(All season) banden , advies gevraagd

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
dvh

(All season) banden , advies gevraagd

Bericht door dvh » 29 jan 2017, 10:34

Goedemorgen

Het volgende.
Momenteel staat de 5 serie op wintervelgen + winterbanden. De banden gebruiken we nu voor het 3e jaar. Voorheen nooit geen problemen mee gehad tot onlangs met de vorst we tot 2x toe spontaan een platte band hadden.
De eerste keer stond de auto stil voor het huis. De tweede keer tijdens het rijden. met als gevolg dat heel de band vd velg gelopen was. (Mijn vrouw rijdt gewoon door namelijk..)

Ik vertrouw de velgen + banden niet meer. Nu zit er één nieuwe band om en de andere zouden goed zijn volgens de garage. Echter heeft mijn BMW nu alweer 2 (of 3?) Keer een melding gegeven dat er iets mis zou zijn met de bandenspanning. Banden zijn tot op heden nog hard, maar helemaal lekker zitten doet het me niet.

Mijn zomervelgen zijn sowieso in top staat. De banden zijn op en moeten vervangen worden. Ik twijfel nu om er allseason banden om te leggen zodat ik mijn ritjes Winterberg nog kan maken en er gewoon zomers ook mee door kan rijden.

Een nieuwe auto sluimert ook al een tijd. Meer geld stoppen in de winterset voel ik weinig voor.

Hebben jullie ervaring met allseason banden? Is het Iets of niets ? En wat zou een eventuele aanrader zijn ?

Scheelt het nog om de banden online aan te schaffen of maakt dat geen fluit uit ?

JP

Re: (All season) banden , advies gevraagd

Bericht door JP » 29 jan 2017, 10:48

Dat goedkoop online banden kopen begrijp ik niet zo. Moet je alsnog een bandenboer zoeken die ze (tegen betaling uiteraard, dus wat verdien je) monteert.

Volgende keer maar zelf maar een biefstuk meenemen naar een restaurant.

Waarvoor geen goedkoop 2e stalen setje met winterbanden en op de zomervelgen wat goede zomerbanden ? Heb je ook minder zout wat invreet op je zomervelgen.

Luco

Bericht door Luco » 29 jan 2017, 10:50

Rij met de velgen eens naar elsert, fjne vent en zit vaak maar net iets hoger als de online bandenleveranciers.

dvh

Bericht door dvh » 29 jan 2017, 11:05

Ja ken hem. Misschien dat ik morgen ff langs ga.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 29 jan 2017, 12:59

Geen ervaring ermee, maar wat ik lees is dat de Michelin CrossClimate goed uit de tests komt.

http://banden.autoweek.nl/bandentests/a ... test-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;

Joy

Bericht door Joy » 29 jan 2017, 13:13

Wat Ahmed zegt. Thuis 2 auto's op CrossClimates en die bevallen heel goed. Stil en veel grip in alle omstandigheden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 29 jan 2017, 13:37

Ik zou ook zeker voor 4s gaan! Ideaal en het compromis verhaal is behoorlijk achterhaald. Tuurlijk elke band op de weg is een compromis maar ruim voldoende in elke omstandigheid. Ze verslaan inmiddels zelfs sommige winterbanden.

Ik heb al jaren vredestein quatrac (nu 5) die staan samen met de Michelin crossclimates op nummer 1 wat 4s banden betreft. Ik wil niet anders meer! Hele jaar genieten van je mooie velgen geen gezeik met wisselen en in alle weersomstandigheden prima grip

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 jan 2017, 13:55

Ik zou ook voor 4S gaan en dan die 2 die hier genoemd worden, schijnen erg goed te zijn. Collega van me heeft de CrossClimates en is erg tevreden. Ook qua kilometrage. Ik wilde ze zelf ook maar kon ze niet in 19" krijgen.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 jan 2017, 14:21

Ahmed schreef:Geen ervaring ermee, maar wat ik lees is dat de Michelin CrossClimate goed uit de tests komt.

http://banden.autoweek.nl/bandentests/a ... test-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Super dingen! Ik rijd er ook al meer dan een jaar met volle tevredenheid mee. In de zomer doen ze het op droog en zeker op nat ook beter dan de Turanza's het ooit vanaf nieuw gedaan hebben. In de winter ook beter dan alle winterbanden die ik gehad heb, maar die waren minimaal 3 jaar oud(wel altijd goed aangeschreven A-merk banden) dus dat vergelijk is misschien niet helemaal eerlijk. Voor Nederland IMHO in elk geval de perfecte band als je niet rond de 7 graden heen en weer wisselt tussen de specifiek benodigde compound.

Het beste vind ik nog dat je ene set banden gewoon jaar in jaar uit slijt en je dus niet met 2 sets relatief verhard rubber rondrijdt na een paar jaar. Voor de echte kilometervreter geen probleem, maar ik doe wat langer met mijn banden(al maken ze wel wat bochtjes mee :df: )

vester86

Bericht door vester86 » 29 jan 2017, 16:27

Hoe doen die xrossclimates het op auto's met wat meer vermogen? Kunnen die bandjes een beetje hun grip kwijt? Kun je ze dan qua grip vergelijken met zomermaanden, of komen ze dan toch gauw wat tekort? (kan ook juist leuk zijn, met RWD)

Ahmed

Bericht door Ahmed » 29 jan 2017, 18:19

Mari Oh Oh! schreef:
Ahmed schreef:Geen ervaring ermee, maar wat ik lees is dat de Michelin CrossClimate goed uit de tests komt.

Super dingen! Ik rijd er ook al meer dan een jaar met volle tevredenheid mee. In de zomer doen ze het op droog en zeker op nat ook beter dan de Turanza's het ooit vanaf nieuw gedaan hebben. In de winter ook beter dan alle winterbanden die ik gehad heb, maar die waren minimaal 3 jaar oud(wel altijd goed aangeschreven A-merk banden) dus dat vergelijk is misschien niet helemaal eerlijk. Voor Nederland IMHO in elk geval de perfecte band als je niet rond de 7 graden heen en weer wisselt tussen de specifiek benodigde compound.

Het beste vind ik nog dat je ene set banden gewoon jaar in jaar uit slijt en je dus niet met 2 sets relatief verhard rubber rondrijdt na een paar jaar. Voor de echte kilometervreter geen probleem, maar ik doe wat langer met mijn banden(al maken ze wel wat bochtjes mee :df: )
Dat klinkt positief. Hoe zit het met de slijtvastheid?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 29 jan 2017, 18:58

JP schreef:Dat goedkoop online banden kopen begrijp ik niet zo. Moet je alsnog een bandenboer zoeken die ze (tegen betaling uiteraard, dus wat verdien je) monteert.

Volgende keer maar zelf maar een biefstuk meenemen naar een restaurant.

Waarvoor geen goedkoop 2e stalen setje met winterbanden en op de zomervelgen wat goede zomerbanden ? Heb je ook minder zout wat invreet op je zomervelgen.
Bij bijvoorbeeld autobandenmarkt.nl selecteer je gewoon direct een montageadres en daar worden ze dan ook afgeleverd. Als de prijs 20-30 euro per band scheelt tov het direct bij dezelfde bandentoko bestellen ben je wel een gekke henkie als je dat doet natuurlijk.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 29 jan 2017, 19:09

Doe ik ook. Ik laat ze voor 30 ex monteren (7,50 per stuk). Scheelt mij meestal zo'n 100 euro per set.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 30 jan 2017, 08:58

Ik vind de Michelin's teveel naar een zomerband neigen. Het profiel is naar mijn idee teveel zomerband.
Persoonlijk zou ik de Vredesteins aanraden. Die hebben een net wat grover profiel wat zeker onder winterse omstandigheden denk net dat beetje extra geeft.

Heb er zelf geen ervaring mee maar verkoop ze regelmatig en dan toch 9 van de 10 keer de Vredestein.

ErikS

Bericht door ErikS » 30 jan 2017, 09:00

Ik zou 'n nieuwe auto kopen.... :angel:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 jan 2017, 10:31

Martin van der Zwaard schreef:Ik vind de Michelin's teveel naar een zomerband neigen. Het profiel is naar mijn idee teveel zomerband.
Persoonlijk zou ik de Vredesteins aanraden. Die hebben een net wat grover profiel wat zeker onder winterse omstandigheden denk net dat beetje extra geeft.

Heb er zelf geen ervaring mee maar verkoop ze regelmatig en dan toch 9 van de 10 keer de Vredestein.
Qua hoe de band er uit ziet helemaal eens! ik heb nu iets van 150.000km ervaring met de vredesteins en ben er super tevreden over kan ze echt iedereen aanraden! Alleen op zomervakantie in zuid frankrijk hoekend over een bergweggetje met 30gr+ heb ik het gevoel dat ze iets sneller smeren / grip verliezen maar verder altijd een prima grip ook in de sneeuw helemaal prima. Toch schijnen de Michelins net zo goed te zijn volgens de tests maar net zo goed en duurder dan de vredesteins doet mij toch weer voor de vredesteins kiezen.

Referentie kader zijn regelmatig rondjes in lease/demo auto's die altijd op nieuwe A-merk banden staan en ook afgelopen zomer mijn nieuwe E91 zo'n 10.000km gemaakt op Bridgestone Potenza's. Ik vind de vredesteins er niet voor onder doen. (zelfde zal dus voor de Michelins gelden)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 30 jan 2017, 10:49

Martin van der Zwaard schreef:Ik vind de Michelin's teveel naar een zomerband neigen. Het profiel is naar mijn idee teveel zomerband.

Ik doe geen uitspraak over de betrouwbaarheid van deze test, maar volgens mij valt het wel mee met de wintereigenschappen...

En Vredestein zou ik al helemaal niet gauw(/nooit) kiezen, maar dat is persoonlijk.

Jussi

Bericht door Jussi » 30 jan 2017, 12:15

Wat is er mis met Vredestein?

dvh

Bericht door dvh » 30 jan 2017, 12:44

ErikS schreef:Ik zou 'n nieuwe auto kopen.... :angel:
Ik zit serieus te dubben.
Die 520 is er nog steeds namelijk..

De banden die ik wil hebben ze niet bij de lokale bandenboer. Internet bestellen kan..

Of een andere auto

Jussi

Bericht door Jussi » 30 jan 2017, 12:51

520D.

ErikS

Bericht door ErikS » 30 jan 2017, 12:56

Nou hoppa, ff doorpakken David.

FDD

Bericht door FDD » 30 jan 2017, 12:58

Blijft toch een compromis.

Niet in alle maten leverbaar en al helemaal niet als je banden zoekt die 250-300 per uur aan kunnen...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 jan 2017, 13:00

Jussi schreef:Wat is er mis met Vredestein?
+1 daar is echt niks mis mee...

en idd voordat je banden koopt eerst maar bepalen wat je wil met de 530d :D

Die 520d is wel heel gaaf ;)

@FDD, kroegpraat of zelf ondervonden met de huidige 4S banden? elke wegband is een compromis... of heb je een staple sliks, regenbanden, sneeuwbanden enz in de schuur staan en wissel je elke dag voor je gaat rijden :kikker:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 jan 2017, 13:13

Niet in alle maten klopt, ik kon ze niet krijgen in 255-45-19" :-)

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 30 jan 2017, 13:58

Ik zoek ze nu toevallig in een 255-35R18 en die zijn er ook niet.

Plaats reactie