Auto verdiend mooiere foto's (deze zijn nog van de dealer), maar op de een of andere reden kom ik daar steeds niet aan toe

Het is een Night Blue Metallic Golf R uit 2016 met de volgende opties:
035 Baggagescheidingsnet
3cX Keyless access
6XQ Spiegel pakket
77G Flash drive west-europa
9VH Dynaudio
9ZK Telefoonvoorb. premium
PB2 El. verstelb.best.stoel
PDD Dynamic drive control
PF2 Adaptive CC & frontassist
PI8 19" LM velgen 'pretoria
PS1 Panorama schuifdak
QV3 Digitale radio-ontvangst
SPP Standaard 2 jaar garantie
W05 Executive plus pakket
WDA Park distance control
WL6 Leder inter. 'nappa/carbon'
YOW Car net online d 36 maanden
ZNC Navigatiesysteem discover pro
2+2 jaar garantie

Het betreft een showroom model (0Km) waar ik helaas zelf niets aan heb kunnen samenstellen (wat natuurlijk jammer is want dat is een groot deel van de voorpret) maar de prijs voor al dit moois was
zodanig dat ik daar niet te lang over getreurd heb.
Naast de geleverde opties zou ik alleen nog de Lane assist optie gekozen hebben.
Zoals te lezen in mijn voorsteltopic was helaas de DSG bak al na 200km defect en deze is onder garantie (natuurlijk) vervangen.
Inmiddels zitten er alweer ruim 10.000 probleemloze kilometers op.
De Golf is langs TVS in Varsseveld geweest om zowel de DSG als de motor software aan te laten passen (stage 1) waardoor het een NOG leukere auto is geworden om in te rijden.
Uitkomst: 381 PK met 533 Nm

Simpel gezegd, de auto voelt in een rechte lijn een klap sneller aan als standaard. Voor de relevante cijfers moet ik de performance box nog aansluiten.
Het geluid voelt bij de Golf niet natuurlijk door de gebruikte sound actuator (was bij de BMW ook het geval, maar daar vond ik het redelijk op de achtergrond). In de ’Race’ stand van de Driving Mode is het allemaal veel te veel en veel te nep voor mij. Gelukkig bood een Android telefoon, een ODB2 dongle en een app de oplossing waardoor de soundgenerator nu uit staat!
Sinds de sound actuator uit staat is het geluid prima. Onder vollast een roffeltje, die (heel) in de verte iets weg heeft van een Subaru roffel, maar na drie impreza’s gereden te hebben weet ik dat de Golf in dat perspectief daaraan niet kan tippen.
Na de Subaru’s voornamelijk met de 6-in lijn motoren van BMW gereden waardoor het geluid van de Golf toch een beetje tegenvalt. Zonder referentie is het denk ik een prima klinkende twee liter, maar ik ben in dat opzicht een beetje verwend geweest de afgelopen jaren (335i, Z4 3.0i, Z4 35Is, M135i).
Het interieur van de Golf vind ik persoonlijk erg goed te pruimen, lekker zittende stoelen waar ik het uren achter elkaar in kan volhouden zonder last te krijgen van mijn rug. Dashboard is goed afgewerkt en met de ergonomie is het ook prima. Alles is makkelijk te vinden, maar ben zelf meer een voorstander van een iDrive (achtige) aansturing i.p.v. een touchscreen.
Het infotainment systeem voelt veel meer van deze tijd dan de M135i, maar deze was ook uit 2012.
Navigatie met Google Earth is een leuke gimmick en alle moderne telefoon connecties worden ondersteund. Alleen een grote misser dat de sim module in het dashboard geen 4G ondersteund (helaas voor mij is de auto twee maanden te vroeg gefabriceerd

Ook het geluid (uit de speakers) is ruim voldoende. Ik heb tot op heden nog niet de behoefte gehad dit aan te pakken, terwijl er bij de M135i direct een setje Gladen’s en een Mosconi versterker geplaatst werden ter vervanging van het HK systeem. Het Dynaudio systeem vind ik persoonlijk zeer goed!
Als daily een heerlijk comfortabele snelle reisauto die zich prima laat lenen om eens lekker een bochtje te pakken of met ander mooi spul een sprintje te trekken..