Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 06 dec 2016, 11:42

Bram alsjeblieft vind je dat beschaafd?

Als je 't niet kunt winnen begin je zo?

Robin

Bericht door Robin » 06 dec 2016, 11:51

Bram schreef:Ga nou niet doen alsof je de wijsheid in pacht hebt Robin, in mijn ogen ben je niet veel meer dan een omhooggevallen juwelierszoontje met een dikke auto van de bank/papa. Helemaal niet erg hoor, maar houd het gewoon ff beschaaft joh.
Dikgedrukt: beschaafD, wat voor beroep had jij ook alweer? :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2016, 12:13

Robin schreef:Pas als Maxima gaat paaldansen denk ik, ja nu komen we ergens, daar zit je goed, dat is je roeping, daar hoor je thuis, Go Max.

Macboy, klopt, betutteling, regelgeving, bemoeizucht, kleinburgerlijk denken, maar in Nederland zijn geen bergen, dus we blijven altijd doorsukkelen:)

Iemand koffie?

Lol @Maxima and go Max :lol:

eneuh bij dat andere lijstje ala betutteling het politiek correct willen zijn :hammer: past daar ook goed tussen.

anyways weer wat goede posten @Robin met vaak wat leuke doordenkertjes en of humor :clap:

Robin

Bericht door Robin » 06 dec 2016, 14:51

http://www.nu.nl/politiek/4360987/inter ... rbuik.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze doet haar best totdat:
Even concreet dan: er zijn partijen in de Kamer die iets willen doen aan het gevoel van onveiligheid. Maar de criminaliteit in Nederland is ook dit jaar gedaald. Opnieuw. Voor de negende keer op rij.

"Je mag van politici op dat soort momenten ook verwachten dat zij leiderschap tonen en mensen tegenspreken als zaken feitelijk niet kloppen. Maar tegelijkertijd moet je dat onveiligheidsgevoel niet irrelevant verklaren."
Sprak vanmorgen met een politieagente, die was 't in onze gemeente het hier iig niet mee eens..het wordt alleen maar erger. Deze donkere maanden heb ik wekelijks mensen/klanten die sip kijkend vertellen dat bij hun is ingebroken en of wij taxeren voor de verzekering. In normale middenklassewijken alhier en ook de betere wijken, al een paar jaar merk ik dat.

En dát bedoel ik nou met dat dit soort politici een ver-van-mn-bedshow voeren.
Als Amalia wordt ontvoerd, ja dán komen 'we' in actie...nu nog niet...

Ik heb in 2009 een enorme inbraak gehad, als ik er nog aan denk had ik die twee Bulgaren doorzeefd met kogels (in theorie)
maar de politici(en leraren) hebben er voor geleerd en weten het altijd beter. :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 06 dec 2016, 14:57

Durf duidelijk te zijn.
Bijlagen
Screenshot_2016-02-10-09-24-17-1-300x191.png
Screenshot_2016-02-10-09-24-17-1-300x191.png (20.42 KiB) 1955 keer bekeken

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 06 dec 2016, 20:29

Statistieken zeggen niets natuurlijk over criminaliteit. Hoeveel mensen nemen nog de moeite om het te melden?

Politie bureau bij ons kan je alleen op afspraak terecht, en zelfs met afspraak spreek je niemand face to face want dan heb je een soort skype contact. Wat mij betreft kweek je daar ook een soort van afstand tot de burger mee i.p.v. een omgeving waar je fijn wordt geholpen bij narigheid zoals een inbraak.

Niets dan lof voor de mensen op straat overigens. Op wat snelheids en kapotte fiets verlichting na na nooit problemen mee gehad. Zei liever dan ik in ieder geval.

allen

Bericht door allen » 06 dec 2016, 20:50

Politiebureau... Ik heb eens drie uur in een lege wachtkamer gezeten waarna mevrouw noteerde dat een of andere onverlaat een tekening op de motorkap had gezet. Ze wist me nog te vertellen dat er niets mee gedaan werd en het alleen voor de statistieken was. Zonde van m'n tijd.

Robin

Bericht door Robin » 06 dec 2016, 22:32

Geniet ervan:)

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2016, 23:42

best interessant :thumbup:

Eric Z

Bericht door Eric Z » 07 dec 2016, 00:04

allen schreef:Politiebureau... Ik heb eens drie uur in een lege wachtkamer gezeten waarna mevrouw noteerde dat een of andere onverlaat een tekening op de motorkap had gezet. Ze wist me nog te vertellen dat er niets mee gedaan werd en het alleen voor de statistieken was. Zonde van m'n tijd.
Exact dit bedoel ik dus ook, na zo'n ervaring ga jij de moeite niet meer nemen om iets te melden.
Gevolg is dat het in de statistieken daalt, maar de burger en de agent in Robin zijn verhaal ook, voelen dat in iedergeval niet. Maar de politiek zal roepen, cijfers liegen niet, de criminaliteit daalt.

350 Z

Bericht door 350 Z » 07 dec 2016, 09:20

Ik doe ook geen aangifte meer behalve als het voor de verzekering nodig is want het kost veel tijd en levert totaal niks op. Van de laatste 2 aangiftes door mij heb ik nooit niks meer van gehoord.

Robin

Bericht door Robin » 07 dec 2016, 09:32

Ja Den Haag weet zeker (feiten aldus juffrouw Dijksma, dan is het dus waar) dat er minder criminaliteit is, dus dan heeft 't geen zin 't politieapparaat soepeler te laten verlopen natuurlijk...

Robin

Bericht door Robin » 07 dec 2016, 13:03

Geweldig dit... is natuurlijk 'n weekendmotorrijder die even vergat dat ie in z'n vierwieler zat. Ofzo. Gelukkig geen letsel. Maar dat de man ontkomen is....
http://www.nu.nl/binnenland/4361775/ong ... le-a2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Een automobilist heeft woensdagochtend op de A2 minimaal zeven auto’s beschadigd toen hij met hoge snelheid tussen twee rijen auto’s die stilstonden heen reed.

Ter hoogte van knooppunt Oudenrijn stond het verkeer op twee rijstroken vast. Eén bestuurder had echter geen zin om te wachten en baande zich een weg door de twee filesheen.

Hierbij raakte de automobilist minimaal zeven andere auto’s die flink wat schade opliepen. "Het leek wel alsof hij flipperkastje wilde spelen", aldus een woordvoerder van de VerkeersinformatieDienst (VID). [/b]Toen de bestuurder het einde van de rijen had bereikt, reed hij gewoon weg.[/b]

Het vreemde ongeval leidde tot een nog veel langere file op de A2. De politie moest beide rijbanen anderhalf uur afsluiten voor onderzoek. Bovendien moesten de beschadigde auto’s worden weggesleept.

De politie is op zoek naar de bestuurder. Een woordvoerder kon om 12.30 uur niet zeggen of de verdachte al was gepakt.
Dikgedrukt, door TWEE(2) files heen en 'maar' 7 auto's beschadigd? Hoe lang was die file, ook 7 auto's?:)

350 Z

Bericht door 350 Z » 08 dec 2016, 00:37

Gisteren gebeurt bij ons in het dorp en in de plaatselijke krant geplaatst met complimenten aan onze geweldige actieve politie:

Man bedreigt winkelpersoneel met ijshockeystick

Sint-Oedenrode – Maandagmiddag schrok het personeel van boekhandel 't Paperas in Sint-Oedenrode zich een hoedje. Plotseling stond er een man met een ijshockeystick in de zaak. Hij dreigde de boel kort en klein te slaan als de muziek in het centrum niet zachter zou worden gezet.

De muziek die door tientallen boxen het centrum in wordt gestuurd om de sfeer te verhogen wordt via 't Paperas aangestuurd. De bedreiger woont in het centrum en koos er voor om bombarie te maken in de boekhandel. Eigenaar Pieter van der Kamp belde de politie via 0900-8844. Daar werd hij tot zijn grote verbazing afgewimpeld. "Volgens de politie had het geen zin om aangifte te doen", vertelt de ondernemer vol ongeloof. "Er werd mij doodleuk verteld dat het toch geen zaak zou kunnen worden, omdat er geen lichamelijke bedreiging heeft plaatsgevonden. Ik vind dit ongelofelijk. Zodra je hier je auto verkeerd parkeert, krijg je een boete van negentig euro, maar dreigen met een ijshockeystick mag blijkbaar wel."
Even later bleek dat de box boven de shoarmazaak aan het Kerkplein te zijn vernield. Ook zijn de kabels doorgeknipt.
http://www.mooirooi.nl/nieuws/politie/3 ... ockeystick" onclick="window.open(this.href);return false;

Eric Z

Bericht door Eric Z » 08 dec 2016, 01:09

Toch bijzonder dat ontmoedigen van aangifte doen terwijl het je taak is. Bevestigd nogmaals waarom de criminaliteitscijfers zakken.

Robin

Bericht door Robin » 08 dec 2016, 07:53

@350Z, ja sneu verhaal, maar ik denk dat de politie de(zoveelste) verkeerde inschatting aan de telefoon maakte: Het valt wel mee, wat kunnen(mógen!) wij hieraan doen? Niks(totdantoe, toen er nog geen hockeystickdreiging was natuurlijk) Burenruzies komen nogal eens voor. Ik snap wel 'n beetje in wat voor spagaat de politie zit. Door toedoen van Den Haag natuurlijk.

Zed240

Bericht door Zed240 » 08 dec 2016, 12:58

Zo stond er hier een aantal maanden geleden een auto op ons terrein geparkeerd die van voor en achter in elkaar zat. Onverzekerd, sleutel nog in het contact en de ramen open. Na een aantal uur toch maar het 0900 nummer van de politie gebeld, want stel diegene is gevlucht bij een ongeluk o.i.d. Antwoord van mevrouw aan de andere kant van de lijn op onze bevinding: 'Dat komt wel vaker voor hoor, niets aan de hand.'

Juist ja. Ruim een uur later reed er toch een agent langs. Keek even in zijn computer en zag dat de auto van een verslaafde was die überhaupt geen rijbewijs heeft. Zijn antwoord was doodleuk: 'Ik laat morgen de ochtendploeg wel even bij hem poolshoogte nemen.'

De auto wegslepen mocht overigens ook niet, ondanks dat hij midden op ons terrein voor het bedrijf stond.

Moraal van het verhaal? Foutparkeren kost je 90 euro. Geen rijbewijs hebben, in een onverzekerde auto rijden terwijl je bekend staat bij de politie als verslaafde en deze auto willekeurig ergens op straat achterlaten..? Dat mag gewoon in Nederland.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2016, 13:09

Moraal van het verhaal, er lijkt weinig moraal te zijn?

brave en of slaafse burgers zijn een makkelijk 'doelwit' easy targets of soft targets, kassa/onderdrukking.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 dec 2016, 13:25

Oftewel de goeden lijden onder de slechten. Iets wat altijd zo is geweest en zolang de slechten creatiever zijn dan de goeden altijd zo zal blijven. Elke poging om de slechten voor te zijn wordt gezien als een inbreuk op privacy.

Robin

Bericht door Robin » 10 dec 2016, 09:43

Ben verre van een Dijjselbloem fan, maar ditr vind ik 'n goed punt van hem:
http://www.nu.nl/economie/4363403/finan ... uropa.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat vinden we van de uitspraak tegen Wilders gisteren. Ik vind het knap van de Rechtbank die zo in een spagaat zat dat ze hem schuldig bevonden zonder boete kortweg. Petje af daarvoor en dat zeg ik niet gauw van het 'recht' wat in NL gesproken wordt.

MAAR!
Wilders had in de eerste plaats NOOIT een proces aan z'n broek moeten hebben. Meten met twee maten vind ik. Dan ook andere politici(PvdA voornamelijk) voor de rechter.

Ik denk dat ik voor 't CDA ga in maart. We leven hier in 'n 'christelijke' samenleving, nog...

Edit in 't AD van vandaag korte uitleg Hiddema(fan van) en Spong(niet zo fan van)
http://www.ad.nl/dossier-nieuws/advocat ... ~a35499fa/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 10 dec 2016, 13:14

Hiddema is wel goed bezig, zie ook hier over dat rond de wilders uitspraak

Macboy

Bericht door Macboy » 10 dec 2016, 21:15

Hiddema was juist uitermate zwak in zijn argumenten. Maar goed dat boeit ook niet.

Waar het om gaat is dit. Maak dit nou voor elkaar en heel veel mensen zijn tevreden in dit land:

1. Zorg dat politie voor de gewone burger klaar staat. Aangiftes van gewone zaken worden weer opgepakt. Diefstal en beschadiging bezit (oa autos) krijgt prioriteit.
2. Stop met alle onzin rechtszaken tegen hoge piefen waar toch geen drol uitkomt. 40.000 dossiers en dan werkstraf van 100 uur. Laat die 500 agenten allemaal achter diefstallen gaan en internet crime.
3. Zware straffen voor mensen die zinloos geweld gebruiken tegen anderen, en dubbel tegen ambtenaren van politie en ambulance en brandweer met minimale gevangenisstraf. Elke vorm van zinloos geweld minimaal 6 maanden de bak in. Wat zinloos geweld is leg ik andere keer wel uit.
4. Zorg dat mensen die afval op straat gooien - vooral die McD troep - €750 geldboete krijgen. Alles wordt op die parkeerplaaten toch al opgenomen met cameras. Fucking doe daar dan iets mee !!
5. Zorg dat ouderen de juiste verzorging krijgen.
6. Schaf alle onzin subsidies af.
7. Stop met alle regelgeving voor zaken die burgers zelf wel kunnen bepalen.

Volgens mij is iedereen dan blij terwijl dit niks kost maar veel oplevert.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 dec 2016, 22:59

Mooie punten Macboy, go for it :-) ik sta er achter :mrgreen:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 11 dec 2016, 20:47

Op welke lijst sta je, Macboy? Dan kan ik maart 2017 op jou stemmen...

Macboy

Bericht door Macboy » 11 dec 2016, 21:08

VVD !

Plaats reactie