Welk dier heb jij aangereden?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 jun 2007, 10:07

Een kat doodgereden (kwam in het donker ineens uit de bosjes, vlak voor m'n auto) en vorige week een vogel vol op m'n voorruit, ook dood.

Maat van me reed eens een eend dood met de motor, hij reed zo'n 180. Kwam thuis, lag dat beest nog op zijn voorspatbord. Darmen overal enzo, blegh.

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 19 jun 2007, 10:25

Gisteren met een gangetje of 80 ineens een fazant voor de wagen, ik kon geen kant op.

Door net voor impact vol te claxoneren en met het groot licht te seinen (jaja..) zette hij gelukkig nog een eindspurt in naar de overkant van de weg die hem uiteindelijk het leven gered heeft.. 8)

Onlangs ook nog wel een musje in de grille gehad en een duif plat gereden in Keulen, doe je helaas niks aan.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 19 jun 2007, 12:17

Bij mij kwam er ooit eens een Golden Retriever een parkje uitrennen. Ik kon uitwijken, maar zijn eigen snelheid zorgde ervoor dat hij vol in de zijkant dook. Even gestopt natuurlijk, hond liep een beetje gedesoriënteerd rond....de auto een lichte deuk in het portier.

Op een nachtelijke doorreis van Maleisië naar Chonburee (tussen Bangkok en Pattaya) even gaan tanken. Ik dacht dat er een dikke nachtvlinder onder de ruitenvisser van de auto zat.....bleek een vleermuis te zijn.

Hond van mijn moeder een paar maanden geleden aangereden en overleden. Heel erg triest hoor. Beest was gewoon aangelijnd, komt er een slaapkop de hoek omzetten, ma + hond lopen op het zebrapad, ma + hond schrikken, hond springt naar voren, slaapkop rijdt tegen hond omdat hij dacht nog wel eventjes voor mijn moeder langs te kunnen schieten....en verklaarde achteraf dat hij de hond niet gezien had.
Op zo'n moment kan je het dus allemaal lekker zelf uitzoeken. Ok, de verzekering van de tegenpartij vergoed de kosten van crematie, maar meer dan dat dus helemaal niet.
Die eikel heeft ook helemaal nooit iets van zichzelf laten horen...echt een schande

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 19 jun 2007, 13:57

een keer een kindje van 3, gelukig was dat op de fiets en had ze alleen een klein gaatje in der hoofd. Heel erg van geschrokken dus mij zie je daarom in de auto alleen nog maar stapvoets over woonwijken heenrijden.

En een keer een duif in me 18 jaar oude polo die ik toen nog had, ik denk dat ie weer verder gevlogen is. Hij had alleen een kilo veren en een pootje minder want die zaten in me ruitenwisser geklemd!! Geen barst trouwens, ik reed iets van 100 ofzo.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 19 jun 2007, 14:06

Vorige maand Bambi voor de auto gehad, 2000 euro schade :( Reed niet eens te hard en zag het beest pas toen die hoog door de lucht vloog.

Ook al eens een haas voor de auto, door de bumber beter gezegt. Ik tufte met een gangetje van 160 over de snelweg. Bugs Bunny stak over en ik dacht nog dat haalt die net. Op het laatste momment maakte hij een 90graden bocht en dacht harder te kunnen rennen dan ik reed. Niet dus...

Denk dat ik alles bij elkaar wel een duif of 10 voor de auto heb gehad. Ik rij vaak 's morgens heel vroeg en die beesten zijn gewoon veel te traag met vertrekken. Na 2 duifen hebben plat gereden is dat wel duidelijk. Dus de volgende keer rij je er omheen. Moeten ze niet alleen net een meter van te voren voor de auto vliegen.
Heb er al eens 1tje een KM of 100 aan m'n sleep oog gehad. Zag hem pas toen ik terug kwam lopen bij het tankstation.

1x ging het net goed met een groot hert. Zo'n mannetje met een mega gewij op de kop. Ik reed op een bochtig berg(nauw ja heuvel) weggetje wat dood loopt. Aangezien er alleen aan het eind van de weg 1 huis staat waar ik moest zijn kun je er (redelijk) van uit gaan dat je geen tegenliggers hebt. Het was iets van 6 uur 's morgens en ik probeerde met een Caddy 1.9Sdi om 120KM/h te halen op het enige een beetje rechte stuk. Was me nog niet eerder gelukt. Dit keer wel, zij het dat dat hert midden op de weg ging staan. Ik zag, stevig blokerend, door het zijraam dat ik hem op een metertje miste.

In duitsland op de kruising tussen de B257 en B258 een wild zwijn met jongen... Moeders wilde de jonkies beschermen en bleef midden op de weg staan. Mamma everzwijn is niet grapig als ze boos is. Gelukkig koos ze toch eieren voor haar geld.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 19 jun 2007, 14:53

Op Ford Lommel high speed aan't rijden met nieuwe transit I-5. 200 pk en 600 NM koppel. 175 liep dat ding. Komt er een duif voor de gril. Doffe slag, ik stap uit en zie net de achterpootjes nog steken tussen de rechterkoplamp en de motorkap.

Toen moest ik een schaderapport maken, bij opmerkingen even het volgende gemeld:

Slachtoffer weigerde voorrang van rechts te verlenen.
Slachtoffer droeg geen FIA gekeurde helm, welke verplicht is op baan 5.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 jun 2007, 15:13

:lol:

Tommy

Bericht door Tommy » 19 jun 2007, 15:24

Eend steekt over, z'n nek is precies de hoogte van de bumperlip... tok.
Kat steekt over, borstelt m'n bodemplaat schoon, nog na rollend rent kat door zodat hij niet onder de auto van Joy terecht komt die achter me reed.

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 19 jun 2007, 18:56

Op de franse Autoroute richting Barcelona met 190km/h een konijn en, godzijdank, met maar 130km/h een enorme meeuw over de motorkap langsde voorruit. Wat een ranzige troep liet dat beest achter zeg :shock:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 19 jun 2007, 19:31

Echt diverse dieren in me tijd als nachtkoerier :(.
Vorige week zaterdag toch wel de meest aparte, ik werd aangevlogen door een zwaan van rechts. Ik schrok me echt de tering, zag het beest zo aan komen vliegen, week vol uit en claxoneerde. Na kwartiertje verbaasd over 4 banen lopen kon de zwaan z'n weg weer vervolgen.

markk

Bericht door markk » 19 jun 2007, 19:53

BoxsterS vs birdie @ 155mph

http://www.autocult.com.au/BlogDetail.aspx?id=480

Nee, niet mijn BoxsterS gelukkig...

Mark.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 19 jun 2007, 19:56

Gatverdamme.

Er is toch ook eens een filmpje geweest met een Subaru op het circuit waar even een vogel tegenaan vloog ?

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 jun 2007, 20:05

@ Sander,

Nee, dat was dacht ik een EVO, geen Subaru.

Zelf heb ik een konijn geraakt toen ik mijn Leon net had. Precies op de hoek van de bumper en de mistlamp. De stukken vacht zaten op de bumper en de velg.

Vorig jaar met 240 km/h op de Autobahn een meesje op de bovenrand van de voorruit. Ik schrok me kapot van de luide klap. Ik zag namelijk iets kleins en toen de luide klap. Op een parkeerplaats gestopt om te kijken, bleken de spetters over het hele dak te zitten tot op de achterrand van de dakspoiler.

Afgelopen week nog een merel overreden met de Speedster ergens in de Alpen. Ik voelde het beestje stuiteren tussen het wegdek en de alu bodemplaat :cry:

Het geeft altijd een rotgevoel, maar voor die kleine diertjes ga ik geen levensgevaarlijke ontwijkmanouvres uitvoeren ...

SteV6

Tom

Bericht door Tom » 19 jun 2007, 20:17

Okay de tussenscore:

40 Mus/meeuw/ekster/kraai/eend/duif
9 Konijn/haas
3 Fazant
3 Kat
2 Ree/hert
2 Hond
1 Vleermuis

Driving-Killers.com :P

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 19 jun 2007, 21:27

Met de brommer een keer een meneer eend doodgereden, die samen met z'n vrouw zomaar overstak. :?

Met de auto 2x een kat, de eerste keer met de Renault Alpine A310, dus voorspoiler aan gort en die kat had geen nek meer. :?
Gebeurde op een provinciale weg midden in de nacht, ik reed ongeveer 140 km/h en zag die kat oversteken, ik dus uitwijken naar de andere baan waar dat beest net vandaan kwam, nee draait ineens om en loopt terug........ :?

2e keer was op de duits autobahn met een Mazda 818....ik kon die kat met 150 km/h niet meer ontwijken, dus doffe klap onder de bodem van de auto. :?

En ook al verschillende vogels in m'n gril gehad, maar 't lulligste was nog vorig jaar:
s'ochtends om iets voor 6:00 uur op weg naar m'n werk kom ik door een flauwe bocht over een bruggetje en zie plots een auto die me tegemoet komt stilstaan net voor die brug, dus voor mij net erover heen.
Op dat moment zie ik een moedereend met kuikens oversteken, inmiddels op mijn weghelft dus geen uitwijk mogelijkheid.
Rechts een sloot en links die auto die netjes was gestopt voor de eendenfamilie.
Vol op m'n rem........piepende banden en flinke strepen op de weg, maar kon niet op tijd meer stoppen, dus zag die hele kliek onder m'n auto verdwijnen. :shock:
Die man aan de andere kant zag ook wel dat ik niet anders kon en doordat die eenden vrij laag bij de grond zijn als ze lopen had ik ze door dat bruggetje nooit op tijd kunnen zien.
Hij maakte een huilend gebaar en ik stapte met lood in m'n schoenen uit, bang om 1 grote slachtpartij te zien. :?
Ik kijk onder m'n auto en zie dat alles wat geel is nog beweegt en ook moeders mankeerde niets. :D
Er was er 1 bij die wat manker liep dan de rest, maar ook die ging weer verder richting sloot, dus eind goed al goed. :D :D :D

GarreTT

Bericht door GarreTT » 19 jun 2007, 22:31

Ik heb een keer een ree aangereden met de Fiat Uno @160 km/h, op de A7 bij Marum. Ik week uit via de vluchtstrook en het beest wilde op 1 of andere manier ook terug. Helaas raakte ik hem net.
Ik heb even stil gestaan op de vluchtstrook maar zag ook verder niets op de weg en de auto reed nog goed en ben vlug doorgereden. Later bij licht de schade bekeken: 1 knipperlicht glaasje kapot en een klein krasje op het dak.
Ik durf er niet aan te denken wat er gebeurt was als ik hem vol had geraakt bij die snelheid :shock:

jille hooysma

Bericht door jille hooysma » 20 jun 2007, 18:17

1 keer bijna over een haas heen gefietst. Dat domme beest bleef ook mooi zitten. Reed ongeveer met een gangetje of 30 van een viaduct. :? 8)

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 20 jun 2007, 19:54

ik heb vorig jaar nog een klein katje doodgereden...

was de varkens aan het voeren, en de voerbak aan het vullen. Zit dan zo'n 230 kg aan biks in...

we hadden net een klein katje gevonden bij ons in de schuur, superlief, maar die liep je de hele tijd achterna...

ging dat beest net na het vullen onder die bak zitten...

vlakbij één van de wieletjes...

ik druk dus die kar in beweging...

ineens...

MWIEAAAAUUUWWW, en de kat sprong weg, spartelde nog een minuut na, werd wit om het snuitje, en lag heel doodjes in mijn handen...

en toen heb ik dus een kat doodgereden met een gangetje van <1 km/h

oftewel, altijd ff checke als er iets om je kar of voertuig, auto, trekker, of wat dan ook staat/ligt. :lol:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 20 jun 2007, 19:58

ook een keertje m'n broertje bijna expres aangereden met de trekker, millimeterwerk, hoor!!!!!!

volgas eropaf, en laat remmen, die sukkel blijft dan ook staan, hè!!!!!!

Joy

Bericht door Joy » 20 jun 2007, 20:51

Ik heb op mijn fiets eens OVER een kat gereden. Kwam met een gangetje van 25 bij school aan (te laat natuurlijk) en daar stak een kat over. Deze kwam vakkundig voor mijn voorwiel waarbij ik over z'n rug reed en vol tegen de grond smakte. Aardige schade aan m'n fiets maar mr. kat was als een speer weg en ik had geen getuigen :wink: .

Roel

Bericht door Roel » 20 jun 2007, 22:54

Ik zelf heb alleen nog maar vogels aangereden en 1x bijna een egel maar die heb ik gelukkig kunnen ontwijken.

Mijn vader heeft het wel voor elkaar gekregen om een dier aan te rijden wat hier nog niet genoemd is volgens mij. Hij reed over een boerenland weggetje een schaap aan die de weg op sprong, aldus zijn woorden. Nog nooit een schaap zien springen maar goed :?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 20 jun 2007, 23:48

Ik heb ooit een keer op een avond op een mooi binnenweggetje een haas op het achterhoofd gereden. Ik was een beetje aan het 'racen', en zag opeens een haas zitten, ik denk hij blijft daar wel, maar vlak voordat ik bij hem ben, rent hij in één keer de weg op en rent voor me uit. (doen die domme hazen altijd, gaan ze in je lichtbundel rennen) dus ik nog remmen, maar met de voorbumper heb ik hem waarschijnlijk achterop zijn kop geraakt. Hartstikke dood!

Daarnaast heb ik 2 jaar terug een keer op de rondweg in Franeker een kat heel erg dood gereden. Het was midden in de nacht na een avond stappen, uurtje of 4, en ik reed daar met een gangetje van 60, omdat ik aan het kletsen was mijn degene naast me. Normaal rij ik daar al snel 80/90/100 terwijl je er 70 mag. Het gras was al tijden niet gemaaid, en opeens dook uit dat hoge gras een kat op. Ik kon niets meer doen en heb hem vol geraakt. Ik nog een keer terug gereden om te kijken of ie echt dood was. Maar dat was wel zeker.....laten we het zo zeggen. He was al over the place. Ik heb niets met huisdieren, dus lig er niet wakker van, maar ja, wel sneu voor het baasje waar hij de volgende ochtend niet in de mand lag.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 18 aug 2008, 15:06

Gistermiddag was het flink raak.

Was even lekker aan het sturen met de BMW, dakje open ramen open. Gewoon even lekker genieten van het rijden. Ik haal een auto in, terug naar rechts. Komt er ineens super hard een Kawasaki Ninja zx10r voorbij, dacht meteen "even sporten". Dus ik iets gas bij, hij meteen al op het achterwiel. We draaiden de rondweg van Franeker op maar er ging politie over de andere kant dus even rustig. Volgende rotonde vol erop, naja niet bij te houden natuurlijk. Dan een bocht naar rechts waar je met 130/140 in kan duiken. Licht glijdend over 4 wielen achter die motor aan met zijn knie bijna op de grond. BAM!! Ik; wtf :? Kijk in de spiegel en zie nog net een dikke mantelmeeuw in stukken neerklappen. Gelukkig kwam hij op het voorruit en niet op de voorbumper oid.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 18 aug 2008, 15:14

Ik heb iets met duiven... :roll: (of andersom)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 aug 2008, 15:33

Nou vogels op je voorruit is anders ook niet alles. Ik kreeg eens een zeemeeuw op mijn raam met 190 km/u, ik was serieus blij dat het raam er nog in zat zo'n klap geeft dat :shock:
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 18 aug 2008, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie