Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Peric
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
@ Alexander. Vind je het zelf ook niet een beetje link om je helm los te doen terwijl je bijna stilstaat op een punt waar sommige mensen misschien niet op zitten te letten?
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad!..... maar dat geldt vaak dan ook voor de opgejaagde/niet ingehaald willen wordende auto. Kat en Muis/Dogfight weet ik hoe je 't noemt.Eric H schreef:Helaas nog hele volksstammen die een soort van waas voor hun ogen krijgen als ze op de ring rijden tijdens TF.
Agressief rijgedrag, inhalen waar het eigenlijk niet kan, jagen, drukken, maar zoveel mogelijk mensen willen inhalen, zo snel mogelijk over de baan willen gaan, ronderecord rijden....etc...Dan snap je echt het doel van TF niet.
Wat is dat toch voor schakelaartje in die mensen d'r hoofd ??

- Alexander
Kan je reactie voorstellen. Eerste wat is doe, uit ervaring, is niet de laatste in de rij te zijn en plaats maken voor achterkomend verkeer.
Plus, zeker als je 'maar' met een mx5 rijdt, veel spiegelen. Maw wist dat het achter mij vrij rustig was.
Niettemin goede tip, je weet nooit. Pas helm los als je de baan af bent. Still learning after 1700 rondkes;-)
Plus, zeker als je 'maar' met een mx5 rijdt, veel spiegelen. Maw wist dat het achter mij vrij rustig was.
Niettemin goede tip, je weet nooit. Pas helm los als je de baan af bent. Still learning after 1700 rondkes;-)
- GTRene
owja, nu nogmaals goed bekeken, hij wil naar rechts maar daar zat joop en joop kon ook niet verder naar rechts, die remt zelfs nog iets af op dat moment waar die Focus loses Focus en rap weer terug stuurt, dan krijg je op zo'n punt wel een zwappert, nog mazzel dat Joop scherp blijft en er niet op knalt, spannend...
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Aan de finish staat Sabine Schmitz, en mag je als je haar dieselbusjestijd verbeterd hebt na ontvangst van de beker en de bloemen ook even in haar borsten knijpen.Eric H schreef:Wat is dat toch voor schakelaartje in die mensen d'r hoofd ??
Dat weet iedereen die TF rijdt

- MParallel
- Auto: BMW
Lekker voor die Focus. Wil nog schade op die BMW verhalen, mafketel.
Vorige maand zelf zo'n dipshit achter me gehad in de Belof S. Je komt daarvoor van die heuvel af, bouwt snel veel snelheid op en er is maar (rechte) 1 lijn door door die S.
En dan heb je van dus van die dipshits op je bumper hangen, die denken dat de laws of physics niet gelden voor normaal rijdende lui, en je tegen alle G krachten in wel even naar rechts kan sturen, omdat er weer zo'n Hamilton achter je zit.
Die had van mij ook lekker vangrail kunnen gaan koppen.
Vorige maand zelf zo'n dipshit achter me gehad in de Belof S. Je komt daarvoor van die heuvel af, bouwt snel veel snelheid op en er is maar (rechte) 1 lijn door door die S.
En dan heb je van dus van die dipshits op je bumper hangen, die denken dat de laws of physics niet gelden voor normaal rijdende lui, en je tegen alle G krachten in wel even naar rechts kan sturen, omdat er weer zo'n Hamilton achter je zit.
- JP
Vandaag reed ze rondjes voor de Navara.....smiley schreef:Aan de finish staat Sabine Schmitz, en mag je als je haar dieselbusjestijd verbeterd hebt na ontvangst van de beker en de bloemen ook even in haar borsten knijpen.Eric H schreef:Wat is dat toch voor schakelaartje in die mensen d'r hoofd ??
Dat weet iedereen die TF rijdt
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Lekker voor die Focus? Vind ik van niet, in principe wil je allemaal gewoon heelhuids van het circuit af komen! Hij had ook voorin de bmw kunnen stuiteren.MParallel schreef:Lekker voor die Focus. Wil nog schade op die BMW verhalen, mafketel.
Op de bumper hangen is niet zo erg toch, zitten ze er in ieder geval niet naast in de bocht.
- MParallel
- Auto: BMW
Ja dat staat er.
Sorry kan geen enkel medelijden hebben met die Focus. StvO is gewoon van kracht. Dus je gedragen en afstand houden. Inhalen doe je daar waar het kan, zonder anderen te hinderen.
Deed die Focus allemaal niet. Dus moet je geen huilie huilie gaan doen als je de Playstation ridder gast uithangen en vervolgens op de blaren moet zitten.
Als je er zo openlijk om vraagt, dan krijg je het.
Sorry kan geen enkel medelijden hebben met die Focus. StvO is gewoon van kracht. Dus je gedragen en afstand houden. Inhalen doe je daar waar het kan, zonder anderen te hinderen.
Deed die Focus allemaal niet. Dus moet je geen huilie huilie gaan doen als je de Playstation ridder gast uithangen en vervolgens op de blaren moet zitten.
Als je er zo openlijk om vraagt, dan krijg je het.
- Knot
Zowieso met een nummer op de zijkant...
Ik hou het erop dat hij de eerste kans greep om in te halen en verrast werd door de baanlayout, schrok en te abrupt instuurde/bijstuurde met alle gevolgen van dien... zorg dat je elke bocht, elke knip, curbstone etc kent en daarna pas vaart gaan maken en nummers plakken etc.
Ik hou het erop dat hij de eerste kans greep om in te halen en verrast werd door de baanlayout, schrok en te abrupt instuurde/bijstuurde met alle gevolgen van dien... zorg dat je elke bocht, elke knip, curbstone etc kent en daarna pas vaart gaan maken en nummers plakken etc.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Geen medelijden kan ik nog in komen, heb ik ook niet echt.
Maar StvO klinkt leuk maar een ieder die de ring opgaat weet dondersgoed dat er weinig volgens de boekjes gereden word.
Ik snap dan ook werkelijk niet dat je graag mensen in de vangrail ziet eindigen als ze dicht achter je zitten. Je weet als je bij de slagboom staat al dat je vroeg of laat een snijder, bumperklever etc. gaat tegenkomen.
Weet niet hoe Joop er in staat maar wat ik uit zijn berichten opmaak, wenst die de focus in ieder geval geen vangrail toe. Shit happens, acccepteren en weer door.
Ook eens met Knot, maar ook de mannen met honderden rondes achter de naam gaan er wel eens af. Misschien rijd die Ford er wel veel vaker dan wij aannemen.
Maar StvO klinkt leuk maar een ieder die de ring opgaat weet dondersgoed dat er weinig volgens de boekjes gereden word.
Ik snap dan ook werkelijk niet dat je graag mensen in de vangrail ziet eindigen als ze dicht achter je zitten. Je weet als je bij de slagboom staat al dat je vroeg of laat een snijder, bumperklever etc. gaat tegenkomen.
Weet niet hoe Joop er in staat maar wat ik uit zijn berichten opmaak, wenst die de focus in ieder geval geen vangrail toe. Shit happens, acccepteren en weer door.
Ook eens met Knot, maar ook de mannen met honderden rondes achter de naam gaan er wel eens af. Misschien rijd die Ford er wel veel vaker dan wij aannemen.
- Joop
Schaderijden wens ik inderdaad niemand toe. Voor zover ik zo snel kon zien was het een best zorgvuldig gebouwde auto, waar best wat tijd (en waarschijnlijk ook geld) in is gaan zitten, dus altijd zonde. Daarvoor ben ik ook te veel autoliefhebber.
Zie het vooral als onfortuinlijke samenloop van omstandigheden die nu beroerd uitpakt voor FRS.
Ik stoorde me eigenlijk met name aan het social media deel omtrent dit voorval, terwijl ik toch van mening was alles goed aangepakt te hebben op dat moment en heb me ook daar niet negatief uitgelaten, ook al zou daar wellicht reden voor zijn (emotioneel gezien). Uiteindelijk de persoonlijke spijtbetuiging, wel vooral n.a.v. het filmpje, maakte voor mij ook klaar was. Better luck next time...
Zie het vooral als onfortuinlijke samenloop van omstandigheden die nu beroerd uitpakt voor FRS.
Ik stoorde me eigenlijk met name aan het social media deel omtrent dit voorval, terwijl ik toch van mening was alles goed aangepakt te hebben op dat moment en heb me ook daar niet negatief uitgelaten, ook al zou daar wellicht reden voor zijn (emotioneel gezien). Uiteindelijk de persoonlijke spijtbetuiging, wel vooral n.a.v. het filmpje, maakte voor mij ook klaar was. Better luck next time...
- EmielS60
Ik heb hem al regelmatig langs zien komen. Denk niet dat het een beginner is.Eric Z schreef:Misschien rijd die Ford er wel veel vaker dan wij aannemen.
Inschattingsfout, het gebeurt iedereen wel een keer op de Ring, de uitwerking verschilt enkel....
- Alexander
Het waren vier Fransen mid/eind twintig. De politie was erbij geroepen, liep met de bestuurder over parkplatz richting kantoor. Vriend van mij hoorde in het duits het bedrag van 7.000,- euro aftikken roepen. Klinkt fors maar 2 uur baansluiting, opruimen, stresi, crash barriers, etc.
Hoop dat alles goed komt, voor niemand leuk. Ook niet voor opgefokte focus rijders die zich er per se langs moeten drukken
Hoop dat alles goed komt, voor niemand leuk. Ook niet voor opgefokte focus rijders die zich er per se langs moeten drukken

-
Zo'n ongeluk kan gebeuren, zeker op een baan als de Nordschleife. Maar de schade dan op zo'n gluiperige manier via social media op Joop proberen te verhalen is gewoon ontzettend laag. Als je dergelijke risico's neemt, dan moet je ook de consequenties onder ogen zien en je verlies nemen als het verkeerd uitpakt. Ik ben blij voor Joop dat het goed is afgelopen en er iemand een video van had.
- Robin
Wat ik hier lees is wel heel zwartwit, lekker puh voor de Focus rijder???
Niks ten nadele van Joop etc , maar msschien moeten minder snelle rijders eens eerder aan de kant gaan, dat was mogelijk geweest toch?
Dus je hebt de Hamiltontjes en de Verstappens
Spiegels gebruiken is heel belangrijk.
In mijn tragere tijd ook wel Joop momenten met goede afloop gehad(ik was dan de Joop met de tragere auto en minder ervaring zegmaar) dan schrik je wel.
Nu ik-mijn auto lol- sneller is spiegel ik nog steeds als 'n malle. En als ik teveel 'n auto opjut en 't wil niet met erlangs back ik ook off, maar ik laat ook snellere(en dan hebben we 't niet over GT2/Ferrari snel, maar van die DNRT dingetjes) erlangs, maar soms moeten ze mij erlsngs laten, hangt van de rijder af.
Kortom allemaal jammer, maar alléén vingerwijzend naar de Focus (rijder) vind ik veel te ver gaan.
Niks ten nadele van Joop etc , maar msschien moeten minder snelle rijders eens eerder aan de kant gaan, dat was mogelijk geweest toch?
Dus je hebt de Hamiltontjes en de Verstappens

Spiegels gebruiken is heel belangrijk.
In mijn tragere tijd ook wel Joop momenten met goede afloop gehad(ik was dan de Joop met de tragere auto en minder ervaring zegmaar) dan schrik je wel.
Nu ik-mijn auto lol- sneller is spiegel ik nog steeds als 'n malle. En als ik teveel 'n auto opjut en 't wil niet met erlangs back ik ook off, maar ik laat ook snellere(en dan hebben we 't niet over GT2/Ferrari snel, maar van die DNRT dingetjes) erlangs, maar soms moeten ze mij erlsngs laten, hangt van de rijder af.
Kortom allemaal jammer, maar alléén vingerwijzend naar de Focus (rijder) vind ik veel te ver gaan.
- Robin
Deze is zeer interessant voor discussie bijvoorbeeld....
- Macboy
Die Focus is gewoon een eerste klas idioot. Blijft veel te veel plakken en haalt in op een plek waar je dat niet moet doen. Ga niet in bochten inhalen. En helemaal geen snelle bocht combinaties. Als ik daar rij laat ik helemaal niemand er langs na Pflanzgarten II. Ze wachten maar mooi tot het punt waar de Focus tot stilstand komt. Zelf van de ideale lijn af is ook gewoon gevaarlijk daar.
Dat filmpje hierboven valt ook wel mee. Die Clio let duidelijk niet goed op. Ik zou daar overigens niet in een gat duiken zonder dat de Clio daar richting aangeeft om ingehaald te worden. De Clio pakt daar gewoon de ideale lijn, wat deels niet meer logisch is omdat hij die andere 2 voor laat gaan. Dus de rijder erachter dacht misschien ook dat hij voorgelaten zou worden. Kortom fout van de Clio door niet goed op te letten, maar even zo goed fout van de rijder erachter door niet in te schatten dat de Clio geen knipperlicht geeft en de ideale lijn mogelijk gaat pakken. Zou mij daar dus niet gebeuren.
Nee dus. Je gaat niet aan de kant als dat voor jezelf gevaarlijk is. Verder is het geen race, maar een touristenfahrt. Als je wil rijden als die Focus zoek je maar een trackday op en anders gewoon wachten. Is niet eens een disussie waard dit.Robin schreef:Niks ten nadele van Joop etc , maar msschien moeten minder snelle rijders eens eerder aan de kant gaan, dat was mogelijk geweest toch?
Dat filmpje hierboven valt ook wel mee. Die Clio let duidelijk niet goed op. Ik zou daar overigens niet in een gat duiken zonder dat de Clio daar richting aangeeft om ingehaald te worden. De Clio pakt daar gewoon de ideale lijn, wat deels niet meer logisch is omdat hij die andere 2 voor laat gaan. Dus de rijder erachter dacht misschien ook dat hij voorgelaten zou worden. Kortom fout van de Clio door niet goed op te letten, maar even zo goed fout van de rijder erachter door niet in te schatten dat de Clio geen knipperlicht geeft en de ideale lijn mogelijk gaat pakken. Zou mij daar dus niet gebeuren.
Laatst gewijzigd door Macboy op 12 okt 2016, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alexander
zoals ik het zie
- 10.22 ==> Joop geeft netjes knipper naar rechts aan. En gaat naar rechts
- 10.23 ==> Focus komt er langs. Joop remt nog wat bij.
- 10.24 ==> weg loopt naar links, Joop volgt de meest rechterkant van de weg. MAar die loopt naar links. Meer kan hij niet doen.
- 10.25 ==> Focus stuurt naar rechts, denk dat die joop al voorbij is. Ziet Joop en schrikt daarvan. Reageert verkeerd en vliegt eraf.
Jammer maar helaas. Kan Joop niet veel aan doen.
Noot in Bellof-S inhalen, altijd gezeik met als ergste gevolg dit soort ongelukken.
- 10.22 ==> Joop geeft netjes knipper naar rechts aan. En gaat naar rechts
- 10.23 ==> Focus komt er langs. Joop remt nog wat bij.
- 10.24 ==> weg loopt naar links, Joop volgt de meest rechterkant van de weg. MAar die loopt naar links. Meer kan hij niet doen.
- 10.25 ==> Focus stuurt naar rechts, denk dat die joop al voorbij is. Ziet Joop en schrikt daarvan. Reageert verkeerd en vliegt eraf.
Jammer maar helaas. Kan Joop niet veel aan doen.
Noot in Bellof-S inhalen, altijd gezeik met als ergste gevolg dit soort ongelukken.
- Macboy
Precies. Daar gewoon nooit inhalen en ook nooit iemand er langs laten !
- Robin
@ Macboy, Joop had eerder ruimte zat om ook aan de kant te gaan. Als je wordt opgejut gaat 't fout. In dit geval voor de Focus.
Dus er zijn twee kanten zoals altijd.
Dus er zijn twee kanten zoals altijd.
- Robin
Het is hetzelfde als in 't verkeer:Die godvergeten bumperklevers altijd!
Linksplakkers zijn lief!
Iemand nog koffie?:)
Linksplakkers zijn lief!
Iemand nog koffie?:)
- Robin
Het filmpje hierboven met GTR vs Clio, goede analyse Macboy mee eens. Wel afwegend dat de schuldige uiteindelijk de clio is imho.
Ik had datzelfde zondag met ook 'n Clio die ervoor bijna haaks voor mij indook, maar ik had al 't vermoeden/gevoel dus ik had al gaslos. Godzijdank.
Ik had datzelfde zondag met ook 'n Clio die ervoor bijna haaks voor mij indook, maar ik had al 't vermoeden/gevoel dus ik had al gaslos. Godzijdank.
- Joop
Eerder aan de kant had inderdaad prima gekund, bijvoorbeeld door achter de McLaren te kunnen blijven. Echter waar de Focus er weliswaar kort achter zat, want ik had 'm in de spiegels al langs gezien, maakte hij op dat moment nog geen enkele aanstalten om er voorbij te willen. Dat was voor mij de reden om langs de McL en de auto van de Streckensicherung op te gaan, waarna hij op dat moment wel extreem begon te drukken (en seinen).
- JP
Mogen ze tegenwoordig de baansluiting weer doorberekenen?Alexander schreef:Het waren vier Fransen mid/eind twintig. De politie was erbij geroepen, liep met de bestuurder over parkplatz richting kantoor. Vriend van mij hoorde in het duits het bedrag van 7.000,- euro aftikken roepen. Klinkt fors maar 2 uur baansluiting, opruimen, stresi, crash barriers, etc.
(...)