2 upgrade or not Z3 cabrio
-
2 upgrade or not Z3 cabrio
Ik hou van mijn Z3 tje. Het is een fijn sturende, redelijk zuinige auto waarin iedereen naar je lacht. En dat is bijzonder in een BMW..
Het is slechts een 4 cilinder maar de 140 pk komt fijn vrij en ook onderin voldoende koppel voor een lichte auto. Meer is niet nodig voor de snelheidsbeleving. Een betere zes in lijn Z3 voor een normale prijs heb ik niet kunnen vinden. De M-sportstoelen zitten heerlijk. Het leven is vurrukkulluk als de zon schijnt... Met de feestdagen zat ik wat te surfen en ik kom de E85 Z4 3.0 tegen in perfecte kleurencombinatie. Precies zoals ik de wagen zelf zou samenstellen (enkel Xenon ontbreekt). Ah, ik ben gewoon verliefd.
Nu zitten er ook nog rede in Bombadil, dus is er twijfel. In het verleden heb ik al E85 gereden. Leuke wagen, comfortabeler dan de Z3 maar ook minder aaibaar en stuk duurder. Wat afstandelijker ook. Geen klassieke auto maar zaken als de navi wel al hopeloos verouderd. De Z4 staat in Duitsland dus als je langsgaat is dat meteen om te kopen.
Persoonlijke situatie:
Ik heb geen woon-werk verkeer met de auto en rij één a twee keer per week een stukje. 6K per jaar. Ik verwacht dat dit in 2017 zo zal blijven. Medio 2018 zou dit best kunnen veranderen. Echt noodzakelijk is de auto nu niet, een beetje handig en een speeltje. De Z3 was mijn trouwe achtervang (al dan niet gestald) als ik weer eens een ander speeltje kocht. Maar om nu 2 tweezits cabrio`s te bezitten is wat onzinnig dus dan gaat de Z3 eruit.
Oftewel carpe diem versus memento mori. Ideeën?
Z3
Minpunten:
Geen airco
Boven de 110 km/h best lawaaiige kap en veel toeren ivm 5 bak
Ik verwacht binnenkort nieuwe schokbrekers rondom en in 2018 een nieuwe softtop
Krappe kofferbak
Pluspunten:
Geen afschrijving, bijschrijving eerder
Wagen is in prima staat
Positief imago
Z4
Minpunten:
Gaat nog afschrijven (ik schat 3K over 3 jaar)
All risk verzekering nodig, vast duurder in onderhoud.
Eventuele snelle verkoop zal lastiger worden want de E89 nadert in prijs
Pluspunten:
Stiller met kap dicht
Veiliger
Mooier
Heel redelijke kofferbak
Het is slechts een 4 cilinder maar de 140 pk komt fijn vrij en ook onderin voldoende koppel voor een lichte auto. Meer is niet nodig voor de snelheidsbeleving. Een betere zes in lijn Z3 voor een normale prijs heb ik niet kunnen vinden. De M-sportstoelen zitten heerlijk. Het leven is vurrukkulluk als de zon schijnt... Met de feestdagen zat ik wat te surfen en ik kom de E85 Z4 3.0 tegen in perfecte kleurencombinatie. Precies zoals ik de wagen zelf zou samenstellen (enkel Xenon ontbreekt). Ah, ik ben gewoon verliefd.
Nu zitten er ook nog rede in Bombadil, dus is er twijfel. In het verleden heb ik al E85 gereden. Leuke wagen, comfortabeler dan de Z3 maar ook minder aaibaar en stuk duurder. Wat afstandelijker ook. Geen klassieke auto maar zaken als de navi wel al hopeloos verouderd. De Z4 staat in Duitsland dus als je langsgaat is dat meteen om te kopen.
Persoonlijke situatie:
Ik heb geen woon-werk verkeer met de auto en rij één a twee keer per week een stukje. 6K per jaar. Ik verwacht dat dit in 2017 zo zal blijven. Medio 2018 zou dit best kunnen veranderen. Echt noodzakelijk is de auto nu niet, een beetje handig en een speeltje. De Z3 was mijn trouwe achtervang (al dan niet gestald) als ik weer eens een ander speeltje kocht. Maar om nu 2 tweezits cabrio`s te bezitten is wat onzinnig dus dan gaat de Z3 eruit.
Oftewel carpe diem versus memento mori. Ideeën?
Z3
Minpunten:
Geen airco
Boven de 110 km/h best lawaaiige kap en veel toeren ivm 5 bak
Ik verwacht binnenkort nieuwe schokbrekers rondom en in 2018 een nieuwe softtop
Krappe kofferbak
Pluspunten:
Geen afschrijving, bijschrijving eerder
Wagen is in prima staat
Positief imago
Z4
Minpunten:
Gaat nog afschrijven (ik schat 3K over 3 jaar)
All risk verzekering nodig, vast duurder in onderhoud.
Eventuele snelle verkoop zal lastiger worden want de E89 nadert in prijs
Pluspunten:
Stiller met kap dicht
Veiliger
Mooier
Heel redelijke kofferbak
Laatst gewijzigd door Bombadil op 31 dec 2016, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Re: 2 upgrade or not Z3 cabrio
Dus de auto is hobby en je bent verliefd op de Z4....
Moet je afscheid nemen van de Z3 als je de Z4 koopt? If not dan had ik em er gewoon bij genomen, de kans op afschrijving als je in de winter koopt en in de zomer verkoopt (desnoods) is nihil als je het goed doet.
Moet je afscheid nemen van de Z3 als je de Z4 koopt? If not dan had ik em er gewoon bij genomen, de kans op afschrijving als je in de winter koopt en in de zomer verkoopt (desnoods) is nihil als je het goed doet.
-
Ik vul het net aan. Ik heb wel vaker 2 auto`s gehad maar 2 tweezitters lijkt me wat overdreven. Dan ga je denk ik geen lange verbintenis aan met de Z4 en voor een snelle verkoop is dat nu weer niet de wagen omdat de wagen (uiteraard) aan de bovenkant van het E85 segment zit.
Liquiditeit geen belemmering. Als ik geen bloedhekel had aan afschrijving dan kocht ik wel een nieuwe..
De Z3

Liquiditeit geen belemmering. Als ik geen bloedhekel had aan afschrijving dan kocht ik wel een nieuwe..
De Z3

- Niels
Bekijk het dan zakelijker, als je de Z4 kunt krijgen voor een bedrag waar je niet op af gaat schrijven dan doe je het anders niet. De Z3 had ik sowieso gehouden.
- Niels
Best of both worlds is natuurlijk een Z3 3.0 op smaak, dan ben je ook klaar imho.
- GTRene
als fun auto beetje retro zou ik liever een Z3 hebben, wil je wat extra's, doe dan zoiets wat Niels noemt, zie dat je een 3.0 mk2 of nog zeldzamer dacht ik, een mk2 2.8 kan scoren, maar 3.0 is net wat leuker natuurlijk.
qua geluid boven de 110? heb je de enkele kap of dubbel gevoerd of hoe noemen ze dat, je hebt ook vrij stille namelijk, nouja ala coupe stil zal het niet worden bij bepaalde snelheden
Jij gebruikt hem ook zomers lekker waar die voor bedoeld is met open kap, dus hardtop voor meer stilte zoek je niet
Ik ga voor mijn roadster (als die ooit terug komt) wel een hardtop kopen, omdat dat dan men enige auto gaat worden en ik meer een coupe man ben, doch een roadster met hardtop ook leuk vind...en ja zomers met dakkie eraf natuurlijk ook leuk, maar niet noodzakelijk.
qua geluid boven de 110? heb je de enkele kap of dubbel gevoerd of hoe noemen ze dat, je hebt ook vrij stille namelijk, nouja ala coupe stil zal het niet worden bij bepaalde snelheden

Jij gebruikt hem ook zomers lekker waar die voor bedoeld is met open kap, dus hardtop voor meer stilte zoek je niet

Ik ga voor mijn roadster (als die ooit terug komt) wel een hardtop kopen, omdat dat dan men enige auto gaat worden en ik meer een coupe man ben, doch een roadster met hardtop ook leuk vind...en ja zomers met dakkie eraf natuurlijk ook leuk, maar niet noodzakelijk.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Hoeveel "brood" eet die Z3 (maand/jaar/stilstaand/geschorst)? En wat brengt die op? Ik ben met Niels, lekker die Z3 (erbij) houden. En dan voor, tijdelijk, eens in een Z4 rijden.
-
Oh ja, mijn Z3tje heeft net een ton gelopen en staat er mooi bij. Dat maakt dat ik veel andere Z3tjes afkeur op de staat. De 3.0 heb ik over gedacht maar een goede vind ik (nu) toch te duur, dan kom je in de categorie dat er zoveel anders leuk te koop is.
Z3 toch weer stallen-optie vind toch steun. Hmmm, tsja. Ik slaap daar nog een paar nachtjes over.
Z3 toch weer stallen-optie vind toch steun. Hmmm, tsja. Ik slaap daar nog een paar nachtjes over.
Ik heb nog het tentzeiltjes dak. Groot verschil met het E85 dak. Voor de funritjes inderdaad geen probleem maar naar de wintersport wat minder. Hardtop vind ik 9 maanden per jaar een sta-in-de-weg en als die erop zit schijnt spontaan de zon. Daar trap ik niet meer in.GTRene schreef:als fun auto beetje retro zou ik liever een Z3 hebben, wil je wat extra's, doe dan zoiets wat Niels noemt, zie dat je een 3.0 mk2 of nog zeldzamer dacht ik, een mk2 2.8 kan scoren, maar 3.0 is net wat leuker natuurlijk.
qua geluid boven de 110? heb je de enkele kap of dubbel gevoerd of hoe noemen ze dat, je hebt ook vrij stille namelijk, nouja ala coupe stil zal het niet worden bij bepaalde snelheden![]()
Jij gebruikt hem ook zomers lekker waar die voor bedoeld is met open kap, dus hardtop voor meer stilte zoek je niet![]()
Laatst gewijzigd door Bombadil op 01 jan 2017, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
Mee eens betreft de hardtop, beviel mij destijds ook slecht op de cabrio.
- GTRene
whahaha, lol@ ,en als die erop zit schijnt spontaan de zonBombadil schreef: Ik heb nog het tentzeiltjes dak. Voor de funritjes inderdaad geen probleem maar naar de wintersport wat minder. Hardtop vind ik 9 maanden per jaar een sta-in-de-weg en als die erop zit schijnt spontaan de zon. Daar trap ik niet meer in.

als je zo'n tentzeiltje hebt valt er nog veel te halen met zo'n gevoerd cabriodak/zeil, maar zal ook een aardige cent kosten, of komt de Z3 alleen met dat simpele dakje? not sure, maar dacht dat ik destijds met die M roadster een vrij stil dak had

moet je kijken bij bmw zo'n dak meer dan 3k nieuw

http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/Z3 ... #2693153_2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ik ben bevooroordeeld, maar ik zeg: Z4. die all-risk verzekering zou ik laten zitten, hooguit WA+ tegen diefstal en (natuur)schade. sowieso vanwege de 6 in lijn, de standaard airco (ook hartje zomer een verademing). ga je er jaren in rijden dan is het puntje snelle verkoop niet echt een probleem. sowieso tegen de juiste prijs is alles (snel) verkocht....
-
Ik zit nog te twijfelen.. Eigenlijk te druk om te kijken.
Hoge kwaliteitsdakje kost E920; E180 meer dan standaard gemonteerd en al. Gelukkg geen dealerprijzen
http://www.cabrioservicememelink.nl/cab ... style.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas geen optie voor rode kleur dan. (Edit bij hogere kwaliteitsuitvoering)
Hoge kwaliteitsdakje kost E920; E180 meer dan standaard gemonteerd en al. Gelukkg geen dealerprijzen
http://www.cabrioservicememelink.nl/cab ... style.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas geen optie voor rode kleur dan. (Edit bij hogere kwaliteitsuitvoering)
Laatst gewijzigd door Bombadil op 05 jan 2017, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Ik zie daar ook een rode...2 zelfs, toevallig zag ik die site ook laats toen ik wat voor jou opzocht wat dak betreft, ook nog een andere die ik heb opgeslagen, zal ff zoeken.
edit...was dezelfde
edit...was dezelfde

- Mark 320iS
Als je de z3 erbij kan houden dan is er natuurlijk geen keuze, dan gewoon de z4 kopen.
Mijn ouders zijn ongeveer twee jaar geleden van een z3 1.8 naar een z4 3.0 gegaan. Ik vind de z4 véél meer auto, wel een stuk stugger. De z4 heeft een sportonderstel af-fabriek op 18 inch en de z3 had originele dempers met eibach veren op 17 inch. Het grote nadeel van de z3 vind ik de slappe koets, die is bij de z4 veel stijver. Daarbij, alleen al dat heerlijke geluid van die 6 in lijn vs. de 'brom' van de viercylinder. Als je moet kiezen zou ik dus voor de z4 gaan.
Mijn ouders zijn ongeveer twee jaar geleden van een z3 1.8 naar een z4 3.0 gegaan. Ik vind de z4 véél meer auto, wel een stuk stugger. De z4 heeft een sportonderstel af-fabriek op 18 inch en de z3 had originele dempers met eibach veren op 17 inch. Het grote nadeel van de z3 vind ik de slappe koets, die is bij de z4 veel stijver. Daarbij, alleen al dat heerlijke geluid van die 6 in lijn vs. de 'brom' van de viercylinder. Als je moet kiezen zou ik dus voor de z4 gaan.
-
Dit is ook mijn conclusie nu. Gezien grootte drukte de komende anderhalf jaar toch te weinig tijd om ervan te genieten.Niels schreef:Bekijk het dan zakelijker, als je de Z4 kunt krijgen voor een bedrag waar je niet op af gaat schrijven dan doe je het anders niet. De Z3 had ik sowieso gehouden.