BMW 1 Serie M Coupé
- Mark 320iS
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik twijfel de laatste tijd ook wel eens of ik de e46 m3 moet omruilen voor een 1m, maar eigenlijk bevalt de m3 nog altijd uitstekend. Nu zijn er natuurlijk al honderden pagina's vol geschreven over de 1m, maar is de 1m nu écht veel leuker dan een e46 m3 qua rijden? En in welk opzicht? Gewicht en vermogen zijn vergelijkbaar, alleen heeft de m3 een atmosferische motor, wat mij weer leuker lijkt. 1m zal nog meer grip hebben en in rechte lijn sneller zijn, maar dat maakt het op straat alleen maar moeilijker om de grens op te zoeken, wat (voor mij) tot minder df leidt?
-
Ik ben niet goed geinformeerd maar ik denk dat het wel meevalt qua verschil in DF.
Aan de ene kant heb je door meer koppel in de 1m lijkt me wel vaker de (tractie)grens te pakken, wat juist tot meer DF leidt.
Alleen aan de andere kant heb je niet het geluid en karakter van een hoogtoerige 6 IL.
Aan de ene kant heb je door meer koppel in de 1m lijkt me wel vaker de (tractie)grens te pakken, wat juist tot meer DF leidt.
Alleen aan de andere kant heb je niet het geluid en karakter van een hoogtoerige 6 IL.
- Martijn_bmw
en als ze uiteindelijk verkocht worden hebben ze dat blijkbaar ook...MarkS schreef:
Heb het idee dat vooral de dealers vinden dat ze goud in handen hebben.
-
Ik heb een goed voorstel nu voor een Valencia Orange, misschien wordt hem dat wel!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi Twist!
Ik heb een E46 M3 gehad en 'n 1M. 1M is veel sneller, bruter, strakker, moderner, ook nog veel meer provocerend.
Akra eronder en andere remblokken en je denkt nooit meer aan een E46 M3(minus CSL):)
Ik heb een E46 M3 gehad en 'n 1M. 1M is veel sneller, bruter, strakker, moderner, ook nog veel meer provocerend.
Akra eronder en andere remblokken en je denkt nooit meer aan een E46 M3(minus CSL):)
- bartb
Ik denk inderdaad dat een 1m boven een e46 m3 staat. Nieuwere techniek vooral. Al is een m3 met de juiste opties wel wat puurder natuurlijk. Hmm toch moeilijk als je moet kiezen. Want als je vervolgens hetzelfde doet met een 1m dan wil je die weer.... 

- GTRene
mooi ding zo te zien, maareuhTwist schreef:Precies Andre, daarom zoek ik ook een 1M. Misschien op papier minder goed en iets minder geraffineerd, maar dat is juist het punt. Hij is wat lomper / stoerder / aparter / analoog etc.
Kwam deze ook nog tegen: http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false; Valencia Orange is wel echt dik, komen de lijnen mooi uit en ziet er exclusief uit.
Wat te denken van de prijs? Ik zou nu best een gokje durven wagen als hij scherp weg mag
Het Akrapovic uitlaat systeem betreft de complete lijn vanaf de katalysator, inclusief het kleppen systeem. ( open / dicht ) Meerprijs € 5000.- euro
-
Die akra is er al onderuit. Hij heeft hem gekocht bij Belgische dealer, een eigenaar in Belgie.
Heeft bij 40.000 km een nieuwe koppeling gehad. Is dat normaal? Kan zijn dat er slecht in is gereden of heel hard in is gereden
Heeft bij 40.000 km een nieuwe koppeling gehad. Is dat normaal? Kan zijn dat er slecht in is gereden of heel hard in is gereden
- Mark 320iS
Nice Twist, ben wel benieuwd.
Thanks ook Robin voor de vergelijking. Ik zit voor mijn gevoel een beetje op een kruispunt met de m3, ga ik hem aanpassen door er een öhlins onderstel (of vergelijkbaar) en recaro pole positions in te zetten, of laat ik hem zo, rij er een (half)jaar mee door en doe ik hem dan weg voor een 1m. Ik weet het nog niet. Ik heb afgelopen jaar al veel aan de m3 gedaan, Bilstein onderstel zit er al onder, remmen zijn geüpgrade, lagerschalen zijn gedaan, subframe is versterkt, bobines zijn allemaal vervangen, dus in die zin zou ik nu een tijdje klaar moeten zijn. Meest logisch is om hem te houden...
Thanks ook Robin voor de vergelijking. Ik zit voor mijn gevoel een beetje op een kruispunt met de m3, ga ik hem aanpassen door er een öhlins onderstel (of vergelijkbaar) en recaro pole positions in te zetten, of laat ik hem zo, rij er een (half)jaar mee door en doe ik hem dan weg voor een 1m. Ik weet het nog niet. Ik heb afgelopen jaar al veel aan de m3 gedaan, Bilstein onderstel zit er al onder, remmen zijn geüpgrade, lagerschalen zijn gedaan, subframe is versterkt, bobines zijn allemaal vervangen, dus in die zin zou ik nu een tijdje klaar moeten zijn. Meest logisch is om hem te houden...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
E46 M3 is natuurlijk wel ongeveer de mooiste BMW van de laatste paar decennia imho...
En de snerpklank.
En de snerpklank.
-
Natural beauty is de E46 M3. 1M beter en sneller, dat is duidelijk.
- MarkS
Tegen de vraagprijzen zeker. Alleen weet je dat meestal niet.Martijn_bmw schreef:en als ze uiteindelijk verkocht worden hebben ze dat blijkbaar ook...MarkS schreef:
Heb het idee dat vooral de dealers vinden dat ze goud in handen hebben.
Voordeel voor de prijsstelling van de 1M is dat er gewoon niet zo veel van zijn.
- GTRene
e46 m3 leuk, 1 van de mooiste 3 series, als het nu een mooie H50 was, dan zou ik die nog wel een tijdje houden, maar nu is het wel een mooie tijd voor de e46 m3 om te verkopen qua waarde.
Maar ook best al een leuke tijd om een 1M te kopen, al zullen die nog wel even zakken tot zelfs in de 30k regionen op termijn,
en daar dan wat blijven hangen schat ik zo voor ze weer wat omhoog kruipen (die met weinig km en in goede staat)
Maar ook best al een leuke tijd om een 1M te kopen, al zullen die nog wel even zakken tot zelfs in de 30k regionen op termijn,
en daar dan wat blijven hangen schat ik zo voor ze weer wat omhoog kruipen (die met weinig km en in goede staat)
- MarkS
Ik geloof niet dat de 1M nog zo fors gaat zakken.
- GTRene
best leuke prijzen als je je bedenkt dat er nog zo'n 6<>6.5k bpm bij op komt, schijnbaar wat schade vrije exemplaren, redelijke kmst
mooi zwarte net 40k>

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
en 2 orange, eerste net 40k

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
deze ff met wintervegen maar 19 in zwart zit er bij, wat een veschil in foto's maken, die hier boven en die hier onder...

mooi zwarte net 40k>
en 2 orange, eerste net 40k
deze ff met wintervegen maar 19 in zwart zit er bij, wat een veschil in foto's maken, die hier boven en die hier onder...

-
Mbt. de waarde ontwikkeling van de 1M in Nederland valt mij op de prijzen in andere landen een stuk realistischer lijken. Vooral in Duitsland kan je ze al vinden met bescheiden km-standen vanaf 40k.
- GTRene
er komt schijnbaar ook nog een M2 GTS of CS of CSL uitvoering (take your pick) mede daardoor en de M2 en dacht iets meer dan 6.000 van de 1M zal het nog wel wat zakken en ja kmstanden stijgen...maaaar, ook bpm wat omlaag gaan.
denk tegen die periode dat de rest bpm eraf is, dat de prijzen dan wat gaan stabiliseren en van daaraf weer langzaam omhoog kunnen gaan.
magoed zoveel zaken waar het afhankelijk van kan zijn, ook buiten de auto's om.
http://www.bmwblog.com/tag/bmw-m2-gts/" onclick="window.open(this.href);return false;
denk tegen die periode dat de rest bpm eraf is, dat de prijzen dan wat gaan stabiliseren en van daaraf weer langzaam omhoog kunnen gaan.
magoed zoveel zaken waar het afhankelijk van kan zijn, ook buiten de auto's om.
http://www.bmwblog.com/tag/bmw-m2-gts/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mark 320iS
Nou ja, ik vind de e46 m3 niet perse mooier dan de 1m, wat dat betreft wel gelijkwaardig (vind ik). De prijzen van de 1m's in Nederland zijn inderdaad erg hoog in vergelijking met Duitsland.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Als je zoekt op een 1M met een km stand tot 40kkm kostten ze in D ook gewoon 50k+ en dan met de bpm van een 6k ga je ook richting de 60k aanschaf. Rond de 60kkm zijn ze wel iets goedkoper, meestal heb je dan bj 2011 zag ik.
Helaas niet aan mij besteed voor nog ff eentje erbij...
Helaas niet aan mij besteed voor nog ff eentje erbij...
- MParallel
- Auto: BMW
1M is echt een lekker ding, maar keuze tussen 1M of E46 M3...lastig. Ander type auto. E46 M3 is natuurlijk de laatste iteratie van old school atmosferische M blokken met alles wat daarbij komt. Dan is sneller/meer pk/koppel niet altijd doorslaggevend.
- Arthur
1M dan maar 

- MarkS
Dan ging ik ook voor de 1M,
alhoewel je bij een E46 M3 tov de 1M wel wat zakgeld overhoudt.
alhoewel je bij een E46 M3 tov de 1M wel wat zakgeld overhoudt.
- Macboy
Leuke poll vraag 1M of E46 M3 

- Arthur
Houd je veel zakgeld over dan, Mark? Een nette M3 met weinig km's kosten toch ook al aardig wat duiten?
Maak ff een poll in een nieuw draadje aan, Macboy!
Maak ff een poll in een nieuw draadje aan, Macboy!
- MarkS
Ik denk dat als je vergelijkbare kwaliteit 1M vergelijkt met E46 M3 dat daar wel 15K tussen zit.
Bovenkant markt 1M 45K-60K, E46 M3 30K-45K.
Bovenkant markt 1M 45K-60K, E46 M3 30K-45K.