Martijn's Renault Mégane RS
- Joopieboy
Re: Martijn's Renault Mégane RS
Lekker geluid zo! 

- MartijnGizmo
Afgelopen week de auto naar de lokale Renault-dealer gebracht voor groot onderhoud + distributieriem. Werd onlangs al erg vriendelijk geholpen toen ik me in kwam schrijven als klant, en die toon zette men gelukkig voort. Dat was bij de Volvo-dealer hier in Almere helaas wel anders.
Kleppendekselpakking lekte iets bij 1 van de bougiegaten, dus die ook meteen laten vervangen, evenals de deurvanger links en de modderkuip rechtsvoor. Altijd weer meer centen dan je zou willen, maar nu wel een auto die 100% in orde is.
En als bonus bleek de auto bij het ophalen ook nog eens helemaal gepoetst te zijn, netjes in het bandenvet etc, veel meer dan ik er ooit aan zou doen zegmaar.

Kleppendekselpakking lekte iets bij 1 van de bougiegaten, dus die ook meteen laten vervangen, evenals de deurvanger links en de modderkuip rechtsvoor. Altijd weer meer centen dan je zou willen, maar nu wel een auto die 100% in orde is.

-
Meer centen dan je zou willen is beter dan meer centen dan je had verwacht. 

- MartijnGizmo
Itt het laatste onderhoud aan de Volvo kon dit tenminste nog met de daglimiet van m'n pinpas. 

- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Mooie auto! zal lekker sturen. Ook leuk om te horen dat ze zo hun best doen bij deze dealer en je waarderen als klant. Vaak genoeg meegemaakt dat het anders gaat helaas (ongeacht het merk)
- MartijnGizmo
Inderdaad, met m'n Volvo ging ik daarom naar Nijkerk (top) ipv Almere (flop). M'n vriendin heeft ter plekke een afspraak gemaakt voor de 120.000-beurt aan d'r Twingo, dus zo levert het ze meteen wat op. 

- Knot
Fijn dat ze wat extra doen! Komt misschien ook omdat het een niet standaard versie is.
- Riceaux
Fijn dat ie nu weer 100% is! En je mag blij zijn dat je niet meer in Groningen woont qua Renault dealer. Die is echt om depressief van te worden.
- MartijnGizmo
Zo zie je maar weer dat ervaringen enorm kunnen wisselen: m'n vriendin ging daar voorheen met d'r Twingo heen, prima geholpen steeds. Kreeg bijv. ook zo een kentekenverlichtingsglaasje mee toen ze die verloren was.
- Riceaux
Ook bijzondere problemen gehad? Of alleen standaard onderhoud? Bij m'n tante haar Clio kraakt de achteras al vanaf aanschaf, meerdere malen mee terug geweest binnen de garantieperiode, aldoor tijdelijk opgelost. Nu de garantie over is willen ze het opeens permanent oplossen met een reparatie a 800 euro. Bij m'n zus haar Twingo is de versnellingsbak naar de klote binnen 90.000 km, kort rondje zoeken op internet levert genoeg hits op van het zelfde probleem, maar coulance is niet mogelijk. En dit zijn dan alleen de grote ergernissen. 

-
Snap dan sowieso niet waarom ze dat in de garantieperiode heeft geaccepteerd. Die 800 euro had ik in ieder geval wel werk van gemaakt. Probleem zat er vanaf het begin, dus dan lossen ze het ook maar kosteloos op.
Afhankelijk van de leeftijd van de auto is met die versnellingsbak ook echt nog wel wat te verwachten van een dealer.
Afhankelijk van de leeftijd van de auto is met die versnellingsbak ook echt nog wel wat te verwachten van een dealer.
- Riceaux
Ik snap het ook niet Allen. Maar ik mag me er niet mee bemoeien van haar. Ik had die achteras op z'n Luco's door de voorpui gegooid.
M'n zus is ondertussen helemaal klaar met Renault en is nu op zoek naar een Audi TT. 

-
Wens haar maar vast sterkte dan. Na een bezoekje aan de lokale dealer hier hoef ik er in ieder geval nooit meer een. 

- MartijnGizmo
Na anderhalve week ontdekte ik dat de auto misfires gaf vanaf 5500rpm. Duurt ff voordat je zoiets ontdekt met druk verkeer etc in de Randstad...
Geen foutmeldingen en voor de rest liep ie prima. Volgens de internets konden dat de bougies zijn, dus afspraak gemaakt en auto weggebracht. Bleek inderdaad dat 1 van de 4 nieuwe bougies niet helemaal fris was, dus alle 4 vervangen en nu loopt ie weer prima.
Liever niet natuurlijk, maar netjes geholpen en nieuw afdekklepje voor de OBD-poort dat ik besteld had (het origineel was door een gorilla met een schroevendraaier eruit gerost en daarna weer soort van in elkaar gelijmd) kreeg ik zonder verdere kosten mee.
Bij het zoeken naar de OBD-poort ontdekte ik onder de afdekking bij de pook ook nog een netjes gesoldeerde extra sigarettenaanstekeraansluiting, dus de oplader voor m'n telefoon zit nu netjes uit het zicht.

Liever niet natuurlijk, maar netjes geholpen en nieuw afdekklepje voor de OBD-poort dat ik besteld had (het origineel was door een gorilla met een schroevendraaier eruit gerost en daarna weer soort van in elkaar gelijmd) kreeg ik zonder verdere kosten mee.

Bij het zoeken naar de OBD-poort ontdekte ik onder de afdekking bij de pook ook nog een netjes gesoldeerde extra sigarettenaanstekeraansluiting, dus de oplader voor m'n telefoon zit nu netjes uit het zicht.
- MartijnGizmo
Eindelijk een keer op de foto met 'die andere gele':
Team Yellow by Martijn Koevoets, on Flickr
De feestvreugde bleek alleen wederom van korte duur: gisteren onderweg naar CPZ, vlak voor het bereiken van m'n bestemming een 'kloenk' alsof ik ergens overheen reed, gevolgd door beduidend meer resonantie van de motor in het dashboard etc. Mijn vermoeden: afgebroken bout in de baksteun...
Schijnt nogal eens voor te komen, zowel bij auto's die veel kerbstones zien als exemplaren die met wat meer beleid bereden worden. De auto vandaag maar weer weggebracht dus, en bij de werkplaats verzocht om meteen de verbeterde baksteun van een RS275 te monteren.

De feestvreugde bleek alleen wederom van korte duur: gisteren onderweg naar CPZ, vlak voor het bereiken van m'n bestemming een 'kloenk' alsof ik ergens overheen reed, gevolgd door beduidend meer resonantie van de motor in het dashboard etc. Mijn vermoeden: afgebroken bout in de baksteun...

Schijnt nogal eens voor te komen, zowel bij auto's die veel kerbstones zien als exemplaren die met wat meer beleid bereden worden. De auto vandaag maar weer weggebracht dus, en bij de werkplaats verzocht om meteen de verbeterde baksteun van een RS275 te monteren.
- Joy
Ai klotig. Ik vind het een leuke wagen. Vrolijkt het straatbeeld op.
- MartijnGizmo
Ja, stomme pech, maar zo gaat dat soms. Overigens als een bejaarde opgetrokken en geschakeld op de terugweg, ook ontkoppelt door de bocht waar mogelijk om de boel zoveel mogelijk te ontzien. Alleen op de snelweg +30, want met 3000rpm in 6 liep ie het rustigst. Weer een ervaring op zich! 

- Joy
Ook wel eens met een afgescheurde motorsteun terug gereden vanaf de Nurburgring. En later nog eens keer vanaf Malmedy. Lijkt eng maar blijkbaar kan de techniek nogal wat hebben. 

-
OnlineLuco
Dan wel met de auto nog vast aan de achterasRiceaux schreef:Ik snap het ook niet Allen. Maar ik mag me er niet mee bemoeien van haar. Ik had die achteras op z'n Luco's door de voorpui gegooid.M'n zus is ondertussen helemaal klaar met Renault en is nu op zoek naar een Audi TT.

- Fabian
Balen man. Maar je kunt het maar gehad hebben, hoef je je daar niet meer druk om te maken 

- GTRene
das idd balen, had ik destijds zoiets, ook onderweg naar CPZ en al een aardig eind onderweg, voor de eerste keer met de Hartge Z3 naar CPZ voor een DF drivingday
in 2007 , haalde nog ff een auto in, toen plots een kadeng geluid niet lang durend, volgend met een rood lampje dynamo op dash kort later volgend met de koelvloeistof temp die opliep en dus maar stoppen langs de snelweg... kap open, ah vandaar, multiriem aan gruzelementen door die een afgebroken bout bij de dynamo die tussen die riem viel (vandaar dat ineens korte gerammel) en die riem sloeg vervolgens die andere riem ook kapot, 2 vliegen euh riemen in 1 klap en dus Peter maar bellen dat ik niet kwam rijden op CPZ , mooi balen toen.

- Tim N
Lache foto, war is zo'n B5S4 dan klein vergeleken met een nieuwere RS
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Kleine auto's worden groot.
Je ziet ze niet heel veel, das best wel jammer.
Je ziet ze niet heel veel, das best wel jammer.
- Tomj
Ik wist niet dat de 275 een betere baksteun had, heb je daar verdere info over ? 
Ik moet eens dringend een topic van mijn 275 openen.

Ik moet eens dringend een topic van mijn 275 openen.
- Macboy