
Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- sitechris
- Berichten: 4850
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 (G87)
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Met de 1.6 TDI is imo overigens ook niet mis, zeker niet icm handgeschakelde zesbak. Voelen gelukkig niet zo geknepen aan als bv de Renault 1.5 dci (Megane, Merc A-klasse) om maar een voorbeeld te noemen.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Waarom?? Als jouw auto gewoon voldoet aan de milieu-eisen bij APK gemeten dan is er niks aan de hand hoor.Bram schreef:Ik verwacht dat zo'n openstaande RDW melding voor problemen gaat zorgen, dus daar eerst maar braaf gehoor aan gevenArthur schreef:Dus eerst emissie omlaag en vervolgens weer omhoog?
En die software hebben ze niet zo'n haast mee hoorde ik pas van iemand die bij VW werkt.
Lekker chippen dat hok!

-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Hmmm ok, zal eens mailen met vagtechniek dan
Sowieso moet er iets aan het onderstel gedaan worden, de trekhaak en de aanhangert raken iets te vaak het asfalt na een drempel 


-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28395
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Setje hulpveren achter? Volgens mij heeft vag die zelfs standaard in en assortiment
-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Heb al contact met een bedrijf daarover ja. Komt die nog hoger op de poten te staan
Maar goed, ik ga geen 1K in een compleet nieuw onderstel stoppen, dat stop ik liever in hulpveren en een fatsoenlijke chip beurt.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Tja, als je dit probleem met je vorige wagen niet had zou het natuurlijk ook kunnen dat dit onderstel gewoon een beetje moe is? Frisse dempers / veren hoeven vast geen 1.000 euro te kosten.
-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Of mijn vorige onderstel had al hulpveren? Ik heb geen idee eerlijk gezegd, maar een beetje onderstel loopt toch wel richting de €800,- vrees ik.
- Luco
- Berichten: 29299
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
vag techniek zullen ze mij nooit zien, onbeschofte lui (mijn mening)
Gefeliciteerd met je diesel
Gefeliciteerd met je diesel
- Camiel
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Ervaring deel ik niet Luco, heb daar mijn Seat 2 jaar naar volle tevredenheid in onderhoud gehad na hem daar gechipt te hebben. Denken mee, proberen oplossingen te vinden die een dealer je niet snel zal aandragen (bijv bestelde draagarm voor mijn auto in Backorder, 2e hands een andere sourcen, reviseren/daar alle nieuwe rubbers in persen, ondertussen anderhalve week gratis leenauto. Of ashoes weer fatsoenlijk dicht maken zodat de kosten voor de APK niet ruim boven de €1500 uit kwamen), altijd even uitleg en de onderdelen laten zien na de reparatie/beurt... Het zijn geen beunhazen dus als er iets vervangen moet voor de APK wordt het vervangen, door origineel, punt. Maar dan wel voor een prijs die een stuk aangenamer is dan bij de dealer, zeker voor een 12 jaar oude auto.
Maargoed, dat is ook weer slechts één ervaring
Maargoed, dat is ook weer slechts één ervaring

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Misschien eens onderzoeken hoeveel die universele hulpluchtvering setjes kosten?
-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Gooi wel paar volle gasflessen achterin als ik die hulpveren heb, ligt die niet zo idioot hoog 

- Luco
- Berichten: 29299
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.Camiel schreef:Ervaring deel ik niet Luco, heb daar mijn Seat 2 jaar naar volle tevredenheid in onderhoud gehad na hem daar gechipt te hebben. Denken mee, proberen oplossingen te vinden die een dealer je niet snel zal aandragen (bijv bestelde draagarm voor mijn auto in Backorder, 2e hands een andere sourcen, reviseren/daar alle nieuwe rubbers in persen, ondertussen anderhalve week gratis leenauto. Of ashoes weer fatsoenlijk dicht maken zodat de kosten voor de APK niet ruim boven de €1500 uit kwamen), altijd even uitleg en de onderdelen laten zien na de reparatie/beurt... Het zijn geen beunhazen dus als er iets vervangen moet voor de APK wordt het vervangen, door origineel, punt. Maar dan wel voor een prijs die een stuk aangenamer is dan bij de dealer, zeker voor een 12 jaar oude auto.
Maargoed, dat is ook weer slechts één ervaring
Ik had voor 5000 euro onderdelen nodig voor de supercopa, alleen sommige dingen hadden wat uitzoekwerk nodig omdat de bestelnummers van seat sport niet met standaard nummers overeen komen.
Alles netjes uitgelegd wat ik nodig had, werd gewoon onbeschoft te woord gestaan.
Maar dat is ook slechts 1 ervaring

-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Ondertussen bij DVX geweest in België voor een kuurtje, auto zit nu ergens rond de 145/150 pk en 310/330 Nm. Loopt veel vlotter door de toeren heen en je wordt eindelijk eens een beetje in de stoel gedrukt. Prima dus.
- JP
- Berichten: 33984
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Tevreden met de hulpveren en vagcom aanpassingen van Mark ?
-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Zeker, prima gedaan, sympathieke kerel 

- JP
- Berichten: 33984
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Waren dat deze ?

-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Prima specs met chip 

-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Mag ik met mijn auto deze aanhanger trekken met rijbewijs B?
33-WH-VL, dubbelasser, leeggewicht 645 kg, maximaal gewicht 2.000 kg.
Mijn auto weegt 1.275 kg en mag 1.400 kg trekken.
33-WH-VL, dubbelasser, leeggewicht 645 kg, maximaal gewicht 2.000 kg.
Mijn auto weegt 1.275 kg en mag 1.400 kg trekken.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Max gewicht van de aanhanger is hoger dan ledig gewicht van de auto. Dus nee.
- Arthur
- Berichten: 42786
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Je moet sowieso opletten dat je treingewicht niet boven de 3500kg uitkomt. En dat is, zoals ik het begrepen heb, auto inclusief laadvermogen + aanhanger inclusief laadvermogen. Dan zit je al op 3275kg. Geen idee wat er in die Skoda mag aan gewicht maar vast wel 225kg. Dus ik denk dat het niet mag. Los van het feit dat dat de aanhanger 2 ton mag wegen. Hoe dat zit als je die leeg achter de auto hangt? Dat is denk ik zoals Rico het omschrijft.
- Joy
- Berichten: 10865
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Nee. Ze kijken naar de toegestane maximum massa (eigen gewicht + laadvermogen) van zowel het voertuig als de aanhanger. Voor de Skoda is dit 1.975 kg en de aanhanger zoals je aangeeft zit op 2.000 kg. Bij elkaar is dit 3.975 kg terwijl het maximum voor rijbewijs B 3.500 kg is.
-
OnlineBram
- Berichten: 16548
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Lost een rbw BE dit probleem op, of is de Skoda het probleem?Riceaux schreef:Max gewicht van de aanhanger is hoger dan ledig gewicht van de auto. Dus nee.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28395
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Vanaf vandaag weer aan de turbo...diesel (pag 5)
Dit geld niet meer, regel is simpeler geworden totaal gewicht auto ledig + laadvermogen + aanhanger ledig + laadvermogen moet lager dan 3500kg zijn.Riceaux schreef:Max gewicht van de aanhanger is hoger dan ledig gewicht van de auto. Dus nee.
Bij BE mag alles zolang het technisch maar mag
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Godspeed, Kadett, Rob33, Thomas H en 24 gasten