pakt het op de juiste manier aan en hebt de snelheid erin. Heb je ook een tijdsdoel bij het project. Helemaal wit is mooi en ligt voor de hand. En met een stickerontwerp kun je alle kanten op. Aan de andere kant heb je nu de keuze om het "anders" te doen. Wellicht is oranje een optie. Ik heb meerdere e36 gezien die helemaal oranje zijn op gebouwd en vind dat heel mooi staan.
Oranje

Of grijs zoals ik op mijn M3 had. Hoewel ik metallic niet snel op een raceauto zou willen.

Oranje
Of grijs zoals ik op mijn M3 had. Hoewel ik metallic niet snel op een raceauto zou willen.
- Djessey
Bedankt!
Echt een concrete datum heb ik niet, ik ga zo snel als het budget mij toelaat. Het doel is echter wel om van de zomer nog op Zandvoort te kunnen rijden.
Grootste uitgaven zijn nu nog
-Sperdiff
-Polyester bodykit (voor,achterbumper,sideskirts,voor en achterschermen)
-Polyester delen (motorkap, kofferklep,deuren)
-Schokdempers
Poly delen dat zit wel goed, echter ben ik dus nog opzoek naar een setje schokdempers en een sperdiff. Mocht iemand dus nog iets goeds hebben liggen dan sta ik daar voor open! (Lees : voor een hele scherpe prijs)
Heb tevens alle kosten van de totale build in excel bijgehouden, wellicht leuk om te posten zodra hij helemaal klaar is.
Misschien dat ik ooit zoiets van de auto maak, en dan alles bestikkeren. Vind ik persoonlijk een van de mooiste livery's.

Echt een concrete datum heb ik niet, ik ga zo snel als het budget mij toelaat. Het doel is echter wel om van de zomer nog op Zandvoort te kunnen rijden.
Grootste uitgaven zijn nu nog
-Sperdiff
-Polyester bodykit (voor,achterbumper,sideskirts,voor en achterschermen)
-Polyester delen (motorkap, kofferklep,deuren)
-Schokdempers
Poly delen dat zit wel goed, echter ben ik dus nog opzoek naar een setje schokdempers en een sperdiff. Mocht iemand dus nog iets goeds hebben liggen dan sta ik daar voor open! (Lees : voor een hele scherpe prijs)
Heb tevens alle kosten van de totale build in excel bijgehouden, wellicht leuk om te posten zodra hij helemaal klaar is.
Misschien dat ik ooit zoiets van de auto maak, en dan alles bestikkeren. Vind ik persoonlijk een van de mooiste livery's.
-
Lijkt me een goed idee! 

- Djessey
Duurt helaas allemaal wat langer als verwacht, de juiste verf/spuit plamuur telkens niet op voorraad...
Maar nu eindelijk de rest van de auto in de spuitplamuur kunnen zetten. Daarna nog eventjes wat schade bijgewerkt, was niet helemaal tevreden

De hele binnenkant nu ook

Hopelijk lukt het om hem zaterdag avond te gaan spuiten. De verf is inmiddels ook binnen, Alpin Weiss II.
Maar nu eindelijk de rest van de auto in de spuitplamuur kunnen zetten. Daarna nog eventjes wat schade bijgewerkt, was niet helemaal tevreden
De hele binnenkant nu ook
Hopelijk lukt het om hem zaterdag avond te gaan spuiten. De verf is inmiddels ook binnen, Alpin Weiss II.
- bartb
Gaaf man, Helemaal in de Fina/Warsteiner livery. Ik zeg doen!!
- Djessey
High res van de Warsteiner

- Vanreijmersdal
- Djessey
Laatste loodjes voor het spuiten
Schade voor de laatste keer in spuitplamuur en de rest van de auto en kooi geschuurd. Morgen gaat hij de spuitcabine in!

Schade voor de laatste keer in spuitplamuur en de rest van de auto en kooi geschuurd. Morgen gaat hij de spuitcabine in!
-
OnlineLuco
Dat is echt een mooie livery

- Djessey
Na 4 a 5 uur spuiten zit het er dan eindelijk op. Het spuiten zelf viel wel mee (1e keer dat ik n hele auto spuit) alleen de rolkooi heb ik me flink op verkeken, wat een kut werk. Ben niet 100% tevreden over het resultaat, zal hem nog eens moeten bijpoetsen/polijsten. Maar ben er nu voor 467 euro mee klaar. En dat scheelt nogal tegenover het laten doen. (Heb nog genoeg verf en spullen over voor het overige plaatwerk)
Genoeg gezeik : foto's

Genoeg gezeik : foto's
- Sander-E46
Re: De zoveelste E36 raceauto - Vers uit de spuitcabine P6
Respect voor het feit dat je met, zoals ik het een beetje heb begrepen, beperkte middelen zo een toffe build uitvoer en het gewoon doet! Hulde.
-
OnlineLuco
Knap hoor dat je hem zelf spuit, scheelt inderdaad veel geld.
- Martijn_bmw
Heel gaaf! En ziet er strak uit zo 

- Djessey
Bedankt!Sander-E46 schreef: 12 feb 2017, 19:57 Respect voor het feit dat je met, zoals ik het een beetje heb begrepen, beperkte middelen zo een toffe build uitvoer en het gewoon doet! Hulde.
Misschien dat ik aan het einde van het project post wat het allemaal heeft gekost. Maar de middelen zijn inderaad vrij beperkt

Desondanks gaat het aardig lekker, de ophangingsdelen liggen nu bij de poedercoater. (Subframes, draagarmen etc) Daarna gaan er frisse zwarte powerflex rubbers onder. Daarnaast wacht ik nog tot m'n setje poly motorsteunen binnen is.