BMW M2
-
Re: BMW M2
Bij Lotus vragen ze 5000 euro voor zulke batterij als optie...
Wat weegt een standaard batterij van een M2? Kilootje of 20?
Wat weegt een standaard batterij van een M2? Kilootje of 20?
- GTRene
opzich wat je bespaart valt de prijs idd mee.
- MarkS
5.000 EUR om minder dan een procent op je wagengewicht te besparen. Das een koopje idd.
- GTRene
lol, die niet...deze wel, vanaf 647 euro...en die voor de 6 en V8 zijn 947,-euro dus valt dan mee toch?MarkS schreef:5.000 EUR om minder dan een procent op je wagengewicht te besparen. Das een koopje idd.
voor 3 a 400,- kocht ik wel zo'n LW batterij, je bespaart zo 18 kg.
https://www.liteblox.de/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
- MarkS
Ik was even afgeleid door die 5K. Alhoewel het op het gewicht van een Lotus dan wel weer wat meer scheelt.
Maar ook hier vraag ik me af of ik het op een verder standaard straat auto ervoor zou uitgeven. Op hun website geven ze aan dat je max 10-15kg bespaart tov je standaard accu.
Maar ook hier vraag ik me af of ik het op een verder standaard straat auto ervoor zou uitgeven. Op hun website geven ze aan dat je max 10-15kg bespaart tov je standaard accu.
- GTRene
als je op de tekst onder de accu tikt dan krijg je alle gegevens, die voor de 6-8 cill weegt bv 1.9 kg dus 15kg besparen kan dan vrij makkelijk, vooral bij oudere auto's met grote accu's, had in de Hartge een tijdje een accu van 22kg dacht ik, afijn gewisseld voor 1 van 11 kg die nog goedkoper was ook haha, gewoon een kleine varta die genoeg start stroom leverde en de Hartge het zeer goed op deed, koste maar 67,-euro oid, mooi 11 kg gepakt en die grote accy weer verkocht haha.
- Joy
Het nadeel is dat deze lichtgewicht accu's de helft van de capaciteit hebben die een gewone accu heeft (72Ah in 6 cilinder bijv). Ze hebben een hoog amperage voor de start maar dit trekt de accu vlot leeg. Dit kun je dus niet veel herhalen zonder de lader erop te zetten.
Ze adviseren de accu's te alle tijde aan de druppellader te zetten wanneer de auto niet in gebruik is.
Dat is dus leuk voor racers maar op straat met alle stroomverbruikers in gebruik sta je dan gegarandeerd een keer stil zonder prik.
Ze adviseren de accu's te alle tijde aan de druppellader te zetten wanneer de auto niet in gebruik is.
Dat is dus leuk voor racers maar op straat met alle stroomverbruikers in gebruik sta je dan gegarandeerd een keer stil zonder prik.
- GTRene
ben ik het niet helemaal mee eens, oke moderne verbruiken dan wel weer veel, maar heeft nog best veel start amp oid heb je de specs gelezen? daarbij laden die ook vaak sneller vol/bij. dus kan best meevallen, helemaal in een sport auto waar al die stroom extra's luxe niet gebruikt word.
-
Juist... Leuk voor in iets als een Elise of Caterham (waarbij ook ik al eens zo'n lichtgewicht accu heb gesloopt) maar hoogstwaarschijnlijk niet voor de 'moderne' sportwagen. Dat is niets meer dan een luxe wagen die wat harder optrekt en door de bocht gaat. 

- MarkS
Dit is nog steeds het M2 topic René. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar misschien ook niet, oid, etc maar ook weer wel.
- GTRene
gaat ook ff over zo'n accu in de M2 zie vorige pagina de M2 CS 

- Niels
- Auto: Prius+
Arthur schreef:Maar misschien ook niet, oid, etc maar ook weer wel.

- GTRene
schijnt er echt te komen, BMW M2 CS wellicht om duidelijker boven de M240i uit te komen? misschien later zelfs een CSL

BMW bringt 2018 einen M2 CS auf den Markt. Der Clou: Der verschärfte M2 CS bekommt einen neuen Motor.
http://www.bmwblog.com/2016/12/29/bmw-m ... 019-model/" onclick="window.open(this.href);return false;Packing a detuned variant of the S55 engine in the current BMW M3/M4, the BMW M2 CS will develop around 400 hp. No word on torque but it could be around the same 406 lb-ft as in the M3/M4. As it currently stands, the BMW M2, with its 365 hp N55 engine, is about as fast as the BMW M4, with both cars being equipped with BMW’s DCT gearbox. The M4 Competition Package can get from 0-60 mph in around 3.8 seconds, whereas the M2 does the same spring in 4.0 seconds flat. That’s mighty close, so with the new engine and increased power, it wouldn’t be surprising to see the M2 eclipse the M4, in terms of performance.
http://www.bmwblog.com/2016/09/26/2018- ... rburgring/" onclick="window.open(this.href);return false;Größter Unterschied zwischen M2 und M2 CS: der Motor. Der Hardcore-M2 wird vom intern S55 genannten Motor angetrieben. Die BMW-Fans wissen natürlich, dass es sich dabei um den Sechszylinder aus M3 und M4 handelt. Leistungstechnisch wird der M2 CS nicht die vollen 431 PS oder sogar die 450 PS des Competition-Modells leisten. Rund 400 PS sollten auch beim M2 realistisch sein. Damit der CS auch auf der Rennstrecke bewegt werden kann, bekommt der Kompaktsportler Aerodynamikteile wie einen feststehenden Heckspoiler und Zusatzflaps verpasst. Auch eine Keramikbremse und ein neues Fahrwerks-Set-up stehen auf der Agenda der BMW-Ingenieure. Trotz des fehlenden CSL-Kürzels dürfte der M2 Gewicht einsparen. Je nachdem wie radikal der BMW M2 CS wird, könnte auch die Rückbank rausfliegen. Ob BMW das Sondermodell wie die Serienversion mit manuellem Sechsganggetriebe anbieten wird, ist genauso unsicher wie eine Limitierung des BMW M2 CS. Der Preis könnte bei rund 90.000 Euro liegen.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Beetje schmutzig maar winterbandjes doen het prima: Hockenheim West parking
-
- Auto: M3P, 130i
mooie kar zo op winterwielen. Velgmaat is prima en de auto oogt wat "liever".
- Robin
Sfeerplaatjes:)

-
prachtig!
zowel de auto als de omgeving
zowel de auto als de omgeving

- Robin
Dank. Was ook stervenskoud daar vooral 's avonds.
Alpins zijn echt ongelovelijk. Driftbaar in sneeuw/prak alles uit. En zoveel tractie stuurgevoel droog/nat, bijna een sportzomerband(Autobahn 150-240kmh).
-Blij dat ik stoelverwarming heb
-Minder blij met kleine tank en zuiplaperij
100-102 octaan Shell/Aral kost wél 1,70-1,74 in Deutschland. Rody lees je mee?:)
Auto is ook best stil toch wel voor zo'n ding, maar op bepaalde momenten(wegdek/gasgevend dus niet constant ook wel 'n brommoment bij 130-150 en de andere momenten weer helemaal niet, vreemd... 95% van de reis was 't een niet zo kabalerige metgezel, want da's 't enige wat je hoort, de motor eigenlijk. DAB sound in Deutschland radio:Top!
Remmerij na lange ritten en dan opeens 80 rijden (beetje Stau) is wel even slikken want remschijven is toch nog nat en bijten niet meteen....
-Ding is snel, lekker in 5/6/7 blijvend, koppel. Maar de rest is ook niet traag daar. Men begint mid/zuid Duitsland weer harder te rijden meen ik. 160-190. Veel 3er/C/E/A4/5/6 allemaal nieuw. Stapels. Wirtschaftswunder weer? Geen echt dikke karren gezien, ja RS6 station, RS4 oud ding, Boxster, paar Elfers. En de dikste kar letterlijk, nieuwe R8 V10 plus. Ding heeft 2 rijbanen nodig:) Wel mooi hoor...nieuw model.
-Godsgeschenk: DCT bak. File(2x 3 kwartier Stau) , nooit meer 'n nieuwe auto met handbak. Never.
verder een goede reiswagen, beter dan verwacht, maar 't is meer 'n mini musclecar-smijter toch.

Alpins zijn echt ongelovelijk. Driftbaar in sneeuw/prak alles uit. En zoveel tractie stuurgevoel droog/nat, bijna een sportzomerband(Autobahn 150-240kmh).
-Blij dat ik stoelverwarming heb
-Minder blij met kleine tank en zuiplaperij
100-102 octaan Shell/Aral kost wél 1,70-1,74 in Deutschland. Rody lees je mee?:)
Auto is ook best stil toch wel voor zo'n ding, maar op bepaalde momenten(wegdek/gasgevend dus niet constant ook wel 'n brommoment bij 130-150 en de andere momenten weer helemaal niet, vreemd... 95% van de reis was 't een niet zo kabalerige metgezel, want da's 't enige wat je hoort, de motor eigenlijk. DAB sound in Deutschland radio:Top!
Remmerij na lange ritten en dan opeens 80 rijden (beetje Stau) is wel even slikken want remschijven is toch nog nat en bijten niet meteen....
-Ding is snel, lekker in 5/6/7 blijvend, koppel. Maar de rest is ook niet traag daar. Men begint mid/zuid Duitsland weer harder te rijden meen ik. 160-190. Veel 3er/C/E/A4/5/6 allemaal nieuw. Stapels. Wirtschaftswunder weer? Geen echt dikke karren gezien, ja RS6 station, RS4 oud ding, Boxster, paar Elfers. En de dikste kar letterlijk, nieuwe R8 V10 plus. Ding heeft 2 rijbanen nodig:) Wel mooi hoor...nieuw model.
-Godsgeschenk: DCT bak. File(2x 3 kwartier Stau) , nooit meer 'n nieuwe auto met handbak. Never.
verder een goede reiswagen, beter dan verwacht, maar 't is meer 'n mini musclecar-smijter toch.
- MarkS
Heb je op die lange stukken nog "last" van dat ASD? Of had jij dat eruit laten programmeren.
-
Ah een rijder ipv poetser. Mooi!
- Robin
is er al uit sinds 'n maand of 4. Da's echt de manier.MarkS schreef:Heb je op die lange stukken nog "last" van dat ASD? Of had jij dat eruit laten programmeren.
Maar ik reed 170-180 constant voor minuten, m'n vrouw slapend naast me en de auto is bijna 'muisstil'. En terug ergens rij je 130-140 wordt ie opeens wat rumoeriger, later weer minder. Wegdek/wind heb ik 't niet over. Misschien gaspedaalstand.
- MarkS
Oké dat is apart idd.
ASD zou ik er ook liever uit willen hebben.
ASD zou ik er ook liever uit willen hebben.
-
- Auto: M3P, 130i
Mooie plaatjes in winter wonderland Robin!
Blijf je nog wat langer om te sturen daar?
Blijf je nog wat langer om te sturen daar?

- Robin
Gisteravond alweer thuis.