Heerenveners opgepast !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Heerenveners opgepast !

Bericht door RVV » 19 jun 2007, 18:05

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... motor.html
Snelweg A7 gebruikt voor motorraces
De gemeente Heerenveen wil niet langer dat motorrijders de snelweg A7 bij de plaats gebruiken om races te houden. Op verzoek van Rijkswaterstaat en de politie heeft de gemeente daarom maatregelen genomen.

De motorrijders verzamelen zich op een viaduct boven de snelweg ter hoogte van het dorpje Tjalleberd. Vanaf dat viaduct rijden de motorrijders zo snel mogelijk naar het klaverblad bij Heerenveen en terug. De wachtende motorrijders klokken de tijd. Om en om proberen de motorrijders de snelste tijd neer te zetten

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 jun 2007, 18:08

Doen ze hier bij Tilburg ook, terecht dat men daar tegen optreedt.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 19 jun 2007, 18:08

Das geheel terrecht dat ze daar wat aan doen, maar idd l*llig als je met de auto ook gepakt wordt als vlotjes door rijd

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 19 jun 2007, 18:16

partyondude schreef:Doen ze hier bij Tilburg ook, terecht dat men daar tegen optreedt.
Is overigens wel heel gaaf opm te zien,sommige gaan echt verschrikkelijk plat,maar ja,magnie he?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 jun 2007, 18:28

Mja, er zullen net wat mindere goden op hun giegel gaan of ergens tegenaan klappen...

Hielke

Bericht door Hielke » 19 jun 2007, 18:44

En dan de geluidsoverlast :shock: Ik ben zo af en toe ook wel eens voor wat gekkigheid. Maar er zijn avonden dan is het in Heerenveen Noord niet te harden met die gasten. Blèrpijpen alom natuurlijk. Dat geluid draagt dan heel ver.

Nee, willen ze zich met elkaar meten dan kunnen ze geregeld op Assen terecht.

Fabian

Bericht door Fabian » 19 jun 2007, 19:24

partyondude schreef:Doen ze hier bij Tilburg ook, terecht dat men daar tegen optreedt.
jah, daar zijn wij de schuld van geweest een paar jaar terug. Toen had ik ook zo'n klaverblad-race-fase :roll:

Heel wat ge-emmer mee geweest toen.

Fabian

Bericht door Fabian » 19 jun 2007, 19:25

Hielke schreef:
Helaas, zelfs met orignele uitlaten kun je daar vaak al niet meer rijden met je motor :wink:

Maar gelijk heb je, het hoort niet op die manier plaats te vinden. Iets teveel van het goede.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 jun 2007, 20:56

Alsof dat artikel klopt... de sensatie druipt eraf. :roll: Komt uit de Leeuwarder Courant.

Is helemaal geen sprake van races of getimede rondjes, is gewoon een stel motorrijders wat elke woensdagavond afspreekt om wat te kletsen en wat sportieve rondjes te rijden.

De Leeuwarder Courant is niet bepaald accuraat wat dit soort dingen betreft. Toen ik 5 jaar terug m'n RBW mocht inleveren stond ik de volgende dag ook op de voorpagina. Ik zou stuntend op m'n achterwiel van Sneek naar Joure hebben gereden. Cool, ik wou dat ik het kon. :lol: Artikel stond toen bomvol fouten en vage verdachtmakingen. Na een telefoontje mijnerzijds hebben ze de volgende dag een rectificatie geplaatst. Het originele politiebericht heb ik destijds ook gezien, dat klopte wel gewoon. Maar da's niet spectaculair genoeg dus de heren journalisten verzinnen er wel wat crap bij, dat leest lekker weg. :?
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 19 jun 2007, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

m@rco

Bericht door m@rco » 19 jun 2007, 20:56

Werd net nog rechts ingehaald op het klaverblad.. kwamen er als een gek aan.. ik denk geef ze mooi de ruimte beetje links aanhouden.. zij wat aarselen maar knipperlicht naar rechts was voldoende.. 3 man sterk 8)
Ik wil hun rondje knallen niet verpesten natuurlijk.. er is niks irritanters dan dat je zelf even het klaverblad pittig wil nemen.. en dat er dan een slome zak voor je zit..
:lol:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 19 jun 2007, 22:19

Hielke schreef:En dan de geluidsoverlast :shock: Ik ben zo af en toe ook wel eens voor wat gekkigheid. Maar er zijn avonden dan is het in Heerenveen Noord niet te harden met die gasten. Blèrpijpen alom natuurlijk. Dat geluid draagt dan heel ver.

Geluidsoverlast kan inderdaad erg hinderlijk zijn voor mensen die daar niet van houden. Hier in Franeker heb je een erg mooie rondweg welke zondag ook als uitlaatklep wordt gebruikt en terecht. Is een erg mooi stukje asfalt en het is dan ook erg mooi om te zien vaak. Ik woon hier ongeveer 1km woonhuizen vandaan en kan bijna aan het geluid herkennen welke fiets er voorbij komt (omdat ik de meesten ken in de buurt). Maar hier wordt het redelijk getolereerd gelukkig, ook omdat de plaatselijke motoragent bij dit groepje hoort :lol:

Toch maar eens op woensdagavond rondje Heerenveen doen met de e30 :wink:

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2007, 23:16

Wouter81 schreef:Alsof dat artikel klopt... de sensatie druipt eraf. :roll: Komt uit de Leeuwarder Courant.

Is helemaal geen sprake van races of getimede rondjes, is gewoon een stel motorrijders wat elke woensdagavond afspreekt om wat te kletsen en wat sportieve rondjes te rijden.

De Leeuwarder Courant is niet bepaald accuraat wat dit soort dingen betreft. Toen ik 5 jaar terug m'n RBW mocht inleveren stond ik de volgende dag ook op de voorpagina. Ik zou stuntend op m'n achterwiel van Sneek naar Joure hebben gereden. Cool, ik wou dat ik het kon. :lol: Artikel stond toen bomvol fouten en vage verdachtmakingen. Na een telefoontje mijnerzijds hebben ze de volgende dag een rectificatie geplaatst. Het originele politiebericht heb ik destijds ook gezien, dat klopte wel gewoon. Maar da's niet spectaculair genoeg dus de heren journalisten verzinnen er wel wat crap bij, dat leest lekker weg. :?

Wouter ik heb ook geen kritiek op de motorrijders, maar de snelle auto's moeten nu ook flink oppassen want die laseren ze gratis en voor nop mee

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 jun 2007, 23:41

Weet ik Rico. :) Geen kritiek richting jou.

Wat ik alleen een beetje jammer vind is de afkeurende reacties in dit topic. Veel motorrijders houden net als iedereen op dit forum van soms een lekker stukje doorrijden en da's slechts 1 avond in de week voor 2 uurtjes ofzo, dat je dat merkt als je in de buurt woont. Uiteraard heb je er altijd aso's bij maar die heb je overal, ook bij de auto's. Of je nou op 2 of op 4 wielen rijdt, gun elkaar het plezier. Zoveel plezier is er niet meer mogelijk in Nederland, met een snelle auto of motor. :? Op Assen rijden zoals hier geopperd wordt is er tegenwoordig met de absurd strenge restricties ook niet meer bij, zie mijn topic van laatst.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 jun 2007, 12:51

Het gaat om het viaduct waar Andre in ik naar boven gingen op een vreemde wijze(bekend van Youtube)...

Macboy

Bericht door Macboy » 20 jun 2007, 13:22

Wouter mooi logo van de Punto ! Denk leukste design logo van de eeuw (serieus)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 jun 2007, 16:58

Motorrijders rijden altijd in de weg op klaverbladen. Homo's.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 jun 2007, 19:10

Dennis Cavallino schreef:Motorrijders rijden altijd in de weg op klaverbladen. Homo's.
Ja, laten we het daar eens over hebben, die gasten zijn gewoon traag als het erop aan komt :twisted: :wink:

Hans

Bericht door Hans » 20 jun 2007, 20:20

De gemeente Heerenveen wil niet langer dat motorrijders de snelweg A7 bij de plaats gebruiken om races te houden.
Dus eerst vond de gemeente het geen probleem? :roll:

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 20 jun 2007, 20:39

Reed er net nog langs, idd veel motorpolitie. En niet alleen omdat het voetbal nu hier is.

Bij de afrit van robin en andre's filmpje daarna de minirotonde daar stonden allemaal motorrijders gezellig te babbelen, en er stond ook een motoragent tussen.

De nederlander zegt dan:Lekker geld verdienen zo in het zonnetje

:lol:

Ik heb even lekker hun nek laten draaien want roffelde er lekker vlot langs in een wat oudere 500SL(15jaar).

gr.

Andre

Bericht door Andre » 20 jun 2007, 20:59

I reed er 5 minuten geleden langs alle motor rijders weg en de NSB had er 1 te pakken onder het viaduct.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 20 jun 2007, 21:26

Waar blijven de filmpjes? :P

Rein

Bericht door Rein » 20 jun 2007, 22:09

Om +/- 21.15 gingen een paar motors schuin bij het klaverblad in Drachten

Plaats reactie