Het einde van de verbrandingsmotor.

Dit is ons algemene autoforum.
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Het einde van de verbrandingsmotor.

Bericht door Arthur » 09 dec 2016, 08:50

Nou,
prima
toch.
:wink:

ErikS

Bericht door ErikS » 09 dec 2016, 12:34

Co2 gezeur

Als de ontwikkeling van alle dingen zo door gaat, dan blijft er straks niks over om over te zeuren!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 dec 2016, 12:37

ErikS schreef:Co2 gezeur

Als de ontwikkeling van alle dingen zo door gaat, dan blijft er straks niks over om over te zeuren!
Wie zonder zonden is, legge de eerste steen!:)

Interessant!
----

Vliegtuigen en schepen 'op elektries' hoe zit dat?

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 dec 2016, 13:21

Robin schreef: Vliegtuigen en schepen 'op elektries' hoe zit dat?
Een heule grote elektromotor nodig zou ik zeggen. Voor vliegtuigen gaat dat sowieso niet op, althans niet voor personen- of vrachtvervoer. De stuwkracht die nodig is vergt enorme motoren en accu's. Dat lijkt me totaal niet haalbaar op dit moment.
Voor schepen zou het zeker wel mogelijk moeten zijn tot op een bepaald formaat. Wellicht heeft het er iets mee te maken dat water en elektriciteit niet elkaars grootste vrienden zijn. Al zal ook vooral mijn eerste reden hierboven van toepassing zijn.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 dec 2016, 13:24

Robin schreef:
ErikS schreef:Co2 gezeur

En dus moet je de rest ook maar niet doen? :( Ik snap je sentiment, maar met wie dan leeft(of hopelijk dood is) wie dan zorgt is niet echt de juiste instelling in dit geval. Ook financieel gezien niet.

En wmb mag luxe vliegen in deze context ook flink aan banden worden gelegd. Het is natuurlijk absurd dat 'wij'niet meer met een verbrandings motor mogen rijden terwijl die per kilometer per persoon minder zooi in de lucht stoot dan een vliegtuig. En met een vakantievlucht naar een ver land kan je qua uitstoot een jaar rijden. Dus laat de mensen die zo nodig willen vliegen maar als eerste verplichten elektrisch(of met het OV :P ) te rijden

GTRene

Bericht door GTRene » 09 dec 2016, 14:39

Robin schreef:
Heel lang verlengsnoer, je weet toch :tooth:

maar vorig jaar oid was er toch zo'n vliegtuig wat op zonnecellen de wereld rond vloog? natuurlijk heb je veel meer nodig dan dat, maar voorzie wel binnen 20 jaar vliegtuigen die op een andere manier vliegen wat minder schadelijk is, dus niet via olie basis gerelateerde brandstoffen vliegen.
dan nog al die grote vrachtschepen aanpakken, kost wat.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 dec 2016, 14:50

///Joost schreef:
Robin schreef: Vliegtuigen en schepen 'op elektries' hoe zit dat?
Een heule grote elektromotor nodig zou ik zeggen. Voor vliegtuigen gaat dat sowieso niet op, althans niet voor personen- of vrachtvervoer. De stuwkracht die nodig is vergt enorme motoren en accu's. Dat lijkt me totaal niet haalbaar op dit moment.
Voor schepen zou het zeker wel mogelijk moeten zijn tot op een bepaald formaat. Wellicht heeft het er iets mee te maken dat water en elektriciteit niet elkaars grootste vrienden zijn. Al zal ook vooral mijn eerste reden hierboven van toepassing zijn.
De grootste containerschapen hebben op dit moment een motorvermogen van meer als 100.000 PK. Veel succes met een accupack :)

Verder duurt een oversteekje van Azie naar de VS een week of 3-4. Hele lange oplaadkabel? :)

ErikS

Bericht door ErikS » 09 dec 2016, 14:56

En dus moet je de rest ook maar niet doen? :( Ik snap je sentiment, maar met wie dan leeft(of hopelijk dood is) wie dan zorgt is niet echt de juiste instelling in dit geval. Ook financieel gezien niet.
Ik bedoel juist, als we alles aanpakken op andere fronten, dan zijn die paar hobby auto's misschien ook geen probleem om te laten rijden. :tooth:

allen

Bericht door allen » 09 dec 2016, 15:28

Die paar hobbywagens... Even denken. Hoe zit dat ook alweer. 10.000 oude hobbywagens en de rest van het wagenpark is electrisch. Volgens mij betekent dat dat we nergens meer terecht kunnen voor wat benzine.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 dec 2016, 15:46

Bert ///M3 schreef:[
De grootste containerschapen hebben op dit moment een motorvermogen van meer als 100.000 PK. Veel succes met een accupack :)
Knot vroeg zich nu net af of daar nog wat mee te chippen valt:)

///Joost

Bericht door ///Joost » 09 dec 2016, 16:27

Bert ///M3 schreef: De grootste containerschapen hebben op dit moment een motorvermogen van meer als 100.000 PK. Veel succes met een accupack :)

Verder duurt een oversteekje van Azie naar de VS een week of 3-4. Hele lange oplaadkabel? :)
Dat snap ik. Net zoals een An-225 ook niet snel op elektra gaat vliegen... Je hebt ook nog zoiets als binnenvaart natuurlijk. Daar zie ik wel mogelijkheden. Ik heb wel wat kennis van scheepsdiesels, maar van de laatste ontwikkelingen omtrent elektromotoren voor schepen ben ik niet genoeg op de hoogte.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 dec 2016, 16:37

Binnenschepen?? Serieus? Enig idee hoeveel van die dingen er rondvaren? Hou oud de gemiddelde vloot is en hoe moelijk die het al hebben om te overleven? En hoeveel laadpalen moeten er komen onderweg. Om 2000 ton diesel naar Basel te varen heb je heel wat KW nodig zeg maar. Er zijn geloof ik een paar dingen op gas sinds kort en die zijn HEEL revolutionair en HEEL onrendabel.

Andre

Bericht door Andre » 09 dec 2016, 16:45

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Ronald_Reagan" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de enige optie. Het neutraliseren van kern afval daar ligt allang een plan voor klaar.

Eerst de olie dan op elektrisch en als alles financieel is uitgemolken dan gaan we dan op Kernenergie verder.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 dec 2016, 17:46

Dat is er idd ook al heel lang, maja niet echt fris op drukke vaarwegen wellicht? en ColdFusion? als ze echt willen zijn er wel alternatieven.

hoelang kan zo'n schip/onderzeeër doen met dat nuclear spul? jaren zonder tanken oid? al die verhalen/video's zijn me ontschoten, en owja restafval met dat soort dingen, maar verder wel schoon dacht ik?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 dec 2016, 18:08

Ze moeten ergens beginnen. Dus de kleine vervoersmiddelen en ov. Voor schepen, vliegtuigen, etc, komt tijd-komt raad :-)

ErikS

Bericht door ErikS » 09 dec 2016, 18:31

allen schreef:Die paar hobbywagens... Even denken. Hoe zit dat ook alweer. 10.000 oude hobbywagens en de rest van het wagenpark is electrisch. Volgens mij betekent dat dat we nergens meer terecht kunnen voor wat benzine.
Altijd, zal alleen serieus geld kosten!

allen

Bericht door allen » 09 dec 2016, 21:49

Tegen de tijd dat ik niet overal meer normaal kan tanken houd het voor mij wel op. Ben van de roadtrips. Niet van rondjes om de kerk.

Peric

Bericht door Peric » 09 dec 2016, 22:56

Roadtrip van een week.. En dan 600 km afgelegd.. :P

ErikS

Bericht door ErikS » 10 dec 2016, 08:14

allen schreef:Tegen de tijd dat ik niet overal meer normaal kan tanken houd het voor mij wel op. Ben van de roadtrips. Niet van rondjes om de kerk.
Defender met een paar jerrycans.... Een sigaar erachter op een trailer voor trackdays....

Er is altijd een weg! :tooth: :headbang:

Zed240

Bericht door Zed240 » 29 dec 2016, 13:22

Kwam dit filmpje tegen. Legt op een grappige manier precies uit waarom ik elektrische auto's overhyped en de subsidies erop zo slecht vind.

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 dec 2016, 13:50

Het filmpje is grappig. Maar het bekijkt de hele kwestie wel met een korte termijnvisie.

We zitten nu in een keerpunt, waarbij hybrides (en elektriche) auto's steeds gangbaarder en betaalbaarder worden. Het produceren van accu's en andere materialen die nodig zijn voor het maken van een elektriche auto zijn nu duur, maar zullen steeds efficienter en goedkoper worden, zie ook de Gigafactory van Tesla. Het is op dit moment eenvoudig te beredeneren waarom het kopen van een hybride of elektriche auto onzuinig zou zijn, maar dit zal veranderen, 100% zeker. Het punt in de VS is inderdaad dat er te veel gereden wordt en dat men iedere 2-3 jaar (als de auto uit de fabrieksgarantie gaat) een nieuwe auto wil. Het punt in Nederland is dat men afhankelijk is van de door de overheid geregelde bijtelling, en vanaf volgend jaar zullen relatief weinig mensen meer voor een hybride kiezen vanwege dezelfde bijtelling vs. diesel. In andere Europese landen is de bijtelling, dan wel de aanschafwaarde van een hybride veel lager. Dus daar verwacht ik zeker een groei in het hybridesegment. Daarnaast ligt de verantwoording ook bij de leaserijder zelf, om ook een PIH te gebruiken zoals deze bedoeld is. Aan de stekker hangen!

Hoe meer hybrides en elektrische auto's gekocht worden, hoe meer deze in het straatbeeld verschijnen en hoe meer ook de 2e hands markt verzadigd raakt met deze modellen. Nu is een plug in hybride of een EV nog te duur privé voor jan modaal. Deze situatie zal de komende jaren ook verbeteren. En voor het argument komt van het vervangen van de accu's, wie heeft er eerste hands ervaring met het vervangen van accu's uit noodzaak? Want ondanks dat ik vaker mensen heb gesproken die bij 2e hands aankoop de accu's preventief hebben laten vervangen, heb ik nog nooit iemand gesproken die werkelijk een afname zag in actieradius. Dit is overigens een serieuze vraag.

De conclusie van de Professor op het laatst is ook een beetje een open doel. Natuurlijk is het het beste om gewoon je huidige auto tot de grond toe op te rijden. Maar ja, consumptiemaatschappij, he? En als je toch een nieuwe auto wilt kopen, koop dan een PIH, of beter een EV. Ik vraag me ook af welke instatie achter dit filmpje zit, want het is erg gekleurd gemonteerd.

Andre

Bericht door Andre » 29 dec 2016, 14:53

Kijk naar de accu van mobile devices. Na 1 jaar loop de accu kracht hard achteruit.

Als je 2e hands een Elektrische auto koopt en je moet daarna meteen dik investeren in frisse accu s dan haken de meeste privé rijders af.

Kan je beter een charade 1.3 kopen waar je met je vrienden een avond aan sleutelt met onderdelen van de sloop en zo weer onderweg bent.

Ik snap dat iemand electrisch rijdt die elke dag zelfde stuk naar het werk moet rijden met laadpaal op het werk. Zijn je km heel variabel zou ik er al niet aan beginnen. Als privé auto zie ik er helemaal niks in teveel nadelen.

Die 4 procent bijtelling voor elektrische auto s boeit ook niks. Ik zou dat ding toch 100 procent zakelijk rijden. Zaterdags even naar het stort met de aanhangwagen shit elektrische auto heeft geen trekhaak. Even in een opvlieging met de vrouw er op uit. Hmm dat word appelscha in mijn geval veel verder komen we niet.

Nee zakelijk prima heen weer naar het werk maar dan houd snel op!

vester86

Bericht door vester86 » 29 dec 2016, 14:59

formaatje panda/polo (en dan met een normaal uiterlijk) en het is een prima boodschappenwagentje... kan je wat geruster korte stukjes mee rijden. km of 200 range en dan voor iets van €20.000 max dan heeft het wel kans van slagen. veel mensen rijden niet zoveel op een dag

GTRene

Bericht door GTRene » 29 dec 2016, 15:11

vooral handig en goed voor smog, voor die stads/dorps mensen die elke dag de kids ff naar school brengen e.d. en de pizza bezorgers en ander stads vervoer ivm luchtkwaliteit en ja ook bereik, al kunnen sommige modellen heel ver komen, maar blijft wat 'eng'

een hybride zou dan weer uitkomst bieden als je verder gaat of een vakantie trip maakt, al zal er in de nabije toekomst nog veel verbetert worden en of via andere systemen.

alt

Bericht door alt » 29 dec 2016, 23:10

Hoe gaat de toekomst eruit zien.

De komende jaren nog een oposite piston engine, welke een beter rendement levert.

Ondertussen kleine elektro karretjes om naar je werk, winkels, voetbalclub, enz te rijden.
Deze daar te laten staan tot de volgend klant het karretje nodig heeft.
Iedereen heeft een abonnement op zo'n karretje want dat is betaalbaar & ondertussen kan je met je telefoon spelen.

Want met een privé auto rij je slechts op een circuit, vooral vrouwen.
Waarom vrouwen denk je .
Kijk eens hoe met een eeuw geleden me het paard is gegaan, zo kan het ook met de huidige automobiel gaan.

Ook ik kijk naar de toekomst als de man die de stoomlocomotief levensgevaarlijk vond.
Waar de koeien tbc van het roet kregen dat op de weilanden neerdaalde.

Plaats reactie