Voordeel run-flats
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Voordeel run-flats
Ik hoorde net van een collega dat zijn zwager op de vluchtstrook een band aan het verwisselen was. Net toen hij klaar was zag hij een vrachtwagen recht op zich afkomen. Hij kon nog net opzijstappen toen de vrachtwagen de zijkant van zijn auto in elkaar reed.
Zo had ik nog niet over runflats nagedacht, daarmee heb je dat probleem niet.
Zo had ik nog niet over runflats nagedacht, daarmee heb je dat probleem niet.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Nou idd. Met alle respect, maar volgens mij ontbreekt voor het grootste deel van een lange rit de toegevoegde waarde van een chauffeur als ze toch voor het grootste deel op de CC vlak achter elkaar in een treintje rijden.
Ja, voor begin en eind is het fijn als je een goede chauffeur hebt, die de auto daar kan brengen waar nodig. Maar op de snelweg? Ik denk dat als je een goed voertuiggeleidesysteem hebt je die vrachtwagens heel goed achter elkaar aan kan laten rijden. Wel graag op een aparte rijbaan.
Eentje met rails misschien....
In zo'n situatie heb je rangeerterreinen bij industriegebieden waar wél menselijke chauffeurs werken, die de vrachtwagens op het 'spoor' zetten en er weer vanaf rijden. Op het 'spoor' rijden de vrachtwagens automatisch en heel efficient achter elkaar. Mag van mij ook op eigen kracht, of achter een trekker aan. Bij afslagen koppelen ze zich automatisch los en rijden naar het laad-en-los-centrum. Daar heb je dan die menselijke chauffeurs weer die de vracht, al dan niet na overladen in een kleinere vrachtwagen, naar plaats van bestemming rijden.
Kijk, ik heb respect voor de chauffeurs die zulke enorme afstanden rijden, maar het lijkt me ook heel saai werk en je kan niet van iemand verwachten dat die de hele tijd alert blijft of niets anders doet dan besturen.
Anyway, run-flats dus.
Ja, voor begin en eind is het fijn als je een goede chauffeur hebt, die de auto daar kan brengen waar nodig. Maar op de snelweg? Ik denk dat als je een goed voertuiggeleidesysteem hebt je die vrachtwagens heel goed achter elkaar aan kan laten rijden. Wel graag op een aparte rijbaan.
Eentje met rails misschien....
In zo'n situatie heb je rangeerterreinen bij industriegebieden waar wél menselijke chauffeurs werken, die de vrachtwagens op het 'spoor' zetten en er weer vanaf rijden. Op het 'spoor' rijden de vrachtwagens automatisch en heel efficient achter elkaar. Mag van mij ook op eigen kracht, of achter een trekker aan. Bij afslagen koppelen ze zich automatisch los en rijden naar het laad-en-los-centrum. Daar heb je dan die menselijke chauffeurs weer die de vracht, al dan niet na overladen in een kleinere vrachtwagen, naar plaats van bestemming rijden.
Kijk, ik heb respect voor de chauffeurs die zulke enorme afstanden rijden, maar het lijkt me ook heel saai werk en je kan niet van iemand verwachten dat die de hele tijd alert blijft of niets anders doet dan besturen.
Anyway, run-flats dus.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Een nadeeltje...
Op het moment van een bocht insturen wordt de auto een paar tiende van een sec even onstabiel, dat zet de auto zich en ga je strak door de bocht! Ik denk dat dit echt aan niets anders kan liggen dan de banden. Net of dat de wangen bij het insturen een paar cm verschuift t.o.v. de velg. Misschien ligt het aan de bandenmaat...
Op het moment van een bocht insturen wordt de auto een paar tiende van een sec even onstabiel, dat zet de auto zich en ga je strak door de bocht! Ik denk dat dit echt aan niets anders kan liggen dan de banden. Net of dat de wangen bij het insturen een paar cm verschuift t.o.v. de velg. Misschien ligt het aan de bandenmaat...
-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Zo iets zou ik toch wel echt als heel vervelend ervaren. Wagen stuurt meteen een stuk minder lekker in.TopFuel schreef:Een nadeeltje...
Op het moment van een bocht insturen wordt de auto een paar tiende van een sec even onstabiel, dat zet de auto zich en ga je strak door de bocht! Ik denk dat dit echt aan niets anders kan liggen dan de banden. Net of dat de wangen bij het insturen een paar cm verschuift t.o.v. de velg. Misschien ligt het aan de bandenmaat...
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Ik heb dat nog niet gemerkt. Ik vind de 118i wel wat floaty, maar voor mijn gevoel komt dat meer door het standaardonderstel. Volgende keer dat ik een stuk ga rijden zal ik er op letten.TopFuel schreef:Een nadeeltje...
Op het moment van een bocht insturen wordt de auto een paar tiende van een sec even onstabiel, dat zet de auto zich en ga je strak door de bocht! Ik denk dat dit echt aan niets anders kan liggen dan de banden. Net of dat de wangen bij het insturen een paar cm verschuift t.o.v. de velg. Misschien ligt het aan de bandenmaat...
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
TopFuel schreef:Een nadeeltje...
Op het moment van een bocht insturen wordt de auto een paar tiende van een sec even onstabiel, dat zet de auto zich en ga je strak door de bocht! Ik denk dat dit echt aan niets anders kan liggen dan de banden. Net of dat de wangen bij het insturen een paar cm verschuift t.o.v. de velg. Misschien ligt het aan de bandenmaat...
Onder mijn 525d had ik daar alleen last van met de af-fabriek Dunlop's, evenals abnormaal snel cuppen aan de vooras. Bij 12.000 km kon je ze weggooien.
Heb nu een set Good Year's van de dealer gekregen, hebben niet dat gevoelsmatig 'knikken' bij het insturen, maar wel een licht waggelend effect bij snel genomen bochten.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Dat waggelend gedoe is wat ik bedoel, op het moment van insturen krijg je even te maken met een onvertrouwelijk gevoel!Marcel van Meerbeek schreef:TopFuel schreef:Een nadeeltje...
Op het moment van een bocht insturen wordt de auto een paar tiende van een sec even onstabiel, dat zet de auto zich en ga je strak door de bocht! Ik denk dat dit echt aan niets anders kan liggen dan de banden. Net of dat de wangen bij het insturen een paar cm verschuift t.o.v. de velg. Misschien ligt het aan de bandenmaat...
Onder mijn 525d had ik daar alleen last van met de af-fabriek Dunlop's, evenals abnormaal snel cuppen aan de vooras. Bij 12.000 km kon je ze weggooien.
Heb nu een set Good Year's van de dealer gekregen, hebben niet dat gevoelsmatig 'knikken' bij het insturen, maar wel een licht waggelend effect bij snel genomen bochten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hielke en 1 gast