Jawel, had je even 30 km moeten rijden ofzoWouter81 schreef:En weer geen sneeuw gezien, vorige keer ook al niet.
Sneeuw...
-
René130i
Re: Sneeuw...
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Dan heb je alleen wat natte drap gezienPeter-Paul Haars schreef:Rijd zo naar Naaldwijk, let it snow!!!!
- Roman
Best dichtbij wel...

- Fernando
Geen sneeuw maar wel een:

sneeuw zal er na kerst ook wel komen dus de mensen met rwd gaan nog veel plezier beleven (rent al schoenen van fwd-ers ontwijkend het draadje uit)Klassieke vorstperiode in aantocht
Weersomslag tijdens Kerst
23 december 2008 - Een witte Kerst zit er niet in maar wel een klassieke vorstinval. Vanaf tweede kerstdag vriest het 's nachts licht tot matig en ook overdag komt de temperatuur op veel plaatsen niet boven nul. Ideale omstandigheden om het ijs snel te laten groeien.
Het KNMI Hirlam weermodel berekent zeer veel regen in Zuidoost-Europa
Het ijsmodel van het KNMI berekent voor het eind van het jaar water van 2 meter diepte ijsdiktes rond 5 cm. Door de straffe oostenwind wordt het ook voor het gevoel koud, maar het is wel zonnig. Het winterweer wordt veroorzaakt door een krachtig hogedrukgebied dat boven het zuiden van Scandinavië komt te liggen en lagedruk in het gebied van de Middellandse Zee. Daardoor kan zich boven het continent een oostelijke stroming instellen waarmee de kou naar West-Europa wordt getransporteerd.
Eerste ijsdagen
De laatste dagen van het jaar worden de eerste ijsdagen van deze winter en ook van het jaar 2008. Een ijsdag is een dag waarop het gedurende het hele etmaal blijft vriezen. In De Bilt staat de teller van de ijsdagen dit jaar nog op 0, maar zeer waarschijnlijk komen er enkele bij. Normaal, gemiddeld over 1971-2000 levert een jaar in De Bilt 8 en in het oosten 12 ijsdagen op (zie Nader-Verklaard-ijsdagen).
Bijna 30 jaar geen witte Kerst
Een witte Kerst met op beide feestdagen een sneeuwdek in De Bilt is in ons land een zeldzaamheid. In ruim een eeuw is een witte Kerst in ons land slechts zes keer voorgekomen. De laatste witte Kerst, die voldoet aan dit criterium, dateert uit 1981. De laatste jaren geleden vielen er in ons land soms wel sneeuwbuien op de kerstdagen, maar de sneeuw bleef dan beperkt tot een deel van het land of dooide snel weer weg. Rond Kerst treedt in West-Europa vaak een stijging van de temperatuur op. Het kerstdooiweer of de kerstdepressie, zoals dat karakteristieke weerbeeld wordt genoemd is er ook dit jaar weer bij, maar al vóór de feestdagen.
Meer over de witte Kerst in Nederland, de historie en de kerstdepressie in Nader Verklaard. Onder Verder lezen vindt u tabellen met het weer op eerste Kerstdag en een overzicht van de witte Kerst sinds begin vorige eeuw.
Veel sneeuw in de Alpen
In het Alpengebied wordt het dit jaar op veel plaatsen een witte Kerst. Tijdens de Kerst kan hier en ook in delen van Duitsland opnieuw wat sneeuw vallen. De afgelopen weken heeft het in de Alpen flink gesneeuwd. De witte Kerst is zeker op wat grotere hoogte gegarandeerd (actuele informatie over weersomstandigheden in Europa op http://www.meteoalarm.eu" onclick="window.open(this.href);return false;).
Sneeuwstorm in de VS
Grote delen van de Verenigde Staten zijn opnieuw getroffen door sneeuwstormen en kou. In het weekeinde van 13 december werd het noordoosten van de VS getroffen door sneeuwval en ijzel. Het winterweer treft nu vooral Massachusetts, Iowa, Michigan en Illinois. Ook de staten Washington en Oregon in het noordwesten zijn getroffen door sneeuwstormen (meer in Nader Verklaard- sneeuwstormen in de VS).
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Let it snow! Heb hier dit jaar nog helemaal niks gehad helaas 
-
Rupie
Gaat niet goed, nog ff wachten dat mijn diff er is. Zometeen is alle sneeuw verdwenen voordat mijn diff eronder zit. Nog ff wachten aub!
- Ahmed
:shakeit:
-
Xave30
Is hier niet blijven liggen
- Fernando
hier in Leiden ook niet.... 
- Ahmed
Nee helaas....
Voorspellingen zien er wel goed uit gelukkig, dus wie weet... :banaan:
Voorspellingen zien er wel goed uit gelukkig, dus wie weet... :banaan:
- GTRene
ff schop naar boven...
voor de liefhebbers van glibberen en glijden, het heeft iets gesneeuwd, althans hier in Almelo...
en het sneeuwt nog steeds lichtjes.
voor de liefhebbers van glibberen en glijden, het heeft iets gesneeuwd, althans hier in Almelo...
en het sneeuwt nog steeds lichtjes.
- Knot
Ideaal, driften maar!
-
ErikS
Wat een schijtzooi om de cabrio open te krijgen met dit weer....
#verlangt naar zijn garage....
#verlangt naar zijn garage....
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Morgenochtend de 18 inch Alpins eronder. Er wordt gezegd dat in Konstanz(Duitsland Bodensee grens Zwitserland)en verderop in CH gaat sneeuwen morgen/overmorgen. Kijken of dat leuk wordt. Alhoewel ik ook weer weg moet:)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat is van latere zorg. Ik hoop altijd wel dat de aankomst zonder sneeuw (op de wegen) is. Hekel aan sneeuwkettingen moeten monteren.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Sneeuwkettingen op snelwegen:) Mooie vonkenregen.
- Arthur
Dan had je ze niet nodig 
-
Marc R
Quattro time!
- Arthur
Ja, maar voor die, in mijn geval, 2x koop ik geen Quattro.
- JP
Volgens mij is het nu gigantische ijzel. Gisteravond begon het te sneeuwen en die bleef liggen totdat ik opeens hoorde dat het flink aan het regenen was.
- ///Joost
Ik merkte het. Gisterochtend op de fiets ging ik de eerste de beste bocht op m'n plaat. Vanochtend toch maar even extra opgepast.JP schreef:Volgens mij is het nu gigantische ijzel. Gisteravond begon het te sneeuwen en die bleef liggen totdat ik opeens hoorde dat het flink aan het regenen was.
-
ErikS
Sneeuw? Ijs! Man man wat een rommel!
- JP
Net op de snelweg, elke 500m een kapotte voorbumper. Gewoon vette ijs-ellende hier in het zuiden......
-
Walter
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Mooi Walter! Circuit Eindhoven ook al gedrift?