Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat viel mij ook op. "volledig afgestempeld tot 2.000 km " De laatste onderhoudsintervallen waren "anders" dan voorgeschreven.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Er is een eigenaar van maart 2007 (afleverbeurt zeer waarschijnlijk) tot februari 2014. Die heeft 1 beurt laten doen in 2010. Daarna pas weer in 2015. Daartussen zaten nog twee eigenaren. Het hoeft natuurlijk niets te zeggen maar ik wordt er niet heel enthousiast van. Net als auto's die vlak voor de APK van eigenaar verwisselen, ieder jaar weer.
-
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=303961761" onclick="window.open(this.href);return false;
14k maar de bak is niet zuiver...
-
Die van mij gaat in de verkoop!

http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=3&t=31804" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=3&t=31804" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim N
En nu zonder meldingen van bak maar met nieuw lager 19K. Het kan verkeren in een weekvincent328 schreef:http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=303961761

- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Kon 'm zo gauw niet vinden maar mensen bekend met deze of weten er iets van?
http://www.jospriem.nl/occasion/bmw/3-s ... 3#voorraad" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jospriem.nl/occasion/bmw/3-s ... 3#voorraad" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ik begrijp al die krassen in het interieur echt niet. Hoe kan een "liefhebber" zoiets doen. Als ik ook maar een krasje per ongeluk veroorzaak in mijn interieur, dan baal ik daar gigantisch van. Een auto die er van binnen zo uitziet zal ik dan ook nooit kopen.
- Rogerb
Zal gezien de pook wel iemand zijn met ringen om z'n vingers, wellicht verklaart ook slijtage aan stuur. Maar kilometerstand en redelijk ingevuld historie is misschien toch intressant.
- Tim N
Softtouch afwerking op alle plastic delen bij een E46 zorgt er naar jaren voor dat dit onvermijdelijk is. Nieuwe delen voor bestellen is daar de enigste optie voor. Heb je het gelijk weer echt fris.
- MParallel
- Auto: BMW
Ja dan zeggen ze dat E36 interieur slecht verouderd.
Maar die heeft geen gecoate oppervlaktes die allemaal chippen en slijten alsof de ratten er aan gevroten hebben.
Gelukkig nog niet van die rubber coated knoppen, die na verloop zo vies gaan plakken, met alle meuk van dien.
Maar die heeft geen gecoate oppervlaktes die allemaal chippen en slijten alsof de ratten er aan gevroten hebben.
Gelukkig nog niet van die rubber coated knoppen, die na verloop zo vies gaan plakken, met alle meuk van dien.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Ik zie niemand hier iets zeggen over de e36? En als het over slecht verouderen gaat heeft dat ook niet direct betrekking op hoe snel iets stuk gaat denk ik maar over de looks. En dan begrijp ik het helemaal, ik vind een e46 dashboard een stuk beter t.o.v. de e36.
Gecoate opvervlakte is ook niets mis mee mits je er normaal mee omgaat. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om er krassen in te maken. Maar dat is mij bij geen enkele auto gelukt als ik lomp gebruik buiten beschouwing laat.
Gecoate opvervlakte is ook niets mis mee mits je er normaal mee omgaat. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om er krassen in te maken. Maar dat is mij bij geen enkele auto gelukt als ik lomp gebruik buiten beschouwing laat.
- MParallel
In het algemeen hè.
Sja vraag met mij ook niet. Snap sowieso niet dat auto's er uitgeleefd uitzien of motorruimtes vol met vuil.
Je zou denken iedereen is zuinig als het in nieuwstaat is, maar toch begint het ergens.
Sja vraag met mij ook niet. Snap sowieso niet dat auto's er uitgeleefd uitzien of motorruimtes vol met vuil.
Je zou denken iedereen is zuinig als het in nieuwstaat is, maar toch begint het ergens.
-
Die vloermat!!!!

-
Dat ding ziet er toch niet uit.
- Luca
Met een grote boog omheen lopen.....
- BrianK
Voor de mensen die nog een goed onderhouden M3 zoeken gaat die van mij binnenkort in de verkoop.

Op dit ogenblik staat hij nog bij Koopman Racing voor een revisieblok. De totale rekeningen in de afgelopen 20.000km / 3 jaar gaan richting €20.000. Niet volledig onderhoud natuurlijk, setje velgen, KW Clubsport enz kosten ook geld
. Momenteel is de km stand zo'n 146.500. Zal pas over een kleine maand op marktplaats verschijnen op zijn vroegst, ik heb de auto nog niet terug namelijk.
Op dit ogenblik staat hij nog bij Koopman Racing voor een revisieblok. De totale rekeningen in de afgelopen 20.000km / 3 jaar gaan richting €20.000. Niet volledig onderhoud natuurlijk, setje velgen, KW Clubsport enz kosten ook geld

- bartb
Die van jou Brian ziet er op 1 foto al 10x beter uit dan de m3 bij Jos Priem.
Die is wel goed gebruikt zeg....
Die is wel goed gebruikt zeg....
- Joy
Waar lopen E46's, behalve de drijfstanglagers, op kapot eigenlijk? Lees toch wel geregeld dat er motorrevisies nodig zijn.
- MParallel
Vanos.
Bekend zijn de tabs die de vanos oliepomp aandrijven en afbreken.
Of lostrillende bouten van de helical gearboxes.
Bekend zijn de tabs die de vanos oliepomp aandrijven en afbreken.
Of lostrillende bouten van de helical gearboxes.
-
OnlineMartijn_bmw
He Brain ik zie dat je ook in Baarn woont heb je M3 nog nooit gespot maar wat ziet hij er super uit zeg!!
wat gaat de vp worden?
ik begreep dat er de eerste jaren (2000-2003) een slechte oliepomp en slechte lagerschalen zijn gebruikt. Die combi is aardig funest ook de tuimelaars willen voortijdig daardoor inslijten.
pomp en schalen zijn wel terugroepactie's voor geweest
wat gaat de vp worden?
ik begreep dat er de eerste jaren (2000-2003) een slechte oliepomp en slechte lagerschalen zijn gebruikt. Die combi is aardig funest ook de tuimelaars willen voortijdig daardoor inslijten.
pomp en schalen zijn wel terugroepactie's voor geweest
- Knot
Dus er komt een ander blok in en daarna meteen in de verkoop.... ik zou er dan toch nog even van willen genieten, of met schade verkopen en het aan de volgende eigenaar overlaten.
- Macboy
Misschien eerst op DF te koop aanbieden en 2 weken later pas MP ? Fijn om te weten dat je auto bij een échte liefhebber terecht komt.
- Rogerb
Ziet er op de foto's beter uit inderdaad dan die van Jospriem die ik gepost had..., Heb je even een Pb gedaan Brian 

- BrianK
Ik zal na het werk even de tijd nemen de Pb's te beantwoorden, zo op de telefoon vind ik dat altijd wat gehaast onder werktijd.
De auto zou al de verkoop ik gaan, echter besloot ik hem toen te houden. Vervolgens een huis gekocht en toen besloot een stuk van de zuiger af te breken. Met een kapot blok niet te verkopen natuurlijk, dus besloten het goed aan te pakken en nu gaat hij eigenlijk meer de verkoop in omdat ik het geld beter kan gebruiken met het huisje! Uiteraard is alles altijd gedocumenteerd en zijn overal rekeningen van.
Auto is tiptop onderhouden bij Koopman Racing en nooit een cent bezuinigd. Ik zie hem liever naar een liefhebber gaan dan een handelaar of export.
@Martijn: ja ik ben nu net enkele maanden terug naar Soest verhuist maar heb de afgelopen 3 jaar in Baarn gewoond, nabij de Bremstraat! Auto stond altijd in de garage onder de Rabobank gestald toen. Hij kwam niet bijzonder vaak buiten en anders parkeerde ik ook zo min mogelijk op publieke plekken haha, vandaar dat je hem waarschijnlijk niet bent tegen gekomen! Mocht ik je eens spotten alsnog zal ik je aanspreken, als auto liefhebbers onder elkaar is een gesprek altijd leuk!
De auto zou al de verkoop ik gaan, echter besloot ik hem toen te houden. Vervolgens een huis gekocht en toen besloot een stuk van de zuiger af te breken. Met een kapot blok niet te verkopen natuurlijk, dus besloten het goed aan te pakken en nu gaat hij eigenlijk meer de verkoop in omdat ik het geld beter kan gebruiken met het huisje! Uiteraard is alles altijd gedocumenteerd en zijn overal rekeningen van.
Auto is tiptop onderhouden bij Koopman Racing en nooit een cent bezuinigd. Ik zie hem liever naar een liefhebber gaan dan een handelaar of export.
@Martijn: ja ik ben nu net enkele maanden terug naar Soest verhuist maar heb de afgelopen 3 jaar in Baarn gewoond, nabij de Bremstraat! Auto stond altijd in de garage onder de Rabobank gestald toen. Hij kwam niet bijzonder vaak buiten en anders parkeerde ik ook zo min mogelijk op publieke plekken haha, vandaar dat je hem waarschijnlijk niet bent tegen gekomen! Mocht ik je eens spotten alsnog zal ik je aanspreken, als auto liefhebbers onder elkaar is een gesprek altijd leuk!
-
OnlineMartijn_bmw
Dan woonde we heel dicht bij elkaar Haha (ik in de meerkoetweide)
Maar idd dan snap ik dat ik hem niet zag! Zeker doen als ik jou herken zal ik je ook aanspreken, altijd leuk!
Maar idd dan snap ik dat ik hem niet zag! Zeker doen als ik jou herken zal ik je ook aanspreken, altijd leuk!