Weinig tot geen lease toestanden hiero

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
IfThenElse

Bericht door IfThenElse » 02 apr 2006, 18:41

Ruud Bosch schreef: Als ik voor mezelf spreek dan heb ik daar geen moeite mee, heb 4 + 1 jaar (dus 1 jaar verlengd, was eigen keus) met de vorige leaser gereden.
En het kriebelt niet, want een praktisch familie-stationcar is voor huis-tuin-en-keuken-verkeer toch het handigst. Wel de nieuwe leaser van hetzelfde type maar met een upgrade genomen (meer motor & meer luxe).
Ik zoek de driving-fun toch meer buiten het dagelijks verkeer, en dus dan ook met een andere auto.
Als je een fun auto naast je leaser hebt begrijp ik wel dat je er er geen problemen mee hebt om er lang mee te doen. Dan hoeft je dagelijkse (lease) auto niet aan de fun factor te voldoen, dat kan gan gewoon een lekkere reiswagen zijn.

Als ik weer zou moeten leasen zou ik dat denk ik ook doen, een relatief voordelige leaser nemen en daarnaast iets voor de fun 8)

Knot

Bericht door Knot » 02 apr 2006, 18:46

IfThenElse schreef:Als je een fun auto naast je leaser hebt begrijp ik wel dat je er er geen problemen mee hebt om er lang mee te doen. Dan hoeft je dagelijkse (lease) auto niet aan de fun factor te voldoen, dat kan gan gewoon een lekkere reiswagen zijn.
Dat krijg ik straks dus luxe... een sportieve leaseauto (vind ik wel van de astra GTC sport tenminste) en nog wat leukers op benzine, met achterwielaandrijving en 6 cilinders ernaast.

Ruud Bosch

Bericht door Ruud Bosch » 02 apr 2006, 18:59

Knot schreef:
IfThenElse schreef:Als je een fun auto naast je leaser hebt begrijp ik wel dat je er er geen problemen mee hebt om er lang mee te doen. Dan hoeft je dagelijkse (lease) auto niet aan de fun factor te voldoen, dat kan gan gewoon een lekkere reiswagen zijn.
Dat krijg ik straks dus luxe... een sportieve leaseauto (vind ik wel van de astra GTC sport tenminste) en nog wat leukers op benzine, met achterwielaandrijving en 6 cilinders ernaast.
Zo voel ik dat ook wel, die Mondeo is vooral door zijn goede wegligging ook wel redelijk sportief te rijden, zeker de huidige met 145 pk.

Knot

Bericht door Knot » 02 apr 2006, 19:03

Vermogen is toch wel fijn, ik had ook de 150pk cdti willen hebben, maarja, kan niet altijd alles hebben helaas.

Ruud Bosch

Bericht door Ruud Bosch » 02 apr 2006, 19:11

Knot schreef:Vermogen is toch wel fijn, ik had ook de 150pk cdti willen hebben, maarja, kan niet altijd alles hebben helaas.
Dat laatste klopt zeker, ergens is een auto altijd een compromis.

Natuurlijk is meer vermogen leuker, alleen waarom 99% van de mensen die wel meer vermogen hebben dan ik, dat niet gebruiken, daar verbaas ik me altijd over. En rechtuit gasgeven durft bijna iedereen, maar het dan getrokken gaatje rij ik meestal bij eerste beste bocht dicht.

Knot

Bericht door Knot » 02 apr 2006, 19:14

Tsja, ik gebruik de paardjes wel gelukkig, jij waarschijnlijk ook wel zo te horen.

Kon kiezen, 120pk met stylingpakket (cd/mp3, 17inch, nog wat toeters en bellen), metallic lak, of een 150pk op standaard 16inch zonder mp3 en zonder metallic lak, keuze snel gemaakt.

Ruud Bosch

Bericht door Ruud Bosch » 02 apr 2006, 19:21

Knot schreef:Tsja, ik gebruik de paardjes wel gelukkig, jij waarschijnlijk ook wel zo te horen.

Kon kiezen, 120pk met stylingpakket (cd/mp3, 17inch, nog wat toeters en bellen), metallic lak, of een 150pk op standaard 16inch zonder mp3 en zonder metallic lak, keuze snel gemaakt.
Tja, dat was voor mij dan de verkeerde keuze :wink: :wink:

Zoals ik het andere draadje al aangaf, zou ik de mp3 en de 17 inch links hebben laten liggen, en voor de grote motor zijn gegaan.
(Ik heb een tik met velgen, precies de andere kant op dan de meesten, ik vind die grote velgen helemaal niks)

Knot

Bericht door Knot » 02 apr 2006, 19:25

Ruud, aan de ene kant heb je gelijk, maar er zat nog meer in dat pakket, dus voor die 1000 euro kon ik m niet laten liggen. Verder werd ik bij mn vorige astra (paar jaar terug) gek van het omrollen van de 16inch banden, dus nu maar 17inch genomen met een plattere band.

Ruud Bosch

Bericht door Ruud Bosch » 02 apr 2006, 19:35

Ok Knot, ik heb nog geen ervaring met 17 inch, dat dat beter zou hoeken.

Maar niet getreurd, mijn leasehok werd standaard met 17inch afgeleverd en daar zitten de zomerbanden op. Ik rij nu nog met de winterbanden op de 16inch lichtmetalo's. Dus met een een weekje of wat gaan we ook dat ervaren.

205/55/16 wordt dan 205/50/17. Het lijkt me zo'n klein verschil van 55 naar 50.

Knot

Bericht door Knot » 02 apr 2006, 19:57

Ik reed toen met 205/55/16 en rij nu met 225/45/17 dus iets groter verschil maar dat omrollen heb ik nu nog steeds last van, ook al van 2,3 naar 2,5 bar gegaan (2,3 is standaard voorgeschreven), maakt allemaal weinig uit :(

Fabian

Bericht door Fabian » 02 apr 2006, 20:15

GJ schreef:En overigens voor gelijkwaardig vervangend vervoer betaal je gewoon in de leaseprijs, dus Fabian moet ook niet te veel lullen over leasezeikerds mar gewoon zijn werk doen. LOL.

Overigens ook over vervangend vervoer zal je mij niet snel horen klagen. Voor dat ene dagje is dat meestal ook nog goed te overleven. Maar ja, een a-typisch leaserijder dus.

Groet
GJ
Dat denk je maar.

In 95% van de gevallen zijn de contracten zo dat 1 dag autohuur wordt doorbelast aan de werkgever.

Meerdere dagen (het grote niet incalculeerbare risico wat een werkgever dus vaak ook niet wil lopen) zijn rekening leasemaatschappij.

Fabian

Bericht door Fabian » 02 apr 2006, 20:20

Rico v Velzen schreef:Anyway het grootste nadeel van leasen lijkt me dat je niet meer flexibel bent, en als je een kut auto hebt, (dan bedoel ik eentje die bv heel storing gevoelig is) dan zit je er maar mooi aan vast. Fabian vanuit dat perspectief kan ik me bepaald gezeik van leasers wel voorstellen.

Je zult maar dik elke maand moeten betalen voor een auto waar je uiteindelijk niet tevreden over bent, ben je ook mooi de lul toch ? Dan wil je elk moment dat die baggerleasebak bij de garage staat maar wat graag een mooie gelijkwaardige frisse auto.

Als er ECHT wat mis is met een auto, dan moet je die zeker niet tot het einde van het contract doorijden. In zulke gevallen kom je er met een importeur/dealer/leasemaatschappij verhouding altijd uit.

Dat soort gevallen hebben we meerdere malen per week. Als alles in het werk is gesteld om tot een oplossing te komen, en de dealer/importeur/fabrikant geen oplossing weten aan te dragen, dan wordt er gekeken naar een goede oplossing met dealer/importeur/leasemaatschappij. We zijn dan wel niet productaansprakelijk, maar we kunnen niet een klant laten rijden in een auto die constant stil valt bijvoorbeeld. Kost ons namelijk ook klauwen met geld....

Knot

Bericht door Knot » 02 apr 2006, 20:20

Beurtje is vaak korter dan 24 uur dus de werkgever betaalt, zo zit dat toch in de meeste contracten Fabian?

Fabian

Bericht door Fabian » 02 apr 2006, 20:21

woka schreef:
Rico v Velzen schreef:Fabian hele interessante reactie ! Lijkt wel of lease rijders denken dat ze meer rechten hebben OMDAT ze geleased hebben dan "gewone" autokopers ?

Als ik een leenauto mee moet dan moet ik hem ook gewoon betalen, of de service is erg goed en ze matsen mij, maar dat is eerder uitzondering dan regel lijkt me.
Nou ja zeg :-)

Kijk een gedeelte van het leasebedrag wat betaald wordt is voor de service die de leasemij levert. Vervangende auto bij onderhoud of als je je leasert plat rijdt o.a.

Toen ik vier keer achter elkaar gezeik had gehad met huurauto's van Budget, kreeg de leasemij een telefoontje van mij. De boodschap: ik wil geen huurauto's van Budget meer. Elke keer weer was er iets mee, achtereenvolgens: slippende v-snaar, kapotte sloten, kortsluiting cruisecontrol (een Marco Bakkertje zeg maar).

Daar was ik toen klaar mee, het koste mij iedere keer weer tijd om de auto om te ruilen voor een wel functionerend exemplaar. Leasemij reageerde overigens begripvol en ik kreeg dus voortaan andere huurauto's mee.

Ben ik dan een zeikerd? Omdat ik service verlang waarvoor betaald wordt?
nee, dan ben je zeker geen zeikerd. Dan heb je 100% gelijk. En dan zal ook ik alles in het werk stellen om dat op te lossen.

Fabian

Bericht door Fabian » 02 apr 2006, 20:23

Knot schreef:Beurtje is vaak korter dan 24 uur dus de werkgever betaalt, zo zit dat toch in de meeste contracten Fabian?
precies!

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 03 apr 2006, 07:52

Zijn jullie met leaser voor dagelijks gebruik en een fun-auto erbij nou goedkoper uit, of doe je dat omdat je geen leuke auto kan leasen als dagelijkse leaser?

Persoonlijk heb ik nl. altijd geprobeerd om m'n dagelijkse auto zo leuk mogelijk te krijgen, omdat ik zoveel rij dat ik meestal geen zin heb om 's avonds weer in de auto te stappen om een stukje te gaan rijden. M'n weekenden zitten veelal vol, dus die leuke sportauto erbij zou ik weinig gebruiken.
Ik zou ook nooit een simpel karretje leasen omdat ik er thuis een leuke auto bij heb staan. Dan mis ik het rijplezier wat ik anders zou hebben.

Maar ik moet zeggen, dat het rijden op Zandvoort me zo goed beviel dat een trackday-autootje toch wel heel leuk zou zijn...

Knot

Bericht door Knot » 03 apr 2006, 08:01

Ik heb het in mijn geval niet eens over een trackday auto, daar versta ik een 10 jaar oud gebakkie onder wat er wel goed uit ziet en goed rijdt maar wat niet te duur is als je m over de kop gooit, geen E36 M3 dus.

De astra heb ik zo samengesteld dat ik er prima mee kan rijden als enige auto, sportief is het ding ook nog wel maar mist alleen wat power voor het echte werk, al vinden een hoop mensen hier in NL 120pk best mans.

Er is geld over dus waarom niet wat ander speelgoed ernaast, verre reizen etc boeien me niet zo dus liever een geinig autotje ernaast voor het weekend.

Plaats reactie