Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 16 dec 2016, 11:34

Die afrikanen kun je nog met zachte hand de moderne tijd in duwen in het kader van vooruitgang, maar zodra men zich verbergt achter een gedateerd sprookjesboek is dat not done blijkbaar.

Tom

Bericht door Tom » 16 dec 2016, 11:38

Robin schreef: Mij wel als er 2,08 miljard zijn:)

Dat wil je toch niet!
Maakt mij niet uit. Als er 2,08 miljard lui elke dag met hun matje drie keer per dag richting Mekka buigen vind ik het prima: heb ik geen last van. Of geen varkensvlees eten. Als zij uit al die zaken voldoening halen, prima. Er zitten ook elke zondag mensen in de kerk, mensen die voor elke maaltijd een gebedje doen, etc. I don't care. Mooi voor hen. Heb er geen last van, leven en laten leven.

Maar als ik wat anders geloof: dan moet dat ook gewoon kunnen en wil ik dat ze eenzelfde verdraagzaamheid richting mij tonen. Dan komt er bij moslims blijkbaar een stuk haat bij kijken, want dat kan niet. Net als vrouwen: laten we die ook maar shit behandelen en onderdrukken. Of trouwen met kinderen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 dec 2016, 11:43

Mij wel als ze hier in EU etc in groten getale(is dat goed geschreven Bram?) binnenkomen:)

Kerkgangers heb je (nu) geen last(meer) van, tamme kanaries.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 dec 2016, 18:10

Gisteravond zat er weer eentje bij Pauw. Kon je gelijk zien, en vooral horen, waarom de integratie volkomen (is) mislukt. Vond hem ook nog een redelijk grote mond hebben maar hij kon gewoon z'n gang gaan en, daarmee, z'n boek promoten... Hij had z'n hesje niet eens aan :-)

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 16 dec 2016, 22:11

Soms kan ik het niet laten en lees ik eens een avondje bij op het gebied van politiek. Daar gebruik ik sites voor als Geenstijl tot en met Joop.nl en alles wat daar tussen zit. Het kan namelijk mijnsinziens geen kwaad je in alle meningen te verdiepen en daaruit zelf je mening te distilleren. Wat ik bijna nergens tegenkom is het gegeven dat de wereldbevolking werkelijk in een razend tempo uit zijn jasje aan het groeien is. Zo kom je, als met het oog op de bevolkingsgroei kijkt, behoorlijk verontrustende feiten tegen. De ouderen hier kennen het, nu weer grijsgedraaid, nummer van Band Aid of zoiets wel. Dat was voor De honger in Afrika, daar leden toen in een gebied (dacht Somalie) 20 miljoen mensen honger. Nu, ong. 20 jaar later hebben daar 60 miljoen mensen honger. Wat denk je, dat je daar als kind een jeugd hebt die wij hier, uitzonderingen daargelaten, hebben gehad. Daar moet je letterlijk vechten om te leven. Daar leer je als kind over lijken te gaan. Inmiddels is daar het kwartje gevallen dat er daar aan de andere kant van de Middelandse Zee een walhalla bestaat waar de mensen niet meer kunnen/mogen/willen vechten. De mentaliteit hier is een eitje voor dit soort mensen. Misschien met een andere nuance geld hetzelfde voor de mensen in het Midden Oosten. Ook daar is het vanaf hun eerste stappen als kind survival of the fittest. Daar komt dan ook nog bij dat ze normen en waarden meekrijgen die haaks staan op onze normen en waarden. En wat gaan de kinderen hier bijv. op school leren ? Praten en bij enig gevaar of mogelijk gekwetste gevoelens bij onze gasten, buigen en wel heeeeeel diep. Nee dat gaat helpen, dat dwingt vast respect af bij iemand die met een kapmes mensen van zich af heeft geslagen of naar de andere wereld heeft geslagen om te kunnen overleven. Ook figuren die in Amsterdam gesubsidieerde koranlessen hebben gekregen en iedere keer horen dat hij of zij (laatste wel wat minder, blijft tenslotte vrouw) superieur is aan de "ongelovigen" zal niet snel uit empathie voor onze gevoelens veranderen van gedrag. Ik heb het gevoel dat het er op uit gaat draaien dat er links of rechtsom een enorme strijd gaat ontbranden en dat dan zal blijken wie er nog rechten heeft. Maar ik persoonlijk vind het niet slim om als Akela met 35 padvinders 20 kooivechters in je clubhuis toe te laten, dat ga je verliezen.

Gr Ron

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 18 dec 2016, 01:02

http://www.nu.nl/internet/4367062/duits ... misme.html

Dat er enige vorm van moderatie plaats vind is natuurlijk prima, maar het is aan Facebook zelf wat zij wel en niet vinden kunnen IMO. Als het strafbaar is moet Duitsland toch echt bij de plaatser aankloppen en niet bij Facebook. Zeker bij zoiets vaags als "belediging", dat ervaart een ieder toch weer anders.

Volgens mij worden we langzaam gedirigeerd naar een internet met censuur.

smiley

Bericht door smiley » 18 dec 2016, 01:33

Dat steeds meer mensen alternatieve nieuwsbronnen op het web zoeken moet uiteraard even goed de kop ingedrukt worden.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2016, 02:01

:shock: censuur...

Luco

Bericht door Luco » 18 dec 2016, 09:29

Eric Z schreef:http://www.nu.nl/internet/4367062/duits ... misme.html

Dat er enige vorm van moderatie plaats vind is natuurlijk prima, maar het is aan Facebook zelf wat zij wel en niet vinden kunnen IMO. Als het strafbaar is moet Duitsland toch echt bij de plaatser aankloppen en niet bij Facebook. Zeker bij zoiets vaags als "belediging", dat ervaart een ieder toch weer anders.

Volgens mij worden we langzaam gedirigeerd naar een internet met censuur.
Maar wanneer is het censuur en wanneer niet?

Als wij via een besloten groep een oproep doen om een meeting te houden in een parkeergarage op zondag en facebook meld dit dan vind ik dat censuur.

Als wij via een besloten groep een oproep doen om samen een moskee in de brand te gaan steken en facebook meld dit dan vind ik dat zelfs verplicht.

Dus waar ligt de grens?
Volgens mij ben je ook verplicht als burger om als je kennis hebt van een misdaad of voorbereiding daarvan om dit te melden, is dat censuur ?

smiley

Bericht door smiley » 18 dec 2016, 10:42

"Beledigingen, ophitsing en laster hebben niets op Facebook te zoeken", zei Maas. Zijn ministerie wil tot begin volgend jaar controleren hoe Facebook optreedt tegen extremistische uitingen.

Ik vindt die eerste aardig onder de vrije meningsuiting vallen, en die ligt de laatste tijd wel meer onder vuur.
Die andere 2 mogen wat mij betreft ook wel meer gemodereerd worden. Maar ze kunnen gevaarlijk dicht bij elkaar liggen.

Luco

Bericht door Luco » 18 dec 2016, 10:51

Mee eens, dus moet je duidelijk maken wat wel en niet kan, ik zie soms dingen voorbij komen op facebook waarvan ik denk :bag:

Eric Z

Bericht door Eric Z » 18 dec 2016, 10:56

Het gaat mij vooral om de belediging. Dat is in principe niet te toetsen aan een wet. Dat ervaart iedereen anders. Kijk bijvoorbeeld naar de reacties op die duitse komiek met dat stuk over Erdogan.

Meldplicht vind ik nog altijd iets anders dan actief niet publiceren/onderscheppen.

Stel iemand schrijft een bericht over extremisme, daarin vermeld hij wat dingen die hij als positief ervaart en wat hij als negatief ervaart. Word dit dan wel of niet geplaatst? Of mag hij alleen negatieve uitingen over extremisme plaatsen? Of laten we alles over extremisme maar weg?

Luco

Bericht door Luco » 18 dec 2016, 11:42

Dat bedoel ik met waar is de grens Eric.
Maar als meldplicht wel moet kunnen moet je dan dingen die een meldplicht hebben wel publiceren?
Ik heb liever een melding cq een publicatie teveel weggehaald dan dat ze iets wel publiceren en niet melden en er volgt daar bv een aanslag uit.

Eric Z

Bericht door Eric Z » 18 dec 2016, 14:52

Iedereen kan voor zover ik weet berichten rapporteren. Dan word er ook moderatie uitgevoerd en de persoon kan een bepaalde periode niet bij zijn account dacht ik. Dat lijkt mij een prima systeem.

Juist die grens is het lastige, er is niemand die het volledig helder kan krijgen, maar je wil ook voorkomen dat Facebook straks een soort van gedachten politie word onder de noemer van "je mag geen beledigingen uiten".

Tom

Bericht door Tom » 19 dec 2016, 19:56

Het gaat weer lekker in Turkije...

smiley

Bericht door smiley » 19 dec 2016, 20:01

Een flinke zet op het geopolitieke bordspel.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 dec 2016, 20:03

idd...lijkt wel een valse vlag operatie nu ook die schutter met zijn vrij duidelijke boodschap dood is en dus niet nagevraagd kan worden...
net of het zo is opgezet/uitgevoerd dat ze bv de Russische beer nog verder tergen/uitlokken, om zo als die dan reageert iets te bewerkstelligen en zo meer landen/organisaties achter zich te krijgen oid (belangen US/NAVO? e.d.), gevaarlijk spel in elk geval.
geen behoefte aan WW3 , maja daar zullen de grote wapenhandelaars/Industrien en olie/gas en andere partijen die belangen hebben, heel anders over denken wellicht.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 dec 2016, 20:11

schijnbaar gebeurde daarna dit, volgens dat bericht.
Shooting near US Embassy in Ankara after Russian ambassador to Turkey shot, killed ‒ reports
https://www.rt.com/usa/370806-us-emabas ... -shooting/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 dec 2016, 20:42

Fernando

Bericht door Fernando » 19 dec 2016, 20:49

Ik gok een maori die is doorgedraaid....

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 dec 2016, 20:50

De gluhwein is op en daar heeft iemand de balen van

JP

Bericht door JP » 19 dec 2016, 20:53

Het is wachten tot ze een truck gebruiken die geladen is met explosieven.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 19 dec 2016, 20:54

Wir schaffen das. Sterkte voor alle nabestaanden en slachtoffers.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 dec 2016, 21:03

Het is wat met die Hindoestaanse aanslagen, weer een topdag voor de religie van de vrede!

Nou, zeg het maar mutti Merkel...

Eric Z

Bericht door Eric Z » 19 dec 2016, 21:53

2 minutes ago
Translation: Ariel Żurawski, owner of the transportation company to whom the truck belongs, told TVN24 that he had last contact with the driver around noon. "According to me, they did something to the driver, hijacked the truck and they did what they did. This wasn't my driver. I vouch for him, he was my cousin" - he added. Original text: "Ariel Żurawski, właściciel firmy, do której należała ciężarówka, powiedział w TVN24, że ostatni raz kontaktował się z kierowcą około południa. - Mój scenariusz jest taki, że kierowcy coś zrobili, porwali samochód i zrobili co zrobili. To nie był mój kierowca. Ręczę za niego, to był mój kuzyn - dodał." Source: http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-oneci ... ja/8bqhv99" onclick="window.open(this.href);return false; /u/Griz-Lee

https://www.reddit.com/live/y4kse2ib8b37/

Beloofd niet veel goeds...

Plaats reactie