1999 Z3 Coupé 2.8
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
Dat is wel mooi gedaan zo, overigens hou ik het zelf zo origineel mogelijk.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
Mooi gedaan inderdaad maar daarvoor moet je in het dashboard zagen. Voor mij een no-go.
Ook die van Fabian vind ik niet 100%. Althans niet op die plek. Misschien als ik 'm links plaats dat het wat rustiger is in het interieur.
Verder zijn de S54's toch niet zo dik gezaaid. Ik zal blij zijn als ik er een goede vind.
Ook die van Fabian vind ik niet 100%. Althans niet op die plek. Misschien als ik 'm links plaats dat het wat rustiger is in het interieur.
Verder zijn de S54's toch niet zo dik gezaaid. Ik zal blij zijn als ik er een goede vind.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
en als ze in de markt komen worden ze al snel verkocht, veel liefhebbers voor die motor.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
klopt, dat is al een hele opgave. ik was blij toen ik een 2004 motor vond (facelift) met maar 90kkm op de klok en alle toebehoren die ik nodig had (op enkele losse dingen na). prijzen zijn en blijven vrij hoog toch wel voor een nette s54 motor
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
Ik ben in gesprek met een met 95K km met aanbouwdelen voor 3950 of 5500 met 6 bak.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
lijkt op zich een nette prijs, heb er al aardig wat zien gaan voor heel wat meer. uit welk bouwjaar komt ie? en kun je wat specifieker zijn met welke aanbouwdelen die allemaal komt?Jussi schreef:Ik ben in gesprek met een met 95K km met aanbouwdelen voor 3950 of 5500 met 6 bak.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
Die info heb ik nu gevraagd. 

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
Ik begrijp net 5500 zonder inruil kapotte motor. Nee, dat wordt 'm niet. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
met inruil denk? anders was 5.500,- incl 6-bak een mooi prijsje incl aanbouwdelen e.d.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
hier ook een paar
http://www.ebay.de/itm/S54B32-M3-343ps- ... Make%3ABMW" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/BMW-M3-E46-S54B3 ... 2130486017" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/2002-BMW-M3-E46- ... Make%3ABMW" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/BMW-2002-E46-M3- ... SwjDZYcN6s" onclick="window.open(this.href);return false;
afijn meer leuk spul zo gevonden via dld bay
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... tor&_sop=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/S54B32-M3-343ps- ... Make%3ABMW" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/BMW-M3-E46-S54B3 ... 2130486017" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/2002-BMW-M3-E46- ... Make%3ABMW" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/BMW-2002-E46-M3- ... SwjDZYcN6s" onclick="window.open(this.href);return false;
afijn meer leuk spul zo gevonden via dld bay
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... tor&_sop=3" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
of deze met lage kmst schijnbaar...staat alleen geen prijs bij
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-223-2035" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-223-2035" onclick="window.open(this.href);return false;
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
meeste wat je stuurt zijn alleen "rümpfmotoren" en dus kale blokken zonder aanbouwdelen, gaat snel in de papieren lopen. daarnaast zijn er een hele boel blokken die worden aangeboden op ruilbasis (pfandteile). ik denk dat je de meeste kans hebt om naar een complete sloopauto te zoeken, of hele auto kopen, of afspraak met een demontage bedrijf maken dat je zelf mag kiezen welke onderdelen je wilt hebben van een sloper die ze hebben staan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
klopt, meeste wel, maar je hebt er maar 1 nodig
met wat mazzel is die ene of 2 wat er bij zitten interessant, of gewoon wachten tot er in NL wat komt, owja...gewoon ff inschrijven hieronder en afwachten, komen de biedingen wel binnen, vergeet die site altijd, terwijl ik er al een paar keer via dat wat heb gekocht, ah staan der ook wat in voorraad NL en je kan ook een zoekopdracht doen, werkt mooi.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... eel/motor/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/4729281/" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier kun je aanvragen
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /plaatsen/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... eel/motor/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/4729281/" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier kun je aanvragen
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /plaatsen/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
Ik heb me even lid gemaakt.
Ik denk inderdaad dat ik de beste kans heb bij een sloper.
Ik denk inderdaad dat ik de beste kans heb bij een sloper.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8 - Wagen na 3 jaar starten - S54 or not?
S54 gaat voorlopig niet door. ESS twin scroll supercharger zie ik wel zitten.
Iets anders:
Momenteel zitten er styling 42 ET41 8,5J achteraan op met 20mm H&R spacer.
Zou een 9J ET30 wiel dan passen?
Wie kan het even berekenen. My brain is fried.
Iets anders:
Momenteel zitten er styling 42 ET41 8,5J achteraan op met 20mm H&R spacer.
Zou een 9J ET30 wiel dan passen?
Wie kan het even berekenen. My brain is fried.

- Mark 320iS
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8
Ik heb zo een rekenprogrammaatje. Aan de buitenzijde zou de 9j velg 2,6mm verder naar binnen vallen komen en aan de binnen zijde 15,4mm. Of het dan past weet ik niet 

- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8
ja past makkelijk. zeker gezien je nu de 20mm spacer hebt is die terugval naar binnen van 15,4mm geen probleem omdat je nu effectief gezien eigenlijk een 8,5j et21 wiel hebt icm de spacer. welke wielen heb je op t oog Mathieu? Apexjes?
Edit; qua buitenkant zit je dus ruim veilig ook ivm je wielkasten. ik ga er even vanuit dat je nu ook niet met bijv getrokken banden rijdt en op je nieuwe velg "vette" banden monteert. als je nu namelijk met getrokken banden zou rijden dan win je wat qua breedte ivm het met de ronding mee lopen van de band. dan ben je de "vierkante" wang zeg maar kwijt.
Edit; qua buitenkant zit je dus ruim veilig ook ivm je wielkasten. ik ga er even vanuit dat je nu ook niet met bijv getrokken banden rijdt en op je nieuwe velg "vette" banden monteert. als je nu namelijk met getrokken banden zou rijden dan win je wat qua breedte ivm het met de ronding mee lopen van de band. dan ben je de "vierkante" wang zeg maar kwijt.
Laatst gewijzigd door e30touring1990 op 13 mar 2017, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineRogerb
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8
Ik reed op m'n ex-coupe op 9J ET35 op de achterkant met een 255 band dat ging prima en kon voor zover ik herinner nog wel iets dikker hebben. Beetje slechte foto hieronder zal straks ff kijken voor wat beters.**edit foto toegevoegd**


-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8
Inderdaad APEX ARC8 in 17". Voor het mooie zou ik dan graag 9J ET30 achteraan willen. Dan inderdaad met een dikke semislick eronder. Welke semislick zou hier best rond passen (maat+merk)?e30touring1990 schreef: 13 mar 2017, 23:38 ja past makkelijk. zeker gezien je nu de 20mm spacer hebt is die terugval naar binnen van 15,4mm geen probleem omdat je nu effectief gezien eigenlijk een 8,5j et21 wiel hebt icm de spacer. welke wielen heb je op t oog Mathieu? Apexjes?
Edit; qua buitenkant zit je dus ruim veilig ook ivm je wielkasten. ik ga er even vanuit dat je nu ook niet met bijv getrokken banden rijdt en op je nieuwe velg "vette" banden monteert. als je nu namelijk met getrokken banden zou rijden dan win je wat qua breedte ivm het met de ronding mee lopen van de band. dan ben je de "vierkante" wang zeg maar kwijt.
En wat vooraan?
Opties zijn:
17x8J ET25
17x8,5J ET40 (rechte spaken - saai)
17x9J ET30
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8
Is mooi spul, ben jaloers dat 17 inch bij mij niet meer gaat passen ivm BBK. Ik weet nog dat ik destijds heb gezocht naar 17x9 et30 rondom (ook arc8) en las op amerikaanse fora dat dat moet passen mits je aan de voorkant wat camber indraait (-1,5/-2 oid). Bandenmaten die werden gebruikt waren 245/40/17 wat je nu ook achteraan hebt steken als het goed is. Sommigen reden ook met 255/40/17 rondom wat zou moeten passen. Echter denk ik dat dit aan de voorkant wel kritiek wordt ivm die modderkuipen, deze kun je natuurlijk wel iets wegsnijden wat veel gebeurt bij verlaagde Z's icm andere velgen.Jussi schreef: 14 mar 2017, 09:09Inderdaad APEX ARC8 in 17". Voor het mooie zou ik dan graag 9J ET30 achteraan willen. Dan inderdaad met een dikke semislick eronder. Welke semislick zou hier best rond passen (maat+merk)?e30touring1990 schreef: 13 mar 2017, 23:38 ja past makkelijk. zeker gezien je nu de 20mm spacer hebt is die terugval naar binnen van 15,4mm geen probleem omdat je nu effectief gezien eigenlijk een 8,5j et21 wiel hebt icm de spacer. welke wielen heb je op t oog Mathieu? Apexjes?
Edit; qua buitenkant zit je dus ruim veilig ook ivm je wielkasten. ik ga er even vanuit dat je nu ook niet met bijv getrokken banden rijdt en op je nieuwe velg "vette" banden monteert. als je nu namelijk met getrokken banden zou rijden dan win je wat qua breedte ivm het met de ronding mee lopen van de band. dan ben je de "vierkante" wang zeg maar kwijt.
En wat vooraan?
Opties zijn:
17x8J ET25
17x8,5J ET40 (rechte spaken - saai)
17x9J ET30
Even een sidenote, heb deze velgen combinatie niet irl gepast onder mijn eigen Z dus wat ik hierboven schrijf is gebaseerd op andersmans ervaringen. Verder lees ik hier en daar dat e39 velgen worden gebruikt onder Z's, bijv styling 32 8j et20 voorzijde. Zie voorsteltopic van een nieuw lid (Skeez). deze velg is wel 1 inch smaller (en dus 12,7mm minder "poke" naar zowel buiten- als binnenkant). echter is deze velg ook et20 was er weer voor zorgt dat deze 10mm verder naar buiten komt, jouw apex arc8 met 9j et30 zou tov van die e39 velg dus 12,7mm-10mm=2,7mm verder naar buiten komen.
hoop dat je hier wat mee kunt?
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8
Waarom denk je dat het niet meer past? Ik zie op hun website dat ze clearance hebben tot 355mm.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8
klopt, had ik ook gelezen. daarop afgaand zou het wel moeten passen maar het is wel heel erg afhankelijk van de vorm van de remklauw. 6pots vs 4 pots etc. 6 pots sluit doorgaans weer wat mooier met de vorm van de schijf mee. het zal er om hangen of t past, zou graag eens zo'n velg van iemand een dagje lenen om het spul te passen maar volgens mij rijden er bijzonder weinig mensen rond met die velgen.Jussi schreef: 14 mar 2017, 09:58 Waarom denk je dat het niet meer past? Ik zie op hun website dat ze clearance hebben tot 355mm.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8
Het is voor mij namelijk ook van belang. Daar ik graag eens de upgrade zou maken naar Porsche remmen zoals jij.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8
ik heb ff mijn mail door zitten bladeren, heb weleens contact gehad met iemand van Apex omtrent fitment. Lang verhaal kort komt het er op neer dat:Jussi schreef: 14 mar 2017, 11:17 Het is voor mij namelijk ook van belang. Daar ik graag eens de upgrade zou maken naar Porsche remmen zoals jij.
-17x9 et30 (type 3 concavity) heeft meer "barrel clearance" dan bijv een 17x9 et42 (type 1 concavity). Hoeveel het precies scheelt kon hij me niet vertellen.
-verder past de 355mm (en wss dus ook 345mm kit zoals ik) qua "barrel clearance" in een 17x9 et30. Echter past het niet met de spaken van de velg en zou je dus nog een spacer nodig hebben. Het probleem hiervan is dat de wielen dan echt te ver naar buiten komen aan de voorzijde. van wat ik online kan vinden is er dan een 5-10mm spacer nodig aan de voorzijde.
-om deze reden (het gebruik van de spacer noodzakelijk) zou je dus moeten kijken voor een 17x9 et42 om na gebruik van bijv een 10mm spacer alsnog uit te komen op effectief et32. er is hier een grote maar. omdat de 17x9 et42 minder "barrel clearance" heeft dan de 17x9 et30 weet ik dus niet of de 345mm nog gaat passen. vandaar dat ik mijn hoop meer had gezet op 18 inch. Echter hoor ik het natuurlijk graag als iemand een apex arc8 17 inch heeft hier om eens een middagje te passen. Ik dacht hier vorig jaar eens iemand te hebben gezien met een e36 m3 en apex arc8 in 17 inch.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1999 Z3 Coupé 2.8
Je kan natuurlijk ook je remklauwen aanpassen voor 325mm. Heb je geen gezeik. Alsook gaat het wiel verder naar buiten met 10mm spacer dus heb je genoeg clearance voor je BBK.
Zie hier 17x8,5 ET40:


Dat gaat niet lukken met schroefset zonder spacer. En ik ben ook niet optimistisch over 9J ET30. Ik denk dat 8,5J ET20 of 8J ET20 de winnaar zal zijn.
Zie hier 17x8,5 ET40:


Dat gaat niet lukken met schroefset zonder spacer. En ik ben ook niet optimistisch over 9J ET30. Ik denk dat 8,5J ET20 of 8J ET20 de winnaar zal zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten