Aankoop Porsche 911 (996 of 997)
- Luca
Re: Aankoop Porsche 911 (997)
Gisteren de eerste offerte binnen.
Als ieder bedrijf hetzelfde gaat bieden voor mijn s60, dan ben ik heel snel klaar met mijn "project" 997.........
Als ieder bedrijf hetzelfde gaat bieden voor mijn s60, dan ben ik heel snel klaar met mijn "project" 997.........
- Macboy
Flipperen kan maar op 1 manier en dat is met flippers en niet met knopjes. Flipper rechts voor opschakelen. Flipper links voor terug schakelen. Daarnaast slaan die knopjes ook nergens op. Schakelen met de pook kan ook op 1 manier. Pook naar je toe voor opschakelen. Pook naar voren voor terugschakelen. Porsche doet beide zaken verkeerd om. En daarnaast is het systeem veel trager dan PDK.
Wil je met je 997 alleen maar naar de kapper in de PC Hoofstraat dan is een automaat die je zelf verder niet gebruikt natuurlijk prima. Maar lijkt me dat Luca wel wat sportiever is dan dat ?
Soms moet je zelf iets ervaren. Natuurlijk. Maar soms spreken de feiten gewoon voor zich. Dus als je het niks vindt kan het alleen maar tegenvallen. Als het je niet bezwaarlijk lijkt dan moet je het misschien ervaren en misschien vindt je het dan een prettig systeem. Dan is het toch ook prima ?
Wil je met je 997 alleen maar naar de kapper in de PC Hoofstraat dan is een automaat die je zelf verder niet gebruikt natuurlijk prima. Maar lijkt me dat Luca wel wat sportiever is dan dat ?
Soms moet je zelf iets ervaren. Natuurlijk. Maar soms spreken de feiten gewoon voor zich. Dus als je het niks vindt kan het alleen maar tegenvallen. Als het je niet bezwaarlijk lijkt dan moet je het misschien ervaren en misschien vindt je het dan een prettig systeem. Dan is het toch ook prima ?
- tomgtr
Helemaal mee eens! Echt zo ontzettend onlogisch. Scroll knoppen hebben bij Porsche zelfde onlogica.Macboy schreef: Schakelen met de pook kan ook op 1 manier. Pook naar je toe voor opschakelen. Pook naar voren voor terugschakelen. Porsche doet beide zaken verkeerd om.
- Knot
Zo is het toch juist goed, naar het dash duwen voor terugschakelen, vol aanremmend wordt je toch naar voren geduwd uit je stoel??
- tomgtr
Bij BMW is goed, remmen/terugschakelen naar voor, optrekken opschakelen naar achter. Dat is wat je lichaam doet en dus logisch voelt voor mij
-
OnlineHitz
- Auto: KIA
Tegenwoordig kunnen ze het wel..Macboy schreef:Porsche doet beide zaken verkeerd om.
- Macboy
Ja dat weet ik. Maar dit draadje gaat over de 997 Mk1. En probeer Luca dus van tevoren hierop te wijzen. Nog even los van dat het helemaal geen PDK is natuurlijk.
Weet niet helemaal zeker of ik het goed heb, maar volgens mij is dit dus de 997 tiptronic. Met onhandige knoppen op het stuur:

Bij de pook had je toen nog deze sleuf die bij de tiptronic hoorde (en volgens mij dus met + en - verkeerd om):

Toen kwam de 997 PDK uit, maar kreeg hij deze onhandige dingen:

Toen kreeg je op de pook wel de schakelmogelijkheid, maar toen waren de + en - dus verkeerd om:

Daarna kwam alle kritiek vooral over het stuur en toen kwam Porsche vrij snel met een sport stuur mogelijkheid waar je dan flippers op kon kiezen:

En uiteindelijk ook de pook met + en - de goede kant op zoals je ziet bij het plaatje van Hitz. Wat niks met de GT3 te maken had overigens, maar alle modellen kregen het toen goed.
En omdat het allemaal dus best ingewikkeld is stel ik gewoon dit voor:

Weet niet helemaal zeker of ik het goed heb, maar volgens mij is dit dus de 997 tiptronic. Met onhandige knoppen op het stuur:
Bij de pook had je toen nog deze sleuf die bij de tiptronic hoorde (en volgens mij dus met + en - verkeerd om):
Toen kwam de 997 PDK uit, maar kreeg hij deze onhandige dingen:
Toen kreeg je op de pook wel de schakelmogelijkheid, maar toen waren de + en - dus verkeerd om:
Daarna kwam alle kritiek vooral over het stuur en toen kwam Porsche vrij snel met een sport stuur mogelijkheid waar je dan flippers op kon kiezen:
En uiteindelijk ook de pook met + en - de goede kant op zoals je ziet bij het plaatje van Hitz. Wat niks met de GT3 te maken had overigens, maar alle modellen kregen het toen goed.
En omdat het allemaal dus best ingewikkeld is stel ik gewoon dit voor:

-
OnlineHitz
Tiptronic rijdt verder wel gewoon prima hoor!
-
Tja, op nieuw inruilen is toch 'anders'.Luca schreef:Gisteren de eerste offerte binnen.
Tweedehandsmarkt staat toch vrij scherp op het net tegenwoordig.
- Tristan
Veel te traag. Prima voor A naar B maar bij echt sportief rijden valt het echt door de mand.Hitz schreef:Tiptronic rijdt verder wel gewoon prima hoor!
-
OnlineHitz
Ik ken het systeem uit een 997.1 C2S Cabriolet. Is ook meer een snelle cruiser..
-
Tiptronic is traag, maar best prima zolang je maar niet zelf gaat schakelen met de knoppen of de pook (weet eigenlijk niet eens of dat met de pook bij Tiptronic kan, nooit geprobeerd). Laatste versie PDK met de flippers achter het stuur is het fijnst en daarmee kan je wel lekker zelf flipperen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat "moet" je afschrijven, Luca?
- Luca
Tov de nieuwprijs bijna 13500,- in eerste instantie. Maar hij bleek een fout te hebben gemaakt. Was er vanuit gegaan dat het nordic+ uitvoering was ipv een nordic + icm R-design. Hij komt er op terug. Maar dan nog.....
- Arthur
- Auto: Nr.51
Tja, dat zal idd geen 6-7k opleveren...
- Luca
Idd niet.....
Even wat anders;
https://hoefnagels.nu/aanbod/bmw-6-serie-4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Concurrent tov de Porsche???
Even wat anders;
https://hoefnagels.nu/aanbod/bmw-6-serie-4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Concurrent tov de Porsche???
- WJ
Nee.
Dit
Nu niet omdat je geen fatsoenlijke snel genoeg (?) kan vinden opeens naar ander spul gaan kijken om de "nieuwe" auto honger te stillen. Volgensmij schrijft zo'n BMW Boot ook nog enorm af en word je niet echt gelukkig als je die wil weer verkopen omdat je uiteindelijk toch een Porsche wil.
Dit
Even geduld imo.Luca schreef: Al geruime tijd (echt jaren) droom ik van een Porsche.

- Luca
Ik denk dat je een beetje gelijk hebt 
Maar zo'n M6 is ook uber!

Maar zo'n M6 is ook uber!
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
als je aangeeft dat je meer een cruiser bent (en dus ook de afgeraden tiptronic niet zou afslaan) is zo'n m6 misschien juist wel weer beter op z'n plek dan een 911, denk je niet? Verder wel eens met WJ overigens, als een 911 gewoon je droomauto is, ongeacht of deze bij je rijstijl past, moet je daar gewoon voor gaan.
- Luca
Maar lukt het niet met de Porsche dan is dit toch wel een mooi alternatief.
- e30touring1990
als je het mij vraagt wel, ik vind die v10 echt heerlijk klinken. daarbij vind ik het exemplaar wat je stuurt erg mooi qua kleur. denk dat de km-stand icm prijs ook aardig netjes is. dat is mijn mening ofc, het is wel een compleet ander ding dan een 911..Luca schreef:Maar lukt het niet met de Porsche dan is dit toch wel een mooi alternatief.
- Luca
Als ik de verkoper geloof moet de M6 in perfecte staat zijn. (Iets wat ik zoek). De vraagprijs is net onder mijn richtprijs. Helaas is het bod voor mijn Volvo te laag. Hierdoor is de bijbetaling te groot. Krijg ik thuis niet rond.
Deze zag ik ook: http://www.vanroy.nl/occassion/bmw/4176 ... hts-73dkm/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien moet ik Idd geduld hebben. Misschien proberen mijn s60 toch particulier te verkopen.
Maar mijn eisen omtrent de Porsche is gewoon lastig:
-nieuwstaat
-technisch ook zeer goed
-goede verhouding inruil / vraagprijs. (Daarom stopt mijn "zoekopdracht" ook bij 40k.
Deze zag ik ook: http://www.vanroy.nl/occassion/bmw/4176 ... hts-73dkm/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien moet ik Idd geduld hebben. Misschien proberen mijn s60 toch particulier te verkopen.
Maar mijn eisen omtrent de Porsche is gewoon lastig:
-nieuwstaat
-technisch ook zeer goed
-goede verhouding inruil / vraagprijs. (Daarom stopt mijn "zoekopdracht" ook bij 40k.
- e30touring1990
ziet er netjes uit, wel echt duidelijk een stuk "saaier" in het zwart imo. s60 zou ik sowieso proberen particulier te verkopen, daarna met een zak geld aankomen bij een dergelijke partij geeft je ook wat meer onderhandelingsruimte. wel zou ik als ik jou was nog even goed nadenken wat je nu echt zoekt omdat de 911 en m6 wel erg ver uit elkaar liggen qua type auto. ik neem aan dat je de tijd hebt en niet over een nacht ijs hoeft gaan? if so, rustig s60 verkopen, tijdelijk in 9-5 zelf rijden en goed nadenken wat je nu echt zoekt (911/m6/of nog wat anders?).
verder om te beginnen in potentiele kanshebbers eens een rondje sturen om te kijken of het aan je verwachtingen voldoet. niets beter dan first hand ervaring in zo'n situatie.
verder om te beginnen in potentiele kanshebbers eens een rondje sturen om te kijken of het aan je verwachtingen voldoet. niets beter dan first hand ervaring in zo'n situatie.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Een passagiersritje in een GT3 prikte bij mij ook aardig mijn (jarenlange) dromelarij door over de heilige graal.
Proefritje doen Luca
Proefritje doen Luca

- Niels
- Auto: Prius+
Hoe gaaf ook, een M-V10 zou ik niet aandurven in jouw geval. Daarnaast is de 911 de jongensdroom