Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 15 jan 2017, 12:37

Ik zie het CDA hun keutel wel diep genoeg intrekken als er weer kans op het pluche is.
En de CU zal helemaal lyrisch zijn om plaats te kunnen nemen. (winkels op zondag dicht, en ze zijn weer tevreden)

Fernando

Bericht door Fernando » 15 jan 2017, 12:46

Nederland IS naar de haaien...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 jan 2017, 12:54

Ik wil Hiddema in de kamer dus ajb minimaal 2 zetels voor FvD. Daar gaat, na jarenlang niet meer gestemd te hebben, zoals het nu lijkt mijn stem naartoe.

Hoe meer (s)linkse oude politiek we kunnen wegvagen, hoe beter.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 jan 2017, 13:07

Ja met 2 zetels ga je echt wat betekenen, zeker gezien Hiddema al zelf aangaf zichzelf als ongeschikt te zien. Dus die is goed voor wat puntige interupties en een paar moties van wantrouwen waar verder iedereen z'n schouders over ophaalt. Ik geloof niet dat ik daar tevreden mee zal zijn als kiezer. Er is beter cabaret.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2017, 13:09

Na Roemer sluit nu ook Rutte de kans op een coalitie met de PVV uit. "De kans daarop is nul. Dus nog niet eens 0,1 %"

Begint sterk op een geregisseerd plan te lijken. Op deze manier wordt het een cordon sanitaire.

Vind het prima zo. Als ze zich dan ook echt aan hun woord houden. Duidelijkheid en transparantie jegens de kiezer is 'key' op weg naar de verkiezingen.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2017, 13:10

Wouter81 schreef:Ik wil Hiddema in de kamer dus ajb minimaal 2 zetels voor FvD. Daar gaat, na jarenlang niet meer gestemd te hebben, zoals het nu lijkt mijn stem naartoe.

Hoe meer (s)linkse oude politiek we kunnen wegvagen, hoe beter.
Hiddema is een fantastisch spreker. Maar ik zie het hem nog geen maand in de kamer uithouden.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 jan 2017, 13:15

Cordon sanitair is een onzinnige kreet. Als je gedachtengoed zo lijnrecht op de gevestigde orde staat kan je niet samen regeren. Om het dan cordon sanitair te noemen is Calimero gedrag a la Flip de Winter. Als je als PVV dingen roept die discriminerend zijn, onmogelijk zijn te realiseren door onze grondwet of lijnrecht op principes van andere partijen die je ook nog constant schoffeert moet je niet cordon sanitair gaan roepen als niemand met je wil samen werken.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 jan 2017, 13:29

Ten tijde van de gedoogsteun van de PVV voor Rutte 1 riep de PVV dezelfde dingen als nu.

Als iets calimero gedrag is, dan is dat de discriminatie repliek. Homophobie, Islamofobie, discriminatie, stokpaardjes van links. Het grondwet-argument vind ik ook zwak. Omdat het in de grondwet staat, en uit 1848 stamt, mag er nooit aan getornd worden. Correcties zijn van alle tijden, gelukkig maar. Principes van andere partijen? In het versnipperde partijen landschap van Nederland? Als puntje bij paaltje komt is ieder 'principe' uitwisselbaar. De lokroep van het pluche is daarvoor veel te sterk.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 jan 2017, 13:32

We gaan het zien Hielke, ik ben er nog steeds van overtuigd dat Wilders niet WIL regeren. Het is makkelijker om populist te zijn in de opposite dan in een kabinet.

WJ

Bericht door WJ » 15 jan 2017, 13:55

Hoe de fuck heeft DENK nog steeds twee zetels...

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jan 2017, 14:25

Wat ik vaak triest vind, met al die verschillende partijen, ze zijn zo voor en met hun partij bezig, dat dat boven het volk komt te staan, koste wat kost willen ze winnen (voor hun zelf) of op het pluche zitten, de mensen en of waar ze voor stonden te grabbel gooiende.

Als het nou een voetbal partij zou zijn, dan is er maar 1 die de beste is die dag, maar met al die partijen en al die verschillende zaken die zich in een land afspelen, werkt dat heel anders.
Somige partijen staan slechts voor 1 of weinig zaken, ondergebracht in 1 partij, bv partij van de dieren oid, zo krijg je wel versnippering van,
dat van en om dieren zou gewoon al in elke partij moeten zitten zijnde waarden en normen iets.

Persoonlijk, zou ik liever een heel ander soort systeem willen zien, bv van al die zaken die er zich afspelen in NL een soort "Baas" te hebben, zodat die kan blijven zitten als ie goed is voor NL en of vervangen kan worden door een betere voor NL (dus wel stemmen dan)

NL meer gaan zien als een goed draaiend bedrijf, voor land/lucht/water/mens/dier enz, dan weet je wie en waar ze voor staan en dat ze er verstand van hebben enz, niet als al die kibbelende partijen die er voor hun eer zitten en veel blablabla en hoge onkosten enz maar verder van weinig belang zijn over het algemeen, het zou veel beter kunnen gaan, met mensen echt gericht op de afdelingen van. (ff kort door de bocht) magoed, utopie.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 jan 2017, 14:50

Een goede dictator dus die door het leger wordt afgezet als hij niet meer goed is.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jan 2017, 15:40

Nee, dan heb je mij niet goed begrepen (ook lastig uitleggen), op elke afdeling dus een 'baas' of leider, die goed is voor die afdeling.
en ook gekozen burgemeesters enz enz,

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jan 2017, 16:48

las net dit, zit wel wat in :mrgreen:

Afbeelding

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 jan 2017, 16:54

Dan moet je op FvD stemmen maar of je daar nou echt het verschil mee maakt...
Of D66 :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jan 2017, 17:09

echt verschil maken zal moeilijk gaan, met zoveel partijen en dan nog de eerste kamer ook nog.
Er kunnen heel wat barricades opgeworpen worden, dus Meneer A of B kan wel wat willen, maar als er wat partijen zijn die niks van die A of B willen weten en of meewerken, dan kunnen ze mooi gaan dwarsliggen, terecht of onterecht, ten goede of ten kwade van NL.

Die 2 nwe partijen als FvD en Geen peil oid, kunnen wellicht wat oude vastgeroeste zetels weg halen, die hebben ook vele interessante punten, helaas dan wel weer meer partijen :-)

Is er geen limiet aan het aantal partijen? het slaat een beetje door.

Luco

Bericht door Luco » 15 jan 2017, 18:22

Tja blijft lastig
twee partijen stelsel zoals in amerika is ook niet alles.

Gaan we onder wilders eerst alle asielzoekers eruitflikkeren, hekken en muren bouwen, moskeeen afbreken, enz enz
4 jaar later gaan we onder rutte, asielzoekers binnenhalen, hekken en muren afbreken en weer moskeeen bouwen.

Blijf je iig wel lekker bezig :-)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 jan 2017, 21:14

Probleem is, we zijn een sociaal land. We hebben bepaalde regels en normen waar we ons aan houden. We proberen dingen zo eerlijk mogelijk te doen. Dus, je bent chef gelukszoeker uitsmijter van Nederland. Je opdracht is, alle gelukszoekers uit Noord Afrika en van de balkan terugsturen. Voor je staat zo' Algerijnse galbak. Zonder paspoort. Je vraagt hem waar hij vandaan komt. Hij zegt Syrië. Ok prima, tolk erbij, je stelt een paar vragen waar hij woonde etc, daar prik je vrij makelijk doorheen. Maar goed, geen Syriër, geen Irakees, uit accent haal je nog wel dat het een Noord Afrikaan is. Maar een Tunesiër, Marokkaan of Algerijn, lastig. Maar prima, dankzij wat speurwerk, accent, met welke mensen hij omgaat weet je 99.9 pct zeker, het is een Algerijn. Zonder paspoort, zonder naam, zonder geboortedatum. En dan, Algerije zegt: voordat jullie hem terugsturen willen we wel graag weten wie het is. Mischien is het wel een Marokkaan. Of een gezochte criimineel. En dan? Ik ssnap Algerije, Marokko etc ook wel dat ze niet mensen binnen halen van wie ze niet het een en ander weten. Anders wordt in het makelijkste land vrachtwagens tuig leeggestort. En dan? Het klinkt heel makelijk hoor terugsturen. Maar dat is het niet. En dan heb je landen als Afganistan, Eritrea, Ethiopië. Ok, strikt genomen geen oorlog, maar veilig? Hangt een beetje van regio af of bij welke stam je hoort. En dat is nauwelijks te verifiëren. Het klinkt zo leuk, allemaal terugsturen, maar een humaan land als wij zijn zijn zo makkelijk te bedonderen. Of we gooien er even wat stoere praat uit zoals sommigen hier, we zetten ze op een bootje terug. Nogmaals, terug waarheen? En je zet een moeder met kinderen op een gammel bootje op volle zee? Degene die dat kan was een jaartje of 70 geleden toch kampbeul?

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jan 2017, 22:30

dat hoeft nog niet eens, alhoewel ze wel bv via zo'n bootje hier kwamen, maar allemaal op een vliegtuig of met groot passagiers schip of pont oid kan ook, alles veiliger dan die gammele bootjes.

natuurlijk ook van al die mensen vingerafdrukken maken en foto's en gegevens wat je hebt, zodat landen dat met elkaar kunnen delen.

en of we nu begrip voor die landen moeten krijgen waar ze weg kwamen is toch ook raar? crimineel of niet, daar kwamen ze weg dus ook weer daarheen, werkt een land niet mee drop je ze netjes voor de kust of op het vliegveld en red je er mee, de brengservice, beter kunnen ze het niet maken.

ze kwamen ongevraagd hier, dus waarom zouden EU landen moeten vragen aan die landen of zij ze aub terug willen nemen?
We raken verstrikt in door de EU zelf gemaakte regeltjes, politiek correct willen zijn, maar dat kan eigenlijk alleen in een ideale wereld.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 15 jan 2017, 23:36

Vluchtelingen an sich kan ik nog wel begrijpen dat ze beter willen, maar dat zegt natuurlijk niet dat wij ze maar moeten inburgeren omdat ze geen papieren hebben!

Dus beter samenwerken met die landen om ze te indentificeren en waar mogelijk is terugsturen.
Zolang dat nog niet mogelijk is in ieder geval karige opvang en zorg zelf maar dat je centen bij elkaar gewerkt krijgt om hogerop te komen i.p.v. handen ophouden.

Ik vind het bizar wat er weggegeven word terwijl anderen krom liggen om bijvoorbeeld de zorg die ze nodig hebben in te kunnen kopen.

De overheid richting mensen in een verzorgingshuis:
Wilt u dat uw spullen worden gewassen?Ok, dan is dat X bedrag per week.

Maar ook, u bent asielzoeker? Komt u maar een mooie Miele uitzoeken.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 16 jan 2017, 01:14

tomgtr schreef:Probleem is, we zijn een sociaal land. We hebben bepaalde regels en normen waar we ons aan houden. We proberen dingen zo eerlijk mogelijk te doen. Dus, je bent chef gelukszoeker uitsmijter van Nederland. Je opdracht is, alle gelukszoekers uit Noord Afrika en van de balkan terugsturen. Voor je staat zo' Algerijnse galbak. Zonder paspoort. Je vraagt hem waar hij vandaan komt. Hij zegt Syrië. Ok prima, tolk erbij, je stelt een paar vragen waar hij woonde etc, daar prik je vrij makelijk doorheen. Maar goed, geen Syriër, geen Irakees, uit accent haal je nog wel dat het een Noord Afrikaan is. Maar een Tunesiër, Marokkaan of Algerijn, lastig. Maar prima, dankzij wat speurwerk, accent, met welke mensen hij omgaat weet je 99.9 pct zeker, het is een Algerijn. Zonder paspoort, zonder naam, zonder geboortedatum. En dan, Algerije zegt: voordat jullie hem terugsturen willen we wel graag weten wie het is. Mischien is het wel een Marokkaan. Of een gezochte criimineel. En dan? Ik ssnap Algerije, Marokko etc ook wel dat ze niet mensen binnen halen van wie ze niet het een en ander weten. Anders wordt in het makelijkste land vrachtwagens tuig leeggestort. En dan? Het klinkt heel makelijk hoor terugsturen. Maar dat is het niet. En dan heb je landen als Afganistan, Eritrea, Ethiopië. Ok, strikt genomen geen oorlog, maar veilig? Hangt een beetje van regio af of bij welke stam je hoort. En dat is nauwelijks te verifiëren. Het klinkt zo leuk, allemaal terugsturen, maar een humaan land als wij zijn zijn zo makkelijk te bedonderen. Of we gooien er even wat stoere praat uit zoals sommigen hier, we zetten ze op een bootje terug. Nogmaals, terug waarheen? En je zet een moeder met kinderen op een gammel bootje op volle zee? Degene die dat kan was een jaartje of 70 geleden toch kampbeul?
Je schrijft precies op waar de schoen wringt. Vandaar dat meerdere partijen o.a. De VVD de opvang in de regio hebben geopperd. Kom jij uit Syrië ? Prima, gaan we je daar in een gecreëerde safe-zone opvangen. Dus terug naar Syrië, en daar ben je veilig. Ik weet ook wel dat er heel veel geregelt moet worden om zoiets te verwezelijken, maar begin daar dan een keer mee. En ja het kost ook geld, maar ik denk dat de gemiddelde economisch immigrant er voor past om in een safe-zone in Syrië te worden neergezet. Het is ook niet de oplossing voor alle problemen, maar een begin. Dit huidige beleid is gewoon killing voor onze, sorry zeg het toch, superieure normen en waarden.

Verder is het natuurlijk ook een feit dat als we iedereen hier in Nederland gaan opvangen die in een land woont op deze aardkloot waar het minder prettig toeven is dan in Nederland, de verzorgingsstaat binnen een korte tijd niet meer houdbaar is. Dat vind ik persoonlijk vrij asociaal naar de Nedelanders. Volgens mij mogen we ook een keer zeggen dat ze in Pakistan, Afganistan, Algerije, Marokko, Tunesie, Libië, Egypte, Irak, Iran, binnenkort Turkije en en nog meer van die landen, dat regime wat zich beroept op een sprookje maar eens moeten gaan aanpakken. En ja dat kost tijd, doet pijn en vergt opoffering voor je medemens. Ik zou zeggen succes, maar der komt er geen eentje meer in, we hebben wel een jaar of 20 nodig om hier wat zaakjes op orde te brengen.

Gr Ron

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 jan 2017, 07:53

Opvang in regio is inderdaad veel beter. Maar hoe hou je ze daar? En waar hou je ze? Heb je de ilusie dat op een bootje uit Libye allen Libyers zitten? Maar vergeet wie er aan boord zitten, hoe hou je ze tegen?

alt

Bericht door alt » 16 jan 2017, 08:05

Al maanden denk ik, dit draadje heet "Nederland gaat naar de haaien", maar als ik dat zo lees kun je het beter noemen naar "Nederland is naar de haaien".

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 jan 2017, 09:27

Dat is ook wel een beetje zo. Enerzijds door het in slaap sussen door her "einde" (was dus een time-out) van de koude oorlog, het niet versterkenvan de buitengrenzen van Schengen (als dat al mogelijk is) en de crisis in 2008 die de budgetten voor defensie/grenscontrole, politie en veiligheidsdienstem onverantwoordelijk verlaagd hebben zitten we nu met een probleem wat bijna onoplosbaar is.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 16 jan 2017, 09:38

Als de daadkracht zo laag is (Met frontex als veerdienst als dieptepunt) is het ook niet zo gek dat de mensen op een gegeven moment gaan geloven in die bevolking vervangings theorie.

Plaats reactie