BMW F22 M235i [Sold...]
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [Fabrieksgarantie....]
De 235 had trouwens een ruime week stilgestaan, vakantie. Wel mooi toen ik hem vrijdagavond weer reed, erg nat en koud wegdek. Toch hebben de Super sport banden veel grip maar vind wel dat ze op de limiet onaangekondigd loslaten, ik ga er met deze setup liever grof over de limiet heen ipv de grens opzoeken.
Tussen woerden en ter aar mooi stukje met bochten maar toch wel momentje aanremmen gehad, even hart in de keel bij aanremmen vanaf bijna 200 op een rotonde, het wordt echt gladder..
Snelweg op meters maken blijft geniaal. 100 in 4 en dan gas erop, hij loopt bij de 7300 begrenzer door naar 230 teller, kan je m net zo goed door naar 5 zetten en 260 teller aantikken, gaat echt gemakkelijk.
Ook nog donutje gedraaid, 2x rond, door naar 2, koppeling trekt dat net dus liever mindere banden maar nu op nat met 7000 in 2 gewoon piepen en gillen en strepen bleven nog staan ook!
Tussen woerden en ter aar mooi stukje met bochten maar toch wel momentje aanremmen gehad, even hart in de keel bij aanremmen vanaf bijna 200 op een rotonde, het wordt echt gladder..
Snelweg op meters maken blijft geniaal. 100 in 4 en dan gas erop, hij loopt bij de 7300 begrenzer door naar 230 teller, kan je m net zo goed door naar 5 zetten en 260 teller aantikken, gaat echt gemakkelijk.
Ook nog donutje gedraaid, 2x rond, door naar 2, koppeling trekt dat net dus liever mindere banden maar nu op nat met 7000 in 2 gewoon piepen en gillen en strepen bleven nog staan ook!
- Arthur
- Berichten: 42882
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F22 M235i [Fabrieksgarantie....]
Was in 2008 of 2009, geen idee. En ik had de auto al ingeruild, rekening kwam later omdat ze coulance bij BMW gingen checken... niet dus

Knot schreef:Had je met 1 of 2 jaar kunnen verlengen toch? Ik let daar volgende keer wel op bij een auto van nog geen 2 jaar.
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: BMW F22 M235i [Fabrieksgarantie....]
Klopt...
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/1-seri ... -for-china" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/1-seri ... -for-china" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Nog een filmpje gemaakt (volgende keer steady met de gopro), even voor het idee, 100-limiter in de 4e versnelling. Je ziet dat ie bij 6700 eigenlijk instort, dan is er niks meer, in 5 pakt ie dan juist weer lekker op. Wat mij betreft mag de begrenzer eraf 

- MartijnGizmo
- Berichten: 12986
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Valt ook echt wat terug na bereiken van de begrenzer, voelt het nog ff extra frusterend... 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
ja hallo, daar zit je begrenzer ook
als je dat verder verlegt zal het wel wat meer slijtage/krachten opleveren, ook meer power als je de waardes ook wat laat aanpassen.
trouwens met chiptuning, verleg je waarschijnlijk ook het max rpm wat, 2 vliegen in 1 flats.

trouwens met chiptuning, verleg je waarschijnlijk ook het max rpm wat, 2 vliegen in 1 flats.
- Kasteel
- Berichten: 5434
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Verleggen van de max rpm heeft niet heel veel zin in dit geval Rene 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
niet als je verder niks aanpast denk ik idd, tenminste als hij spreekt over dat inkakken van, dan kan je beter de software aanpassen zodat die wel vrij kan doorlopen en de rpm grens dan ook wat verschuift, maar zou dat niet te veel doen, max 500 rpm erbij oid.
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Hij haalt 260 in 5 maar daarna gewoon in 6 verder hoor, 7300rpm is zat waar de limiter op zit... ik bedoel meet die germaanse limiter 
Bedoelde meer hij begint zo lekker, mooiste is als hij blijft presteren tot de 7000 maar het blijft een turbo motor.

Bedoelde meer hij begint zo lekker, mooiste is als hij blijft presteren tot de 7000 maar het blijft een turbo motor.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
ah zo
7.300 is idd voldoende, hooguit kan je de waardes aanpassen + wat extra turbo druk zodat die max rpm sneller worden bereikt, kan best verslavend werken 


-
- Berichten: 4181
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Hoge turbo druk op hoge toeren vinden de drijfstangen ook heel erg leuk, mag je wel zeker weten dat die heel sterk zijn 
Knot : trekt lekker door, maakt echt wel meters.

Knot : trekt lekker door, maakt echt wel meters.
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
.
Laatst gewijzigd door Walter op 29 jan 2017, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Bij het aantikken van 10 x 25 km/u stond er in ieder geval dat je niet harder mocht dan 9 x 15 km/u.
Trekt lekker door dat hok.

Trekt lekker door dat hok.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12986
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Die verkeersbordherkenning zit er regelmatig naast natuurlijk.
- sitechris
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Loopt zeer soepel in de begrenzer. Niks mis mee
. Maar ik snap dat je de begrenzer eruit wilt slopen 


- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Hij zal niet oneindig doorlopen maar denk zeker dat er met standaard vermogen 280 in zit... is dat ook in strijd met de garantie vraag ik me af, of alleen als je m naar 380pk chipt en daarmee als bonus de begrenzer eraf haalt?
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
JA bij n JB4 of Procede kastje is de begrenzer weg als dat is wat je bedoeld
- Hielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Ding trekt bij 3500 al zo gruwelijk hard, alles boven de 6500 is onnodig. Denk zelfs dat schakelakties bij net boven de 6000 het meest efficiënt zijn.
In de originele 135i in 2008 was dat al precies hetzelfde.
In de originele 135i in 2008 was dat al precies hetzelfde.
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Net nog even muziek geluisterd, eerste versnellingen kan je wel naar 7000 maar in 3 ben je inderdaad ergens rond 6600 het beste af. Verbruik dit tankje wordt geen topper...
Als je m stationair vloert zet ie m op 3000 daar ben ik geen fan van, zeker onder deze omstandigheden werkt dat niet. Liever ergens rond de 2000 lanceren ben je nog sneller weg en spaart je koppeling. Helaas niks leuks tegen gekomen vanavond maar wel strepen getrokken, gaat wel op droog maar je moet best heftig inzetten.
Als je m stationair vloert zet ie m op 3000 daar ben ik geen fan van, zeker onder deze omstandigheden werkt dat niet. Liever ergens rond de 2000 lanceren ben je nog sneller weg en spaart je koppeling. Helaas niks leuks tegen gekomen vanavond maar wel strepen getrokken, gaat wel op droog maar je moet best heftig inzetten.
- Arthur
- Berichten: 42882
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Dat M235i constant opgelicht in mn cockpit ging me wel irriteren. Ik heb zo min mogelijk aan, dat efficient dynamics staat ook uit.
Walter schreef:Ach, instorten, instorten.. gaat best lekker maar wat staat er onderin dat witte rondje eigenlijk?
- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Volgens mij draai je het om je wil juist geen hoge turbodruk op lage toerentallen, ivm met de belasting op zuigers, drijfstang en krukaslagers.Emiel schreef:Hoge turbo druk op hoge toeren vinden de drijfstangen ook heel erg leuk, mag je wel zeker weten dat die heel sterk zijn
Knot : trekt lekker door, maakt echt wel meters.
op hoge toerentallen is de kans dat er is mis gaat juist veel kleiner.
OT: Heeft lekker de gang er in zeg, beetje snelle software en geen V-max dan ben ik wel benieuwd

-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
High Speed knock is minder leuk.MJvanBlokland schreef:b]Volgens mij draai je het om je wil juist geen hoge turbodruk op lage toerentallen, ivm met de belasting op zuigers, drijfstang en krukaslagers.Emiel schreef:Hoge turbo druk op hoge toeren vinden de drijfstangen ook heel erg leuk, mag je wel zeker weten dat die heel sterk zijn
Knot : trekt lekker door, maakt echt wel meters.
op hoge toerentallen is de kans dat er is mis gaat juist veel kleiner.[/b]
OT: Heeft lekker de gang er in zeg, beetje snelle software en geen V-max dan ben ik wel benieuwd
- Knot
- Berichten: 40002
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Dacht juist op YouTube een paar keer een JB4 gezien te hebben op een M135i die wel meer vermogen had maar ook bij 260 in de begrenzer liep (nog steeds).Marc R schreef:JA bij n JB4 of Procede kastje is de begrenzer weg als dat is wat je bedoeld
- Kasteel
- Berichten: 5434
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
JB4 houdt bij deze motoren volgens mij de begrenzer 

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: BMW F22 M235i [100-260....]
Ik heb met mijn 335i meerdere keren sneller dan 280 gereden,dus begrenzer was wel weg denk ik.
K had wel een procede kastje geen JB4
K had wel een procede kastje geen JB4