
KTM X- BOW Clubsport, Update p7
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Strak! Ziet er weer netjes uit zo 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Netjes weer!
"Rauleder" is suède. Alcantara is de merknaam van een vorm van (hoogwaardig) synthetisch suède.

"Rauleder" is suède. Alcantara is de merknaam van een vorm van (hoogwaardig) synthetisch suède.
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Hier ook maar weer eens een update, de KTM staat netjes in de garage, als de pekel weer wat afneemt gaat hij weer de weg op.
Dit jaar weinig gereden maar wel veel lol gehad, het ding doet het echt foutloos en is werkelijk geweldig om te rijden. Na de tuning heeft ie net dat beetje extra power waardoor hij nog leuker te rijden is, nu kun je echt eenvoudig de achterkant laten glijden op vermogen en op de autobahn gaat ie ook echt een stuk lekkerder mee met de snelle jongens. Het hoge koppel merk je ontzettend goed bij tussenacceleraties.
Tot vorige week nog door kunnen rijden met de voorruit erop, dit scheelt net genoeg om tot het vriespunt door te gaan. Hoewel het erg leuk is om met semi glad weer rond te glijden her en der, is er natuurlijk weinig snelheid, te veel gas is wielspin tot in zijn 5 met de semi's.
Wel heb ik het punt alweer bereikt dat ik weer wat anders wil, ik weet alleen echt even niet wat ik moet kopen. Ik speel met de gedachte om een Caterham R500 of 485S te kopen, maar er passeren er weer een hoop de revue, Delta Integrale Evo II, Escort Cosworth RS, Clio V6 en de nodige BMW's komen in gedachte voorbij. Er is alleen overal wel weer wat op te critiseren, de Delta gaat gegarandeerd stuk, de R500 heeft geen typegoedkeuring voor import, BMW's blijken voor mij bij benadering altijd te zwaar/log/niet snel genoeg en de Clio is alleen maar mooi...
Op dit moment overweeg ik nog het meest om een Escort Cosworth te kopen, niet om rationele redenen, maar gewoon omdat ik daar als jongetje helemaal begeisterd van was, die zag je dan op wintersport in al zijn glorie staan of voorbijkomen en dat deed me echt wat...
De gedachtegang is dan een beetje, na de KTM kan ik toch geen auto kopen die zo stuurt en aan de weg plakt, met deze pk/gewichtsverhouding, dus dan ook maar de hobby weer eens over een hele andere boeg gooien. Daarnaast heb ik er vroeger veel ervaring mee opgedaan (maar dan sierra cosworth) en ben ik dus niet bang voor de techniek.
Ik weet gewoon dat ik de KTM ga missen, maar hij moet toch het veld gaan ruimen dit voorjaar, het kriebelt te hard en ik heb hem langer dan alle andere auto's tot nog toe.
Mocht er dus iemand een echt zeldzaam apparaat op NL platen willen hebben, dan kan het nu nog, anders zal hij wel weer naar het buitenland vertrekken, dat is eigenlijk zonde, maar hier is er gewoon geen markt voor speciale trackday specials. Dit voorjaar gaat hij online, nu heeft dat toch geen zin. Vraagprijsje wordt zo rond de 55k
Dit jaar weinig gereden maar wel veel lol gehad, het ding doet het echt foutloos en is werkelijk geweldig om te rijden. Na de tuning heeft ie net dat beetje extra power waardoor hij nog leuker te rijden is, nu kun je echt eenvoudig de achterkant laten glijden op vermogen en op de autobahn gaat ie ook echt een stuk lekkerder mee met de snelle jongens. Het hoge koppel merk je ontzettend goed bij tussenacceleraties.
Tot vorige week nog door kunnen rijden met de voorruit erop, dit scheelt net genoeg om tot het vriespunt door te gaan. Hoewel het erg leuk is om met semi glad weer rond te glijden her en der, is er natuurlijk weinig snelheid, te veel gas is wielspin tot in zijn 5 met de semi's.
Wel heb ik het punt alweer bereikt dat ik weer wat anders wil, ik weet alleen echt even niet wat ik moet kopen. Ik speel met de gedachte om een Caterham R500 of 485S te kopen, maar er passeren er weer een hoop de revue, Delta Integrale Evo II, Escort Cosworth RS, Clio V6 en de nodige BMW's komen in gedachte voorbij. Er is alleen overal wel weer wat op te critiseren, de Delta gaat gegarandeerd stuk, de R500 heeft geen typegoedkeuring voor import, BMW's blijken voor mij bij benadering altijd te zwaar/log/niet snel genoeg en de Clio is alleen maar mooi...
Op dit moment overweeg ik nog het meest om een Escort Cosworth te kopen, niet om rationele redenen, maar gewoon omdat ik daar als jongetje helemaal begeisterd van was, die zag je dan op wintersport in al zijn glorie staan of voorbijkomen en dat deed me echt wat...
De gedachtegang is dan een beetje, na de KTM kan ik toch geen auto kopen die zo stuurt en aan de weg plakt, met deze pk/gewichtsverhouding, dus dan ook maar de hobby weer eens over een hele andere boeg gooien. Daarnaast heb ik er vroeger veel ervaring mee opgedaan (maar dan sierra cosworth) en ben ik dus niet bang voor de techniek.
Ik weet gewoon dat ik de KTM ga missen, maar hij moet toch het veld gaan ruimen dit voorjaar, het kriebelt te hard en ik heb hem langer dan alle andere auto's tot nog toe.
Mocht er dus iemand een echt zeldzaam apparaat op NL platen willen hebben, dan kan het nu nog, anders zal hij wel weer naar het buitenland vertrekken, dat is eigenlijk zonde, maar hier is er gewoon geen markt voor speciale trackday specials. Dit voorjaar gaat hij online, nu heeft dat toch geen zin. Vraagprijsje wordt zo rond de 55k
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Ford Escorth cosworth leuk, maar neem aan ook behoorlijk turbo gat?
had ik liever een escort mk1 rally uitbouw zeg maar, met cosworth/bda oid motor, licht met bv vanaf 160pk zal best leuk zijn.
voor dat geld van je vrpr 55k voor die KTM kan je de enig in NL op kenteken Artega GT kopen, en das echt een 'koopje' die wilde ik eventueel vorig jaar kopen, maar door misverstand ging dat mis, staat nu bij Seldenrijk voor dat geld, rijd echt super zoiets en fijne stoelen, beetje volwassen Elise, zat voor mij als gegoten (recaro? M en RS sport e.d.) en stuurde en reed super, oke de dkg schakelt wat te mooi, maar dat kan je aanpassen dat het wat ruiger word.
het rijd zo goed/strak dat het makkelijk, nog meer vermogen kan hebben uit die 3.6 met 300pk, zal wellicht net zoiets zijn als in een Cayman waar voor je gevoel meer vermogen in kan, al is de Artega een stuk lichter e.d.
zeer zeldzaam! en waardevast (buiten dat gewoon mooi in mijn ogen), deze NL heeft ook de 2012 update mee gekregen, ik zou het wel weten
trouwens deze zwarte lijkt ook wel dik

had ik liever een escort mk1 rally uitbouw zeg maar, met cosworth/bda oid motor, licht met bv vanaf 160pk zal best leuk zijn.
voor dat geld van je vrpr 55k voor die KTM kan je de enig in NL op kenteken Artega GT kopen, en das echt een 'koopje' die wilde ik eventueel vorig jaar kopen, maar door misverstand ging dat mis, staat nu bij Seldenrijk voor dat geld, rijd echt super zoiets en fijne stoelen, beetje volwassen Elise, zat voor mij als gegoten (recaro? M en RS sport e.d.) en stuurde en reed super, oke de dkg schakelt wat te mooi, maar dat kan je aanpassen dat het wat ruiger word.
het rijd zo goed/strak dat het makkelijk, nog meer vermogen kan hebben uit die 3.6 met 300pk, zal wellicht net zoiets zijn als in een Cayman waar voor je gevoel meer vermogen in kan, al is de Artega een stuk lichter e.d.
zeer zeldzaam! en waardevast (buiten dat gewoon mooi in mijn ogen), deze NL heeft ook de 2012 update mee gekregen, ik zou het wel weten

trouwens deze zwarte lijkt ook wel dik
-
Online
- Berichten: 4144
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Ik betwijfel of zo'n Artega echt waardevast is. Zijn toch relatief onbekende auto's met daardoor ook maar een kleine groep kopers.
Caterham vind ik zelf gave auto's. Maar is wellicht nog iets minder comfortabel voor hogere snelheid/lange afstanden.
Caterham vind ik zelf gave auto's. Maar is wellicht nog iets minder comfortabel voor hogere snelheid/lange afstanden.
-
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Wat Eric zegt. In mijn ogen toch een beetje een VW-bouwpakket dat nooit van de grond is gekomen.
Delta EVO II of Escort Cosworth lijken mij echt ongelooflijk gave auto's om te bezitten. Reden om wellicht de Delta te laten staan heb je zelf al gegeven. Bij een Escort hou je ook nog eens lekker veel geld over op de verkoop van de X-BOW.
En zoals René aangeeft, is een oldie niet wat? Rijdt natuurlijk nog een stuk puurder dan iets uit de jaren negentig. Leuke Mk1 met BDA-motor gaat prijstechnisch gezien moeilijk worden, maar met een opgefokt Zetec of Pinto blok bijna net zo leuk.
Delta EVO II of Escort Cosworth lijken mij echt ongelooflijk gave auto's om te bezitten. Reden om wellicht de Delta te laten staan heb je zelf al gegeven. Bij een Escort hou je ook nog eens lekker veel geld over op de verkoop van de X-BOW.
En zoals René aangeeft, is een oldie niet wat? Rijdt natuurlijk nog een stuk puurder dan iets uit de jaren negentig. Leuke Mk1 met BDA-motor gaat prijstechnisch gezien moeilijk worden, maar met een opgefokt Zetec of Pinto blok bijna net zo leuk.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Caterham is leuk als je heel de rit binnendoor knalt of rond de 140 max over lange afstanden denk ik. Even met 200 km/u op 7000 rpm naar Frankfurt knallen zal wat vermoeiend zijn.
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Dat zijn lastige vraagstukken na zo'n KTM. Ik had natuurlijk verwacht dat René je een Z3-Coupe met (M5) V8 zou adviseren
Delta's en Cosworth's zijn natuurlijk super gaaf maar dan imho meer als onderdeel van een collectie. Als enige pure hobby auto gaat er volgens mij veel meer tijd in vertroetelen zitten dan dat fun kilometers maakt maar dat is mijn beleving natuurlijk.
Komt de Alfa 4C al een beetje in beeld qua prijs?

Delta's en Cosworth's zijn natuurlijk super gaaf maar dan imho meer als onderdeel van een collectie. Als enige pure hobby auto gaat er volgens mij veel meer tijd in vertroetelen zitten dan dat fun kilometers maakt maar dat is mijn beleving natuurlijk.
Komt de Alfa 4C al een beetje in beeld qua prijs?
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Als liefhebber van de voormalige echte Italiaanse schoonheden zeg ik deze:

Ook de Delta is redelijk hufterproof te maken, maar daar gaat wel een behoorlijk kostenplaatje aan hangen. Blijf het wel één van de mooiere semi-klassiekers vinden, je kan er ik spijkerbroek of driedelig kostuum uit stappen, wordt nooit een "verkeerde" auto.
Gr Ron
Ook de Delta is redelijk hufterproof te maken, maar daar gaat wel een behoorlijk kostenplaatje aan hangen. Blijf het wel één van de mooiere semi-klassiekers vinden, je kan er ik spijkerbroek of driedelig kostuum uit stappen, wordt nooit een "verkeerde" auto.
Gr Ron
-
OnlineLuco
- Berichten: 29401
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 18934
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Morgan threewheeler?
Past best 'n v8 voorop. @gtrenemodus
Past best 'n v8 voorop. @gtrenemodus
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
-Artega vind ik niks.
-Oldie wel, heb gekeken naar een ouwe Escort, maar dat doet me gewoon minder dan de Cosworth, puur door de nostalgische waarde...
-Delta is natuurlijk de bom, maar wat jij bedoelt Ron, is niet hufterproof maken, maar reviseren en weer 50dkm ertegen kunnen. Ik wil gewoon kunnen stampen en hij moet minimaal een rit naar de ring op en neer kunnen zonder zenuwen. Dat gezegd hebbende is dat 1 van de mooiste auto's die ik ken én hij heeft voor mij minimaal zoveel nostalgische waarde als de Escort. Er is voor mij 1 belangrijk verschil, ik vermoed dat de Cossie's nu gaan stijgen als early 90's classics en de Evo heeft zijn stijging al gehad, die zal niet zoveel doen, daarnaast houd ik sowieso veel geld over bij de Cossie én die doet me net zoveel
-4c vind ik het net niet, niet snel genoeg, niet mooi genoeg. Ik waardeer hem als Alfa, maar niet genoeg om hem te kopen. Als ik een trage auto koop, dan moet het nostalgische waarde hebben of ongelofelijk mooi zijn...of gewoon smaakloos Amerikaans natuurlijk.
Ik heb nog geneusd naar een eerste V8 serie RS4, ook wel leuk want die klinken goed, maar veel te zwaar...
Een Gen 5 Viper is gewoon nog veel te duur en een Z06 doet me niet genoeg, die heb ik al eens laten staan.
-Oldie wel, heb gekeken naar een ouwe Escort, maar dat doet me gewoon minder dan de Cosworth, puur door de nostalgische waarde...
-Delta is natuurlijk de bom, maar wat jij bedoelt Ron, is niet hufterproof maken, maar reviseren en weer 50dkm ertegen kunnen. Ik wil gewoon kunnen stampen en hij moet minimaal een rit naar de ring op en neer kunnen zonder zenuwen. Dat gezegd hebbende is dat 1 van de mooiste auto's die ik ken én hij heeft voor mij minimaal zoveel nostalgische waarde als de Escort. Er is voor mij 1 belangrijk verschil, ik vermoed dat de Cossie's nu gaan stijgen als early 90's classics en de Evo heeft zijn stijging al gehad, die zal niet zoveel doen, daarnaast houd ik sowieso veel geld over bij de Cossie én die doet me net zoveel
-4c vind ik het net niet, niet snel genoeg, niet mooi genoeg. Ik waardeer hem als Alfa, maar niet genoeg om hem te kopen. Als ik een trage auto koop, dan moet het nostalgische waarde hebben of ongelofelijk mooi zijn...of gewoon smaakloos Amerikaans natuurlijk.
Ik heb nog geneusd naar een eerste V8 serie RS4, ook wel leuk want die klinken goed, maar veel te zwaar...
Een Gen 5 Viper is gewoon nog veel te duur en een Z06 doet me niet genoeg, die heb ik al eens laten staan.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29401
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
5 Turbo2 moet ook lukken voor 50k.
-
Online
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Z4M met compressor?
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Zo een Cosworth zou ik ook overwegen. Ontzettend veel voor te krijgen en daardoor ook lang houdbaar. Nu nog ondergewaardeerd.
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
is dat een beetje heel te houden? en qua onderdelen? Dat is echt een absolute optie voor mij, die vind ik echt complete pornoLuco schreef:5 Turbo2 moet ook lukken voor 50k.

ik ken die auto's alleen helemaal niet, technisch gezien dan...
als je een goede tegenkomt mag je me wel tippen, ik ben best wel fan van zo'n ding en dat schrijft ook niks af
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
niks voor mij, zo'n auto zou ik origineel willen of helemaal nietmark123 schreef:Z4M met compressor?
-
OnlineLuco
- Berichten: 29401
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Roy RS schreef:is dat een beetje heel te houden? en qua onderdelen? Dat is echt een absolute optie voor mij, die vind ik echt complete pornoLuco schreef:5 Turbo2 moet ook lukken voor 50k.![]()
ik ken die auto's alleen helemaal niet, technisch gezien dan...
als je een goede tegenkomt mag je me wel tippen, ik ben best wel fan van zo'n ding en dat schrijft ook niks af
Het is "gewoon" een 1.4 Turbotje met T3 turbo en redelijk simpele techniek.
Er staat er een voor 85k te koop

Gewoon eens rondneuzen op internet denk ik.
Een Turbo 1 is nog gaver
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
van de turbo 2 zijn ook speciale types met alu dak e.d. te herkennen aan het serie nummer waar ik dus weer niet op kom grrr iets met 82nogwat
een anderhalf/2 jaar terug nog voor leuke redelijke prijzen te koop.
ah
edit, zal dan wel dat 822 zijn geweest, maar dacht iets anders nog, afijn, dit las ik elders.
een anderhalf/2 jaar terug nog voor leuke redelijke prijzen te koop.
ah
http://www.velocetoday.com/renault-5-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;For 1985 Group B Homologation, Renault was obliged to build 200 units. These turbo2's being the
last units of production, carried a capacity increase to 1432cc by way of a longer stroke
crankshaft, minor headwork & turbo modifications & were specified with aluminium roof to help
reduce center of gravity & weight. The example we offer herewith from our stock is one of those
last aluminium roofed examples. When having John Price Rallying inspect and appraise this Turbo
II, he commented that this was the first example he can remember seeing, yet alone one in
original factory condition as most of those produced were used for racing. John also commented
that although Renault had been obliged to, in fact they built only around 50 before production
stopped.
edit, zal dan wel dat 822 zijn geweest, maar dacht iets anders nog, afijn, dit las ik elders.
Since the engine now occupied the space through which had previously passed the standard car’s transverse torsion-bar springs, the 822 got an entirely different double wishbone suspension derived from that of the A310. The standard fuel tank, meanwhile, was replaced by a large, centrally mounted two-section tank.
All the changes left the 822 with something of a weight problem. Group 4 cars had a legal minimum weight of 1,862 lb (845 kg) while the later IMSA GTU cars were around 1,650 lb (750 kg), but even with plastic fenders and aluminum doors, hood, roof panel, and hatch, the street version weighed 2,140 lb (970 kg), compared to about 1,875 lb (850 kg) for the front-engine R5 Alpine. The mid-engine car was also none too aerodynamic; the bulky dimensions and blocky shape made for a mediocre drag coefficient of 0.44.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Roy RS schreef:De gedachtegang is dan een beetje, na de KTM kan ik toch geen auto kopen die zo stuurt en aan de weg plakt, met deze pk/gewichtsverhouding, dus dan ook maar de hobby weer eens over een hele andere boeg gooien.

-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Als het dan toch een Ford moet zijn
Gr Ron

Gr Ron
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
gaaf en dik die escort.
- Hitz
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
En een Nissan GT-R?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
neuh, veuls te zwaar, hoewel ik het een tof ding vind weet ik dat ik er doodongelukkig in zou wordenHitz schreef:En een Nissan GT-R?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: KTM X- BOW Clubsport, Update p7
Kadett C Coupé?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EvdP, m@rco, TurboClouseau en 10 gasten