Anyway, ik heb een specifieke banden vraag. M'n Potenza RE050's zijn aan vervanging toe. Ik rijd op style 24's. Originele velgen, bandenmaat 225/45/17 voor en 245/40/17 achter. Nu ben ik op zoek naar een specifieke look en dat is een wat plattere band. Minder hoogte bedoel ik daar mee. Wel wil ik de originele maten aanhouden. Ik weet dat de opgegeven bandenmaat meer een soort klasse is waarbinnnen ze vallen dan een exacte banden maat. Er zitten dus verschillen tussen fabrikanten en hun maten in dimensies ondanks dat ze bv allebei het plakkaat 225/45/17 hebben gekregen. Nu weet ik dat de supersportbanden over het algemeen dikker uitvallen dan de eco banden en tussen de supersportbanden onderling zit ook al redelijk wat verschil. De Michelin ps3 is bv een van de dikkere rondere banden. De primacy is bv weer wat smaller en vierkanter.
Ik zoek dus eigenlijk naar de platste 222/45/17 en 245/40/17 band. Dat vind ik gewoon een mooie look bij een minimale verlaging. Ik kan hier nauwelijks info over vinden. Vandaar mijn vraag aan de experts

Iemand tips, suggesties of ervaringen? Met foto zou super zijn.
Hier een voorbeeld: mijn auto en de min of meer gewenste look. Edit: eigen auto foto te groot. Stel je maar een dikke band voor, je snapt t wel