Wegens auto van de zaak mag mijn geliefde cabrio van eigenaar wisselen.
Hij is van december 1994 en heeft ongeveer 260.000 km gereden.
Apk tot mei 2017.
Bij deze dus te koop mijn fantastische E36 325i Cabrio in de mooie kleurencombinatie Bostongrün met saffraan geel interieur en groen dak. Mag weg wegens auto van de zaak maar hoeft niet weg. In mijn bezit (sinds april 2015) is er véél gedaan om de auto in topstaat te brengen en houden. De vorige eigenaren hebben ook niet bezuinigd op onderhoud.
De motor draait als een zonnetje en verbruikt nog geen liter olie op 10.000 kilometer. Verder stuurt en schakelt hij zoals het hoort, heerlijke auto om te rijden en ook zelfs relatief zuinig te rijden: op vakantie naar Kroatie hebben we met het dak eraf + airco aan nog bijna 1:12 gehaald.
Opties en specificaties:
- Links/rechts gescheiden airconditioning
- Lederen M-Sportstuurwiel en pook
- Saffraangeel lederen interieur met stoelverwarming
- Alarmsysteem klasse 3 met startonderbreker en comfortsluiting
- Sperdifferentieel 25% origineel
- URSS rolbescherming. Beugels komen razendsnel omhoog bij een eventuele rol. Volgens BMW maakte dit de auto net zo veilig als een sedan.
- Elektrisch te openen en sluiten cabriodak in groene kleur uitgevoerd
- Optioneel over te nemen: hardtop in carrosseriekleur (meerprijs 500 euro).
- 17" styling 068 BMW velgen, volledig opgeknapt en Continental Sportcontact 3 gemonteerd
- Uitgebreide boordcomputer
- Afneembare trekhaak
Aan onderhoud in de afgelopen periode gedaan (o.a.):
- nieuw Bilstein onderstel met Eibach veren
- opnieuw uitgelijnd
- remmerij rondom vernieuwd, remklauwen gereviseerd met nieuwe remzuigers
- grote beurt incl. alle vloeistoffen, bougies, etc.
- nieuwe kachelweerstand origineel BMW
- airco servicebeurt (werkt naar behoren)
- nieuwe waterpomp, radiateur, thermostaathuis, thermostaat, snaar
- beginnende roest bij dorpel hersteld en gespoten (bij schadeherstelbedrijf)
- nieuwe koplampen (goed lichtbeeld). Helaas wel angel-eyes maar dat is een kwestie van smaak.
- grille houder opnieuw gespoten
- raamgeleiders vervangen
- nieuwe voorruit met groene band
- de rest die ik vergeet

Natuurlijk is de auto niet nieuw, maar ik mag gerust stellen dat de auto voor zijn leeftijd en kilometerstand extreem goed in de lak zit en fris overkomt. Hij rijdt heerlijk en ik weet zeker dat je er nog jaren plezier van kunt hebben. Hij heeft onlangs een professionele poetsbeurt gehad.
Natuurlijk zijn er wat minpunten. Zo begint wang van de stoel aan bestuurderskant dun te worden en heeft wat aandacht nodig. Verder hebben de bumpers gebruikerssporen en heeft het linker krikpunt in de toekomst ook wat aandacht nodig. Het binnenhemeltje is ook niet 100% meer en zou voor de perfectionist het best vervangen kunnen worden (heeft mij nooit gestoord).
Vraagprijs 3950 euro
Foto's: