Bruto/netto

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Luco

Re: Bruto/netto

Bericht door Luco » 31 dec 2016, 13:05

Roy RS schreef:Het topic begint met 1 persoon die 75 verdient, zijn vrouw lan prima ook werken
Als je daar mij mee bedoelt?????
Mijn vrouw heeft een zware tia gehad en heeft problemen met haar gewrichten, alleen klagen wij daar niet over in elke post.
Dus ik zal het alleen moeten verdienen.
Dus hou voortaan zulke opmerkingen voor je als je de situatie niet weet.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 dec 2016, 13:11

Ik heb het idee dat je die post een beetje verkeerd interpreteert?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 31 dec 2016, 13:20

Dat denk ik ook. Gok dat Roy bedoelt dat het zou kunnen zijn dat jouw vrouw ook werkt. ;)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 31 dec 2016, 13:23

En daarom doen Nederlanders geheimzinnig over inkomen.

We slaan elkaar nog net niet de hersens in.

Luco

Bericht door Luco » 31 dec 2016, 13:28

Er staat toch duidelijk, zijn vrouw kan prima ook werken.
Vandaar de reactie.

Arthur

Bericht door Arthur » 31 dec 2016, 13:34

En ik lees dat net iets anders. "Het kan ook zo zijn dat zijn vrouw ook werkt". Zoiets. Het is maar hoe je ernaar kijkt. En ik denk zelfs dat het niet naar jou persoonlijk bedoeld is maar meer een reactie op het modale van 70k en dat hij naar de startpost verwijst. Niet naar de persoon Luco. Maar wellicht ben ik te soft en haalt ie keihard naar je uit ;-)

Luco

Bericht door Luco » 31 dec 2016, 13:39

het zo niet bedoelt is heb ik niks gezegd, platte tekst kan je op diverse manieren lezen, zoals nu maar weer blijkt.

Als mijn vrouw kon werken zou ze het zeker doen, ze wilde zelfs weer gaan werken toen ik geen opdrachten had, maar dan pleegt ze roofbouw en ik wil nog wat langer van haar genieten.

WJ

Bericht door WJ » 31 dec 2016, 13:40

Ik denk ook dat je het verkeerd op vat, Luco. :)
Maar het is het internet dus dat is heel normaal. :mrgreen:

Wat offtopic maar op tweakers was ook een interessante discussie over inkomen.

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1735517" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 31 dec 2016, 14:37

Een poll zou leuk zijn. Maar is er al eens geweest. Voegt zonder leeftijd ook weinig toe.

Financiele onafhankelijkheid is prachtig, maar in dit land helemaal geen hypotheek hebben is beetje dom. Tenzij je echt geld te veel hebt. Zolang de rente aftrekbaar is ben je financieel volgens mij niet slim bezig ?

En alles sparen voor later terwijl je het dan soms niet meer kan of wil uitgeven begrijp ik ook niet. Nou denk ik dat dvh veel jonger is en niet in die groep valt. Maar het is vaak wel typisch Nederlands. Vaak is het ook zo dat het slechter kan gaan en dan moet je interen op je spaargeld heb je er alsnog geen plezier van gehad.

Ben zelf helaas het tegenovergestelde daarvan. Te veel uitgeven dus maar leef wel erg leuk. Mijn minimale financiele plan is huis in elk geval afbetaald hebben als ik met pensioen ga. De boel verkopen en ergens wat huren of kunnen verhuren en met inkomen van vrouwtje verder leven. Daarom zoek ik ze zo jong uit ;)

frankie

Bericht door frankie » 31 dec 2016, 14:56

Geen hypotheekrente hoeven betalen is nog altijd goedkoper dan de helft van de betaalde hypotheekrente "terugkrijgen" ;)

MarkS

Bericht door MarkS » 31 dec 2016, 15:15

Dan ga je er voor het gemak van uit dat je anders geen (hoger) rendement op dat geld had kunnen krijgen.

Arthur

Bericht door Arthur » 31 dec 2016, 15:21

@Macboy: een polletje? Voorlopig zijn Fernando en Roy de enigen die iets over hun inkomen kwijt willen :)

dvh

Bericht door dvh » 31 dec 2016, 15:33

Financiele onafhankelijkheid is prachtig, maar in dit land helemaal geen hypotheek hebben is beetje dom. Tenzij je echt geld te veel hebt. Zolang de rente aftrekbaar is ben je financieel volgens mij niet slim bezig ?
Kom maar op met je rekensommen Macboy :)
Want ik ken er geen waar je met géén hypotheek nadeliger uitkomt dan mét hypotheek .

Jussi

Bericht door Jussi » 31 dec 2016, 15:46

Arthur schreef:@Macboy: een polletje? Voorlopig zijn Fernando en Roy de enigen die iets over hun inkomen kwijt willen :)
Ik ook. Leeftijd is 29 overigens.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 31 dec 2016, 15:49

Luco schreef:
Roy RS schreef:Het topic begint met 1 persoon die 75 verdient, zijn vrouw lan prima ook werken
Mijn vrouw heeft een zware tia gehad en heeft problemen met haar gewrichten, alleen klagen wij daar niet over in elke post.

1000x excuus Luco, ik zou nooit zoiets zeggen zoals je het interpreteerde, ik bedoelde uiteraard alleen het punt duidelijk te maken dat je in je eentje 75 zou verdienen los van wat je vrouw wel of niet verdiend en niet zoals bij ons met zijn 2en samen 70. Ik bedoelde in het geheel niks over je vrouw te zeggen, eigenlijk niet eens over jou in het geheel, maar over het verschil tussen iemand die 75 verdient en 2 iemanden die 75 verdienen en daarmee 2x een modaal inkomen binnen halen.

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik heb geen enkele reden om iets van jou te vinden, ik ken je niet eens verder dan getypte tekst op een website

Roy RS

Bericht door Roy RS » 31 dec 2016, 16:02

ErikS schreef:@roy, de Modaal stelling is voor een gemiddeld gezin in Nederland.
Dus gewoon man/vrouw & kind = 36K gemiddeld.

70K samen is dus gewoon 2x modaal.
Dat de vrouw eventueel niet werkt is een eigen keuze.

Met dubbel moet je inderdaad gewoon al niet te gek doen. Ik denk dat wij over het algemeen gewoon voorzichtig zijn met uitgeven, liever wat meer zekerheid, flinke buffer op de bank & een auto die niet afschrijft. (Het speeltje dan)

ah ok, heb ik het duidelijk zelf niet begrepen...

man vrouw en kind met 36 bruto, als dat gemiddeld is van alles op een hoop in nl, dan vind ik dat toch wel weinig idd. ik ken eigenlijk niemand die dat met een gezin van moet leven, zelfs vrienden van me waar de vrouw 3 dagen werkt en de man een uitkering heeft zitten daar boven...
hebben wij het ineens erg goed als ik dat hoor :coffee:

Luco

Bericht door Luco » 31 dec 2016, 16:05

Roy RS schreef:
Luco schreef:

1000x excuus Luco, ik zou nooit zoiets zeggen zoals je het interpreteerde, ik bedoelde uiteraard alleen het punt duidelijk te maken dat je in je eentje 75 zou verdienen los van wat je vrouw wel of niet verdiend en niet zoals bij ons met zijn 2en samen 70. Ik bedoelde in het geheel niks over je vrouw te zeggen, eigenlijk niet eens over jou in het geheel, maar over het verschil tussen iemand die 75 verdient en 2 iemanden die 75 verdienen en daarmee 2x een modaal inkomen binnen halen.

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ik heb geen enkele reden om iets van jou te vinden, ik ken je niet eens verder dan getypte tekst op een website
Mijn excuses voor het verkeerd interpreteren van jouw tekst :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 31 dec 2016, 16:09

Jussi schreef:
Arthur schreef:@Macboy: een polletje? Voorlopig zijn Fernando en Roy de enigen die iets over hun inkomen kwijt willen :)
Ik ook. Leeftijd is 29 overigens.

Mijn vorige opdracht was begonnen met 35 euro per uur, 36 uur per week en dat was inclusief reiskosten :bag: en eindigde op 40,35 per uur.
Mijn huidige opdracht 60 euro per uur voor 32 uur.
Leeftijd 51 maar dat zegt bij zelfstandigen niet alles.

Dus slechtste opdracht ooit was die 35 euro en nog een kloteopdrachtgever ook
Beste ooit was 85 per uur.

Wat ik "normmaal" vind in de werkzaamheden die ik doe is minimaal 55 euro.

Allemaal ex BTW overigens.

ErikS

Bericht door ErikS » 31 dec 2016, 16:13

Ik zal mijn inkomen online nooit icm naam laten vallen.
Recht in iemands gezicht onder het genot van een biertje, prima. Maar online zijn het altijd de verkeerde die het vinden.

Lijkt me als eigen ondernemer geen goed plan. Als ik in loondienst was zou 't anders wezen.

Luco

Bericht door Luco » 31 dec 2016, 16:16

ErikS schreef:Ik zal mijn inkomen online nooit icm naam laten vallen.
Recht in iemands gezicht onder het genot van een biertje, prima. Maar online zijn het altijd de verkeerde die het vinden.

Lijkt me als eigen ondernemer geen goed plan. Als ik in loondienst was zou 't anders wezen.

Ja dan gaan ze gelijk zeiken dat ze de kaas voor de helft willen hebben :tooth:
Dat is nu eenmaal de kift in nederland.
Met uurlonen ligt dat vaak anders, dat zit meestal toch in een bepaalde range dus kan je het redelijk inschatten, dus ja dan heeft geheeimzinnig doen geen toegevoegde waarde.

In het geval van jouw en david en robin ligt dat anders.

JP

Bericht door JP » 31 dec 2016, 16:38

In loondienst in een groothandel zit ik op €12,50 bruto per uur (40u per week). Netto zit je dan net boven de €10.
Daarvoor mag ik onregelmatig en nachtwerk doen én in de kou staan (3' C) Zwaar werk en we lopen tussen de 15 en 18km per dienst. Geen onregelmatigheids- en of koudetoelages.
Uit de categorie "je mag blij zijn dat je werk hebt" Bij het uitzendbureau beginnen ze bij de €9 per uur (bruto) en géén reiskostenvergoeding.

Volgend jaar mag ik wat hoger op komen. Misschien levert dat wel €1 meer op per uur :tooth:

Voorheen als vrachtwagenchauffeur verdiende ik 2x zoveel, maar maakte ook 2x zoveel uren, was 5 nachten weg in de week en veel kosten onderweg. Dus dat was netto nog slechter.

ErikS

Bericht door ErikS » 31 dec 2016, 16:42

Not kidding? Pffff.... De meiden bij mij in de winkel verdienen dat al.....

Macboy

Bericht door Macboy » 31 dec 2016, 21:49

Polletje is toch anoniem ? Ideaal lijkt mij.

@dvh: natuurlijk ben je goedkoper uit zonder hypotheek zo bedoelde ik dat ook niet. Dikke dikke respect dat je dat allemaal zo kan doen. Weinig mensen kunnen denk ik zo snel hun hypotheek afbetalen. Al hangt het er ook vanaf natuurlijk hoe groot die is en hoe lang je al bezig bent.

Jussi

Bericht door Jussi » 31 dec 2016, 22:32

Tijdens mijn cursus financial planning vertelden ze om de looptijd van een schuld af te stemmen met de gebruiksduur van het object. Wil je dus 15 jaar in een huis wonen of 5 jaar met een auto rijden, dan stem je best de looptijd daar op af. Ben de theorie erachter wel even vergeten.

Maar ook ik vind het zeer knap dat je dat doel hebt gezet en ook gewoon haalt! :thumbup:

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 31 dec 2016, 23:10

Tot 60k is meer geld meer zaligheid. Daarboven maakt het qua geluksgevoel niet uit of je 75-90 of 120k verdiend. Het is alleen aangenamer maar je wordt er niet gelukkiger van. Was een keer een topic bij "de universiteit van nederland" ik herken het wel.

Ps. Action heeft prima ruitewissers, net zo goed de 5x zo dure BMW dealer wissers.

Plaats reactie