Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
tomgtr

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 16 jan 2017, 10:00

In mijn ogen is het vrij simpel. Ik werk voor een handelsmaatschapij en wij leven ven verschillen in prijs, hetzij prijs per regio of prijs in tijd. De technische term hiervoor is arbitrage. 60 jaar gelede bestond dat niet, als de prijs in Azie hoog was en in Europa laag was de informatievoorziening en transport zo slecht geregeld dat gewoon zo was en bleef. Door de betere informatievoorzieningen en betere vervoersmogelijkheden sprongen partijen als wij erin en stabiliseerden we als het ware de prijzen links en rechts of nu en dan.

Wat je nu ziet werledwijd, in arme landen is de informatievoorziening hoe het hier is een stuk verbeterd en ook transport blijkt nu mogelijk. Het is dus een arbitrage van welvaart, aangezien wij het niet daarheen brengen (en al doen we dat wel dan verdwijnt het in de zakken van de machtshebbers daar) komen ze het halen. Het is een hele natuurlijke beweging, alleen niet leuk voor ons want wij hebben wat te verliezen. Dus het is arbitrage van welvaart.

Hielke

Bericht door Hielke » 16 jan 2017, 12:16

Tom, je stelt dat de arbitrage van welvaartsvluchtelingen middels migratie naar onze streken een natuurlijke beweging is. Ik bestrijd dat. Het is ooit wel zo geweest. In onze gouden eeuw bijvoorbeeld toen mensen van verschillend pluimage (seizoenarbeiders uit Duitse gebieden en uit Italië, verdreven protestanten uit de Zuid-Nederlandse (België) gebieden van de tolerantie en welvaart in Holland wilden profiteren. Er bestond in die tijd geen sterke overheid die de nieuwkomers in de watten legde, ze middels internet en satellietschotels in staat stelde hun blik op het oude thuisland gericht te houden, of anderzijds in staat stelde hun onafwendbare integratie/assimilatie in de Republiek af te remmen. Hoe anders is dat nu. Enerzijds kunnen nieuwkomers zonder tegenprestatie van onze welvaart genieten, en anderzijds dezelfde maatschappij die deze welvaart met scholing, inventiviteit en noeste arbeid mogelijk heeft gemaakt afkeuren en de rug toekeren. Met zo'n instelling hadden nieuwkomers in het verleden nog geen maand stand gehouden. Daar is niks natuurlijks aan. Dat systeem staat op exploderen.

Trump legt (opnieuw, dat moet je 'm toegeven) de vinger op de zere plek door te stellen dat Merkel's 'Alleingang' mbt het openstellen van de Duitse (en Europese) grenzen voor meer dan een miljoen moslim immigranten het einde van de Europese Unie heeft ingeleid. Ik heb een dergelijke uitspraak al op de dag dat ze de "schaffen" rede voerde gedaan. De waanzin ten top. Terwijl Europa al onder de migratiedruk van radicaliserende moslims kraakt haalt Merkel zo'n stunt uit. Ik kan het niet genoeg benadrukken, deze blunder gaat als breuklijn de geschiedenis in.

Of het inrichten van een vluchtelingenenclave in Syrië een haalbare kaart is weet ik niet. Maar dat is het inrichten van zo'n enclave in Libië absoluut wel. Nu trekken grote groepen mensen vanuit Noord en West Afrika naar Libië om daar hun bootreis als economisch vluchteling naar Europa te beginnen. Met een beperkte inzet van militairen en marineschepen zou die uittocht simpel gecounterd kunnen worden. Vang die scheepjes direct uit de kust op, transporteer die mensen naar de veilige enclave, en vernietig de geconfisqueerde schepen van de mensensmokkelaars. De kans op succesvolle overtocht is dan 0%. Met de informatietechnologie die ook in arme landen sterk is geworden weet een ieder binnen de kortste tijd dat die route onmogelijk is geworden. De uittocht naar Libië stopt daarmee binnen de kortste tijd. Ipv zo'n gezamenlijke Europese aanpak zijn het nu profit en non profit organisaties van linkse signatuur die dezelfde vluchtelingen nu net uit de kust van Libië opvangen en naar Italië brengen, en hiermee aangeven hoe makkelijk het is controle op die exodus uit te oefenen. Wederom de waanzin ten top. Begrijpt de Unie niet wat er gebeurt? Is de slagkracht van Brussel echt zo bedroevend laag?

Andre

Bericht door Andre » 16 jan 2017, 12:51

Asiel instroom gehalveerd staat vandaag in de krant 31000 nu. GVD 31000 en nog een bult na reizigers er achteraan.

Het moet stoppen punt. Meer als 17 miljoen inwoners hier. Mensen opvangen in eigenland niet hier. Ieder land zijn eigen identiteit normen en waarden. Dit gaat compleet de verkeerde kant uit. Er zit geen andere keus meer in dan op de PVV te stemmen als je dit tot een halt wilt proberen te roepen. Iedere andere partij maakt het alleen maar erger.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jan 2017, 12:57

Goede post Hielke, +++

hoe anders regelt onze goede vriend Orban het, die man heeft het tenminste door en vervalt niet onder de druk van Brussel.
bravo :clap:
Toespraak Viktor Orbán Over Illegaliteit en Immigratie
http://www.videojunx.nl/politics/toespr ... tie/#close" onclick="window.open(this.href);return false;

Andre

Bericht door Andre » 16 jan 2017, 15:13

https://www.youtube.com/watch?v=OlLlbpW8eTc" onclick="window.open(this.href);return false;

Ongelooflijk als je dit ziet. Dit is niet mijn Nederland waar ik in geboren ben. Het is nauwelijks meer herkenbaar als Nederland. Al die verschillende culturen. Wat wil de politiek hier mee bereiken.

Het is toch veel mee mooier dat ieder land zijn eigen volk heeft met ze eigen normen en waarden en identiteit.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 jan 2017, 15:29

Je snapt zelf toch ook wel dat het zo in de wereld niet werkt?

(I)mmigratie is iets van alle tijden, dat ga je dus niet zomaar even tegenhouden. Na de Tweede Wereldoorlog zijn er duizenden Nederlanders vertrokken naar Canada, om aan de slag te gaan in de agrarische sector. Hadden die dan ook maar geweigerd moeten worden?

Er gaan er jaarlijks ook tienduizenden weg, die het om wat voor reden dan ook niet meer zien zitten hier.

Andre

Bericht door Andre » 16 jan 2017, 15:41

Die nederlanders die naar canada gaan die ondernemen en werken mee aan de economie. En leven volgens de normen en waarden en regels van Canada.

De Chinees die hier is heen gekomen en zijn restaurant heeft geopend hoor je mij niet over.

Wat hier binnenkomt wil gratis geld en zit in de bijstand en wil hun eigen normen en waarden en cultuur behouden. En stelen en roven daarnaast ook nog.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 16 jan 2017, 15:46

Bram schreef:Je snapt zelf toch ook wel dat het zo in de wereld niet werkt?

(I)mmigratie is iets van alle tijden, dat ga je dus niet zomaar even tegenhouden. Na de Tweede Wereldoorlog zijn er duizenden Nederlanders vertrokken naar Canada, om aan de slag te gaan in de agrarische sector. Hadden die dan ook maar geweigerd moeten worden?

Er gaan er jaarlijks ook tienduizenden weg, die het om wat voor reden dan ook niet meer zien zitten hier.
Wacht even, wat mij betreft een vergelijking die een beetje mank gaat. Toen en ook nog nu kan jij gewoon naar Canada, je komt alleen onder voorwaarden binnen, contract om te werken, zelf je eigen broek ophouden en last but not least, je kan weer vertrekken als jij je baan kwijt raakt binnen een bepaalde periode omdat je dan geen aanspraak kan maken op de sociale voorzieningen. Laatst nog een oud klasgenoot gesproken die weer terug was uit Nieuw Zeeland, baan kwijt, dus terug. Hoeveel economische vluchtelingen blijven er nog over als je ook soortgelijke voorwaarden voor hen gaat stellen ? Ik denk aanmerkelijk minder. Tevens gaan de overgebleven immigranten ze meteen bijdragen.

Dat er inderdaad duizenden weg gaan klopt, maar wel na het ontvangen van het Nederlandse paspoort, das een lekkere zekerheid als je onverhoopt toch ergens je hand op wilt houden. (uitzonderingen daargelaten)

Dus ja je kan het gewoon tegenhouden en afdwingen. Maar dan moet je wel nee willen en durven zeggen.

gr Ron

JP

Bericht door JP » 16 jan 2017, 15:48

Andre schreef:Die nederlanders die naar canada gaan die ondernemen en werken mee aan de economie. En leven volgens de normen en waarden en regels van Canada.

De Chinees die hier is heen gekomen en zijn restaurant heeft geopend hoor je mij niet over.

Wat hier binnenkomt wil gratis geld en zit in de bijstand en wil hun eigen normen en waarden en cultuur behouden. En stelen en roven daarnaast ook nog.
+ veel. Echter de chinezen die hier heen komen nemen tegenwoordig de snackbars over. Dat is pas integreren/frituren !

Peric

Bericht door Peric » 16 jan 2017, 15:58

Andre schreef:Die nederlanders die naar canada gaan die ondernemen en werken mee aan de economie. En leven volgens de normen en waarden en regels van Canada.

't Is zelfs nóg gekker, ze willen hún normen en waarden hier laten gelden.
Dus nee Bram, die vergelijking gaat volkomen mank.

Bram

Bericht door Bram » 16 jan 2017, 16:17

Zolang een migrant geen verblijfstatus heeft mag die niet werken. Dat valt dus onze regering aan te rekenen, er zijn er zat die graag de handen uit de mouwen willen steken. Misschien zelfs als marshal op een kartbaan :)

Andre

Bericht door Andre » 16 jan 2017, 16:35

Een Kennis met een autospuiterij had een Moslim aan het werk. Werkte niet. Hij werd kwaad dat ie in de kantine moest zitten tussen zijn collega s met broodtrommel toen het ramadan was. Zo waren er nog meer complicaties. Hij is er op gegeven moment maar mee gestopt met dit soort werknemers.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 16 jan 2017, 17:03

Bram schreef:

Zolang een migrant geen verblijfstatus heeft mag die niet werken. Dat valt dus onze regering aan te rekenen, er zijn er zat die graag de handen uit de mouwen willen steken. Misschien zelfs als marshal op een kartbaan :)
Een familielid van mij emigreerde naar Canada, eerst een arbeidscontract, pas dan kwam het gezin binnen. Daarna jaren gewerkt voordat ze in aanmerking kwamen voor de Canadese nationaliteit. Tot dan toe geen aanspraak maken op de sociale voorzieningen en baan weg, heb je pech, kan je weer naar Nederland. En ja ook als je in vijf jaar 4 kinderen op de wereld hebt gezet, das jou verantwoording, niet die van de maatschappij. Is een behoorlijk lange periode voordat je aanspraak mag maken op de sociale voorzieningen. Ik vraag mij dus af waarom wij dat hier niet zeggen tegen iemand die zonder papieren aanklopt en zegt dat hij asiel kont aanvragen. Dus ik zie best mogelijkheden om hier toe te passen, maar je moet het wel willen.

Gr Ron

350 Z

Bericht door 350 Z » 16 jan 2017, 17:07

Links kijkende forumleden zul je nooit en te nimmer overtuigen, ze zijn zo blind als een mol en dat is pas blind :tooth:

Bram

Bericht door Bram » 16 jan 2017, 17:24

RS-Ron schreef:
Bram schreef:

Een familielid van mij emigreerde naar Canada, eerst een arbeidscontract, pas dan kwam het gezin binnen. Daarna jaren gewerkt voordat ze in aanmerking kwamen voor de Canadese nationaliteit. Tot dan toe geen aanspraak maken op de sociale voorzieningen en baan weg, heb je pech, kan je weer naar Nederland. En ja ook als je in vijf jaar 4 kinderen op de wereld hebt gezet, das jou verantwoording, niet die van de maatschappij. Is een behoorlijk lange periode voordat je aanspraak mag maken op de sociale voorzieningen. Ik vraag mij dus af waarom wij dat hier niet zeggen tegen iemand die zonder papieren aanklopt en zegt dat hij asiel komt aanvragen. Dus ik zie best mogelijkheden om hier toe te passen, maar je moet het wel willen.

Gr Ron
Heeft toch ook te maken met het feit wat Tom al aanstipte, dat we hier wel erg sociaal zijn. Ik verwacht/hoop dat de meeste politieke partijen onderhand inzien dat wat we nu doen, niet houdbaar is. Het steeds moeilijker uit te leggen aan de bevolking en het zal ook vast een paar centen kosten.

Tom

Bericht door Tom » 16 jan 2017, 17:26

350 Z schreef:Links kijkende forumleden zul je nooit en te nimmer overtuigen, ze zijn zo blind als een mol en dat is pas blind :tooth:
Ik vind dit soort posts weinig toevoegen eerlijk gezegd... iets met andermans mening respecteren, ook al ben je het er niet mee eens.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 16 jan 2017, 17:32

http://joostniemoller.nl/2017/01/vn-roe ... ersnellen/" onclick="window.open(this.href);return false;

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 16 jan 2017, 19:38

Bram schreef:
RS-Ron schreef:
Bram schreef: Zolang een migrant geen verblijfstatus heeft mag die niet werken. Dat valt dus onze regering aan te rekenen, er zijn er zat die graag de handen uit de mouwen willen steken. Misschien zelfs als marshal op een kartbaan :)
Een familielid van mij emigreerde naar Canada, eerst een arbeidscontract, pas dan kwam het gezin binnen. Daarna jaren gewerkt voordat ze in aanmerking kwamen voor de Canadese nationaliteit. Tot dan toe geen aanspraak maken op de sociale voorzieningen en baan weg, heb je pech, kan je weer naar Nederland. En ja ook als je in vijf jaar 4 kinderen op de wereld hebt gezet, das jou verantwoording, niet die van de maatschappij. Is een behoorlijk lange periode voordat je aanspraak mag maken op de sociale voorzieningen. Ik vraag mij dus af waarom wij dat hier niet zeggen tegen iemand die zonder papieren aanklopt en zegt dat hij asiel komt aanvragen. Dus ik zie best mogelijkheden om hier toe te passen, maar je moet het wel willen.

Gr Ron
Heeft toch ook te maken met het feit wat Tom al aanstipte, dat we hier wel erg sociaal zijn. Ik verwacht/hoop dat de meeste politieke partijen onderhand inzien dat wat we nu doen, niet houdbaar is. Het steeds moeilijker uit te leggen aan de bevolking en het zal ook vast een paar centen kosten.
Klopt, er is ook niets mis met sociaal zijn. Ik denk dat het alleen niet sociaal is om hier de verzorgingsstaat zodanig te belasten dat die eronder bezwijkt. Uiteindelijk moet het belang van de burgers in Nederland prefereren. Dat hoeft ook niet te betekenen dat we verder alles en iedereen maar laten afsterven, maar het is gewoon ondoenlijk om alles hier binnen te laten, onderhouden en dan goed onderzoek te doen naar de achtergrond om te kunnen bepalen of ze wel of niet asielzoeker zijn.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 jan 2017, 20:14

Ron, dat zal geen normaal mens bestrijden. Daar hoef je niet links of rechts voor te zijn. Met opmerkingen als Nederland is voor de nederlanders, vriend Orban (serieus???) kan ik erg weinig. Ook weinig met mensen die alle linkse mensen blind noemt ; behalve xenofoob is Wilders na SP meest linkse partij?? En kennelijk is iedereen die niet achter Wilders staat links? Maar dat opvreters en gelikszoekers of criminelen hier niks te zoeken hebben en gestopt moeten worden is duidelijk. Dingen als Schengen en iedereen gelijk behandelen zijn een ilusie gebaseerd op gedachte dat mensen gied Ijn. Helaas.....

Snipe

Bericht door Snipe » 16 jan 2017, 20:58

Tom schreef:
350 Z schreef:Links kijkende forumleden zul je nooit en te nimmer overtuigen, ze zijn zo blind als een mol en dat is pas blind :tooth:
Ik vind dit soort posts weinig toevoegen eerlijk gezegd... iets met andermans mening respecteren, ook al ben je het er niet mee eens.
Ik kan daar ook altijd zo weinig mee. "Ja, maar jij bent links!" Alsof je dan geen mening kunt hebben. Buiten dat, en dat hebben diverse partijen terecht opgemerkt, is het programma van Wilders (het A4'tje dat daarvoor door moet gaan) op verschillende punten linkser dan dat van de SP. Verlaging van de huren, afschaffen van het eigen risico in de zorg, AOW-leeftijd terug naar 65. Maar niemand hier roept: "Ja, laat die Wilders maar lullen, die is links!"

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 jan 2017, 21:07

Het ergste is nog, Wilders is ex VVD, hij is totaal niet links, hij weet gewoon welke kreten werken bij een bepaalde doelgroep en probeert op die manier zoveel mogelijk stemmen te winnen. Maar wat moet hij met die stemmen? Regeren wil hij niet, hij zorgt er haarfijn voor dat niemand met hem wil samenwerken en >75 zetels zit er gewoon niet in.

Luco

Bericht door Luco » 16 jan 2017, 21:24

Wat een koekwaus die Wilders
koekoek.jpg
koekoek.jpg (44.63 KiB) 1165 keer bekeken

Luco

Bericht door Luco » 16 jan 2017, 21:25

En dan durven mensen die op deze man stemmen anderen te beschuldigen van wegkijken of kop in het zand steken, nou veel succes met deze leider :-)

Maar ook hiervoor zullen ze vast wel een smoes hebben :tooth:
Laatst gewijzigd door Luco op 16 jan 2017, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 16 jan 2017, 21:27

gaat lekker haha, vroeger kon je nog iets verwijderen :shithappens:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 jan 2017, 21:44

Zit je een beetje in jezelf te lullen?

Plaats reactie