Eriks E36 320 cabrio - Full Detail
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update fot
Mijn Alpina is ook alleen WA verzekerd.
Zit te denken aan een constructie via Snappcar voor de verzekering... Moet ik vanavond nog even induiken.
Familie event in Almelo. Zit net naar de timing icm Max te kijken....
Zit te denken aan een constructie via Snappcar voor de verzekering... Moet ik vanavond nog even induiken.
Familie event in Almelo. Zit net naar de timing icm Max te kijken....
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update fot
Heeel erg benieuwd!
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update fot
Zie PBErikS schreef:Heeel erg benieuwd!
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Eerdaags gaat 'ie voor de Knot 1000+ beurt, en nu wil ik er onder andere ook een nieuw onderstel onder.
Ik wil -niet- verlagen, want daar is het de uitvoering niet voor.
Wat zijn de opties?
Op mister-auto.nl kan ik zoals ik bij mijn vorige 320 cabrio heb gedaan een SACHS onderstel kopen. +/- 425 euro, en dat beviel geweldig.
Op mister-auto.nl kan ik ook een BÖLK onder stel kopen, kost maar +/- 250 euro
Andere optie is een Bilstein Sportsline onderstel, maar verlagen die niet standaard? +/- €660,- kan ik ze voor vinden.
Aangezien ik niet wil verlagen, hebben Bilsteins dan nut?
Ook merk ik een klein beetje speling in mijn stuur. Kan in het onderstel liggen (rubbers?) maar ook aan het stuurhuis? De auto heeft net ruim 230K op de klok. Wat raden jullie aan om te doen? Eerst maar eens alle rubbers vervangen? Hoe kan je speling op het stuurhuis checken?
Lekkere prutser vragen weer.
Ik wil -niet- verlagen, want daar is het de uitvoering niet voor.
Wat zijn de opties?
Op mister-auto.nl kan ik zoals ik bij mijn vorige 320 cabrio heb gedaan een SACHS onderstel kopen. +/- 425 euro, en dat beviel geweldig.
Op mister-auto.nl kan ik ook een BÖLK onder stel kopen, kost maar +/- 250 euro
Andere optie is een Bilstein Sportsline onderstel, maar verlagen die niet standaard? +/- €660,- kan ik ze voor vinden.
Aangezien ik niet wil verlagen, hebben Bilsteins dan nut?
Ook merk ik een klein beetje speling in mijn stuur. Kan in het onderstel liggen (rubbers?) maar ook aan het stuurhuis? De auto heeft net ruim 230K op de klok. Wat raden jullie aan om te doen? Eerst maar eens alle rubbers vervangen? Hoe kan je speling op het stuurhuis checken?
Lekkere prutser vragen weer.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Als ik André goed heb begrepen is elk onderstel onder de 4k bagger. Pak in dat geval maar gewoon de goedkoopste fietspompen die je kunt vinden.
Persoonlijk zou ik pakken waar je een goede ervaring mee hebt gehad. Weet je wat je hebt.

Persoonlijk zou ik pakken waar je een goede ervaring mee hebt gehad. Weet je wat je hebt.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Erik, het is net wat je bedoelt met 'onderstel'. Wil je dempers EN veren? OF alleen nieuwe dempers? De meeste dempers kun je gewoon met je OEM veren gebruiken. Aangezien je niet wil verlagen, lijkt me dat de meest efficiente optie voor je portemonnee.
Bilstein B12 Pro-Kit is een combi van Bilstein B8 dempers en Eibach Prokit veren (verlagen zo'n 30-35mm)
Bilstein B12 Sportline is een combi van Bilstein B8 dempers en Eibach Sportline veren (verlagen net wat meer dan pro kit)
Bilstein B14 en B16 zijn de coilover sets.
Bilstein B8 dempers zijn kortere dempers voor gebruik met verlagingsveren
Bilstein B6 dempers zijn een leuke OEM upgrade voor gebruik met OEM veren
Bilstein B4 dempers zijn een prima OEM vervangingsdemper
Bolk ken ik idd van mister-auto, maar ik zou het zelf nooit kopen. Sachs is een uitstekende OEM replacement en wellicht te vergelijken met B4.
Speling op je stuurhuis kun je checken met de auto op de brug. Gewoon visueel kijken waar de speling zit als je het stuur draait.
Bilstein B12 Pro-Kit is een combi van Bilstein B8 dempers en Eibach Prokit veren (verlagen zo'n 30-35mm)
Bilstein B12 Sportline is een combi van Bilstein B8 dempers en Eibach Sportline veren (verlagen net wat meer dan pro kit)
Bilstein B14 en B16 zijn de coilover sets.
Bilstein B8 dempers zijn kortere dempers voor gebruik met verlagingsveren
Bilstein B6 dempers zijn een leuke OEM upgrade voor gebruik met OEM veren
Bilstein B4 dempers zijn een prima OEM vervangingsdemper
Bolk ken ik idd van mister-auto, maar ik zou het zelf nooit kopen. Sachs is een uitstekende OEM replacement en wellicht te vergelijken met B4.
Speling op je stuurhuis kun je checken met de auto op de brug. Gewoon visueel kijken waar de speling zit als je het stuur draait.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
De M-sport dempers op de E36 323ti waren van sachs. Lijkt mij dus kwalitatief goed spul. Of de demperkarakterstiek jou bevalt weet ik niet.
- Joy
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
B4 vond ik al vrij straf afdempen. Zeker geen originele dempkarakteristiek. B8 ronduit stug. Bilstein zou ik zelf overslaan. Sachs Super Touring zou ik zelf kiezen.
Op de 328i Cabrio zit een nieuw origineel M-tech (ook Sachs) onderstel. Prima comfort. Precies goed eigenlijk.
Op de 328i Cabrio zit een nieuw origineel M-tech (ook Sachs) onderstel. Prima comfort. Precies goed eigenlijk.
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
De Sachs was top voor mij. (In een cabrio in ieder geval.) Op m'n eerste 320 toen nieuw gemonteerd.indobesar schreef:De M-sport dempers op de E36 323ti waren van sachs. Lijkt mij dus kwalitatief goed spul. Of de demperkarakterstiek jou bevalt weet ik niet.
Bilstein B6 zou dan de beste optie zijn, Joost, maar ben je hetzelfde kwijt als een complete kit (sportsline).....
Dat vind ik in verhouding te duur, want ik weet dat Sachs goed is!
Waarom zou je Bolk nooit kopen? Ik denk ook dat het Sachs word hoor, maar zijn er ervaringen met Bolk?
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Thnx! klinkt dan toch als een goede keuze om gewoon weer Sachs te doen.Joy schreef:B4 vond ik al vrij straf afdempen. Zeker geen originele dempkarakteristiek. B8 ronduit stug. Bilstein zou ik zelf overslaan. Sachs Super Touring zou ik zelf kiezen.
Op de 328i Cabrio zit een nieuw origineel M-tech (ook Sachs) onderstel. Prima comfort. Precies goed eigenlijk.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Die zijn er niet (bij mij), dus daarom zou ik het niet kopen.ErikS schreef: Waarom zou je Bolk nooit kopen? Ik denk ook dat het Sachs word hoor, maar zijn er ervaringen met Bolk?

Sachs is idd prima. Op eBay.de kun je wellicht nog een net wat knappere prijs vinden. Veren/dempers is daar echt prijzenoorlog.
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Dat dus!allen schreef:Als ik André goed heb begrepen is elk onderstel onder de 4k bagger. Pak in dat geval maar gewoon de goedkoopste fietspompen die je kunt vinden.![]()
Persoonlijk zou ik pakken waar je een goede ervaring mee hebt gehad. Weet je wat je hebt.
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Nou, het is dus Sachs Super touring geworden.
Even goed gezocht & gevonden voor 250 euro & wordt morgen hier bezorgd!
Maandag gaat het er ook al gelijk onder.
Even goed gezocht & gevonden voor 250 euro & wordt morgen hier bezorgd!
Maandag gaat het er ook al gelijk onder.

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Kijk is aan! Scherpe prijs Erik!
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Goed bezig, gelijk ook de dempermounts bovenzijde achter mee vervangen (was daar geen Z3 upgrade beter voor?)
Daar kom je altijd weer zo klote bij. (iig bij een touring)
Daar kom je altijd weer zo klote bij. (iig bij een touring)
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Ben benieuwd wat je precies bedoeld. Plaatje bij 't praatje?Tim N schreef:Goed bezig, gelijk ook de dempermounts bovenzijde achter mee vervangen (was daar geen Z3 upgrade beter voor?)
Daar kom je altijd weer zo klote bij. (iig bij een touring)
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Sachs zijn idd fijne dempers, kwaliteit is ook dikke prima!
Wat jij bedoeld Tim zijn plaatjes die boven op je bevestigings punt komen als het ware.
Bij de Z3 wil dat wel is scheuren, bij andere oude modellen heb ik het nog nooit gezien.
Denk wel aan de pakking Erik, als die er niet tussen zit komt er daar water naar binnen
Wat jij bedoeld Tim zijn plaatjes die boven op je bevestigings punt komen als het ware.
Bij de Z3 wil dat wel is scheuren, bij andere oude modellen heb ik het nog nooit gezien.
Denk wel aan de pakking Erik, als die er niet tussen zit komt er daar water naar binnen

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Ik bedoel het tussenlager nr. 7. (33521092362) puur omdat je het toch los hebt en daar waarschijnlijk ook nog de eerste exemplaren gemonteerd zijn.
JW bedoeld dan ook gelijk nr. 9/ 16 meepakken denk ik (33526772864)
250,00 voor sachs touring is een nette prijs, daarbij zit sachs ook oem onder de E36
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Maar opsomming wat er maandag gaat gebeuren:
Onderstel vervangen
Onderstel rubbers (mini speling in het stuur, eventueel stuurhuis aanpakken...)
Grote beurt met olie fliters etc
Knipperlicht LV doet het soms wel, soms niet
Boordcomputer idem
Stoelverwarming LV
Origineel BMW sportstuur monteren
Tweede sleutel werkend maken
Winterwielen eronder (styling 46)
Dan in het voorjaar, voordat hij bij het nieuwe huis is de garage kan:
2 mini roest plekjes aanpakken
glascoating
Dan kan ik er voorlopig mee vooruit.
Onderstel vervangen
Onderstel rubbers (mini speling in het stuur, eventueel stuurhuis aanpakken...)
Grote beurt met olie fliters etc
Knipperlicht LV doet het soms wel, soms niet
Boordcomputer idem
Stoelverwarming LV
Origineel BMW sportstuur monteren
Tweede sleutel werkend maken
Winterwielen eronder (styling 46)
Dan in het voorjaar, voordat hij bij het nieuwe huis is de garage kan:
2 mini roest plekjes aanpakken
glascoating
Dan kan ik er voorlopig mee vooruit.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Dat is juist de functie van een knipperlicht he Erik ;-P
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Hahaha, ja inderdaad.......
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Bij mijn touring is de kruiskoppeling tussen de stuurstang en stuurhuis vervangen door een nieuwe.
Daar zat speling op, stuurhuis en stuurdelen zijn wel makkelijk te controleren.
Daar zat speling op, stuurhuis en stuurdelen zijn wel makkelijk te controleren.
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Ja, ik vertrouw daarin wel op mijn monteur.
(ex monteur van Pol in Putten, kent alle BMW's uit zijn hoofd ongeveer.....)
(ex monteur van Pol in Putten, kent alle BMW's uit zijn hoofd ongeveer.....)
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Een stevig probleem helaas.
Met de extreme regenval van afgelopen week is er een aardig probleem tevoorschijn gekomen.
De afwatering bij de schutbord zat verstopt, en de ecu lag vol in het water............
Het drogen van de ecu heeft niet gebracht wat we hoopte. De auto slaat wel rond, maar niet meer aan.
Het verklaard wel alle vage elektronische problemen.
Nu hij wel rondslaat maar niet start moet er misschien een nieuwe ecu in, en ik begreep dat dat nog wel een klote klus was.
Eerst gaan ze kijken of ze alles kunnen hercoderen, maar ik ben bang dat dat hem niet wordt........
Jammer genoeg is dit probleem zich voor gaan doen nadat alles vervangen & klaar was. Hij stond klaar om naar de uitlijner te gaan......
Ben benieuwd wat het geintje gaat kosten.
Met de extreme regenval van afgelopen week is er een aardig probleem tevoorschijn gekomen.
De afwatering bij de schutbord zat verstopt, en de ecu lag vol in het water............
Het drogen van de ecu heeft niet gebracht wat we hoopte. De auto slaat wel rond, maar niet meer aan.
Het verklaard wel alle vage elektronische problemen.
Nu hij wel rondslaat maar niet start moet er misschien een nieuwe ecu in, en ik begreep dat dat nog wel een klote klus was.
Eerst gaan ze kijken of ze alles kunnen hercoderen, maar ik ben bang dat dat hem niet wordt........
Jammer genoeg is dit probleem zich voor gaan doen nadat alles vervangen & klaar was. Hij stond klaar om naar de uitlijner te gaan......
Ben benieuwd wat het geintje gaat kosten.
-
Online
- Berichten: 18923
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Eriks VW golf var 1.4TSI DSG & E36 320 cabrio Update foto's
Overigens was het stuurhuis nog goed.
Wat is er dan wel vervangen?
Stabilisator rubbers, fusee kogels alle draagarm & subframe rubbers.
Ben benieuwd of daarna het vage middenstand probleem weg is.
Wat is er dan wel vervangen?
Stabilisator rubbers, fusee kogels alle draagarm & subframe rubbers.
Ben benieuwd of daarna het vage middenstand probleem weg is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Bakker, beske, bleu_dust, Camiel, Godspeed, JdBn, MartijnGizmo, Paul76, Sabberjoch, Vanreijmersdal en 14 gasten