Tijd voor een nieuwe gezinsauto.... komt in plaats van ons huidige 2015 Focus Wagon. De Focus is geen verkeerde auto, maar na een jaar en 20d km, wij zijn allebei een beetje 'verveeld'.
De MINI wordt de dagelijkse auto van mijn vrouw (de baas) - en ze vindt MINIs echt heel erg stoer. Ik heb mijn eigen speelgoed (de Mustang), dus het is alleen maar eerlijk als ze kunnen ook in een leuke auto rijden.
Happy wife = happy life..... daarom nieuwe auto.

Wij hebben de auto besteld via de (zeer) interessant MINI Flex abonnement schema. Naar 6 maanden is de contract kosteloos opzegbaar, maar in principe is het 3 jaar/10d km pj. Wij hoeft alleen voor de brandstof te betalen, alle anderen kosten zijn in de maandelijks bedrag inbegrepen.
De grote kwestie was van Cooper met uitgebreide specificatie, of +€200pm voor een Cooper S met een beperkte specificatie. Na wat proefritten, hebben wij voor de luxe Cooper gekozen.
Specificatie
- F56 Cooper Clubman
- Midnight Back
- Stof / leatherette comfort stoelen
- Chili pakket (LED koplampen, comfort access, Driving Modes, cruisecontrol, velours matten, opbergsysteem, auto airco, enz)
- Serious business pakket + WIRED (8" Pro navigatie, Harmon Kardon systeem, uitgebreide BT functie, draadloze telefoon oplader)
- 18" velgen MINI YOURS Masterpiece
- MINI Yours style interieur Fibre Alloy (met verlichting)
- MINI Yours luxury stuurwiel
- Electrische stoelen
- Verwarmde voorstoelen
- Extra getint glas achter
- Dakdraag systeem
- Slim 20/40/20 achter stoelen
- MINI Head Up Display
- Achterrijuitcamera
- Automaatische dimmende binnen/buitenspiegels
- Emergency Call & Teleservices
- Visibility pakket
- Excitement pakket
- PDC voor/achter + park assistent
- Uitgebreide LED koplampen met bochtverlichting
- Alarm Klasse 3
Levertijd is +/- 12 weken vanuit Engeland, dus begin maart op ons oprit.
De MINIs passen niet aan iedereens smaak, maar ze zijn toch heel fijn autos om te rijden.
Voor dit specificatie betalen wij €670pm (nieuwprijs €43,781) - de maandpremie is ongeveer dezelfde als de maandelijks waardevermindering - dus de FlexAbonnement echt heel erg interessant is.