Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 01 nov 2016, 07:32

Interessant is 't wel, al had ik dit idee altijd al. dus ik snap Van Bavel's beleving, maar niet zijn oplossing. Ook in het verheden behaalde resultaten bieden géén garantie voor de toekomst etc. Géén econoom op deze aardkloot heeft de wijsheid in pacht. En vooral Piketty niet.:) Grote gek is dat.

Het is allang bewezen door diezelfde markt(werking) . Ik weet ook niet hoe 't wel moet maar ben ook geen hoogleraar of econoom, maar bovenstaand artikel van Romo trap ik niet meteen in want:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/a ... eugd.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Hierin staat:
Dat mag uiteraard, maar is het dan niet beter openlijk onder rode vlag te marcheren? En de 'neutrale' hoogleraar Bas van Bavel, die schreef over hoe ongelijk de vermogens in ons land zijn verdeeld, zegt weliswaar in een Trouw-interview geen uitspraak te willen doen over hoe hoog of laag de ongelijkheid zou moeten zijn, maar in zijn bijdrage aan het rapport laat hij meermaals duidelijk blijken dat hij de belasting op vermogen te laag vindt.
Dus dhr (P) Van (de A) Bavel, lekker neutraal als 'n 911 Turbo uit 1976.

Ik neem koffie.

Peric

Bericht door Peric » 02 nov 2016, 20:12

Van de week zitten kijken.. GAAF!

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2016, 09:24

Half uur gekeken, leuk achtig, Michael Moore salonsocalist met goede bedoeningen vertelt suggestief met voorbeelden en analogieën die als je doordenkt nergens over gaan waarom Trump de man is voor de republikeinse redneck. Het hoe en waarom met een knipoog. Dat soort rednecks wat in het publiek zit zegt mij ook niks.
Net als dat 250.000 Mexicanen de straat op zijn gegaan om te demonstreren tégen 't homohuwelijk meneer Moore.:)
Islam een beetje erbij halen in 't begin, lache, Christendom heeft afgedaan , de white heterosexual man ook. Een vrouw heeft in zijn ogen nooit kwaad gedaan zoals mannen doen. Hillary en Benghazi? Merkel met 'Wir Schaffen Das'? Brexit erbij halen, da's niet één op één zoals opTrump stemmen, meneer Moore. Wat heeft Obama verbeterd dan als zoveel werkelozen toekomst zien in Trump?

Neemt niet weg dat ik 't ook váák met Moore eens ben trouwens! Maar nog niet overtuigd.

Vanavond verder kijken.

Peric

Bericht door Peric » 03 nov 2016, 11:54

Dat moet je zeker doen Robin, want er zit een verrassend einde aan.. :)

Edit: hmm.. zie nu dat 'ie verwijderd is.. Kijken of we er nog 1 kunnen vinden.. :)
Laatst gewijzigd door Peric op 03 nov 2016, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 nov 2016, 15:28

@Robin......Obama heeft weinig kunnen verbeteren omdat zijn politiek tegenstanders vanaf minuut 1 alles tegenwerkte waar hij mee kwam. Ze hadden echt het beste voor met de US of A........ :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2016, 15:59

Hanz, óók...(congres)maar waar twee kijven twee schuld imo. Prima Obama, maar hij kon 't ook niet waarmaken.

Het is zo klote dat clown Trump bepaalde goeie dingen heeft en Hillary ook niet te vertrouwen is.

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2016, 18:15

Video is verwijderd...Heeft iemand 'm compleet nog? Gezocht...

Dan dit maar:)

Peric

Bericht door Peric » 03 nov 2016, 18:43

Ben al aan het zoeken geweest, zonder resultaat.
En ik zit hier met een glimlach op m'n gezicht. 'Michael Moore Admists Trump is right'. Jammer dat de video niet meer online is, dan zou je zien dat dat niet het geval is. En zo jammer dat je het alleen het begin gezien hebt. Ik verklap niks. Hoop dat we 'm weer gaan vinden..

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 nov 2016, 18:46

Voor mij is het simpel: Hillary is primair een politicus en Trump primair een ondernemer. Ik vertrouw ondernemers per definitie meer dan politici. Bij een ondernemer is de agenda vaak helder, bij een politicus weet je nooit wiens belangen op de achtergrond meespelen. Dubbele agenda's in het veelvoud. En zeker die Clinton clan, dat is een synoniem voor corruptie, vriendjespolitiek en schimmige belangengroepen en deals.

Natuurlijk heeft Trump zijn eigenaardigheden maar je bouwt niet zomaar een zakelijk miljardenimperium op, dan ben je heus niet achterlijk. Gewoon een slimme ondernemer.

Ik hoop (en ga er ook vanuit) dat Trump gaat winnen. Als zelfs de (s)linkse media nu al aangeven dat het ongemeen spannend wordt, dan denk ik dat hij in werkelijkheid al een voorsprong heeft tov. Hillary.

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2016, 18:47

Ok, leek me ook al vreemd, in mijn bovenstaande video wordt de boel ook verdraaid inderdaad...

Al zou ik het(met 'n vrouw uit latijns Amerika en heel veel latinos in mijn vriendenkring) het toch wel 'lache' (positief) vinden als Trump president zou worden. Omdat ik Hillary helemaal niet vertrouw en ik een male chauvinist pig ben en ik m'n eigen mening heb.:)

Wat kan er nou misgaan als Hillary het wordt? Niks? Dan idem bij Trump toch? Geen paniek.
Het volk zal spreken.

Nogmaals ik vind het beide clowns en vreemde personen, maar als ik in de VS woonde Trump.

Peric

Bericht door Peric » 03 nov 2016, 18:59

Hmm.. veel Latino's in je vriendenkring? Wanneer heb je weer 's een feestje? :P

WJ

Bericht door WJ » 03 nov 2016, 19:09

Wouter81 schreef:Voor mij is het simpel: Hillary is primair een politicus en Trump primair een ondernemer. Ik vertrouw ondernemers per definitie meer dan politici. Bij een ondernemer is de agenda vaak helder, bij een politicus weet je nooit wiens belangen op de achtergrond meespelen. Dubbele agenda's in het veelvoud. En zeker die Clinton clan, dat is een synoniem voor corruptie, vriendjespolitiek en schimmige belangengroepen en deals.

Natuurlijk heeft Trump zijn eigenaardigheden maar je bouwt niet zomaar een zakelijk miljardenimperium op, dan ben je heus niet achterlijk. Gewoon een slimme ondernemer.

Ik hoop (en ga er ook vanuit) dat Trump gaat winnen. Als zelfs de (s)linkse media nu al aangeven dat het ongemeen spannend wordt, dan denk ik dat hij in werkelijkheid al een voorsprong heeft tov. Hillary.
Heb je je wel een beetje verdiept in Trump voordat je met dit verhaal kwam?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 nov 2016, 19:13

Jazeker!

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2016, 19:48

Peric schreef:Hmm.. veel Latino's in je vriendenkring? Wanneer heb je weer 's een feestje? :P
Zaterdagavond. Salsa bier & draaikonterij:)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 nov 2016, 19:57

Uitgekeken op vrouwen Eric? ;)

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2016, 20:14

*grinnik*

Latinass!

Joy

Bericht door Joy » 03 nov 2016, 20:37

Lol :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 nov 2016, 22:45

Wouter81 schreef:Voor mij is het simpel: Hillary is primair een politicus en Trump primair een ondernemer. Ik vertrouw ondernemers per definitie meer dan politici. Bij een ondernemer is de agenda vaak helder, bij een politicus weet je nooit wiens belangen op de achtergrond meespelen. Dubbele agenda's in het veelvoud. En zeker die Clinton clan, dat is een synoniem voor corruptie, vriendjespolitiek en schimmige belangengroepen en deals.

Mooi verwoord en mee eens, liever een niet politiek correct iemand die duidelijk spreekt dan de politiek correcten die zogenaamd voor jou en mij spreken maar in werkelijkheid veelal voor anderen spreken/doen of zeggen wat ze doen maar niet doen wat ze zeggen.

Liever Donald Trump dan Killary Clinton clan.

Peric

Bericht door Peric » 03 nov 2016, 23:21

Ja, tijdens het sporten bedacht ik me dat ineens.. M'n spaans is niet zo best.. :) Maar ja, LatinA's..

En hij staat dus gewoon op uitzendinggemist..
http://tinyurl.com/hznb7c3" onclick="window.open(this.href);return false;

ENJOY! :)

Robin

Bericht door Robin » 04 nov 2016, 08:24

Bedankt Eric, mooi reclamefilmpje voor Hillary. Het is eigenlijk 'n schat van 'n vrouw kom ik nu achter, ook al stond ze als advocate een kinderverkrachter bij die door haar vrijgesproken werd en waar ze later van zei dat zij meteen al wist en bewijs had dat hij dus wel schuldig was, maarja business is business he:)

Peric

Bericht door Peric » 04 nov 2016, 14:17

Je kan niet alles hebben Robin, kom op nou.. :P

Robin

Bericht door Robin » 04 nov 2016, 14:40

Trump is transparant(er), maar Hillary staat voor vanalles wat goed is als ze president wordt zegt Michael Moore, dus laten we dat nou gewoon eens even aannemen één keertje. Vaak was wat Moore zei (en z'n films) doorspekt met suggestieve gebaren, analogieën die kant noch wal raakten en gewoon sjoemelen met getallen, maar laten we nu één keertje Michael (I'm not a Hillary voter!!) Moore z'n betoog aannemen en vertrouwen op hem en Hillary. (en Paus Franciscus Amen)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 04 nov 2016, 15:56

Robin, een advocaat spreekt geen recht maar staat een verdachte zo goed mogelijk bij in een rechtszaak. Dat hoort bij het rechtssysteem waarvoor je ook als advocaat staat. Net als dat een arts geen hulp mag weigeren aan een kinderverkrachter of moordenaar als deze in medische nood is, ook al zou die arts liever zien dat diegene het leven laat.
De moordenaar van Els Borst had ook recht op een goede rechtsbijstand en kreeg die. De uitkomst was daardoor misschien wel anders dan maatschappelijk gewenst. We ondermijnen het rechtssysteem als we gaan vinden dat een verdachte niet op de beste manier bijgestaan mag worden.

Dat Trump transparanter is vind ik ook een gewaagde uitspraak. Een van eerste dingen zou dan de belastingaangiften zijn maar die zijn vier dagen voor de verkiezingen nog altijd niet getoond.

Wouter, waarop baseer je dat ondernemers een transparantere agenda hebben dan een politicus? De agenda van een politicus is in mijn ogen best transparant als je je er een beetje in verdiept. Er zijn talloze voorbeelden van ondernemers die helemaal geen transparante agenda hebben. Misschien wel transparant in een einddoel van maximale winst voor het bedrijf of voor zichzelf (is dat bij een 'corrupte' politicus dan anders?) maar niet de agenda hoe en ten koste van wat dat doel te bereiken. Enron, vele banken voor en tijdens de crisis, Shell, Dupont (C8), DSB, VW (dieselgate), malafide webshops etc. bewijzen eens te meer dat agenda's van ondernemers helemaal niet altijd transparant zijn.

Als ik nu kijk naar presidentsverkiezingen in de VS dan vind ik het verbazingwekkend dat de kandidaten überhaupt mogen 'solliciteren' op de functie. Voor een burger is het onmogelijk om bijvoorbeeld een hypotheek af te sluiten of een baan bij de overheid te krijgen als je moet vermelden dat je verwikkeld bent in lopende rechtszaken en geen financiële informatie wil overleggen.

Robin

Bericht door Robin » 04 nov 2016, 16:09

Rutger, je hoeft me niks uit te leggen, het vrijpleiten van typetje Hillary vind ik hilarisch.:)
Het gaat me om haar mentaliteit, die is niet zuiver.

Ze wordt straks gekozen, let maar op. Euforie, en dan gaat ze nat.Want zo is ze. Onbetrouwbaar is nog een te net woord:)

Het zijn gewoon twee niet al te beste kandidaten, maatr als ik de NL politici al hoor pro Hillary zou ik bijna Trump fan worden....

Robin

Bericht door Robin » 04 nov 2016, 16:16

Ik moest er om grinniken, maar het is in de praktijk zuur. Dit is wat 't is:)
Afbeelding

Plaats reactie