prima
toch.

Wie zonder zonden is, legge de eerste steen!:)ErikS schreef:Co2 gezeur
Als de ontwikkeling van alle dingen zo door gaat, dan blijft er straks niks over om over te zeuren!
Een heule grote elektromotor nodig zou ik zeggen. Voor vliegtuigen gaat dat sowieso niet op, althans niet voor personen- of vrachtvervoer. De stuwkracht die nodig is vergt enorme motoren en accu's. Dat lijkt me totaal niet haalbaar op dit moment.Robin schreef: Vliegtuigen en schepen 'op elektries' hoe zit dat?
En dus moet je de rest ook maar niet doen?Robin schreef:ErikS schreef:Co2 gezeur
Als de ontwikkeling van alle dingen zo door gaat, dan blijft er straks niks over om over te zeuren!
Vliegtuigen en schepen 'op elektries' hoe zit dat?
Heel lang verlengsnoer, je weet tochRobin schreef:
Vliegtuigen en schepen 'op elektries' hoe zit dat?
De grootste containerschapen hebben op dit moment een motorvermogen van meer als 100.000 PK. Veel succes met een accupack///Joost schreef:Een heule grote elektromotor nodig zou ik zeggen. Voor vliegtuigen gaat dat sowieso niet op, althans niet voor personen- of vrachtvervoer. De stuwkracht die nodig is vergt enorme motoren en accu's. Dat lijkt me totaal niet haalbaar op dit moment.Robin schreef: Vliegtuigen en schepen 'op elektries' hoe zit dat?
Voor schepen zou het zeker wel mogelijk moeten zijn tot op een bepaald formaat. Wellicht heeft het er iets mee te maken dat water en elektriciteit niet elkaars grootste vrienden zijn. Al zal ook vooral mijn eerste reden hierboven van toepassing zijn.
Ik bedoel juist, als we alles aanpakken op andere fronten, dan zijn die paar hobby auto's misschien ook geen probleem om te laten rijden.En dus moet je de rest ook maar niet doen?Ik snap je sentiment, maar met wie dan leeft(of hopelijk dood is) wie dan zorgt is niet echt de juiste instelling in dit geval. Ook financieel gezien niet.
Knot vroeg zich nu net af of daar nog wat mee te chippen valt:)Bert ///M3 schreef:[
De grootste containerschapen hebben op dit moment een motorvermogen van meer als 100.000 PK. Veel succes met een accupack![]()
Dat snap ik. Net zoals een An-225 ook niet snel op elektra gaat vliegen... Je hebt ook nog zoiets als binnenvaart natuurlijk. Daar zie ik wel mogelijkheden. Ik heb wel wat kennis van scheepsdiesels, maar van de laatste ontwikkelingen omtrent elektromotoren voor schepen ben ik niet genoeg op de hoogte.Bert ///M3 schreef: De grootste containerschapen hebben op dit moment een motorvermogen van meer als 100.000 PK. Veel succes met een accupack![]()
Verder duurt een oversteekje van Azie naar de VS een week of 3-4. Hele lange oplaadkabel?
Altijd, zal alleen serieus geld kosten!allen schreef:Die paar hobbywagens... Even denken. Hoe zit dat ook alweer. 10.000 oude hobbywagens en de rest van het wagenpark is electrisch. Volgens mij betekent dat dat we nergens meer terecht kunnen voor wat benzine.
Defender met een paar jerrycans.... Een sigaar erachter op een trailer voor trackdays....allen schreef:Tegen de tijd dat ik niet overal meer normaal kan tanken houd het voor mij wel op. Ben van de roadtrips. Niet van rondjes om de kerk.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], JvH, Majestic-12 [Bot], Sabberjoch en 1 gast